- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... že se v článku yHojte nepíše o jaký hybrid jde ...
"Dopravní podnik několik let nové autobusy nenakupoval." vs "Ročně Dopravní podnik utratí za nové autobusy půl miliardy."
Proc ne hybridni trolejbusy? Hybridni autobusy uz elektromotor maji, jenom schazi trolej. Draty by se pak natahly jen do prudkych kopcu atd. kde naftove motory maji potize. Zaroven by se dobily baterky, a autobus by mohl jet po urcitou dobu jen na elektricky pohon. U aut neco podobneho uz existuje.
http://www.sor.cz/site/news-cz?nid=11
SOR mozna nebude az tak spatnej vyber delaj lehci autobusy nez konkurence a ty hybridy navic prej usetri 10l na 100km
ale je to otazka jestli maj pak mensi spotrebu nez nehybridy ktery jsou o tunu lehci :)
Kdysi, někdy zač. 70. let trolejbusy z Prahy zlikvidovali - bolševici tak rozhodli. Rozumný důvod jsem nepochopil ani tehdy, ani později. Jistě, metro je rozumné, kde to jde bývá tramvaj výhodnější (ovšem problémy s broušením nevyhovujících kolejí). Problém je, kde zároveň je i tramvaj a kříží se troleje. Vzhledem k existenci metra jako hlavního spojení by šlo spíš o alternativu - tramvaj nebo trolejbus. Tam, kde je nyní místo tramvaje autobus. Šlo by spíš o náhradu autobusu. Trolejbus se chová stejně jako autobus, je ovšem daleko tišší. Má pár nevýhod. Na stejné trase linka, která nezastavuje nemůže předjíždět (zejm. zastávkové linky). Nebo to snad i jde, ale je to určitý problém. Podobné jako u tramvají. To jde vyřešit sladěním intervalů linek, leckde i autobusy - jednu trasu jezdí dvě linky, jedna je delší, druhá kratší varianta, jinak stejné.
Křížení trolejí trolejbusových a tramvajových tratí je dnes celkem běžná záležitost, žádný problém bych v tom neviděl.
Na jeden kilometr spotřeboval jen 4 kila uhlí....
A poridi si MHD take nove ridice, kteri budou jezdit ohleduplne a ne jako s hnojem? Zastavi hned u ostruvku a ne pul metru od nej?
přirovnání, že jede někdo jak s hnojem se používá, když ten dotyčný jede pomalu né když jede jak prase...
nez prestavet garaze tak radsi budou jezdit na uhli - uz aby je zprivatizovali, v DP to jde od 10ti k 5ti
Tenhle dvanáctimetrovej kolos se v centru na mnoha místech nevytočí. Navíc ani krátké autobusy nejezdí zcela plné a tak by menší mohly jezdit častěji.
12 metrů je naprosto standartní délka autobusů, stejně dlouhé jsou i veškeré "krátké" nízkopodlažní Citybusy 12m, Karosy apod.
Tento vůz se možná zdá být opticky větší kvůli tomu, že má 4 dveře.