Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na koleje letos vyjedou nové vlaky za 4,5 miliardy

Cestující vlaky Českých drah se letos mohou dočkat alespoň částečného zlepšení komfortu. Firma hodlá nakoupit nové vlaky celkem za 4,5 miliardy korun, které chce nasadit především na příměstskou a regionální dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomaseq

Bordel ve vlacích

Z jedná strany je to nechuť zaměstnanců ČD vůbec něco dělat. Kdejaká uklízečka má zafixováno, že hadra a špinavá voda v kýblu stačí pro perfektní úklid. Kdysi to stačilo, kdy starý vagon s koženkovým potahem a umakartem byl uklizen jediným utřením špinavým hadrem. Uklízečka to vzala jedním vrzem, podlahu, koženkové sedačky a ještě okno, a následovalo další kupé. V dnešní době, kdy se začínají hojně vyskytovat modrnější vagony, rozuměj vagon s čalouněním a dalšími drobnostmi, tak na to už jen špinavá hadra nestačí. Teď se musí pouřívat něco jako vysavač nebo přístroj pro mokré umytí sedaček. A to zabere více času než jen prosté utření hadrem.

Další zhoršení úklidu přišlo nástupem soukromých firem, které se zabývají uklidem. To šla kvalita hluboko dolů.

Vlak se má uklízet na každné konečné zastávce a né jen večer v depu.

0/0
26.2.2009 14:14

Tomaseq

Re: Bordel ve vlacích

Pokračování.... Jo a dřívější koženkové sedačky měly výhodu: na první pohled bylo

vidět, že něco není v pořádku. Na potažené sedačce si problém člověk

uvědomí až sedne do mokrého. :-©

0/0
26.2.2009 14:15

;-)

Vozy nejsou hlavní problém

Zastaralý vozový park není jediný, ani hlavní problém ČD, problém je  až 100% přezaměstnanost - soukromí dopravci provozují tratě s polovinou personálu co ČD, neschopný management, příliš silné odbory, které se brání jakýmkoliv změnám a státní dotace, které drží ČD nad vodou a chrání před krachem, čímž umožňují vedení i zaměstnancům odkládat změny donekonečna, pobírat platy a nic nedělat. A to nemluvím o masivních rozkrádačkách na dráze - slyšeli jste  snad už někdy o eisenboňákovi, který má auto na benzín?;-D

0/0
20.2.2009 13:39

Adyn

Re: Vozy nejsou hlavní problém

asi nejezdite vlakem ....nejsem odbornik ale kdyz koukam kolem tak to vidim takto -  mnoaha nadrazi zavrena, nejsou lidi na uklid, jste rad ze je nekdo kdo vam proda jizdenku ...myslim ze CD by potrebovaly 2x vic lidi....nejvetsi problem vidim v tom ze se musi udrzovat trat, kdyby se v automobilove doprave do cen benzinu daly vsechny  naklady za udrzbu cest tak by razem lidi zase jezdili vlakem a byly by penize na vic lidi ....

0/0
20.2.2009 16:52

Tomaseq

Re: Vozy nejsou hlavní problém

Dopravní cesta je v majetku SPRÁVY DOPRAVNÍ CESTY a ta se stará. ČD teď mají snad jen průvodčí a prodavačky na pokladnách a informacích.

0/0
26.2.2009 14:17

Mik8

ČD - hororové zážitky

Před pár dny jsem jen rychlíkem - ochotný železničář mi nabídl u WC baterku, protože tam nešlo světlo. Teplo nebo tekoucí voda tam samozřejmě taky nebyly, to už bych chtěl moc. Naopak neskutečné špíny jak na WC, tak v kupé byl nadbytek.

0/0
20.2.2009 12:01

aldik7

Re: ČD - hororové zážitky

nojo ale za tu špínu nemůžou ČD, oni ty vlaky čistí ale nemůžou čistit vždycky jak vlak dojede na konečnou, za špínu sim ůžou cestující- prasata :-P:-©

0/0
20.2.2009 12:58

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: ČD - hororové zážitky

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

EC 378 - včera.

Vagón nebyl mytý několik měsíců. Všechno upatlané, všude stará mastná špína, záclonky neprané rok.

0/0
20.2.2009 13:39

aldik7

Re: ČD - hororové zážitky

tak co takhle napsat mail na ČD s informacemi o který vlak se jedná, oni se už o to postaraj:-)

0/0
20.2.2009 13:51

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: ČD - hororové zážitky

to je výborná věc. Napsal jsem před třemi týdny, dokonce moje stížnost dostala přiděleno ID a od té doby se nic neděje.

0/0
20.2.2009 13:55

;-)

Re: ČD - hororové zážitky

jo, tohle opravdu nechápu - letušky i stevardky  v autobusech i řidiči autobusů vždy projdou vozidlo/letadlo, když dojedou na konečnou a uklidí,  ale když jedu s českými drahami, tak nasednu na konečné jako první pasažér, jdu na záchod, a už je celý zaprasený...........české dráhy tvrdí, že  se starají jako všichni ostatní - myslím že to není pravda - nějak se mi nezdá, že by vlaky jezdili o tolik větší prasata než ostatními dopravními prostředka.....Rv

0/0
20.2.2009 13:54

aldik7

Re: ČD - hororové zážitky

jeden autobus-jeden stevard/stevardka.. vlak=několik vagonů a většinou jenom jeden průvodčí, jak má chudák průvodčí pořád pendlovat třeba po čšesti vagonech, stačí se nachodí jak kontroluje lístky.. nech je si odpočinout aspon na konečné :-) ..lidi dělaj ten bordel hlavně, i když je pravda že by mohli ČD najmout lepší uklidovou firmu a ne "cigany z ulice s.r.o." ;-D

0/0
20.2.2009 14:06

;-)

Re: ČD - hororové zážitky

1/podle mě se to dá zvládnout

2/proč to teda nedělají třeba 2 nebo 3 lidi, když ČD mají víc zaměstnanců než kdokoliv jiný - kdyby to prošel průvodčí, strojvůdce a ještě někdo, tak to zvládnou. Podle mě je těžší uklidit za 20 minut letadlo pro 400 lidí, než malý motráček. ten má velikost autobusu. Když řidič může uklízet autobus, proč by nemohl strojvůdce uklidit motorák - ale to přece poněm nemůžeme chtt, on má mnohem důležitější funkci,.......

0/0
20.2.2009 14:14

Bery

Re: ČD - hororové zážitky

Na letisti v Pardubicich uklizi letadla soukroma uklizeci firma... vyber uklizecek skoro jako do NASA, protoze si na palubu nepusti kazdeho. O uklizeckach vagonu si ovsem moc iluze nedelam, ale kvalitnejsi uklid drahy nezaplati. Nicmene pohadku o uklizejici letusce bych rad videl :) Ridic autobusu si do vozu nepusti kdejakeho ozralu, ale jeden pruvodci 6 vozu nema sanci uhlidat. A kdyz se ozrala nechce vzdat, tak autobus neodjede... to u vlaku nejde. V letadle a autobusu si lidi zdaleka nedovoli tolik co ve vlaku.

2) pruvodci ma obvykle tak akorat cas projit vlak, jesti nekdo nezapomnel vystoupit, pak si zbali sve veci, udela papiry a ma to tak akorat na dalsi vlak. Mytus o prezamestnanost je z dob davno minulych... Co vim od znameho, ktery jezdi jako pruvodci, tak kdyz u nich nekdo onemocni, tak maji problem. V provozu je lidi nedostatek.

Resenim jsou nove vozy a cestujici, kteri se budou chovat jako v letadle.

0/0
20.2.2009 19:01

infoair

Re: ČD - hororové zážitky

Všechno je o penězích, když rozhodujícím kritériem pro výběr úklidové firmy je nejnižší cena, tak se není co divit. Některá (a je jich hodně) výběrová řízení vyhraje firma, jejíž celková cena za úklid je na tak nízké úrovni, že ostatním (těm kterým jde opravdu o kvalitu úklidu) to v podstatě nepokryje ani mzdové náklady, pak výsledek je ten, že uklízečka za minimální mzdu svou práci odflákne a jejich rotace je tak značná, že o nějaké kvalitě nelze vůbec mluvit. Je to smutné, ale první věc na které firmy šetří je úklid a pak to tak vypadá. Ti co zde píší, chtějí levné jízdenky, čisté a nové vagony, ale ať stát dopravu nedotuje. Ještě jsem neviděl návrh jak to provést? Máte ho někdo z Vás "chytrých"? Stejně jako různá ekologická hnutí a jim podobní: tohle nechcem, toto je špatně, ale ani jeden návrh na rozumné řešení (nebo vůbec na řešení).

0/0
22.2.2009 8:18

dominus_et_deus

A co bude s rychlíkovou dopravou?

Koženkovými béčky se bude jezdit ještě v roce 2030?

Jinak to co předvádí ČD je neuvěřitelné. Nedávno jsem jel z Brna do Prahy EC 72 (více méně to nejlepší co ČD mají). Všechno OK, přijel vlak na čas, složený z nových vagónů Siemens. Jel jsem 2. třídou.

Bohužel byl jeden malý problém. Na sedačkách bylo čalounění na, kterém bylo vidět každý flek. Poté co jsem vyhledal nejméně flekatou sedačku jsem usedl. Bohužel čalounění bylo z nějaké neznámé umělé hmoty na které se nedalo sedět, neustále jsem sjížděl dolů.  

Když ČD koupí vagón za 50 milionů korun, tak snad mohou zajistit kvalitní čalounění, ne? Čalounění si vysvětluji buď tím, že příslušný zaměstnanec ČD byl při objednávání silně opilí nebo podplacený. :-©:-©

0/0
20.2.2009 9:40

tojsemalectverak

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

nejsem tak bohatej abych mohl jezdit vlakem,musím si vystačit s autem:-)

0/0
20.2.2009 9:43

dominus_et_deus

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

To jsi docela odvaha. Na D1 se neodvážím.

0/0
20.2.2009 9:45

tojsemalectverak

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

no jo odvážnému štěstí přeje:-)Vlakem jsem jel po deseti letech vloni,z Olomouce do Prahy a ač to byloICčko tak celkem humáč,netekla voda,záchody jak v r.1970....samozdřejmostí bylo asi 20 min. zpoždění

0/0
20.2.2009 9:49

Bery

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

Bordel neomlouvam, ale jinak byva cesta vlakem casto rychlejsi i pri zpozdeni. Nedavno jsem jel autem ve spicce 12km cca 50min. Vlakem bych i pri zpozdeni 20min. na tom byl o ctvrt hodiny lepe a jeste si pri tom mohu precist noviny. :-)

0/0
20.2.2009 18:31

Tomaseq

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

Ano, samozdřejmě je to pohodlnější autem. Ovšem pokud na to máš čas. Pokud, jsem celý den v práci a pak abych jel ještě x km domů? To radši pojedu vlakem, kde si zdřímnu, je to lepší než usnout za volantem. Ovšem když mi nic nebrání v řízení tak jedu autem.

0/0
26.2.2009 14:20

lada123

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

A bude hur. Hadej kdo bude prvnim zajemcem o tento srot.;-D;-D;-D

http://www.zelpage.cz/zpravy/6910

0/0
20.2.2009 10:29

pedr64

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

co máte proti koženkám. Já naopak v těch nových"autobusových" vagonech nemám kam dát nohy, mezi pevná madla málem nenarvu prd.el a po 20 minutách nevím, jak si sednout. A to měřím jenom 180cm. Zlatý kupéčka.

0/0
20.2.2009 10:56

Mik8

Re: A co bude s rychlíkovou dopravou?

S tím mám taky špatnou zkušenost jak z vlaků, tak nových autobusů i trolejbusů. Provozovatelé veřejné dopravy a výrobci asi předpokládají, že se z lidí stali trpaslíci. :-(

0/0
20.2.2009 12:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.