Diskuze

Na koleje letos vyjedou nové vlaky za 4,5 miliardy

Cestující vlaky Českých drah se letos mohou dočkat alespoň částečného zlepšení komfortu. Firma hodlá nakoupit nové vlaky celkem za 4,5 miliardy korun, které chce nasadit především na příměstskou a regionální dopravu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomaseq

26. 2. 2009 14:14
Bordel ve vlacích

Z jedná strany je to nechuť zaměstnanců ČD vůbec něco dělat. Kdejaká uklízečka má zafixováno, že hadra a špinavá voda v kýblu stačí pro perfektní úklid. Kdysi to stačilo, kdy starý vagon s koženkovým potahem a umakartem byl uklizen jediným utřením špinavým hadrem. Uklízečka to vzala jedním vrzem, podlahu, koženkové sedačky a ještě okno, a následovalo další kupé. V dnešní době, kdy se začínají hojně vyskytovat modrnější vagony, rozuměj vagon s čalouněním a dalšími drobnostmi, tak na to už jen špinavá hadra nestačí. Teď se musí pouřívat něco jako vysavač nebo přístroj pro mokré umytí sedaček. A to zabere více času než jen prosté utření hadrem.

Další zhoršení úklidu přišlo nástupem soukromých firem, které se zabývají uklidem. To šla kvalita hluboko dolů.

Vlak se má uklízet na každné konečné zastávce a né jen večer v depu.

0 0
možnosti

Tomaseq

26. 2. 2009 14:15
Re: Bordel ve vlacích

Pokračování.... Jo a dřívější koženkové sedačky měly výhodu: na první pohled bylo

vidět, že něco není v pořádku. Na potažené sedačce si problém člověk

uvědomí až sedne do mokrého. :-©

0 0
možnosti

;-)

20. 2. 2009 13:39
Vozy nejsou hlavní problém

Zastaralý vozový park není jediný, ani hlavní problém ČD, problém je  až 100% přezaměstnanost - soukromí dopravci provozují tratě s polovinou personálu co ČD, neschopný management, příliš silné odbory, které se brání jakýmkoliv změnám a státní dotace, které drží ČD nad vodou a chrání před krachem, čímž umožňují vedení i zaměstnancům odkládat změny donekonečna, pobírat platy a nic nedělat. A to nemluvím o masivních rozkrádačkách na dráze - slyšeli jste  snad už někdy o eisenboňákovi, který má auto na benzín?;-D

0 0
možnosti

Adyn

20. 2. 2009 16:52
Re: Vozy nejsou hlavní problém

asi nejezdite vlakem ....nejsem odbornik ale kdyz koukam kolem tak to vidim takto -  mnoaha nadrazi zavrena, nejsou lidi na uklid, jste rad ze je nekdo kdo vam proda jizdenku ...myslim ze CD by potrebovaly 2x vic lidi....nejvetsi problem vidim v tom ze se musi udrzovat trat, kdyby se v automobilove doprave do cen benzinu daly vsechny  naklady za udrzbu cest tak by razem lidi zase jezdili vlakem a byly by penize na vic lidi ....

0 0
možnosti

Mik8

20. 2. 2009 12:01
ČD - hororové zážitky

Před pár dny jsem jen rychlíkem - ochotný železničář mi nabídl u WC baterku, protože tam nešlo světlo. Teplo nebo tekoucí voda tam samozřejmě taky nebyly, to už bych chtěl moc. Naopak neskutečné špíny jak na WC, tak v kupé byl nadbytek.

0 0
možnosti

aldik7

20. 2. 2009 12:58
Re: ČD - hororové zážitky

nojo ale za tu špínu nemůžou ČD, oni ty vlaky čistí ale nemůžou čistit vždycky jak vlak dojede na konečnou, za špínu sim ůžou cestující- prasata :-P:-©

0 0
možnosti

dominus_et_deus

20. 2. 2009 9:40
A co bude s rychlíkovou dopravou?

Koženkovými béčky se bude jezdit ještě v roce 2030?

Jinak to co předvádí ČD je neuvěřitelné. Nedávno jsem jel z Brna do Prahy EC 72 (více méně to nejlepší co ČD mají). Všechno OK, přijel vlak na čas, složený z nových vagónů Siemens. Jel jsem 2. třídou.

Bohužel byl jeden malý problém. Na sedačkách bylo čalounění na, kterém bylo vidět každý flek. Poté co jsem vyhledal nejméně flekatou sedačku jsem usedl. Bohužel čalounění bylo z nějaké neznámé umělé hmoty na které se nedalo sedět, neustále jsem sjížděl dolů.  

Když ČD koupí vagón za 50 milionů korun, tak snad mohou zajistit kvalitní čalounění, ne? Čalounění si vysvětluji buď tím, že příslušný zaměstnanec ČD byl při objednávání silně opilí nebo podplacený. :-©:-©

0 0
možnosti