- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
První odstavec argumentuje "o pětinu levnějšími" auty, o pár slov dále je z ní jen 19% DPH. Dále v textu uvedená úspora je již správně, ze 300 tis. Kč je DPH 47.899 Kč, což ovšem není ani 20% ani 19%, alebrž jen a pouze 16%. Tohle myslím má k seriózní žurnalistice už trochu daleko ...
za jejich vytrvalost.
¨Bariq by si měl znovu přečíst úvod článku: Podnikatelé a firmy, kteří jsou plátci DPH, si budou zřejmě už od 1. dubna moci pořídit auto o pětinu levněji než dosud. Finanční úřad jim totiž 19 procent pořizovací ceny vrátí.
Tato věta je lež hodná Blesku, AHA, Impulsu atd.
P.S. Bariq buď nemá VŠ vzdělání a nebo nerozumí čtenému textu. A nebo rozumí, ale nechce sportovně přiznat, že se mýlí.
a jeden z jeho citátů: "Kde blb, tam nebezpečno". Protože jich na tomto fóru operuje několik, odcházím odsud a nemím už s něma ztrácet čas
představte si, že je dph 100 (a nebo více) % a se ještě jednou zkuste zhluboka zamyslet
.
Když ani to nepomůže, tak už vážně nevím co s váma......
nechte si u prodejce ukázat ceník aut bez dph, to by z těch vašich 16% jeden blil
Vůbec jsem netušil kolik zde diskutujících lidí neumí počítat s procenty, navíc ostatním vnucují svoje nesmyslné počty. To jsme opravdu takový národ nevzdělanců, když neovládáme matematiku základní školy?
My víme " ... plátce DPH vždy zajímá cena bez DPH ... ", hlavně v případě osobních aut, kdy to DPH nesmí odpočítat.
Nezneužíval vás homosexuální strýc nebo tak něco?
Jinak ta diskuse 19% vs. 16% je poměrně malicherná proti kdysi hodně rozšířenému mýtu, že si podnikatel něco odečte z daní. Tam to bylo 100% vs. cca 40%.
Tak pokud mám něco ušetřit, musím vzít jako základ původní cenu tedy s daní. Pokud se něco přiráží (DPH třeba) bere se jako základ zase původní cena tzn. bez daně. Chápu ale, že pochopit to, že nahoru je to 19%, a zpátky jen 16%, z výše uvedeného důvodu, je pro někoho moc. Tak ať ale nepíše bláboly do diskusí!
" Podnikatelé a firmy, kteří jsou plátci DPH, si budou zřejmě už od 1. dubna moci pořídit auto o pětinu levněji ... ... U auta za tři sta tisíc tak firmy ušetří zhruba 48 tisíc korun."
Že to tu nechápou socky s neukončeným základním vzděláním bych bral, ale novinář by snad měl mít dodělanou 5 a 6 třídu, nebo ne ???
Jen bych to doplnil o názorný výpočet:
300 000 / 1,19 = 252 100
300 000 - 252 100 = 47 900
těch 47 900 je z 300 000 1/6,26, takže to není ani šestina.
A když koupím auto s odpočtem DPH, tak při jeho prodeji DPH zase zaplatím. Dejme tomu, že ho prodám za 120 000, pak zaplatím DPH 19 160,- Kč. Moje úspora se tak scvrkne na 28 740,-. Sám jsem koupil kombík bez přepážky už před rokem a nemožnosti odpočtu DPH nelituju. Mám odpočet z paliva, ND, příslušenství, servisu apod.
Jelikož Paroubek i novináři píší nesmysly, systém DPH nikdy nepochopíte, a počítání procent je pro vás vysoká matematika, tak také ještě jednou a naposledy. Plátce DPH, oproti neplátci, dostane zpět u osobního vozu necelých 16% z pořizovací ceny s daní. A jelikož je plátce, a narozdíl od neplátce, při prodeji, dejme tomu za polovinu ceny nového vozu, polovinu DPH státu zase vrátí. Tzn. na DPH ušetří reálně pouze 8% s pořizovací ceny včetně DPH. Takže žádná pětina, ale celkem to není ani desetina!
Pro úplnost dodám, že doposud to fungovalo stejně, jen se přiživilo pár darmožroutů na přestavbě N1, to znamená, že stát o DPH stejně přišel a firma měla zbytečnou finanční zátěž.
konečně rozumné shrnutí celé problematiky
Bude i nadále ve verzi N1 pouze čtyřmístná, nebo pětimístná??
Proč by někdo chtěl N1, když se bude odečítat DPH i na osobáky, nejste trochu mimo?