Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi začali brát i horší místa

Čechům rychle ubývají šance najít si novou práci. Počet volných pracovních míst, která firmy oznamují na úřadech práce, se totiž od vypuknutí finanční krize scvrkl více než o polovinu. Razantní úbytek volných pozic způsobuje podle odborníků to, že Čechům začínají "vonět" i hůře placená místa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

redback

Je to bída. Vzal bych i flek manažera II. třídy v ČEZu.

:-(

0/0
1.3.2009 19:57

velbloud

firmy využívají situace

a snížili nástupní mzdy, protože vědí, že je víc nezaměstnaných a lidé jsou ochotný dělat i za míň peněz. Nástupní mzdy se rychle snižujou a mzda 8000 je teď docela běžná.Rv

0/0
25.2.2009 18:52

myskamys

Re: firmy využívají situace

Nizsi vydaje na mzdy mohou snizit i ceny vyrobku a tim se muze firma prosadit a chleba bude aspon levnejsi;-) Takze clovek dostane mene penez, ale ceny treba take klesnou (kdo by to pak koupil tak draze..) a budeme na stejnem.... nebo taky ne samozrejme..

0/0
2.3.2009 13:45

65c02

Podle mě teď jsou na tom nejlépe ti, kteří pracují ve státní

sféře, protože ve státních a obecních úřadech, u policie, v justici, atd.... všude tam mají své poměrně vysoké platy jisté bez ohledu na vnější ekonomickou situaci. V nejhorším případě se nestane nic jiného, než že stát vytvoří větší deficit aby všechny své lidi zaplatil.... není třeba shánět si zákazníky, svádět bitvy konkurenčního boje, zlídat si ziskovost, atd..... prostě pohodička.:-P

0/0
25.2.2009 12:12

honzajaka

to

jsem rád že jsem z minulého místa před rokem utekl, můj nástupce teď dostal výpověď  a místo je zrušeno

0/0
25.2.2009 11:52

farous

"hele mladej, co vyvádíš"

"ten chlapík tancuje šíleně,

kousla ho snad tarantule, nebo co ?" :-)

0/0
25.2.2009 9:06

farous

Re: "hele mladej, co vyvádíš"

Ty woe, jiná diskuze ....:-P:-P

0/0
25.2.2009 9:07

kiliannedory

Re: "hele mladej, co vyvádíš"

ale celkem se to sem hodí R^

0/0
25.2.2009 10:20

zrzavej

Re: "hele mladej, co vyvádíš"

E. A. Poe

0/0
25.2.2009 11:27

Dale Cooper

Re: "hele mladej, co vyvádíš"

„Tady meziměsto… promiňte omyl“...

0/0
26.2.2009 14:04

Lazo

hypotéky v době krize

Ta naše vláda není zas tak blbá,vidíte jak si krásně pojistila své vazaly?V době kdy má každý hypotéku,tak musí pořád makat at chce nebo ne,a v době krize se to obzvlášt vyplatí.Ted si vláda mne ruce jak se každý musí otáčet i za cenu -40% z platu no super ještě že nemám hypo :)

0/0
25.2.2009 8:49

zv02

Re: hypotéky v době krize

On má dneska každý hypo? Odkud to máš? Momentálně je uzavřeno cca 400 000 tisíc. To jako má být KAŽDÝ? Já třeba hypo nemám (ani jiné dluhy) a neztežuji si. Naopak mám finanční rezervu, tak mě plky o krizi nechávají chladným.

0/0
25.2.2009 9:23

duncan_idaho

Re: hypotéky v době krize

Jsem v podobne situaci. Nicmene plky o krizy me teda tak uplne chladnym nenachavaji. Protoze je otazka jakou ty penizky na uctu budou mit hodnotu.

S postupnym narustem dalsiho zadluzeni statu muzem hadat :).

P.S. Ne kazdy mel to stesti, aby mu spadl do klina statni byt. Nejvetsi svinstvo je regulovane najemne. Takze tady oprvrhovat lidma, kteri hypo maji, neni tak uplne na miste.

0/0
25.2.2009 9:28

zv02

Re: hypotéky v době krize

Nic mi do klína nespadlo. Na byt jsem 5 let šetřil a koupil za tržní cenu. Bydlení byla moje priorita, tak jsem se uskromnil a šetřil. Když dneska lidi chtějí mít všechno a hned, tak ať se zadluží na desítky let a pak se bojí o prácí - je to jejich volba.

Inflace je celkem nízká, tak se peníze nijak zásadně neznehodnocují. Samozřejmě po odeznění recesi a při následném oživení může inflace hezky poskočit.

0/0
25.2.2009 9:48

duncan_idaho

Re: hypotéky v době krize

To me taky nic do klina nespadlo :(. Jak by to bylo snadne...

Nicmene u hypo opravdu zalezi na pomer splatek vs. prijem. Pokud si vzal nekdo hypo na doraz pri historicky nizkych urocich, tak se asi bude brzo divit.

Zrovna tedka bydlim v najmu, protoze pro me je priorita dobra prace. A ta holt nemusi stale cekat za barakem, ktery jsem si koupil. Chapu, ze majiteli platim hypo nicmene ja muzu kdykoli jit. Jeho zavazky zustavaji..

0/0
25.2.2009 10:01

Klara L

Re: hypotéky v době krize

Jaký je v tom rozdíl? Zase takový ne. Bydlíš v nájmu - platíš, platíš - nemůžeš platit - vyhoděj tě z nájmu. Bydlíš v koupeném bytě - platíš, platíš (hypotéku) - nemůžeš platit - zabaví ti byt a vyhodí tě z něj. Rozdíl je, že pokud k tomu vyhození nedojde, tak v nájmu budeš furt jen platit a "svůj" byt  jednou splatíš a bude opravdu tvůj...

0/0
25.2.2009 11:06

zv02

Re: hypotéky v době krize

Už zas ta otřepaná hypo mantra. :-))

0/0
25.2.2009 12:12

duncan_idaho

Re: hypotéky v době krize

Rozdil v tom je. Jedna z vyhod najmu je flexibilita. Prace, neprijemni sousedi. To vsechno budes muset zkousnout pokud splacis vlastni. Je to velke zjednoduseni, protoze zalezi i na dalsich okolnostech. Urcite se da prodat/pronajmout byt i s hypo, ale...

Ja jsem nekritizoval hypo uplne. Byt po splaceni bude sice tvuj, ale otazka je za jakou cenu. Pokud nemas fixni uroky po celou dobu splatky, tak je tato vysledna cena neurcita. Navic po dejme tomu 30 letech nebude zrovna v nejlepsim stavu. Takze investice do nejakejch tech oprav + fond spolecenstvi vlastniku atd.

Proste neexistuje suse prohlasit, ze hypo je *vzdy* vyhodne. Cena bytu taky nemusi furt rust, jak se jiste mnozi presvedcili.

>Bydlíš v nájmu - platíš, platíš - nemůžeš platit - vyhoděj tě z nájmu.

Tohle jednoduche pravidlo ovsem neplati pro vsechny. Jak jsem jiz psal vyse.

0/0
25.2.2009 12:15

anžto

Re: hypotéky v době krize

no já teda nevím jaký máte příjem, ale já si za 5 let 3 a více  melounů nenašetřím:-)

0/0
25.2.2009 11:10

Klara L

Re: hypotéky v době krize

on taky nepsal, kde ten byt má. Na 2+kk v Ústí si za 5 let našetříš. Ale co tam? ;-D

0/0
25.2.2009 11:12

separator

Re: hypotéky v době krize

Tak to možná bejvávalo....v UL je oblast, kde se dá 2+kk koupit za 400 000,-, ve zbytku města je to ale dvojnásobek a víc.

To bych chtěl vidět ten plat, za který našetříte za 5 let třeba milion...

0/0
25.2.2009 11:25

zv02

Re: hypotéky v době krize

Nenašetříš, tak nenašetříš. Nejsem magor, abych kupoval byt nyní. Já jsem kupoval v roce 2002, než začalo cenové šílenství.

0/0
25.2.2009 12:14

Ritchie the King of Bournak

Tohle je trochu moc, ne?

Tohle je skoro šíření poplašných zpráv:-)  Když redaktoři řeknou A, proč neřeknou i B? Pane redaktore děláte špatnou práci a spousta lidí z toho bude mít těžkou hlavu a to naprosto zbytečně:-© Pracuji v automobilovém průmyslu, k pročištění trhu dochází, ale to je přece vždycky jen dobře. Nemocné a nekonkurenceschopné podniky odpadají, ovšem není to krachování ve velkém. U těch co krachnou, u těch by to stejně časem přišlo.

0/0
25.2.2009 8:09

tmf

Re: Tohle je trochu moc, ne?

krizi dělají media, kdyby o ni tolik nepsali tak je poloviční tak proč se podivovat jednomu článku napsanému na žhavé téma dneška.

0/0
25.2.2009 8:18

skopek posledni

Re: Tohle je trochu moc, ne?

Jo, tohle říkal můj šéf ještě před měsícem a půl taky. Nyní je bobledlý, už propouští a přemýšlí o každé koruně...

0/0
25.2.2009 9:13

mira dusin

Když je teď ta situace tak zoufalá,

když je nezaměstnanost cca kolem 7%,tedy asi tak v normálu,jak to teda bylo když byla kolem 9-10%?To nepamatuju takovýhle tragický články!

0/0
25.2.2009 8:00

ntw

Re: Když je teď ta situace tak zoufalá,

Tehdy nebylo tolik úvěrů. Když někdo musí splácet a neudělal si rezervu, tak je na tom po propuštění bledě.

0/0
25.2.2009 8:08

mahal

Re: Když je teď ta situace tak zoufalá,

Sorry, ale nepujcim si kdyz na to nemam. Rozumny clovek si spocita, kolik muze splacet, a zohledni i pripad ze se jeho mesicni prijem snizi...

Vetsina lidi to ale nedela :/

0/0
25.2.2009 8:52

ntw

Re: Když je teď ta situace tak zoufalá,

Vy ani já ne. Ale takových lidí, co to udělali, je spousta.

0/0
25.2.2009 10:17

Ritchie the King of Bournak

Re: Když je teď ta situace tak zoufalá,

No to je to co píšu nahoře R^ Oni prostě straší lidi, to přece není zpráva na úrovni. Neměl by idnes taky krachnout a udělat z redaktorů nezaměstnané? Jak by se pak proboha živili? To by asi šli na směny do pekárny, ne? I když to ne vlastně, to je práce rukama...;-D

0/0
25.2.2009 8:11

dodo23

Češi v pozici dělníků?

Dělnická strana má velkou šanci na nábor nových členů právě teď ;-D

0/0
25.2.2009 7:45

Fidel Castro v plne sile

Re: Češi v pozici dělníků?

proč myslíš?:-)

0/0
25.2.2009 7:48

dodo23

Re: Češi v pozici dělníků?

nemyslím, konstatuji ;-D

0/0
25.2.2009 7:59

Fidel Castro v plne sile

líbí se mi, jak kvičí agentury práce

díku legislativě, ketrou chystá EU:-)

cituji:"Jde o naprosté nepochopení agenturního zaměstnávání. Respektive jeho zglajchšaltování do podoby, kdy je nepoužitelné. Z důvodu nepružnosti - složitý systém zajišťování podmínek práce a odměňování naprosto srovnatelného s vlastními zaměstnanci firmy včetně přístupu ke všem jejich benefitům a výhodám, třeba k rentám, pojištění, dopravě zdarma - a z důvodu horentních nákladů - např. agentury mají zaměstnance mít zaměstnány jen na dobu neurčitou, platit je i mezi přiděleními, zajišťovat jim zvyšování odbornosti, závodní stravování, závodní mateřské školky atd. atd"

;-D;-D

0/0
25.2.2009 7:34

Ritchie the King of Bournak

Re: líbí se mi, jak kvičí agentury práce

MYslíš jako že legislativa EU zatrhne agenturám pronajímání dělníků? Schwarz systém? No to je ale špatnej zákon! :-)EU

0/0
25.2.2009 8:13

Fidel Castro v plne sile

Re: líbí se mi, jak kvičí agentury práce

nazatrhne...nastaví takové podmínky, že to nebude možné:-)

0/0
25.2.2009 8:20

akme

HenryVIII

 nesouhlasím s tebou, nebýt Ukrajinců a Slováků tak nevím, sám scháním do party a nejen do svý lidi a nikomu se nechce makat. Sám jsem pověsil řemeslo málo platili a teď jsem spokojený kopáč. Na ruce zbrojní pas, pravidelný plat, třináctý plat a práce dostatek na desítky let do předu-nekonečná. Než něco napíšeš tak se rozhlédni.Vasil z Nedělišť.

0/0
25.2.2009 7:09

HenryVIII

Re: HenryVIII

A o tom to je, když se někomu nechce makat, ať chcípne hladem. Práce by byla, ale ono je pohodlnější si každý měsíc vyzvednout sociální dávky. Jednoduché řešení - nevezmeš nabízenou práci, nedostaneš nic!

0/0
25.2.2009 7:32

Fidel Castro v plne sile

Re: HenryVIII

Ano o tom to je...bílí cikáni si chodí pro soc. dávky a ministr dopravy za ODS si předělí zakázky za 10 mld Kč...a o tom to je;-D;-D;-D

0/0
25.2.2009 7:35

HenryVIII

Re: HenryVIII

Proč do toho pleteš ministra dopravy? Pokud se prokáže, že něco spáchal, ať ho zavřou, až zčerná, ale není to o nemakačenkách, které živíš i ty ze svých daní (pokud něco děláš).

0/0
25.2.2009 8:50

Fidel Castro v plne sile

Re: HenryVIII

brát sdociální dávky je snad trestné? tak proč sem pleteš sociální dávky?:-) ano je to o nemakačanku jak ke 250 mega přišel...z našich daní...kam se hrabou socky;-D

0/0
25.2.2009 9:22

akme

Re: HenryVIII

R^

0/0
25.2.2009 9:19

thunderclap

Člověk si zvykne.

Já si taky vzal horší ženskou a jsem s ní pořád...

0/0
25.2.2009 7:03

babacek

Češi začali brát i horší místa

No já si to myslel vždy, že je lepší nějaká práce než žádná. Když občan vezme hůř placenou práci ještě přece neznamená, že je všem dnům konec a že nenalezne cestu jak z toho ven.

A pracovní místa za minimální mzdu. Za to poděkujte především zahraničním dělníkům kteří by byli ochotni dělat ještě za méně.  

0/0
25.2.2009 6:16

HenryVIII

Re: Češi začali brát i horší místa

Kdyby všechny zahraniční dělníky poslali domů, tak by bylo práce pro naše lidi dost.

0/0
25.2.2009 6:37

babacek

Re: Češi začali brát i horší místa

No ono ne všechny pozice by se podařilo obsadit. Lidé skutečně některé práce dělat nechtějí, považují je za něco podřadného např. popelář, uklízečka apod. :-/

0/0
25.2.2009 6:43

HenryVIII

Re: Češi začali brát i horší místa

Pokud někdo nemá žádnou kvalifikaci, měl by něco dělat. Když dělat nechce a nebude, neměl by mít nárok na žádnou podporu v nezaměstnanosti.

0/0
25.2.2009 7:29

babacek

Re: Češi začali brát i horší místa

Já s tebou naprosto souhlasím, ale vezmi to tak, že čím větší primitiv tím by chtěl lepší postavení, tak si je totiž soudruzi vychovali. Tak je mohli lehce ovládat.

0/0
25.2.2009 8:03

Antek

Hůř placená místa

Normy i ceny máme evropské,ale platy zůstaly někde na Sibiři,aspoň ty dělnické,při tom je to dělník,který tvoří hodnoty.Není to tím,že musíme živit čím dál víc úředníků???

0/0
25.2.2009 4:04

h@luzak

Re: Hůř placená místa

Možná, ale jen částečně. Cenu práce určuje trh. Pokud je dost lidí, kteří jsou ochotni dělat práci za menší náklady (plat a související náklady), není důvod, aby byly platy vyšší. A pokud by takoví lidé nebyli (nabízející práci za nižší náklady), jde ještě o to, jestli produkt za vyšší cenu má možnost uplatnit se na odbytovém trhu (tj. zda je k dispozici srovnatelný levnější konkurenční produkt). Pokud chce člověk výjimečnou mzdu, musí také nabídnout něco výjimečného (a to jen něco takového, o co je zájem). Je to o svobodě volby a ta platí pro každého - i pro zaměstnavatele.

Nebo si snad půjdete koupit rohlík za 10 Kč (i když vedle jej mají za 2,50), abyste podpořil pekaře drahé pekárny? Necháte si postavit dům za 10 milionů, který vám jiná firma postaví za 2 miliony jen abyste podpořil ty chudáky zedníky? Že ne? Pak se, stejně jako my ostatní, podílíte na cenotvorbě trhu práce (určujete výši mezd).

0/0
25.2.2009 4:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.