Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student Agency ztrácí autobusový monopol mezi Libercem a Prahou

Student Agency přestane být jediným dopravcem na lince mezi Prahou a Libercem. Na trať své autobusy od března pošle také společnost Dopravní podnik města Liberce. Firma, která zatím provozuje jen městskou hromadnou dopravu, už nakoupila pět ojetých autobusů značky Bova. Student Agency už nyní zlevňuje jízdenky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kadison

http://studentagency.blogspot.com/

http://studentagency.blogspot.com/

0/0
28.2.2009 13:42

Tomaseq

Co to je za blbost?

Dopravní podnik je od toho, aby zajišťoval kvalitní dopravu v MHD. Pokud nezajišťuje kvalitní MHD tak by neměl ještě expandovat na dálkové linky. Nejdří by si měl zamést před svým prahem a udělat konečně něco s dopravou ve městě. Autobusy a tramvaje jezdí nechutně přecpaný a jízdný je přehnaně drahý. Jen se podívejte jaký vraky jezdí po městě... tramvaje to samé. A DP si dovolí koupít zájezdový autobusy a jít do boje se panem Jančurou. I ČSAD si na něm vylámalo zuby. Jak dlouho ta linka vydrží? A co budou dělat s těmi autobusy až linka skončí? Budou jezdit jako náhradní doprava do Jablonce až bude výluka nebo budou jezdit jako ZOO vláček v místní ZOO? Vážení DePáci? Už se vzpamatujte a začněte pracovat !

0/0
26.2.2009 14:01

Tomáš Nemravný

Být Jančurou...

... tak kašlu na vlaky a jdu rovnou do letadel. Nedávno volal za jízdy řidič jednoho z autobusů  někomu mobilem, že mu svítí na palubce červená kontrolka a neví, co to je... Naštěstí zhasla ještě dříve, než mu dotyčný poradil... To by si cestující v letadle užili ;-D.

0/0
26.2.2009 13:20

ramese

konecne

supr ze zacne jezdit i jina spolecnost! studenti sileny!

0/0
26.2.2009 8:03

Tomáš Nemravný

Zlevnění kvůli ceně nafty?

To je zajímací, na trase do Liberce nafta zlevnila, do Plzně ne? SA potřebuje pořádnou konkurenci jako prase drbání :-/.

0/0
25.2.2009 21:59

Joshua+

Re: Zlevnění kvůli ceně nafty?

Paradoxne PHA-PLZ-PHA je linka, kde konkurence stale je. Krome SA jezdi i jini dopravci (aspon tomu tak jeste nedavno bylo) predevsim v rannich spickach (okolo 7-8 rano smerem na Prahu atd.), i kdyz jich uz samozrejme tolik nejezdi jako drive (zaplatpanbu, byly to casto strasne vraky). A to oznamovane snizeni ceny v dusledku poklesu PHM o 5 korun neplatilo, myslim, pouze pro Liberec, ale i pro Brno a Plzen. Nicmene opravdoveho konkurenta zatim SA skutecne nema. Nejde jenom o samotne autobusy, ale IMHO predevsim napr. o nakup jizdenek pres net, sms atd. (napr. stewardka uz tak dulezita IMHO neni).  Dokud proste nejaka firma nebude moci nabidnout stejnou uroven sluzeb poskytovanych jako bonus k samotne preprave, tak SA nikdo neohrozi. Coz je IMHO skoda. Konkurence neni nikdy na skodu.

0/0
25.2.2009 23:19

Z-S

Re: Zlevnění kvůli ceně nafty?

Kupodivu na www.e-jizdenka.cz jde uz vetsi cast spoju co je zarazena v AMS rezervovat a platit kartou pres net!

Jenom se divim ze to nema vetsi publicitu - a nekteri ridici pak koukaji na tu elektronickou jizdenku jako tele na novy vrata, ale funguje to...

0/0
25.2.2009 23:33

Joshua+

Re: Zlevnění kvůli ceně nafty?

Jeste nespite? :-) Koukam, ze jste take nocni tvor. :-) Koupit listek pres net a zaplatit kartou je super, ale na SA to proste nestaci. Nekteri lide to proste neumi/maji obavu pouzit (vidim to napr. na moji matce :-) IMHO Jancura vyhrava hlavne kvuli kreditovym a volnym jizdenkam. Jejich porizeni/nabiti se da provest snadno (v buse ci ve stanku), a to i pro lidi, kteri s internetem pracovat neumi (ci se platebnich transakci pres nej boji) a HLAVNE je mozno rezervaci BEZ KOMPLIKACI A SANKCI BLESKOVE zrusit.!!! To je obrovske plus, ktere lidi hojne vyuzivaji (nestihaji kvuli zpozdeni predchoziho spoje, nebo se rozhodnou zustat napr. na navsteve u kamarada o hodinu nebo klidne i den dele atd.). Navic to jde provadet naprosto jednoduse i pres sms (kdyz napr. jedete tramvaji/metrem na Florenc/Zlicin atd.). To proste zadny dopravce nenabizi a dokud tak neucini, nemuze IMHO SA ohrozit.  I kdyby jezdil levneji napr. o 8-10 Kc, tak mu to IMHO nebude moc platne. Vyse zminene sluzby to prebiji.

0/0
26.2.2009 0:10

Tomáš Nemravný

Re: Zlevnění kvůli ceně nafty?

V AMS to rezervovat a zaplatit sice jde, ale nemůžete si vybrat místo - prostě je Vám přiděleno zřejmě první volné...

Kreditová jízdenka do Plzně je dle webu od 1.3. zlevněná o 5,- Kč, leč při rezervaci na březen to stále počítá 85,-, sleva platná od 1.3. zřejmě bude funkční též od 1.3. :-).

0/0
26.2.2009 9:29

budik

sa potřebuje konkurenci!

je super, že se mhd k tomuto kroku odhodlalo. jančurova sa se v poslední době chovala uplně stejně jako csad před rokem 2004. ceny se upravovaly směrem nahoru vždy a při velkém poklesu phm argumentoval, že musí zamazat vzniklé ztráty. zkrátka začla zneužívat monopolu. když jsem se ho ptal, kdy hodlá zlevňovat kvůli klesajícím cenám phm, tak termín neustále odsouval. teď když cítí, že přicází konkurence, tak to jde hned. a ne o 5, ale rovnou o 10 korun. a to si ještě jančura hraje, že to tady spasil. jen pořád remcá, jak mu stát háže klacky pod nohy. sám pak s dumpingovejma cenama zruší konkurenci a pak rejžuje. jen tvrdě na něj. svým přístupem mě tak nas*al, že jsem do prahy do práce začal jezdit autem a to mi ještě děkoval, že dobře dělám, že mu ulehčím. ať pozná, remcal jeden.

0/0
25.2.2009 20:54

Joshua+

Re: sa potřebuje konkurenci!

O tom, ze konkurence je skvela vec a cestujici na ni vydelaji nikdo nepochybuje. Jestli si myslite, ze "tvrde rejzovali", tak Vam to brat nebudu, ale na me to tak prilis nepusobi.  Dnes , v dobach sve dominance, jezdi za jizdne, za ktere jezdili jeji konkurenti pred vice jak 3-4 rokmi (pred zapocitanou inflaci za tuto dobu, rustem platu, zavedenim mytneho atd.) pri podstatne nizsi urovni sluzby a prepravni kapacite (pocet linek za den). Jestli vycitate Jancurovi, ze snizuje cenu pouze o 10 Kc (pokud vim, tak to snizeni ceny o 5 Kc avizoval jiz pred touto zpravou v souvislosti se snizenim ceny paliva), tak doufam, ze podobne budete urgovat i ostatni dopravce (CSAD, CD atd.) BTW: Oznamil (nebo provedl) vubec nekdo jiny snizeni ceny?

0/0
25.2.2009 21:25

budik

Re: sa potřebuje konkurenci!

ad1)tvrdě rejžoval, ale jeho problém, že proti konkurenci bojuje nízkými cenami a o zisk se připravuje

ad2)tvrdím, že bez konkurence je cena vždy vyšší, ať už před 3-4 roky byly ceny jakékoli - před těmi 3-4 roky byla linka lbc-pha-lbc pro csad zlatý důl, o který přišly. dále csad musí živit velký aparát narozdil od sa (to je už ale trochu z jiného soudku)

ad3)byl jsem pravidelný cestující (přes 2 roky, teď jezdím do prahy autem) a moc dobře si pamatuji, jak zrušil výhodu volných jízdenek (bylo to za 10 jízd jedna volná jizda nebo tak nějak), pak tento benefit sa zrušilo s argumentem, že naoplátku nezdraží kvůli mýtnému, které se v tu dobu zavádělo, pak odešlo z linky csad a sa zvedla cenu kvůli mýtnému, ale benefit v podobě volných jízdenk už nevrátili:) jak vykutálené

0/0
26.2.2009 8:06

budik

Re: sa potřebuje konkurenci!

sorry, opravuji svůj příspěvěk nízké cenu=dumpingové ceny!!! díky:)

...ještě dodatek, když jde jančurovi o takové zkvalitnění služeb v busové osobn dopravě, proč nejde na okrajové linky,  např. trhové sviny-jindřichův hradec, je to businessman, kterému jde primárně o zisk. je však pravdou, že jeho podnikatelský model, zde stále nemá konkurenci...doufejme, že už to nebude dlouho trvat.

0/0
26.2.2009 8:10

hacpat

Re: sa potřebuje konkurenci!

nemel nahodou to s tema volnyma jizdama hotliner, kterej taky lbc-pha zkousel??? A konkurence je prop. Jancuru treba-prislo mi, ze na lbc nasazoval v ramci republiky ty nejznicenejsi busy :(

0/0
24.3.2009 16:25

Z-S

Re: sa potřebuje konkurenci!

No tos mu to teda natrel. Dyt sis moh tech pet ojetejch busu koupit sam a natrit mu to poradne ;-D

0/0
25.2.2009 21:25

danny44

Re: sa potřebuje konkurenci!

Když budu moct podnikat způsobem že "ztráta je vlastně zisk", tak si koupim i nový....

0/0
25.2.2009 23:01

pczl

Re: sa potřebuje konkurenci!

Zkus mi to prosim lépe vysvetlit.  Tvůj přispevek nechapu ...

0/0
25.2.2009 23:19

budisovak

Werichovske tlachani

Tahle debata je uplne o nicem, je to typicke bezduchle tlachani s nekterymi idioty, kteri asi nedokoncili ani zakladni skolu, nevi nic o doprave, podnikani a ani o socialismu. No co se da delat, i takovi jsou mezi nama. (Y)

0/0
25.2.2009 19:37

maiba

Praha -Hradec

Na sklonku loňského roku tady psali, že brzy začne jezdit SA i do Hradce Králové. Nevíte někdo, proč to ještě nejezdí?

0/0
25.2.2009 18:45

Scout_duck

Re: Praha -Hradec

Myslím že je to tak, že Jančura nasadí vlaky Praha - Ostrava a autobusy z této trasy pošle k nám do Salonu Republiky (čekám facku, že jsem Mechovák) :)

Ale protože projekt vlaků je dost nejistý, tak to nemusí dopadnout vůbec. V každém případě to ale myslím čeká na dokončení dálnice, tzn. ještě taky tak 2 roky.

Ovšem pro pravidelné cesty Praha - Hradec je vlak v pohodě. Jezdí to prakticky přesně (na výjimky), studentské jízdné stojí stejně v autobuse jako ve vlaku a vlak je prostě pohodlnější. Nezapomenu na tu cestu s dvěma přáteli busem z Florence, když jsem jel s nimi, protože neměli studentskou slevu. Stáli jsme na schůdcích u řidiče ...

0/0
25.2.2009 19:33

drevak_patlak

Re: Praha -Hradec

Jízdní doba vlaku Praha-HK je srovnatelná s autobusem a vlak jede každou hodinu od rána do večera. Možná i to je důvod, proč se sem SA nehrne. I když dle slov Jančury "mají rádi konkurenci", tak bez ní to jde vždycky lépe.

0/0
26.2.2009 22:42

sirc

Student Agency

Buďto tady mají lidi krátkou pamět nebo nejezdí autobusem. Před příchodem SA na trh tady 90% dopravců používalo ojeté Karosy a jízdné bylo vyšší než je teď. Právě na lince Praha-Liberec se ukázala síla konkurence, kdy po desetiletí dominantní dopravce byl SA vytlačen téměř ze dne na den.

Aby nedošlo k omylům, SA nejezdí na linkách, respektive trasách, dotovaných krajem a kdokoliv jim může začít konkurovat, licence je jenom formalita.

0/0
25.2.2009 18:02

happy4ever

Re: Student Agency

Jo jenomže si přišel na autobusák a bus tě vždycky vzal.Jezdilo dost spojů a když si chtěl,tak třeba i na stojáka.Teď si tu službu musíš jako kret...én objednat.A pokud jedeš v době,kdy jezděj studenti,tak si bez šance se přepravit.

0/0
25.2.2009 18:14

Zivan

Re: Student Agency

Nemas v tom trochu gulas? Kreten si objednava misto, aby ho mel jiste a "chytrak" si jde rovnou stoupnout k busu a divi se, ze je plno?

Kdyz nechces tvrdnout na nadrazi, tak jed vlakem.

0/0
25.2.2009 18:18

happy4ever

Re: Student Agency

ty si myslíš,že někoho zajímá nějaký kafe od stewardky,když se některej den prostě do toho busu vůbec nedostane,protože je celé SA založeno na tom,že nabídky je méně než poptávky a tak je vlastně vždy zajištěna plnost autobusu??

0/0
25.2.2009 18:31

Zivan

Re: Student Agency

Kde jsem psal neco o kafi? :) A pokud nejsi schopny objednat si listek vcas, tak mas proste smulu, prece nemuzes pocitat s tim, ze vsude budou porad jezdit poloprazdne autobusy pro pripad, ze by nekdy mohlo jet vic lidi? To je kravina.

0/0
25.2.2009 18:51

Joshua+

Re: Student Agency

Proboha. Vite vy vubec neco o podnikani? To je proste vzdy o dosazeni co nejlepsiho vysledku, tedy zisku. Firma nasazuje autobusy do te doby, dokud se ji to vyplati. Myslite si, ze jina firma by postupovala jinak? To jste vazne tak naivni? Ale chapu..., Ti dopravci, po kterych tak tesknite to vyresili jizdou na stojaka. Tj. ve snaze maximalizovat vydelek porusovali predpisy a ohrozovali bezpeci cestujicich. A to neni podle Vas nemoralni?

0/0
25.2.2009 18:56

happy4ever

Re: Student Agency

Proboha víte vy něco o ZDO neboli základní dopravní obslužnosti?? Ne nevíte,protože byste toto nenapsal

0/0
25.2.2009 19:43

jeste asocialnejsi grupa

Re: Student Agency

a z jakeho duvodu by mela neco takoveho zajistovat SOUKROMA dopravni firma na ukor sveho zisku ? soukrome firme muze byt nejake zzo pomerne dosti ukradene, nebot ji o nic takoveho nejde ... te firme jde totiz o jedine, a tim je zisk.

0/0
25.2.2009 19:57

Bery

Re: Student Agency

Jenze to byva podminka na licence pro nektere trasy. Pokud se napr. cestujici nevejdou do vlaku, tak je to pruser.

Jinak zvlastni pristup ve zdejsich diskusich...  na jednu stranu se casto pise "proc by neco takoveho mela zajistovat SOUKROMA dopravni firma"... a na druhou stranu se nadava na ČD, nebo MHD, ze na to zajisteni chteji dotaci, protoze je to ztratove... takze je davno mela nahradit konkurence, ktera nebude ztratova a tu dotaci asi chtit nebude ;-D

0/0
25.2.2009 20:09

jeste asocialnejsi grupa

Re: Student Agency

sa pozaduje na svuj provoz nejake dotace ? ano, na trasu horni dolni - cerna nad zakopanymi lesy se asi zadna soukroma firma hrnout nebude ... proc by take mela ? cilem soukromych firem neni nejaka "dopravni obsluznost", "celospolecensky prospech" ani nic podobneho, cilem soukromych firem je zisk, a to tak ze zisk maximalni. mimochodem, existuje zpusob, jak "odztratovat" i ty regionalni linky - proste cestujici bude platit skutecne naklady na dopravu ... protoze me nejak nenapada, proc by mel cestujici na lince praha - brno dotovat levnejsi cestu babicce na lince horni dolni - cerna nad zakopanymi lesy.

0/0
25.2.2009 20:25

109e

Re: Student Agency

Jste ubožáček.

0/0
25.2.2009 20:56

Lukáš Hrubý

Re: Student Agency

"Pokud se napr. cestujici nevejdou do vlaku, tak je to pruser."

Opravdu? Jel jste někdy vlakem v pátek odpoledne? Vlaky jsou přeplněné, sednout si tam nelze, kolikrát tam nelze ani stát. A i když máte rezervovanou místenku, často se stává, že se ke svému místu jednoduše nedostanete. A když náhodou ano, sedí tam vetchý 70letý stařík.

Zlatá firma SA (a jí podobné), kde nikoho nemusíte vyhazovat, nikde se nemusíte mačkat....

0/0
25.2.2009 20:41

Bery

Re: Student Agency

Dojizdim pravidelne, ale pouze regionalnim spojem. Ze bych si nesednul se mi stane tak max. 2x do mesice.... Tech 20 min. to vydrzim, zvlast kdyz vim, ze autem jsem nedavno stejnou trasu jel v patek skoro hodinu :-©

0/0
25.2.2009 20:59

Bery

Re: Student Agency

Jinak u vlaku se myslim bezne pocita, na rozdil od autobusu, s mistem na stani, tedy mimo Pindolina, kde je to snad zakazane.

U kterych vlaku se Vam stalo, ze jste se nevesel ani na stani a zustal jste hodinu cekat na zastavce nez pojede dalsi spoj, jako se to muze stat u SA ? Ja jen abych pripadne vedel kteremu spoji se mam vyhnout ;-)

0/0
25.2.2009 21:33

Lukáš Hrubý

Re: Student Agency

Tak pokud se jedná o 20 minut, tak není problém si postát (občas i když mám možnost si sednout, tak raději stojím na tyto krátné vzdálenosti). Já jsem spíš hovořil o pátečních vlacích z Prahy směr Kolín, HK, Zábřeh ... Konkrétně trasu Praha - Zábřeh od doby, co mám ŘP jezdím autem, jelikož je to nejen pohodlnější a rychlejší, ale už od 2 lidí (co nemají žádné slevové průkazy) i levnější. Ale to už jsme trochu odbočili od autobusové dopravy :)

0/0
25.2.2009 22:27

Jablkon

Re: Student Agency

Soukromé firmy by moc rády ZDO zajišťovaly. Viz skupování domácích dopravců Veolií a podobnými subjekty - to JSOU SOUKROMÉ FIRMY.

Problém je, že licence na provozování DOTOVANÝCH LINEK ZÁKLADNÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI zpravidla stále dostávají "tradiční okresní dopravci" na základě zvykového práva, bez jakéhokoliv výběrového řízení a tedy s velkým otazníkem, zda je to pro objednatele a dotujícího (krajský úřad, resp. radnici v případě MHD) výhodné. Vždyť provozovat linky, kde máte zajištěnu úhradu ztrát a dokonce "přiměřený zisk" (který sice musíte reinvestovat do dopravy) je přeci sen každého podnikatele.

Jenže to jsou dotované linky základní obslužnosti.

SA stejně jako ostatní dopravci na dálkových trasách provozuje ČISTĚ KOMERČNÍ LINKY, postavené prostě na zásadě "je dostatečná poptávka abychom mohli vydělat, tak proč nenabídnout službu", kterým nikdo nic nedotuje ani nereguluje a oni nemusí nic garantovat, a prostě se snaží vydělávat. Máš-li pocit, že by to šlo líp, hurá do toho

0/0
25.2.2009 21:27

Joshua+

Re: Student Agency

Muzete mi, prosim Vas, vysvetlit, jak souvisi ZDO s provozem spoje PHA-LIB? Priznam se bez muceni, ze odbornik v techto predpisech nejsem, nicmene jsem se, patrne mylne a naivne domnival, ze se v pripade ZDO uz dle jejiho samotneho nazvu jedna o zajisteni ZAKLADNI UROVNE dopravy tj., aby napr. do nekterych oblasti nejaky autobus/vlak VUBEC jezdil tj. napr. minimalne 2x denne. Silne pochybuji, ze ZDO nejakym zpusobem urcuje ze autobusy museji jezdit casteji nez 1x za hodinu, ci ze VSICHNI, kteri chteji jet MUSI mit v okamziku prichodu na nadrazi garantovane misto v autobuse. Takze cekam na Vase sofistikovane vysvetleni? Dale tez stale cekam na nejaky zdroj potvrzujici, ze pocet spoju provozovanych SA je NIZSI nez v dobe pred jejich nastupem, a ze tedy plnost autobusu neni zpusobens snizenim prepravovaci kapacity, ale napr. mnou vyse zminenou zvysenou poptavkou diky lepsim nabizenym sluzbam. Dockam se?

0/0
25.2.2009 20:51

Jablkon

Re: Student Agency

takže, existují v zásadě 2 typy linkové dopravy:

1) ZDO: objednatel (typicky krajský úřad) vypíše výběrové řízení (bohužel spíš většinou přidělí zakázku přímo bez něj) na firmu, která zajistí, aby na dané lince jezdilo (krajem) požadované množství spojů v požadované kvalitě. Dopravci za to uhradí rozdíl mezi náklady, které ve výběrovém řízení požadoval, a inkasovaným jízdným - které je zadavatelem regulované.

Jak to je s garancí místa fakt nevím, ony spoje ZDO zpravidla jezdí tak prázdné, že to nemá smysl řešit, případně nejezdí po rychlostních komunikacích a jsou zajišťovány busy, které přepravu na stojáka povolují.

Na dotovaných linkách ZDO se zpravidla nepřipouští konkurence (protože kdyby byl zájem tam nedotované spoje provozovat, "je něco divně")

2) komerční linky: nikdo nic nedotuje, nikdo nereguluje jízdné, nikdo nic negarantuje (pokud nechce - reklama...). linku může provozovat kdo chce (pokud je "způsobilý"), licence by měla být formalitou

0/0
25.2.2009 21:10

Jablkon

Re: Student Agency

...v podstatě komerční linky jsou něco jako zájezdová doprava, s tou výjimkou, že místo toho, aby si někdo najal celý autobus, se ty s tím autobusem sám nabízíš jednotlivcům.

ZDO se zřizuje pro uspokojení "základních životních potřeb", tj. zejména na dopravu do školy, práce, nemocnice, na nákupy. Tedy zpravidla z okolních vesnic a městeček do nejbližšího (okresního) města, maximálně pak mezi městy v rámci kraje (neboť občas potřebuješ i na krajské úřady a ZDO v současnosti v ČR objednávají právě kraje) a jde o to, aby se tam dostali i lidi, kteří vlastními silami nemohou.

komerční linky jsou prostě proto, že "někde jezdí dostatek lidí bez aut, kteří jsou ochotni zaplatit tolik, aby se z toho dopravce bez dotací uživil". čili buďto na turistických trasách, nebo mezi velkými městy (kde sice taky často jde o ježdění do práce či školy, ale už ne o to "ze zákona garantované")

0/0
25.2.2009 21:19

Joshua+

Re: Student Agency

Diky za vycerpavajici vysvetleni. R^ Podobne informace jsem mel i ja. V podstate se tedy potvrzuje to, co jsem psal vyse, a tedy, ze se jedna o zajisteni ZAKLADNICH zivotnich potreb predevsim v RAMCI KRAJU (aby napr. do ruznych zapadlych vesnicek (popr. i vesnic a mestecek) neco jezdilo a tyto timto nebyly "odriznuty od sveta"; kvuli tomu, ze nizky obchodni potencial zabranuje komercnimu zajisteni dopravni dostupnosti). S poskytovanim prepravnim sluzeb mezi krajskymi mesty KOMERCNIMI SPOLECNOSTMI BEZ DOTACI to nema nic spolecneho. Jinymi slovy pan "happy" mele nesmysly a ohani se ZDO, ackoliv to s danou problematikou nijak nesouvisi:-)

0/0
25.2.2009 21:41

Bery

Re: Student Agency

Ohledne ZDO neni preci problem pouzit Google :)

"Pro zajištění základní dopravní obsluhy území musí stát respektovat základní práva občanů na dopravní obsluhu sídel jako dopravní službu, poskytovanou na základě principů závazků veřejné služby v oblasti osobní dopravy kterýmkoliv druhem dopravy, jež bude z prostředků veřejných rozpočtů nebo z jiných zákonem stanovených zdrojů na smluvním základě finančně podporovat."

Rozsah ZDO urcuji kraje na zaklade ruznych podkladu (scitani cestujicich, pripominky obcanu... atd). PHA-LIB s timto pravdepodobne nesouvisi, tedy jen ma domenka, dal jsem po tom nepatral.

0/0
25.2.2009 21:22

Jablkon

Re: Student Agency

Přesně tak. Kraj má povinnost zajistit obyvatelům např. Oldřichova v Hájích možnost dostat se do Liberce do školy, práce nebo do nemocnice. Tedy dotuje poloprázdné busy a vlaky které tam jezdí.

Už ale nemá povinnost zajišťovat komukoliv možnost dostat se z Liberce do Prahy, protože pracovat nebo studovat v Praze a bydlet přitom v Liberci a nemít přitom auto už není tvé "základní právo"

0/0
25.2.2009 21:31

Joshua+

Re: Student Agency

Taktez dekuji za asistenci. Google jsem pouzil a nasel patrne tu samou stranku co vy. :-) Prave kvuli teto definici mne prisla divna argumentace ZDO v souvislosti s komercnim provozovanim linky PHA-LIB.

0/0
25.2.2009 21:43

Z-S

Re: Student Agency

No, ono v tom ZDO docela roli hralo. Totiz kraj Liberec si prohlasil, ze ZISKOVA linka Pha - Lbc patri do ZDO a ziskama bude dotovat sve ztratove linky. Na zaklade toho odmital vydat licenci komukoli jinemu. A jak na monopolu CSAD "vydelaval" cestujici uz zaznelo. Padlo to tak, ze nekdo prisel s tim (nebo to umoznila nejaka zmena zakona, nevim), ze licenci na linku Pha - Lbc nemusi nutne vydavat jenom kraj Liberec, ale muze ji vydat i "kraj" Praha (v tomto pripade tedy Ministerstvo dopravy). A tak se i stalo a zacal jezdit nejprve Hotliner a pak i SA ac liberecky kraj mohutne prskal ... a pokracovani uz zname.

0/0
25.2.2009 21:51

Joshua+

Re: Student Agency

Tak jizda na stojaka je prasarna a pokud vim i obrovske poruseni predpisu. Na trase  PHA-PLZ jezdili tyhle "dobytcaky" take casto. Posledni lidi takto stali az na schudkach u ridice a jelo se stovkou po dalnici do Prahy. V neklimatizovane stare, opryskane karose, takze to byla v lete fakt chutovka, ale predevsim OBROVSKE RIZIKO. Dokazete si predstavit ten MASAKR, kdyby takto napraskany autobus havaroval? Vyzdvihovat tento bezohledny a rizikovy postup a snahu vytriskat co nejvic penez za kazdou cenu jako pozitivum je IMHO velmi slabomyslne az idiotske.  A co se tyka poctu spoju. Mate nekde nejakou statistiku? Jestli skutecne jezdi mene spoju? To, ze jsou spoje vyprodane neznamena, ze jezdi mene spoju. Troufnu si rici, ze SA naucilo spoustu lidi jezdit autobusem (prave diky pohodli, rezervace pres net/sms atd.). Znam ve svem okoli radu lidi, kteri kvuli SA prestali do Prahy jezdit autem. Listek si koupi pres net/sms, autobus je pohodlny, klimatizovany a nemusi se trapit s parkovanim.

0/0
25.2.2009 18:31

happy4ever

Re: Student Agency

V tom případě je silné porušení předpisů to,že stewardka stojí,protože bus není určen (má to v techničáku) pro stojící pasažéry.

0/0
25.2.2009 18:32

Joshua+

Re: Student Agency

Ale... Tak najednou jste pes na predpisy. :-) Stewardka NESTOJI ci NECHODI CELOU cestu v ulicce. Ma, podobne jako letuska, sve pridelene sedadlo s bezpecnostnim pasem atd. To, ze obcas projde po autobusu je OK, stejne tak jako, ze se projit muze i pasazer (napr. na WC). Jestli nedokazete pochopit ten obrovsky rozdil (a riziko) mezi stewardkou (tedy 1 osobou) , ktera obcas projde mezi cestujicimi a nekdy az 20 a vice lidmi, kteri CELOU CESTU STOJI v ulicce, tak se samozrejme s Vami o tom asi nema cenu bavit. Nebo by Vam take prislo OK, kdyby napr. do letadla nabirali lidi na stojaka? (na kratkych tratich po Evrope by se to dalo vydrzet, ne?) Jizda na stojanka na dalkovych spojich je proste obrovske ohrozeni cestujicich, a to nejen tech stojicich, ale i tech sedicich. A vubec jste mi neodpovedel na otazku? Muzete nekde uvest zdroj, ktery potvrzuje, ze spoju jezdi mene, nez drive?

0/0
25.2.2009 18:47

happy4ever

Re: Student Agency

srovnání letadla a busu je naprosto mimo.Letadlo vám prudce nezabrzdí. Každý autobus má v techničáku napsáno,kolik lidí je možno přepravovat jako stojící.Kvůli tomu jsou i rychlostní omezení . Autobusy SA nemají místo pro stojící pasažéry neb nemají třeba madla.Tudíž i ta stewardka by měla sedět na zadku celou cestu a nepohybovat se v uličce.Krom toho,tak už jedna je kvůli rozdávání pošahaného kafe mrtvá.

0/0
25.2.2009 19:47

Z-S

Re: Student Agency

Dneska jedno prudce zabrzdilo na poli u Amsterodamu ;-D;-D;-D

0/0
25.2.2009 19:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.