Diskuze

Průzkum: Češi jsou málo důrazní při uplatňování reklamací

Češi jsou při reklamacích vadného zboží málo důrazní. Vyplývá to z průzkumu Sdružení obrany spotřebitelů mezi 160 respondenty. Lidé mají dlouhodobě problémy hlavně s reklamacemi obuvi, textilu, mobilních telefonů, elektrospotřebičů a nábytku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lupuscz

1. 4. 2009 13:01
Pokud firma nechce, tak reklamaci neprosadíte

Osobně mám špatnou zkušenost s prosazováním práva v ČR. Mám soudní rozhodnutí o oprávněnosti mého nároku na vrácení peněz po reklamaci. Běží exekuční řízení. Ale co se stalo?? Nic. Firma, která mi výrobek prodala a která teď dělá mrtvého brouka, je sro. Má sice zapsané jmění, ale to už na účtech není. Ta firma sice existuje, ale nemá žádné mění ani obchody. V podstatě je to tak, že mám papír, který mě stál cca 15 tisíc, ale ti lidé, kteří stojí za dotyčnou firmou, jsou nepostižitelní. Prostě mám smůlu v tom, že jsem byl tak najivní a věřil v naše právo a v to, že je právo možné prosadit. Hodně drahá zkušenost. A proto se lidem nedivím, že se do reklamací neženou. Je to stráta času, peněz a navíc se u toho jenom rozčílíte. Tak nedělejte z lidí hlupáky a jděte se podívat do ulic na skutečný život. Zkuste si něco reklamovat u malé firmi, která je ve vašem malém městě či na venkově. Zjistíte, že je to problém.

0 0
možnosti

ted61

2. 3. 2009 8:08
ale

nejhorší na reklamace je slavný Baťa. Bude Vám do očí tvrdit co jste s

botama dělali  jak kdyby mluvil s nějakým bezďákem. Jeho boty se

rovnají těm u Vietnamců.

A sdružení spotřebitelů jen kecá ale nepomůže v ničem

0 0
možnosti

král

2. 3. 2009 11:36
Re: ale

Baťa to je jedna velká katastrofa. Boty sice vypadají na pultě docela pěkně, ale to je asi tak všechno. Běda, když jim je po měsíci nošení donesete rozpadlé zpátky. Všechno je u nich módní obuv v tom okamžiku jste pro ně v (Y)

0 0
možnosti

funtomas1

1. 3. 2009 12:36
REDAKTOŘI - NEBALAMUŤTE!!!

jen pro zajímavost - např. v Itálii, Francii, Španělsku zákazníci obchodů s obuví reklamují jen cca 10% toho co reklamují zákazníci naši...že je u nás spousta těch co si dělají z prodejen "půjčovny", tj zaměnují záruční dobu s očekávanou a reálnou trvanlivostí nehledě na to jak často obuv používají, netřeba snad dodávat. O těch, co záměrně podvádí ani nepíšu. OBUV JE SPOTŘEBNÍ ARTIKL, tudíž se chůzí spotřebovává. Spíš bych proto uvítal článek redaktorů na téma osvěty jaké očekávání od obuvi mít, nikoliv balamucení.

Osnova článku:  - materiálové vlastnosti a technologie výroby - vztah ceny a značky - pojem vysoce módní obuv - trvanlivost vs. záruka - údržba a čištění obuvi - účelovost - kolik párů obuvi mít a jak často střídat - četba záručních listů

V

0 0
možnosti

issac

3. 3. 2009 16:16
Re: REDAKTOŘI - NEBALAMUŤTE!!!

Vážený pane obchodníku,

zejména by se mělo lidem vysvětlit, že nelze po zákazníkovi vyžadovat znalecký posudek, který potvrdí že vada výrobku byla způsobena vadou materiálu a podobně. Obchodníci jsou totiž pěkně vykutálení - kdyby mohli vypakují s reklamacemi všechny. Na takové nepoctivce nejlépe platí přestat u nich nakupovat a o jejich nekalých praktikách dát všem vědět. Pokud je to věc větší hodnoty, pak neústupně bojovat a obtěžovat přímo v prodejně. Reklamuji VADNÉ zboží u problémových prodejců velmi rád a musím říci, že k žalobě došlo pouze ve dvou případech. Pokud není žaloba špatně napsána, lze obecně říci, že soudy jsou spíše na straně spotřebitelů. Navíc tato řízení většinou končí už platebním rozkazem....

Četbou záručních listů se neobtěžuji  vůbec . Jediné co by tam mohlo být odlišné od právní úpravy, která je pro prodejce a poskytovatele služeb závazná, jsou ustanovení pro spotřebitele výhodnější.

0 0
možnosti

král

1. 3. 2009 8:51
málo reklamací - malé příjmy

že jsou Češi málo důrazní při reklamacích botů je fakt. Je to škoda, protože nejvíc tím pak trpí dacani typu doc. Hlaváčka, apod. 

0 0
možnosti

rh2

1. 3. 2009 1:05
Ale jsou

Dle mého názoru, pokud by šlo zjistit, kolik reklamací je podvodem ze strany zákazníka, možná by statistika vypadala výrazně lépe. Já nikdy v ČR problémy s reklamací neměl, neboť jsem reklamoval vždy evidentní poruchy zboží. Nikdy jsem nezkusil fixlovat a ani nezkusím. Bohužel se v poslední době setkávám čím dál častěji s nepříliš přátelským přístupem pracovníků obchodu. Když jsem se pídil proč, odpovědí bylo vždy, že jsou podezřívavější z důvodu narůstajících podvodů od zákazníků. Proto to bohužel někdy neprávem odnesou i slušní zákazníci. Pokud se ale jedná o renomovaný obchod, závada je zřejmá, reklamace se řeší jak má. Že jsou i opačné případy, že někteří na reklamace rezignují, nepokračují např. žalobou, ano a nedivím se. Všichni víme jak jsou nám úřady placené z našich daní nápomocny. Na druhou stranu rezignaci nedoporučuji. Je nutné trvat na svém, dožadovat se svých práv a vyhrát ten "boj". Jenom tak se může situace zlepšit.

0 0
možnosti

funtomas1

28. 2. 2009 21:33
to není pravda !

1) 160 respondentů není relevantní vzorek Čechů

2) sdružení n.o. SPOTŘEBITELŮ není nezávislý poskytovatel organizátor takových průzkumů(Y)

0 0
možnosti

John_Matey

28. 2. 2009 18:18
Zákazníci jsou občas hospodářská zvířata...

Dělal jsem nějakou dobu na maloobchodě, PC + mobily. Prodávali jsme českou distribuci telefonů (Agora a 3A). Zákazník těžko chápal, že v telefonu se kapky vody neudělají jen tak, že displej nepraskne jen tak. Do servisu poslat musím, přesto, že vím, že mě to servis hodí na hlavu a naúčtuje a já tak musím prodat 3 telefony z kterých mám houby, protože si musím vydělat na reklamaci takového šrotu, přesto, že vím, že je ne nereklamovatelné. Ale nesmím požadovat po zákazníkovi peníze, přesto, že je to evidentní od začátku. Ohánět se ČOI umí každej, ale když jsem mu řekl, že klidně může, že z toho jeho případu nemám absolutně strach, protože se nemá o co opřít. Poslal jsem to a výsledek? Přesně dle předpokladů. (Zkuste si někdy rozlomit nefunkční displej, dá to fušku co? A to je ještě ten displej v pevném telefonu trošku odolnější...)

0 0
možnosti

mahas.7

28. 2. 2009 18:55
Re: Zákazníci jsou občas hospodářská zvířata...

Hmmm, a jak tedy displej např. v mobilu praskne? Pádem z výšky? Asi ano, ale potom by to tedy měla být rána a na mobilu by měla být nějaká stopa po nárazu, ne?

0 0
možnosti

Dr.R.

28. 2. 2009 17:35
ZE ŽIVOTA

Reklamoval jsem dřevěné podlahové palubky, které se po položení seschly a zkroutily. Při první návštěvě prodejny mi řekli, abych přišel zítra, protože dnes tam není odpovědný pracovník pro vyřizování reklamace. Nesmírně jsem se zaradoval (to myslím vážně-viz dále). Na druhý den jsem tam přišel s tím samým mnou napsaným reklamačním protokolem (popis závady, požadavek vrácení peněz, fotodokumentace, kopie prodejky) doplněný o jednu větu - že včera tam nebyl odpovědný pracovník pro vyřizování reklamace. Vedoucí reklamaci přijala, písemně potvrdila správnost všech info uvedených v mém protokolu. Po 33 dnech jsem se ptal po výsledku - ještě nebylo rozhodnuto. Toto jsem si nechal opět písemně potvrdit do protokolu. Tímto vyzbrojen jsem jim dal ultimátum 7 dnů na to, aby se peníze objevily na mém účtu, jinak volám ČOI a podávám žalobu. Peníze přišly včas. Jednalo se asi o 18 tis. Kč. Pokud bych je zažaloval, dostali by pokutu nejmíň 50 tis. za opakované porušení OZ. *** NEDEJTE SE !!! ***

0 0
možnosti

YaTaky

28. 2. 2009 17:05
Cesi "reklamuji" jak vztekli.

Jenze ty "reklamace" nejsou reklamace,ale delaji si z obchodu na obleceni pujcovny. On je totiz ples a je treba se blysknout nejakou tou robou. No a v pondeli se vrati. :-© Vzdyt je to hnus to chovani nekterych "takyzakaznic."

0 0
možnosti

GEORGE MICHAEL

2. 3. 2009 14:02
Re: Cesi "reklamuji" jak vztekli.

Hmmm, to jste řekl krásně.. A zeptal bych se - viděl jste u nějaké ženy, která si takto koupila nějaké šaty, aby měla i cenovku přišitou??? Já jen, že v jistém obchodě, jistého obchodního centra - v Praze na Chodově - má jistou podmínku, že jakmile chcete vrátit šaty nebo vůbec oblečení a požadujete peníze, tak cenovka musí být "přištípnutá" k šatům... Jasně, jsou takové "frajerky", které toto podstoupí, ale spíš je ubohost, že když si někdo koupí něco, je mu to velké či malé a před tím si odstříhne tu cenovku, tak to neuznají, poněvadž tato cenovka je údajně součástí toho oděvu !!! Takže jak by řekl klasik - pravda je opět někde mezi !!!

0 0
možnosti

Mobilman

28. 2. 2009 15:04
Hitparáda stupidních reklamací...

Jak tady čtu níže, možná by stálo za to, vyvolat diskuzi s následným s hlasováním o nejstupidnější reklamaci.... Začnu:

1. přišel pán reklamovat telefon s tím, že nejde zapnout. Poslal jsem telefon do servisu, Zpátky se vrátil (oxidace) a já zaplatil dobírku 450,-Kč. Po domluvě s pacientem, jsme ho vyčistili a rozjeli. Pán platil 750,-Kč (konektor nabíjení, ultrazvuk, software).Minulý týden přišla manželka a reklamovala, že foun zase nejde. Vezmu ho do ruky a na LCD a vnitřní straně krytu kapky vody...řekl, jsem "To si děláte legraci?".Paní okamžitě vytáhla z rukávu paragrafy a kontrolu z ČOI. Ta voda se tam dostala při běžném nošení.Úsměvné?Vyplnil jsem reklamační protokol i s nálezem vody, paní jej podepsala a odešla na ČOI.Odpoledne přišla kontrola.Můj postup schválili, sepsali Kontrolní list a provedli přitom namátkovou kontrolu. Strávili tam cca 2 hodiny.Placeno z našich daní..:-/

0 0
možnosti

Kocourkovský radní

28. 2. 2009 15:47
Re: Hitparáda stupidních reklamací...

Doporučuji podrobně projít "poradnu" na http://www.spotrebitele.info  - kromě "metráků" balastu tam lze najít spoustu užitečných poznatků i v oblasti reklamací...Jen tomu věnovat ten čas a analyzovat.

Velkou pozornost věnujte též textu reklamačního protokolu.

Víc radit nechci ani nebudu.

Reklamace řeším často jak pro kupujícího, tak pro prodávajícícho. Tenhle tlak bude zejména na prodejce časem tak neúnosný, že již teď doporučuji poohlédnout se po něčem jiném ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!