Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejabsurdnější je platit za nadměrný bankovní vklad, myslí si lidé

Za nejabsurdnější bankovní poplatek lidé považují platbu za nadměrný vklad. Vyplynulo to z ankety serveru www.bankovnipoplatky.com, které se zúčastnilo více než 33 tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Přijímat nekryté peníze je nebezpečné ...

... hlavně ve větším množství ... :-)

0/0
11.3.2009 20:47

tnx

Nektere mi neprijdou divne

Poplatky za hotovostni sluzby mi neprijdou jako absurdni. Ovsem poplatek za predcasne splaceni uveru, doslou platbu, to mi prijde dost uchylne. Stejne tak nechapu ten obchodni duch, kdyz chteji zpoplatnit prijeti nadmerne castky. I kdyz ... pochopil bych to u uctu firem. Aby mi tam majitel obchodu nosil kazdy den trzbu misto toho, aby si poridil ctecku karet ...

0/0
11.3.2009 19:21

MaRaB

Re: Nektere mi neprijdou divne

Možná tam tu tržbu nosí proto, že pořízením čtečky začne prodělávat. 1) náklady na čtečku, 2) mínus cca 3% z ceny prodaného zboží při platbě kartou pro obchodníka.

0/0
3.4.2009 10:42

sealth

Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Ja neplatil zadne bankovni poplatky aspon dvacet let.Nejsou v prilehlych zemich banky,ktere by vzaly vase penize bez poplatku?V dobe evropske unie a online bankovnictvi by to nemel byt problem mit penize treba v Nemecku ci Rakousku...

0/0
1.3.2009 19:23

Karel Lažnovský Steigerwald

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Tak tyhle kecy mám nejraději.

Člověk, který absolvoval prvních pět lekcí anglického jazyka si může na netu najít sazebník, např. na www.erstebank.at a zjistí, že v Rakousku se platí poplatky stejně jako v ČR. :-)

0/0
1.3.2009 20:32

sealth

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Dobre, to jsem si nezjistoval, ja v americke bance neplatim poplatky zadne, naopak oni mi plati urok na bezny ucet i kdyz v nynejsi ekonomicke situaci nijak velky...Poplatky bych platil punitivni pouze v pripade me vlastni chyby jako nepokryty sek apod.

0/0
1.3.2009 20:51

petr_leicester

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

no nevim, ale mam Yorkshire bank a neplatim vubec (absolutne nic, ani za vedeni uctu) nic, a sluzby perfektni vse se da vyridit po telefonu! lol V CR banky vedi, ze vsichni budou jen remcat, ale dal platit jak mourovatyRv

0/0
1.3.2009 21:09

Karel Lažnovský Steigerwald

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

sealth mluvil o Rakousku, Německu.

0/0
1.3.2009 21:42

sealth

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Mel jsem na mysli jakoukoliv dostupnou zemi, vim ze tak uplne jednoduche to nebude a babka z vesnice si nebude asi vyrizovat bankovnictvi pres internet v cizi zemi a v cizim jazyce ale kdyby se to zadarilo par stredne movitym lidem, mozna by se banky zmenily....V USA v soucasne dobe plati poplatky vetsinou jen nejchudsi lidi protoze nemaji kredit a nejsou ochotni a mozna i schopni najit si lepsi, mimoto maji male zustatky(pokud nejake) a casto musi platit 20-30 $ za ucet v minusu a podobne nesvary...

0/0
1.3.2009 22:09

sealth

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Jo a v Cechach mi kdysi nabizela Citibank bezny ucet bez jakykoliv poplatku kdyz si u nich ulozim 300 000 a to v jakychkoliv uctech.

0/0
1.3.2009 22:14

Karel Lažnovský Steigerwald

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Jo, jo. Citi nabízí teďka běžný účet zadáčo, když si u nich uložíš 500 CZK. GE Money 250. Ostaní banky (kromě Šiditelny) vedou zadarmo účty za milion.

Jde ovšem o tom, jestli se vyplatí peníze (aktiva) držet u banky, která ti je hodnotí nula celá nula, nula a vede běžný účet zadarmo nebo je nechávat vydělávat jinak.  

0/0
2.3.2009 6:48

sealth

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

V tom mas pravdu.Ale ja si drzim v hotovosti vzdycky aspon sestimesicni plat,kterej mam na terminovejch vkladech k vybrani kazde tri mesice,to pro pripad ztroskotani....Tak je mi jedno kde to mam i kdyz si vybiram kde mi samozarejme daji nejvetsi urok.Ale nekdy si myslim ze to ani nestoji za to velke rozdily to nejsou.Ted je to vubec na houby,uroky v bance mizivy,akcie padaji,reality padaji,dluhopisy padaji...Ale brzy budu muset prodat nejake dluhopisy ktere mi jeste plati 6% dostanu za ne slusne"premium" a dam to asi na podzim do akcii,snad se potom zacnou vzpamatovavat...

0/0
2.3.2009 8:14

ET_demokrat

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

A prachy v bance si měl, když jsi neplatil poplatky? Nebo si děláš srandu?

A Doc. MUDr. Chocholoušek se má jak?

0/0
1.3.2009 22:10

sealth

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

To mela byt reakce na mne nebo co to placas?Nerozumim....Banka mi dala 100 $ za otevreni uctu, kdyz mi dojdou seky vytiskne mi nove zdarma a poplatky neplatim zadne pokud si ucet udrzuji v plusu.Poplatky jsou pouze kdyby se mi ucet dostal do minusu coz se mi jeste nestalo.Dokonce mi davaji na bezny ucet uroky, ktere ale klesly uz jen na ctvrt procenta.Ale na prvnich 500 $ mi davaji sest procent uroku, jedina stipulace je ze se mi vyplata prevede automaticky od zamestnavatele na ucet a vypis dostavam elektronicky,coz mi stejne vyhovuje...Jeste nejaka otazka???

0/0
1.3.2009 22:20

useknutahlava

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

To si snad děláte srandu. Máte představu, kolik stojí mezinárodní bankovní převody?

0/0
2.3.2009 12:37

sealth

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Hmm....Ja si jako tupec myslel ze kdyz padly hranice fyzicke, padly i elektronicke, bankovni apod. Omlouvam se za svoji naivitu.Mne je proste stale nepochopitelne jak arogantni a nenazrane ty ceske banky jsou...Ja mam aspon dvacet let s bankami jen positivni zkusenosti, ne ze by se chybicka nestala ci ze by nemeli otravne predpisy ale vzdy se snazili mi vyjit vstric a udrzet si mne jako zakaznika, zadne nesmyslne poplatky.

0/0
2.3.2009 20:37

tnx

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Delate si srandu vy? Proc myslite, ze jsou ty bankovni prevody tak drahe? Protoze na tom vsichni chteji vydelat. Krasny tichy kartel.

0/0
11.3.2009 19:24

everlast1

Re: Platit za to ze nekdo vydelava na mych penezich?

Mam M-bank a FIo a poplatky neplatim ani v CR.;-D

0/0
2.3.2009 13:38

lada123

kde?

Ptam se vsude a odpoved jsem zatim nedostal? Tak znova. Poplatek za pripsani uroku se plati v ktere bance?

0/0
1.3.2009 18:44

bixente72

Re: kde?

V žádné, nesmyslná anketa...

0/0
1.3.2009 19:21

ouagadougou

Re: kde?

platil jsem kdysi za připsání úroků v české spořitelně tzv. účetní položku. úrok pár haléřů, poplatek pár korun. ale jak je to teď, netuším, účet ve spořce jsem zrušil a šel do banky, kde podobné libůstky nemají.

0/0
1.3.2009 20:57

lada123

Re: kde?

V ceske sporitelne sice maji kouzelnou ucetni polozku, ale nevztahuje se to na pripsani uroku. Alespon poslednich deset let (uz nejsem klientem) tomu tak je, ale tento nesmysl v diskusich koluje neustale. V kterem roce tomu tak melo byt?

0/0
2.3.2009 8:13

ouagadougou

Re: kde?

cca pět let zpátky, nevím přesně. doufám, že nekecám, protože nerozepisovali poplatky podle operací, takže člověk kolikrát ani netušil, kolik za co platí, např. za převody byly poplatky dva - poplatek za převod a za účetní položku, takže je možné, že jindy nebyl poplatek žádný... ale silně o tom pochybuji, protože v čs se obvykle platilo za každé uprdnutí. podívám se do starých výpisů a dám vědět... btw: jsem rád, že je mám z krku, přeci jen ročně rozdíl na poplatcích/úrocích dělá v mém případě skoro deset tisíc.

0/0
2.3.2009 16:18

MaRaB

Re: kde?

Spořitelna do cca rok zpátky. Je to, jak už naznačili ti přede mnou, skryto do "Poplatek za účetní položku" a jednoduchým pohledem na výpis zjistíš, že je to i za položku "připsání úroku". V mém případě se to dalo vidět snadno, měl jsem u nich účet na dvě inkasa v měsíci, jinak nic. Takže než si začnete hrát na rozumbradu, tak si své tvrzení prosím ověřte, protože pak jste za hloupého vy.

0/0
11.5.2009 15:59

marmit

Re: kde?

v KB. dnes mi přišel výpis od nově založeného účtu v EUR a připsaný úrok 0,01 eur,

poplatek za tuto jedinou položku na výpisu 0,18 EUR. hnus8-o;-O

0/0
2.3.2009 9:25

MaRaB

Re: kde?

Například v ČS. Pravda, je schován pod matoucím názvem "poplatek za účetní položku", kde tou účetní položkou je mmj. i to připsání úroku.

0/0
3.4.2009 10:46

popradčan

Poplatok

za nadmerný vklad je naozaj nezmyselný, veď banka by si mala takého klienta hýčkať a nie trestať. Absurdným sa mi vidí aj vklad za väčší počet mincí. Akoby mince neboli peniaze.

0/0
1.3.2009 16:03

Karel Lažnovský Steigerwald

Já tady těm anketám moc nerozumím.

Na českém trhu působí dvě banky, které při dodržení pravidel neúčtují žádné poplatky. Pak je spousta dalších, které mají velmi přívětivou poplatkovou politiku.

Stačí jen se vyhývat České Šiditelně, KB, ČSOB, UniCredit a GE Money.

P.S. komu z Vás byl někdy účtován poplatek za nadměrný vklad? ;-D

0/0
1.3.2009 13:30

CoolDak

Re: Já tady těm anketám moc nerozumím.

ja mam beznej ucet u CSOB, vybery z bankomatu CSOB zadarmo, vedeni uctu zadarmo, papirovy vypisy ctvrtletne zadarmo, platebni karta zadarmo, internet banking zadarmo, vklad na vlastni ucet zadarmo :-) proste neplatim nic

0/0
1.3.2009 15:37

Karel Lažnovský Steigerwald

Re: Já tady těm anketám moc nerozumím.

Jenže to máš u ČSOB uložen milion korun nebo jsi zaměstnanec. :-)

0/0
1.3.2009 15:47

CoolDak

Re: Já tady těm anketám moc nerozumím.

ne,jsem student :-)

0/0
1.3.2009 16:38

Glumik1

Re: Já tady těm anketám moc nerozumím.

A až dostuduješ?

0/0
1.3.2009 16:53

tomas_tod

Re: Já tady těm anketám moc nerozumím.

Tak to ČSOB buď podstatně vylepšila podmínky pro studentské účty nebo nemáš pravdu, podívej se pořádně na výpis z účtu (až přijde "zadarmo").

0/0
1.3.2009 17:20

JiHik

Jak často ...

Podle mne je možná tento poplatek z pohledu některých absurdní, ale i pokud ho banky zruší na základě "tlaku" veřejného mínění, tak se nic nezmění. Kdo z vás nosí do banky 500+ tisíc denně? A jak často? Který obchůdek má tržbu 500k+ denně? Která pokladní by tam a jak často s těmi penězmi pravidelně došla bez přepadení? Jde o minimum případů.

Podle mne má smysl do aknkety dávat poplatky, které se dotkou větší skupiny lidí, aby případné zrušení tohoto poplatku mělo nějaký efekt.

Řešit, že zaplatím 800 za vložení půl mega jednou za uherský rok, když to navíc mohu rozdělit na 2 částky a zajít tam 2x, je podle mne nesmysl. Mnohem víc lidi ovlivňují jiné poplatky, které musí platit pravidelně.

0/0
1.3.2009 12:38

Energeticcc

Re: Jak často ...

Jde o absurditu. Stačí, že takový poplatek existuje. Navíc zvítězil v hlasování více než 30.000 lidí. Tak asi většina myslí něco jiného než ty, rozumbrado. (Y)

0/0
1.3.2009 13:00

JiHik

Re: Jak často ...

Koukám, že jsi vůbec nečetl, co jsem psal. Ale nevadí. Plácalové kteří nečtou na co odpovídají jsou všude.

0/0
1.3.2009 13:39

Jack111

Re: Jak často ...

Ano většina myslí. Většina o tom zřejmě nemá ani šajnu. Jak jinak vysvětlit téměř 20% hlasů pro poplatek, který neexistuje? Kdyby byla v anketě možnost hlasovat pro poplatek za odeslání peněz, když čísla účtu příjemce dají v součtu 10+, jsem si jist, že by tato vyhrálo.

Absurdní není poplatek za nadměrný vklad. Absurdní jsou lidé, kteří hlasují podle...podle čeho vlastně?

0/0
1.3.2009 13:42

jakub7

Re: Jak často ...

Proc by mely byt soucasti ankety jenom veci, ktere se dotknou vetsich skupin lidi? Tam prece musi byt i veci, ktere se muzou doktnout kohokoliv (jednotlivce nebo treba vsech). V ankete jde prece o to, ktery poplatek je absurdni uz kvuli tomu ze existuje, ne kvuli tomu, ze je pro vetsinu neprakticky..

0/0
1.3.2009 13:46

JiHik

Re: Jak často ...

Protože si myslím, že je nesmysl se v anketě "rozčilovat" nad "absurditou" něčeho, co se pravděpodobně drtivé většině z těch všech hlasujících nestalo a nestane. De-fakto to má opačný efekt. Banky si teď oddechnou - "uf, super, vyhrálo něco co se dotkne minima případů a klidně to můžeme zrušit (když na to přijde)" a všichni utřeme - možná za rok odstraníme další poplatek. Pokud by tu byly JEN poplatky, co se nás skutečně dotknou, pak si z toho banky mohou něco vzít. Takhle můžou mít z lidí jen srandu a lidi budou dál platit poplatky, které se jich nejvíc a často dotýkají.

0/0
1.3.2009 13:51

JiHik

Re: Jak často ...

Mimochodem by jsi se divil, co je všechno za poplatky které bych sem mohl nadhodit a které jsou MNOHEM absurdnější které nelze vyřešit a dotknou se mnohem více lidí, než nadměrný vklad, který se dá vyřešit například rozdělením na 2 vklady. 14 let pracuju v bance, tak o tom něco vím ;-)

0/0
1.3.2009 13:54

kiv

Re: Jak často ...

Jak často? Téměř každý ponděli ...:-/ 50 x 800 =40 000 / rok ... To se Vám zdá normální?  Řešíme to tak, že  holt rozepisujeme na 2 vklady. Přesto je to zcela absurdní, bo banka je "obchod s penězi" se kterými dál výhodně kšeftuje ( nic proti tomu, je to její byznys) ale nechat si platit od zákazníka penáleza to, že dostanu více do svého byznysu je opravdu nezměrná drzost!!!  

Mimochodem, kdo máte on-line ibanking, všimněte si, že odchozí platba jde z Vašeho účtu okamžitě, ale příchozí přesně  minutu  před deadline uzávěrkou. Rozdíl může být i 12 hodin. Vcelku jasně si umím představit slušný živobytí mít trvale k dispozici " na hraní" řádově desítky miliard po dobu půl dne ...  :-):-)  

0/0
1.3.2009 18:16

MaRaB

Re: Jak často ...

Já tomuto poplatku do určité míry i rozumím. Když do banky donese Franta Metelka milion v korunách a dvoukorunách, tak spolehlivě zaměstná dost lidí a mašinek, tak by na to měl přispět. To nemluvě o tom, kdybych měl tu smůlu, že je otevřena jediná přepážka a on přišel přede mnou. Tento poplatek hodnotím prostě o něco méně negativně, vyhrát měly jiné poplatky, třeba poplatek za vložení peněz na svůj účet, za příchozí platbu apod. Souhlasím i s tím, že by se měly apriori volit absurdní poplatky platné pro většinu lidí, protože když vyhraje poplatek pro 5 lidí v republice, tak ho třeba zruší, ale vydělá na tom těch 5 lidí, zbylé tisíce ale prodělají na tom, že ten druhý v pořadí, na který už není vidět je obírá všechny...

0/0
11.5.2009 16:06

Ahmad Žalud

Poplatky jako poplatky....

...koukejte držet hubu a krok ,a plati a platit,od toho tu jste ,ne ?:-)

0/0
1.3.2009 12:30

xenokundes

no jo mám stejný názor

ale co naplat

za něco ty pouště izrael zavlažovat musí

takže nežidi plaťte

0/0
1.3.2009 12:29

mokikin

Poplatek za předčasně splacený úvěr

... celkem chápu.

Banka si musí kompenzovat to co by nedostala ve formě úroků (a jiných poplatků), které by zákazník platil, pokud by splácel tak jak má...

0/0
1.3.2009 12:28

petrucciani

Re: Poplatek za předčasně splacený úvěr

Sorry, tohle je pocinani Zida a ne banky, protoze tim dava jasne bankovni sektor vedet, ze ma zajem jej o klienty, kteri maji problemy se splatkami.

0/0
1.3.2009 12:35

mokikin

Re: Poplatek za předčasně splacený úvěr

To ze nemas na "splaceni hned" jeste neznamena, ze mas problemy se splacenim. Proste sis rozvrhl svoje splatky na urcitou dobu. Banka s tim pocita a dle toho ti take vypocita poplatky (vyse poplatku je na jinou diskusi ;) ). Banku v podstate nemusi zajimat to, ze ty mas aktualne prachy na to, aby si ihned splatil sve zavazky - banka pocita s tim, ze bude mit od tebe po jistou dobu prijem a preci se "neochudi" o jiz zminene poplatky, proto je tu poplatek za predcasne splaceni pujcky - jaka si kompenzace pro banku o "usle zisky"...

0/0
1.3.2009 12:47

petrucciani

Re: Poplatek za předčasně splacený úvěr

Ale ja se bavi o poplatek nebo-li o sankci, za predcasne splaceny uver.

0/0
1.3.2009 12:51

Energeticcc

Re: Poplatek za předčasně splacený úvěr

Co do toho pleteš židy ty antisemitský závistivý hovado? :-©

0/0
1.3.2009 13:01

xenokundes

Re: Poplatek za předčasně splacený úvěr

vždyt taky proto všechny banky jsou v rukou židů:-)

0/0
1.3.2009 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.