- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No je fakt, že ta zakázka "smrdí", ale ruku na srdce - takové zakázky byly i za předchozí vlády. Takové mýto. Ani se nepřipustilo, že by mohlo být vybudováno satelitní mýto, místo toho bylo vybudováno mikrovlnné, které mj. znamená, že kamiony mohou zpoplatněný úsek objet přes paralelní komunikace (čti - jedou přes obce)... O vyřazení soupeřů firmy Kapsch ani nemluvě...
Nejlepší firma, největší nárůst zakázek od státu, to je jasné že to Bendl musí zrušit.
Protože co by bylo za osm let? Stát by byl v totálně nevýhodné pozici.
asi nejsem jediny ale mam z toho pocit ze predchozi ministr se snazil aby zakazku vyhrali jeho kamaradi, prijde novy ministr a rika si "To ne, zakazku vyhrajou moji kamaradi" kvuli tomu ovsem musi zrusit tenhle tendr usity na miru firme XY a zadat novy tendr usity na miru firme YZ... ach jo porad to samy :-(
Když už se bavíme o veřejné "soutěži", tak kolik firem se přihlásí a zakázku na 36 miliard? Prvním předpokladem soutěže, je přece to, že bude mít více soutěžících. Stejné jako s likvidací ekologických škod, zakázka na 100 miliard a řeči jak ušetříme. NIc neušetříme, protože soutěž do které se přihlásí jedna 2 firmy není soutěží a dokud to tady nepochopí, jak ČSSD tak ODS, tak budeme pořád stavět nejdražší dálnice na světě.
V dopravě korupce, tragické řízení a žádná odpovědnost ...
Ano, vypadá to tak, že státní úředník není schopen ukočírovat náklady.Je to stejně zajímavé, České dráhy, jaký jsou ohromný moloch-min.dopravy -má tedy asi řídit, k čemu tam je ale "Generální ředitelství drah", tak to tedy mi není jasné.To jsou jen zřejmě velmi dobré "džoby" pro prominenty-jak vůbec řízení Českých drah je organi-
zováno,proč je tam zaměstnáno tolik lidí?Ale ony některé činnosti se nazývají jinak-něco je oddělené-a přece nyní dochází k více dopravním nehodám, než za totality.
Faktem zůstává,že ve většině zemí západní Evropy je nejvyšší zátěž kladena na železniční dopravu a na tu navazuje osobní doprava autobusová a samozřejmě pro zboží nákladní,kamionová.Dodnes nechápu, proč je u nás dávána přednost automobilové dopravě,proč ta naše mrňavá zemička musí být protkávána tolika silnicemi a dálnicemi,když by hlavní tíhu dopravy měly nést České dráhy. Snad je to kvůli rostoucí ceně elektřiny,jinak to nedovedu vysvětlit.Dráhy by se měly starat o mosty a přejezdy- nestarají se.
Muzete mi rict kde je zeleznicni doprava hlavni nosnou pateri dopravy ? Pokud vim tak v evrope je to vsude silnicni doprava ale mozna mate jine informace, nebo je to spis fantazie?
ukocirovat ty naklady a chce si najmout soukromou firmu na to, co driv mel v kompetenci on ? Tak at stat preplati toho manazera soukromy firmy a ty naklady a tu samou cinnost preci muze vykonavat ve statni firme on. Kolikrat se takhle prechazi mezi soukromou a statni sferou, nechapu proc by manazer sedici v jedny kancelari nemohl po te, co usedne do kresla v ceskych drahach odvadet uplne stejnou praci a naopak. Jestli to lide ve vedeni ceskych drah neumi uridit tak by preci meli rezignovat na funkci a vyhlasit konrkurzni rizeni na nejakeho v danem oboru vzdelaneho manazera a ne to davat soukrome firme s tim, ze oni sami to ridit neumi. Proc tam potom jsou ?
Bohužel nejde o to,zda to někdo zvládne ukočírovat,ale jde o těch 36 mld.které bývalý pan ministr Řebíček chce přihrát svým spřízněným firmám.
Co taky Bendlovi zbývá jiného, než to výběrové řízení zrušit, když zase železniční odbory začaly vyhrožovat stávkou. Jeden z bodů vyhrůžek, pardon, podmínek odborů, by tedy byl splněn. Co se týká dalších dvou, a to nepropouštění v Cargu, tak to snad nemá být věcí ministra dopravy, Cargo je normální obchodní společností, tak do toho snad nemá ministr co zasahovat. No a pokud jde o nedofinancování regionální dopravy, tak tam je potřeba si uvědomit, že i dotované regionální vlaky musejí platit, na rozdíl od dotovaných autobusů, poplatky za použití dopravní cesty. Ale je fakt, že i kdyby tyto poplatky vlaky neplatily, tak ty vlaky zůstanou dražší, a je potřeba si uvědomit (resp. by si to měl uvědomit každý kraj), že železnice má být páteří dopravního systému a autobusy na ni mají navazovat. Kde tento úkol dokáže železnice splnit, tam má být podporována; kde ne, tak bohužel. Autobusy jsou nejen levnější, ale často lépe obslouží jednotlivé obce. Ale mělo by se to řešit případ od případu.