Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci nakupují v Česku, teď je to tady pro ně levné

Slováci mají novou oblíbenou nákupní zónu. Rozkládá se v celé východní části Moravy až k Brnu. Před nákupními centry i čerpacími stanicemi tvoří auta se slovenskými značkami viditelnou část. Díky zafixovanému kurzu a přechodu na euro Slovensko nepostihl prudký propad měny jako Čechy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p.x.p.

Kč - Euro

Tak jak to vidíte? Bylo vzhledem ke "světové krizi" dobrým tahem naší vlády oddálit přijetí Eura? Všichni reportéři se tomuto tématu až příliš důsledně vyhýbají ...

0/0
9.3.2009 17:07

fekete

Jen kupujte !!!!

VÍTAJTE BRATIA, LEN SI NAKUPTE, ALE ROMÁLES SI NECHAJTE !!!

0/0
5.3.2009 20:07

0100

Skvělé, když v době kruze tu bratia Slováci nechají svá EURA

To je velmi dobré pro ČR! Welcome!;-D

0/0
5.3.2009 17:51

ZAHORAN

Re: Nechaji sve Euro/0100

Jak je to? Na podzim jsi a hejna Tvych soukmenovcu syckoval do jake to bidy Slova-ci letej..platy 300 euro, proste plac a skripani zubu..A hojsa hejsa, pojedeme do          Brandejsa mraky Slovaku nechavaj sve Eura v zemi luhu a baju, eh..

0/0
6.3.2009 6:59

sing

no neviem...

nezdá sa mi, že u nás cestoviny stoja toľko, koľko tu udáva autor článku, ja som napr. kúpil minulý týždeň v kauflande po 0,3 eura 400gramove... čiže približne 25 korún za kilo...a ľudia chodia kupovať vždy tam, kde je to lacnejšie, tak sa tu zbytočne naťahujete, osočujete a robíte na seba ramená. Na Slovensku sú takisto ako aj v Česku chudáci, aj bohatí a ja z tých svojich 1450 na mesiac zarobených eúr (podotýkam, že pracujem na Slovensku) chcem takisto dostať maximum...ako každý iný... a tak sadnem do auta (mimochodom mám nové a nie je to škoda 120) a idem do Poľska, príp. do Maďarska... po ceste natankujem, nakúpim a čo je hlavne ušetrím. Nechápem prečo tu vládne taká nevraživosť, každý by mal robiť tak, ako uzná za vhodné, keď tým nikoho neobmedzuje... a to platí tak isto pre slováka, alebo čecha, či poliaka... 

0/0
5.3.2009 12:58

Hofos

Re: no neviem...

my vás slováky jako zákazníky vítáme s otevřenou náručí. Čím víc tady utratíte, tím líp R^

0/0
5.3.2009 13:03

sing

Re: no neviem...

no vidíš, to isté platí o nás, až pôjde vaša koruna znova hore a bude pre vás výhodné prísť minúť peniaze na Slovensko... ešte ste si nevšimli, že jeden mesiac je to tak, na druhý to môže byť úplne naopak...vo všetkom

0/0
5.3.2009 13:07

Hofos

Re: no neviem...

ano, kurz koruny poletuje nahoru dolů podle toho, jak naše ekonomika potřebuje (samoregulace trhu). Kč hope za domácí český tým, Euro za německý, ne slovenský

0/0
5.3.2009 13:09

hombre_

Re: no neviem...

Nemas celkom pravdu, Kc skace podla toho jak to vyhovuje spekulantom na burzach v Londyne a v NY, nie podla toho jak to vasa ekonomika potrebuje.

0/0
5.3.2009 13:20

Hofos

Re: no neviem...

tyto kecy o spekulantech, že jsou příčinou všeho zla, mám nejradši. Já jsem taky spekulant a teď by se mi hodilo, aby byly dnes akcie Komenrční banky tak za kilo -- poraď, jak to udělat, zítra bych si šel koupit nějakého bavoráčka...

Co se týká měny, tak ČNB má narozdíl od ECB pořád dost munice, aby i střednědobě tuningovala Kč tam, kam chceme

0/0
5.3.2009 13:47

sing

Re: no neviem...

no jasne, ČNB má viac munície ako celá eurozóna... :)))..vidím, že diskusia nikam nevedie, tak sa majte všetci tak, ako sa chcete mať a pekný zvyšok dňa prajem!

0/0
5.3.2009 13:51

Hofos

Re: no neviem...

nepochopils, škoda.... :-(

0/0
5.3.2009 13:56

hombre_

Re: no neviem...

Zaujimave, ze posuvat Kc tam kam chce CNB sa CNB nikdy nedari. Na kurz koruny ma CNB pramaly vplyv. Si uvedom jak mala ekonomika ste.

0/0
5.3.2009 15:41

fekete

Re: no neviem...

abys byl v obraze - my sme totiž ty spekulanty z wall-strýtu uplatili tim slovenskym zlatem a oni skáčou,jak kalousek píská, víš ???;-D

0/0
5.3.2009 20:09

hombre_

Re: no neviem...

aha tak tak je to ;-D

0/0
5.3.2009 21:08

fekete

Re: no neviem...

;-D no vidiš R^

0/0
5.3.2009 21:14

sing

Re: no neviem...

áno, máš pravdu, že koruna kope za domáci trh... ale práve preto lieta hore dole, pretože je závislá na zmenach v okolitých krajinách, je na nich úzko naviazaná a každý negatívny trend sa na nej prejaví... kdežto euro je chránené obrovským trhom a silou nemeckej ekonomiky a ekonomiky eurozóny a tá sila sa s tou českou nedá porovnať! A v konečnom dôsledku pre mňa môže byť jedno, kto za koho kope, podstatné pre mňa je, že mám prácu a za ňu adekvátnu plácu, z ktorej vyžijem.... a ja z tej svojej vyžijem a určite by som prežil aj v česku...:))...a to, či platím v obchode korunami, alebo eurami je mi v podstate jedno, zvykol som si už a ani nemám plnú peňaženku drobných ako som tu raz čítal posmešný článok, že slováci budú nosiť mešce... všetko je to o práci s peniazmi a ak niekto nevie počítať, tak nech platí kartou...:)

0/0
5.3.2009 13:24

Jano_S

Re: no neviem...

kurz koruny poletuje podla toho ako Soros ci ini spekulanti v Londyne obchoduju so slabymi menami okolitych statov.

0/0
5.3.2009 13:54

hombre_

Re: no neviem...

Jasne ze tolko nestoja. Zjavne vbehli do najblisieho Slovenskeho supermarketu a vybrali tie najdrahsie cestoviny.

0/0
5.3.2009 13:19

petr_02

Re: no neviem...

Na to jste si v pripade idnes jiz mohli zvyknout napr. ted u testovin vyberou v SK ty nejdrazsi z obchodu v horni dolni kde je logicke ze jsou drazsi nez v nitre v supermarketu a porovnaji to z tema z kaufladu z brna a vyjde jim rozdil klidne i 50%. A do clanku napisou "slovak muze usetrit az ..."Rv

0/0
5.3.2009 15:33

hombre_

Re: no neviem...

No idem za hodinku dve na nakup, tak schvalne sa skocim pozret do regalu s cestovinami :-)

0/0
5.3.2009 15:54

hombre_

Re: no neviem...

Tak som sa prave vratil z nakupu. V regali bolo asi tak 30 druhov cestovin a pol kilove balenia zacinali na 50 centoch, cize euro za kilo.

0/0
5.3.2009 19:07

přebytečnýzlínskýcelník

:-)))

Divocí nájezdníci z východu ve svých Škodách 120. Stačí se rozhlédnout u Tesca ve Zlíně.[>-]

0/0
5.3.2009 12:16

hombre_

Re: :-)))

LOL sa pozri co jazdi u vas na cestach, vozovy park CR je starsi jak vek aut jazdiacich u nas. Ved ste vrakoviskom europy.

0/0
5.3.2009 12:30

přebytečnýzlínskýcelník

Re: :-)))

Hej Hombré, pravím, co vidím. Řekni doma, že v Penáči je od zítřka cukr za 11.90 té naší volně zahoditelné měny. :-P

0/0
5.3.2009 12:51

hombre_

Re: :-)))

Ale neboj, u nas doma si tych 70 centov za kilo cukru mozu dovolit ;-D

0/0
5.3.2009 13:17

indnes

Re: :-)))

Podľa tvojho nicku usudzujem, že si patril tiež k tej partii uniformovaných skautov, ktorá bola zvyknutá z každého dovozu tovaru brať "vzorky", úplatky,.. a ktorá v podstate nevedela robiť nič, len sa oháňať štemplami.

No zvykni si na to, že si spodina, ktorá nič poriadne robiť nevie a môže tak akurát so závisťou pozerať na úspechy druhých a to je naozaj jedno či sú to úspešní česi, alebo slováci.(Y)

0/0
5.3.2009 17:27

(db)

Re: :-)))

R^;-D

0/0
5.3.2009 18:36

lopee

...

Stejně jako jezdí Čech tam, kde je levno, jezdí Slovák tam, kde je pro něj levno. Osobně mi vadí představa, jak bude draho tady, až se tu zavede €uro 8-o... Kam pak budeme jezdit my? 8-o EU ;-(

0/0
5.3.2009 11:05

mozek2009

Re: ...

Zdražování = inflace a inflace=zvýšení mezd. Čili na kupní síle se to příliš neprojeví. Takže se toho nebojte.:-)

0/0
5.3.2009 11:08

Sisy

Re: ...

Jo a jezděj pracovat atd.... např. třeba v na centrále Makra ve Stodůlkách v Pze zaměstnáváme slováků mraky a dokonce tam je i na dveřích do jídelny cedule "Zatvárajtě dvere".:-(

0/0
5.3.2009 11:45

branik80

Re: ...

"Zatvárajtě dvere" tam na milion percent napisane nemaju.. jedine zeby to pisal nejaky cech ktory sa snazi pisat slovensky a nevie ani len taku zakladnu vec ze ě v slovencine neexistuje

0/0
5.3.2009 13:36

hombre_

Re: ...

Si to asi celkom nepochopil. To neznamena, ze by u nas narastli ceny alebo u vas klesli. Len vasa koruna prudko oslabila, takze nedavno som mal za euro len 22 korun ale teraz az 28, cize si za to euro nakupim u vas viac jak pred 2 mesiacmi.

0/0
5.3.2009 12:34

mozek2009

Ať nakupujou

Pkmáhají tím naší ekonomice a zavedením šrotovného také. Ať tady nakupují ještě víc a šrotovné ještě zvýší.

0/0
5.3.2009 11:04

longman_sk

Re: Ať nakupujou

ak vam toto pomaha vasej ekonomike tak vyrazne, tak idem zavolat svojej babicke, aby isla k vam nakupovat. Dufam, ze Vam to pomoze! My radi pomahame ;-D

0/0
5.3.2009 12:46

jorbl

Re: Ať nakupujou

Jj, normalni ekonomice zrejme pomaha modleni a odrikani :-P

0/0
5.3.2009 12:56

longman_sk

Re: Ať nakupujou

ked brešeš tak hádž titulky, kto ti ma rozumieť vole

0/0
5.3.2009 12:57

rudastraka

madarsko

a jao to je v natarasku, prej tam sou uplne v (Y)

na co tam prijdou auta??

mate nekdo predstavu??

0/0
5.3.2009 11:03

rudastraka

Re: madarsko

.. v madarsku

0/0
5.3.2009 11:03

SlovakAjehoCeskaDruzina

hahahahhhahaahahaaa

;-D;-D;-D

0/0
5.3.2009 10:57

sunfun

slovak a jeho druzina, pojedac knediel

ospravedlnujem sa Cechom za tychto primitivov zo sumracnej, ktori maju potrebu iba provokovat... zrejme nemaju co robit doobeda, alebo su za to plateni, je mi to luto, ze tu pobehuju primitivi ako tito

0/0
5.3.2009 10:56

Larrax

Re: slovak a jeho druzina, pojedac knediel

neber si to tak, jsou to prostě hlupáci, kteří ničemu nerozmí a jen pindají, každý národ má své brouky Pytlíky ;-D

0/0
5.3.2009 11:01

rudastraka

Re: slovak a jeho druzina, pojedac knediel

vsak my vam to prejem

aspon na chvili se priblizete k tomu jak se mame tady :-)

0/0
5.3.2009 11:04

Hofos

Re: slovak a jeho druzina, pojedac knediel

nemusíš se omlouvat -- jejich inteligenci se dá jen pousmát, citlivější nátury litují...

0/0
5.3.2009 13:01

rudastraka

..před pár dny by se kurzy téměř vyrovnaly

to nemyslite vazne

0/0
5.3.2009 10:53

Larrax

Re: ..před pár dny by se kurzy téměř vyrovnaly

jistěže myslí, € bylo za cca 29,50 CZK a převodní kurz SK//€ byl kolem 30 SK

0/0
5.3.2009 10:58

rudastraka

Re: ..před pár dny by se kurzy téměř vyrovnaly

ja vim jak to myslej,

ale pred par dny by byl kurs v lepsim primade 40sk/€

takze porad nejakych 1SK/0,75CK

0/0
5.3.2009 11:02

Larrax

Re: ..před pár dny by se kurzy téměř vyrovnaly

to máš, Slovensko si s tím nadhonoceným kurzem zadělalo na problémy .... tak trochu populismus

0/0
5.3.2009 11:04

Larrax

Re: ..před pár dny by se kurzy téměř vyrovnaly

.. pravdu ... se mi vytratilo slovo

0/0
5.3.2009 11:11

petr_02

Re: ..před pár dny by se kurzy téměř vyrovnaly

Proc nereknes jake problemy... me by to zajimalo.Slovaka stal chleba v prepoctu 1 EURo pred rokem a je tomu tak i ted . Dovolena na malorce ho stala 1000 EURo a tak je tomu i dnes. Tebe chleba stal pred rokem 23 a dnes je to stejne dovolena na malorce te vysla na 23000 ale dnes 29000 .Stejne jako vsechno co se k nam dovazi, vcetene surovin potrebnych na vyrobu produkty vznikajicich tady. Tolik s pohledu bezeneho obcana. A co se tyka ekonomiky. JE na tom zas o neco lepe ... ma totiz euro a proto lze lepe planovat ,vice investoru se rozhodne investovat tam jelikoz ma zaruku stabilne meny . Cesti exporteri by mozna na tom mohli vydelat ale to zas neni pravdou jelikoz vsichni obchodiji v eurech a naprosta vetsina ma zafixovane kurzy u bank na 2-4 roky aby se chranili pred nestabilitou ceske meny. A tak tedy jake problemy tam vidis ?

0/0
5.3.2009 11:29