Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce živnostníkům ulehčit start do světa byznysu

Pustit se do samostatného podnikání by mělo být snadnější. Začínající živnostníci by se podle náměstka ministra financí Petera Chrenka mohli dočkat toho, že by první rok nemuseli platit sociální a zdravotní pojištění. Stát by jim platbu za první rok podnikání odložil až do dalšího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zoufalec1

Já na bráchu..

"podle náměstka ministra financí Petera Chrenka mohli dočkat toho..."

Nejedná se náhodou o bratra majitele krachující Moravia energo Tomáše Chrenka?

Zpívá celá rodina

0/0
22.3.2009 10:24

laverda

No to je pomoc jako bejk !

Já být vládou,tak si živnostníky,co zaměstnávají manželku, rodinné příslušníky a třeba i 5 zaměstnanců a nechtějí žádné přídavky na děti apod. hýčkal jako oko v hlavě! Nemuseli by nic platit,protože si stejně všechno platí ze svého,platí si na důchod,pojištění atd. Nic od státu nechtějí!! A že si za vydělané peníze koupí zařízení bytu, televizi atd.? Vždyť tím jen prospívají ostatním firmám a udržují v běhu oběh zboží a jeho výrobu! Tak jak ve Švýcarsku ! Jenom blázen jako je náš stát jim háže ve všem klacky pod nohy nesmyslnými nařízeními-viz EÚ předpisy -hygiena-baterie a pod. !!! Jenomže to by se někdo z těch blbů, co o tom rozhodují, měl aspoň 10 let živit jako OSVČ a začít v pronájmu a s úvěrem na 20 % ! Blil bych, když čtu tyto návrhy na ulehčení !:-©Rv

0/0
19.3.2009 16:51

činčo

Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

o prvních 10 let od 7,00 do 18.00 soboty a neděle. Potom muže uspět!:-)

0/0
19.3.2009 14:23

megapája

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

od 7,00?? já valím od 4,00 a znám lidi co makaj i víc  X

0/0
19.3.2009 14:26

xvl

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

Ano, i takové některé osvč jsou....

0/0
19.3.2009 14:34

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

10 let, 7 dni v tydnu a 11 hodin denne? co celou tu dobu tvuj zacinajici osvc bude delat?

0/0
19.3.2009 16:24

činčo

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

já jsem za tu dobu budoval kavárnu,solárko a trafiku a splácel pujčky!

0/0
19.3.2009 16:37

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

to jsi snad musel stavet cihlu po cihle sam, ne? :-)

0/0
19.3.2009 16:53

činčo

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

musíš makat, abys to zaplatil a to postupně.

0/0
19.3.2009 17:02

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

no verim, jen si to neumim moc predstavit - co clovek porad dela..ja se dal na podnikani prave proto, abych moc makat nemusel.

0/0
19.3.2009 17:58

TristanTzara II.

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

Půl dne jsi proseděl v tý kavárně, co? :-P

0/0
19.3.2009 19:24

činčo

Re: Každý začínající OSVČ SI MUSÍ OVĚDOMIT, že se jedná

nemohl, protože ta byla až na posled;-D

0/0
20.3.2009 9:04

JAPKIN

Koukám

že zaměstnanci záviděj,že si OSVČ může dát do nákladů třeba pronájem prostorů,provoz automobilu,energie,toaletní papír,mýdlo,...atd.atd.Pořád si to pletou se svojím občanským životem..to je ta hnusná závist.A ještě si hlavně pletou základ daně s vlastní daní...no prostě,nemá se s těma pomatencama vůbec bavit...

0/0
19.3.2009 13:52

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Koukám

jestli chces, zamestnam te.

0/0
19.3.2009 13:54

JAPKIN

Re: Koukám

proč????já jsem v zasloužerným důchodu.Za 30 litrů to beru.

0/0
19.3.2009 13:57

JAPKIN

Re: Koukám

budu pracovat přeně 8.5 hodiny....jízdní výhody...stravenky...

0/0
19.3.2009 13:58

xvl

Re: Koukám

Tak jako zaměstnanec jsem už dlouho neodešel z práce po 8,5hod.:-( A jaké jízdní výhody máte na mysli?

0/0
19.3.2009 14:01

JAPKIN

Re: Koukám

tak dej výpověď a nebreč..

0/0
19.3.2009 14:02

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Koukám

on nebreci, pracuje. brecis tu ty -a  to by sis mel uzivat duchod.

0/0
19.3.2009 14:05

xvl

Re: Koukám

Nebrečím, jen vám popisuju současnou realitu.

0/0
19.3.2009 14:10

JAPKIN

Re: Koukám

občas se preventívně nas.eru a zařvu si v průvodu s rudou vlajkou.....to beru.

0/0
19.3.2009 14:01

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Koukám

tak to se ti tu bude libit. na skrini mam rudoarmejskou cepici.

0/0
19.3.2009 14:03

JAPKIN

Re: Koukám

paráda.....já zase mám rudej pionýrskej šátek z mládí a sovětskou vlajku se srpem a kladivem.....ale  v knihovně taky  Main  kampf.Je to na stejný úrovni;-D;-D;-D

0/0
19.3.2009 14:09

JAPKIN

Re: Koukám

Dr Mengel Adolf Drát by ze mě měl radost.Džugašvili taky.

0/0
19.3.2009 14:11

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Koukám

kdyz vidim, jak hezky si sam se sebou povidas, napada me - nejedna se o duchod invalidni? :-)

0/0
19.3.2009 14:12

xvl

Pro všechny osvč přesvědčené

o nevýhodně nastaveném prostředí pro jejich podnikání-nic vám nebrání nechat se např. zaměstnat (to samé samozřejmě platí pro brečící zaměstnance, zkuste jít do podnikání). Každá forma má své pro a proti, každý si jí volí víceméně dobrovolně, tak tu přestaňte skuhrat.

0/0
19.3.2009 13:24

Yurek

Re: Pro všechny osvč přesvědčené

tak tady nemám naprosto nic proti. Kdo brečí, nechť svůj status změní. Je to jednoduché.

Díky za diskusi.

0/0
19.3.2009 13:33

dedko

Chudáci živnostníci !

Co je zase čeká ? Vždy když chce stát někde pomahat a něco ulehčit, tak to dopadne tak, že je vše komplikovanější, složitější a o ulehčení se vůlbec nedá mluvit.

0/0
19.3.2009 13:11

Yurek

Re: Chudáci živnostníci !

Do kamene tesat!

0/0
19.3.2009 13:12

MiroTR

Re: Chudáci živnostníci !

Inu - Murphyho zákony v praxi. :-/

0/0
19.3.2009 13:14

nitraMr

JAPKIN

Jsem si pročetl tuto diskusy. Vidím, že máte "JAPKINe" jen na to, urážet jednotlivé přispěvovatele, ale k tématu jste se ještě nevyjádřil, žádný názor nepřidal. Jen plevelíte diskusi. 8-o Jste R^

0/0
19.3.2009 13:04

Yurek

Re: JAPKIN

na rozdíl od vás, JAPKIN ví, o čem mluví.

0/0
19.3.2009 13:06

nitraMr

Re: JAPKIN

...a proto nenapsal žádný příspěvek, který by se týkal tématu zdanění OSVČ nebo daňové soustavy v ČR obecně.

0/0
19.3.2009 13:09

Yurek

Re: JAPKIN

A? Schází pointa.

Vy jste tady třeba napsal tolik zbytečných slov mimo mísu, že to nahradí několik diskutérů.

0/0
19.3.2009 13:11

nitraMr

Re: JAPKIN

pointa je v tom, že každý má právo na názor, ale neměl by při tom urážet ty, kteří mají názor jiný.

0/0
19.3.2009 13:19

Yurek

Re: JAPKIN

Tady nejsme ve sporu. Ale slabším občas prostě prdnou nervy.

0/0
19.3.2009 13:21

MiroTR

Re: JAPKIN

No hlavně JAK mluví, to o něm hodně vypovídá. :-/

0/0
19.3.2009 13:13

Yurek

Re: JAPKIN

Já se ani nedivím. Taky musím příspěvky občas přepisovat, když si je po sobě přečtu (a není to o pravopisu). Blce je jednodušší fláknout, než mu sáhodlouze vysvětlovat něco, co stejně nedokáže pochopit (prosím, nechť to tvrzení NIKDO z diskutujících nebere osobně, až na pár výjimek z novinek je tu výjimečně sestava inteligentních lidí).

0/0
19.3.2009 13:19

MiroTR

Re: JAPKIN

To možná ano, ale mně spíš vadí ti, co hned vědí, v jaké straně byli Vaši předkové do x-tého kolena, že jako OSVČ jste automaticky zloděj, atd.

0/0
19.3.2009 13:24

Yurek

Re: JAPKIN

Nejsme ve sporu.

Ovšem příspěvky uvedeného typu se pokouším ignorovat - jde o zoufalé výkřiky do tmy.

0/0
19.3.2009 13:26

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: JAPKIN

to je zvlastni, kdyz si v diskuzich stezuji lide, kteri pracuji jako delnici, zdravotnici, ridici, tak se na ne sesype zdejsi elita a oznaci je za socky, apod. myslis, ze tihle zamestnanci nevi, o cem mluvi? pak tu zacne brecet byvala osvc, ktera ve svem podnikani selhala, ale to uz je neco uplne jineho, ze? nevim, v jakem oboru podnikas, ale ja si nevsim, ze by u nas bylo nejak extra spatne prostredi - jako osvc statu odvadim mnohem mene penez, nez bych odvadel jako zamestnanec.

0/0
19.3.2009 13:16

xvl

Re: JAPKIN

S tím prostředím naprostý souhlas, ale jak jsem psal níže, osvč nám tady budou brečet, i kdyby sazba daně byla 1%

0/0
19.3.2009 13:20

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: JAPKIN

ja bych nerek, ze "osvc". vsichni mame sve problemy, kazdy je z neceho frustrovany - no a nekteri si chodi sve frustrace ventilovat do hospody, jini zas na internetove diskuze. i kdyby byla dan 80%, je na kazdem, aby zvazil, jestli se mu podnikani vyplati nebo ne. nikdo nikoho nenuti pracovat (dikybohu :-) ), ani podnikat.

0/0
19.3.2009 13:31

xvl

Re: JAPKIN

Ano s tím souhlasím, přesně tak jsem to uvedl výše.

0/0
19.3.2009 13:35

MiroTR

Re: JAPKIN

Ze stejného základu ?  tak to mi řekněte, jak to počítáte. ;-D

0/0
19.3.2009 13:20

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: JAPKIN

proc ze stejeho zakladu? mozna se pletu, tak me oprav - ale kdyz budu nmekde zamestnany, muzu si vzit celkovou castku, kterou na me zamestnavatel za rok vynalozil, a jako zaklad dane mit jeji polovinu? nevim - uz je to davno, co jsem byl zamestnany, tak se v tom neorientuju. kazdopadne vim, ze sveho celkoveho obratu zaplatim statu jen malinkatou cast . k tomu si pripocti DPH, diky kteremu ziskavam kazdy mesic nekolik desitek tisic v podobe "bezuriocne pujcky". nevim, na co si stezovat.

0/0
19.3.2009 13:27

Yurek

Re: JAPKIN

V jakém oboru ještě funguje "nadměrný odpočet"?

Co platíte z obratu je celkem nepodstatné - důležité je, co pltíte ze zisku.

DPH ve formě "bezúročné půjčky"? Jak proboha se to dá realizovat?

0/0
19.3.2009 13:32

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: JAPKIN

dph - no dph platim jednou za 1/4 roku, zatimco fakturuji prubezne, takze od chvile, kdy fakturuji, az do chvile, kdy posilam dan FU, mam k dispozici penize, ktere bych jinak nemel.

0/0
19.3.2009 13:42

Yurek

Re: JAPKIN

S tím souhlas, ale to je váš specifický případ, kdy máte vysoké zisky a nízké náklady. Nebývá to pravidlem a nelze paušalizovat.

0/0
19.3.2009 14:16

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: JAPKIN

pausalizovat nejde, ale jini zase maji jine vyhody. napr. remeslniky sehnat je dost slozity ukol - takze podnikatele zednici, elektrikari, atd. maji taky docela dobrou pozici. to stejne automechanici. a to pisu jen o oborech, se kterymi mam v posledni dobe jako zakaznik bohate zkusenosti.

0/0
19.3.2009 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.