Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy přebarví vagony na šedo-modro, podívejte se

České dráhy chtějí vylepšit svůj obraz mezi cestujícími novým lakem svých vagonů a lokomotiv. Dnes představily první mašinu a vůz v nové kombinaci tmavě modré, světle modré a šedé barvy. Postupně chtějí přebarvit všech tři tisíce vagonů, které jsou nyní v provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

hmm

me se to nelibi, bral bych barevnost podle pendolina, tohle je vosklivy...

0/0
27.3.2009 20:56

crezpenan

vyhazování peněz bez zodpovědnosti,

přebarvení policie,přebarvení ČD-teď ještě nabarvit dráty ČEZu na fialovo-barva budoucnosti,chameleon.

0/0
27.3.2009 11:46

109e

Re: vyhazování peněz bez zodpovědnosti,

V čem spočívá vyhazování peněz? Ona je modrá barva dražší?

0/0
27.3.2009 15:10

blastula

To je ono!

Starej bordel v nových barvách.Je to jako v bordelu vyměnit postele ale ku*vy nechat ty staré.

0/0
27.3.2009 9:17

SBU

To mluvíš z duše většiny cestujících !

Přesně, to jsi napsal úplně přesně. Ale když už mluvíme o nátěrech, tak by to asi cestujícím bylo úplně jedno, jen když by byly pěkně natřené a nezrezavělé, což vidíme též. Jinak tato modrá a šedivá barva se mi líbí a je pro provoz praktická, ale to je věc názoru, jinému se to určitě třeba líbit nebude.

0/0
27.3.2009 8:54

Parouback

Ano, tohle je to pravé,

co zákazník ČD očekává. Špinavé záchody, zdevastované interiéry, zpoždění? Neřešit, hlavně aby ten vlak by snadno identifikovatelný. A to bude, protože na novém modrém podkladě se bude báječně pracovat sprejerům. :-©

0/0
27.3.2009 8:39

vymrzovac

kdysi za sociku.......

.....se dělal výzkum na to, které kombinace barev jsou nejlépe čitelné.  Vyhrálo to žluté písmo na zeleném podkladu.      a světe div se, dělaly se tak i vagony ČSD, dokonce se začaly dělat i zelené školní tabule.............modrá na modré?     to nikdo z našich důchodců nepřečte

0/0
27.3.2009 8:12

Xladi

Re: kdysi za sociku.......

JJ to je pravda u nás v Hradci králové postavili nádherné autobusové nádraží, část má tabule s červeným písmem, perfektně čitelné i za světla a druhá část je modrá a to se nedá pořádně přečíst ani za šera jinak nápad odlišit místní a dálkové spoje je dobrý, jen barvu mohli vybrat lépe.

0/0
27.3.2009 11:32

vvskyt

Na exterier se vykašlete, hlavní je interiér

Myslím, že není třeba, aby vlaky dostaly nový lak. Vagony ČD se přeci poznají podle toho, že to tam vypadá jak vypadá. Špína, proseděné sedačky, ze kterých bolí záda a na kterých se občas lepíte na smradlavé spolucestující. Důležitou identifikací je také spoždění.

Prosím, vykašlete se na malování vagónů z venku, to ať za vás klidně udělají ti sprejeři, ale udělejte něco pro kulturu cestování.

0/0
27.3.2009 7:48

Hufo

proč to stříkají?

když to tlupa blbečků stejně počmárá. teda pardon blbečků, vlastně nepochopených puberťáků plných kreativních nápadů a free.

0/0
26.3.2009 23:43

menovic

tvrdy biznis

ved treba nechat zarobit aj firme co to prefarbi... my na slovensku farbime aj letecku vojensku techniku takym specialnym radarom nezachytitelnym naterom, ze sa znici u mig 29 po par letoch a farbit treba stale =) asi si aj ja zacnem farbit a pojdem do smeru =))))

0/0
26.3.2009 22:57

quido

Re: tvrdy biznis

A tenhle znáte?

Slovenská, ukrajinská a česká firma se uchází o státní zakázku - slovák počítá, počítá a pak dává nabídku - půl milionu... Ukrajinec s blokem v ruce přepočítává, až se z něho kouří a nakonec z něj vypadne - dvěstě padesát tisíc ... Mno a čech se přitočí k zadavateli státní zakázky a okamžitě povídá: "dva miliony dvěstě padesát tisíc" ... Zadavatel zalapá po dechu, ale nedá mu to a zeptá se, jak tak rychle na tak příšerně vysokou cenu přišel ... "Mno to je jednoduchý - milion pro mě, milion pro Vás a těch dvěstě padesát tisíc pro toho ukrajince, co to udělá..."

Taky máte strach, že to není vtip???

0/0
27.3.2009 0:29

NiHauMa

Re: tvrdy biznis

;-DR^

0/0
27.3.2009 4:15

vymrzovac

Re: tvrdy biznis

R^.....bohužel je to tak

0/0
27.3.2009 8:14

hubber

V prvom rade..

by som vlaky kupecka zrusil a nahradil to klasicky jak to ma napriklad IC. Podla mna ak je osoba,ktora ma chut nicit majetok,v utajeni-v kupecku,tak je vacsia sanca ze ten majetok naozaj znici. Myslim si,ze by to mohlo byt jedno z rieseni na kvalitu prepravy CD(aj ZSR). Ja osobne totiz,mam istejsi pocit ked sedim v tzv.otvorenom priestore vagonu,nez ked si sadnem do nejakeho kupecka,pri ktorom samozrejme neviem,kto si sadne ku mne na dalsiej zastavke,jaky nebezpecny spolucestujuci.Samozrejme,mozna tym upadne trosku komfort cestovania,ale radsej budem cestovat vlakom takto,nez v nejakom spinavom a smradlavom vagone.Predsa len,ked clovek okolo seba vidi inych ludi,tak i ta sanca ze nieco sa mu podari znicit je mensia.Btw..cestujem v UK vlakom,ziadne kupecka-vagony som tu za tych par rokov nevidel. A to som to zjazdil zo severu na juh, z vychodu na zapad.

0/0
26.3.2009 22:57

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

...

Myslíte si, že stará rašple (ženská) omládne, když ji natřete obličej novou silnou vrstvou mejkapu? Hnoják zůstane hnojákem, tohle je vyhazování peněz.

0/0
26.3.2009 22:38

109e

Re: ...

Přečtěte si článek. Potom pište.

0/0
26.3.2009 22:43

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

Re: ...

četl jsem ho. Jak píšu výše, tyhle vozy je úplně zbytečné jakkoli stříkat. Prostě je to starý šrot a buďto potřebuje generální přestavbu (a pak se dělají nátěry až nakonec) nebo odjezd do starého železa.

0/0
26.3.2009 22:46

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

Re: ...

výše = níže :-/ :-P

0/0
26.3.2009 22:46

109e

Re: ...

Kolik dáte ze své kapsy na změnu stavu?

0/0
26.3.2009 22:47

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

Re: ...

Ono nestačí, že ČD s.p. platíme všichni, i když tím nejezdíme? A ti, co jezdí, ti snad platí dle mého docela dost na to, čím jezdí.

0/0
26.3.2009 22:50

109e

Re: ...

To, že platí i ti, co nejezdí je naprosto v pořádku. Ti, co jezdí autem, dávají zabrat životnímu prostředí a těch bez auta se na to ani neptají. Navíc jm železnice odlehčuje v provozu.

0/0
26.3.2009 22:58

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

Re: ...

Ne, provoz neodlehčujou. Ten by železnice odlehčila, kdyby přišla s řešením, jak přepravit kamion od německých hranic vlakmo na slovensko atd. Na silnicích jsou štrůdly kamionů, které vezou zboží přes Evropu.

A když jezdím třeba elektromobilem, dávám životnímu prostředí zabrat? A ta elektrika, co pohání vlak, ta se urodí na poli nebo se musí pálit uhlí? ;-D

0/0
26.3.2009 23:04

109e

Re: ...

Železnice má přijít s řešením? To snad ne! S tím musí přijít politici. Aby nemusel ž. dopravce platit za 100% tras a silniční za 2 %. 

Rozdíl mezi srovnávanými systémy není v pohonu (ten jde namontovat do silničního i železničního vozidla stejný). Rozdíl je ve valivém odporu, ten je pro železnici vždy příznivější.

Nejdramatičtěji se uplatňuje srovnání z hlediska bezpečnosti.

0/0
26.3.2009 23:10

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

Re: ...

Železnice (ČD) je firma s luxusně placeným managementem. A zároveň se státním podílem. Podle mě musí prvotní impulz vzejít právě od ČD, protože politik těžko přijde s něčím sám. Musí mu to nakukat lobista. Navíc coby státní podnik má hodně pák na úpravu legislativy ve svůj prospěch. Jenže ČD to takto asi vyhovuje, kdo ví...

0/0
26.3.2009 23:12

109e

Re: ...

Vedení se zastávat nebudu. Ale dopravce tady není od toho, aby si určoval výši poplatku za dopravní cestu. To by si kamioňáci zajisté udělali mýtné dle svého přání. Že by někomu vyhovovalo platit víc než ten druhý, to by musel splnit jednu podmínku. Musel by být padlý na hlavu.

0/0
26.3.2009 23:17

109e

Re: ...

Dobrou noc.

0/0
26.3.2009 23:21

Bery

Re: ...

Dobrou.

0/0
26.3.2009 23:32

Bery

Re: ...

Kamiony jsou u nas problem. Jinde se snazi kamiony vytlacit a tak maji napr. vyssi mytne, hlidaji dodrzovani vahy atd. Potom to po zeleznici jde, protoze se jim to vyplati. Mozna v tom ma u nas prsty silnicni lobby.

0/0
26.3.2009 23:16

jaroslav-s

kdyby

kdyby radsi vyhodily ty vagony ze 70.let (a snad i starší) a nebo v nich alespoň uklidili častěji a lépe. A kdyby se člověk v těch vagénech při noční cestě nebál usnout. Jo to by bylo jinačí cestování.

0/0
26.3.2009 22:35

Autobus s tykadlama

Re: kdyby

Vážený, železniční technika není auťák, který je po 15 letech na odpis.

Lokomotivy a vagóny jsou počítány minimálně na 30 let (samozřejmě že za život projdou dílčími úpravami, modernizacemi).

Parní lokomotivy z počátku minulého století a vagóny z protektorátu by při běžné údržbě v pohodě mohly sloužit ještě dnes.. (mluvím o mechanice,, ale i ta moderní elektronika bz se jistě dala implementovat).

V odlehlých končinách světa (vnitrozemí austrálie například) také pára dodnes jezdí, a rozhodně to není vrak do starého železa.;-D

0/0
27.3.2009 14:25

mokrykcb

Blbost

No když už cestuji,tak většinou vlakem a narozdíl od reptalů jsem spíše spokojen,ale toto považuji za vyhozené prachy,které by se rozhodně uplatnili jinde - mě osobně je opravdu jedno jestli je vagón zelenej,modrej či oranžovej s puntíky...

0/0
26.3.2009 21:45

sirc

Re: Blbost

Přečti si ten článek celý. Nic navíc to stát nemá.

0/0
26.3.2009 22:27

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

Re: Blbost

Pointa je v tom, že tyhle vozy by už měly jít rovnou do šrotu, ne na přemalování.

0/0
26.3.2009 22:39

Bery

Re: Blbost

Vozu do srotu je asi dost, ale dokud za ne nebude nahrada, tak je nikdo do srotu neda.

0/0
26.3.2009 22:49

Kei: psal mi Bing. .., co chtěl?

Re: Blbost

Tak proč je zbytečně přemalovávat. Nechť dojezdí zeleno-bílé. Stejně i dnes jezdí tmavězelené a ty jsou podstatně starší... tak kde je problém? Honíme jen image, Potěmkinova vesnice?

0/0
26.3.2009 22:51

a8nn

Re: Blbost

Kolik jich je? Tak 2 Ds s obnoveným původním lakem, vojenské Bt-k nepočítám.

0/0
27.3.2009 21:33

Aless

Je to pěkný ...

Hlavně že nejsou oranžové R^

0/0
26.3.2009 21:31

RAT

Barva

Co se certite nad cenou barvy? Hold se vyuzijou zbytky od policajtu. :-)

0/0
26.3.2009 21:24

Bery

Re: Barva

;-DR^

0/0
26.3.2009 22:00

109e

Re: Barva

On se někdo čertí? Vozidla se budou natírat v okamžik, kdyy se v revizi stejně natírala. Tedy ani kačka navíc.

0/0
26.3.2009 22:21

kenitsok

z Ostravy jsem jel hitlákem,

úplně stejným jakým jsem jel na vojnu. Pro upřesnění jsem v důchodovém věku.

0/0
26.3.2009 21:15

htraffic

vyhozené peníze

Kdyby raději nakoupily pořádné vagóny a ne ty dobytčáky z 50. let či co to je. Občas jezdívám expresním(!) vlakem na na JV Moravu a je to utrpení. V zimě netopí, a když topí tak zásadně naplno. V létě je tam vedro na zdechnutí. Světlo pokud funguje, tak občas nesnesitelně piští. V některých smrdí plíseň. Sednout si tam v bílém tričku nepřipadá v úvahu. Po 4 hodinách na těch ergonomicky příšerných sedadlech bolí záda ještě den potom...

0/0
26.3.2009 20:04

109e

Re: vyhozené peníze

Vaše názory Vám vyvracet nebudu. Jen jsem nepchopil jak jsou ty peníze vyhozené.

0/0
26.3.2009 20:07

PtaaakOhniiivak

Re: vyhozené peníze

Ja ho docela pochopil. Snazi se rict ze prebarvovani starych smejdu co uz maji par desitek let odslouzeno nicemu nepomuze. Stejne jako kdyz si nejaky 18 lety blbanek strikne "zanovniho" favorita metalizou a da "ladeny" vejfuk. Porad je to uvnitr sunt.

0/0
26.3.2009 20:21

109e

Re: vyhozené peníze

Tak tady je třeba vybírat. Mnoho vozidel se modernizuje. Švýcaři jezdí i s vozama nad 40 let. Výměna hnacího agregátu a interiéru stojí v některých případech za to. S autem žel. vozidla srovnání opravdu nesnesou.

0/0
26.3.2009 20:39

wolf80

Re: vyhozené peníze

A ze nektery modernizace stoji fakt za to, treba ten neprakticky hybrid v podobe trojkupe. To vymyslel opravdovy tatar. ;-D Mozna se modernizuje mnoho vozidel, ale stale je vic tech neopravenych. Nefunguje topeni, klimatizace (resp v nich neni), sedacek se clovek pomalu stiti. A spolehlivost souprav neni zrovna nejlepsi. Diky porucham nektereho z vozu jsem nejednou zazil hodinove a delsi zpozdeni. Jinady zase zavada na lokomotive. Polovinu personalu bych vyhazel, nahradil automaty a usetrenou castku bych venoval na obnovu vozoveho parku. R^ Mensi vytapena nadrazi s obsluhou predelat na nevytapene zastavky bez personalu, podobne jako na zapade.

0/0
26.3.2009 20:53

a8nn

Re: vyhozené peníze

Označit 71 za mnoho je hodně odvážné tvrzení. :) (Plán 2009 včetně zatím neobjednaných 954 a bez zatím neobjednaných 961, tedy v dálkovině rovná 0.)

0/0
26.3.2009 21:06

109e

Re: vyhozené peníze

To předělání nádraží se už dávno děje. Vy to prezentujete jako samospasitelnou věc. Je třeba však uvážit, kde ano, kde ne. Ušetřit za každou cenu se pochopitelně nevyplácí. 

0/0
26.3.2009 21:22

drtinajan

Re: vyhozené peníze

Pokud si ten článek přečtete, tak pochopíte že nový nátěr se dělá při revizi a je jedno (stojí to stejné peníze) jestli se to natře po staru nebo po novu - vy neumíte česky ???

0/0
26.3.2009 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.