- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ČSSD by si v první řadě měla uvědomit, že mezi privatizační projekty již letiště zařadila Špidlova vláda.
ČSSD se prodeji nebrání, ale dnes se jim to zdá unáhlené a nevýhodné. Možná mají pravdu.
.........Účastní se ho firmy Credit Suisse, JPMorgan, Merrill Lynch, Morgan
Stanley a Rothschild, které by měly na přelomu měsíce března a dubna
předložit nabídky "poradců" pro privatizaci /alias po česku: rozkradení/....... Nepřipadá vám to jako kroužek mladých ekonomů z předměstí Tel Avivu ?.....
Nevím co máš proti Credit Suisse
Využívám jejich služeb již léta a jsem spokojen.
1) Stát a to ať už dotčené kraje nebo ministerstva by dohromady měli vlastnit alespoň 51%. A měl by být zákon, který nařizuje mít kontrolu nad infrastrukturou.
2) Prodejte ČSA, co nejdříve, ale pokud možno ne ruské vládě
3) Argumenty, že Tvrdík byl neschopný manager jsou zavádějící a demagogické. Problém ČSA je na celou diskuzi, zkusím jen v bodech
a) Rozhodnutí o obnově flotily pro krátké a střední trase bylo učiněno přes 11.zářím, které mělo velký vliv na náklady v oblasti bezpečnosti a také krátkodobý pokles poptávky po letecké přepravě. b) Náklady společnosti se nepodařilo snížit neboť je to socialistická trafika obdobně jako dopravní podnik hl. města Prahy. c) Současný management nedělá nic jiného, než že rozprodává majetek firmám od kterých následně outsourcuje původní služby. Prodej majetku se započítává do zisku a proto jsou ČSA v kladných číslech. Až tento vliv z prodeje majetku odezní, bude společnost opět ve ztrátě. Tj. prodat to nyní je výhodnější.
za věrné služby se stane zase top managerem ... dodnes tam na něj zaměstnanci vzpomínaj se slzami v očích ...
Tvrdik byl zcela jiste naprosto neschopny manazer, ale nebyl v Letisti Praha ale v CSA
když někdo tvrdí je to naše a je to ziskové, tak proč to prodávat.
Měli bychom si uvědomit: 1. Není to naše, ale státní, tzn. ničí a v podstatě si s tím nakládají vybraní úředníci (z cizího krev neteče)., 2. Zisk není náš, zase s ním nakládají úředníci, 3. Když něco státního je ziskové, tak je to monopol, který odírá klienty.
Nejlepší je prodat. Stačí pak jen vybírat daně.
Monopolní infrastruktura, jako je letiště, nemůže patřit privátnímu vlastníkovi aniž by byl tvrdě regulovanej. To samotný popírá smysl privatizace.
>Státní podnik se měl původně privatizovat do konce roku 2008, tento termín by se ale nejspíš stejně nestihl.
To by se tedy opravdu nestihl.
Z článku vyplývá, že pokud se prodej NEUSKUTEČNÍ, mohou se zúčastnění obrátit k arbitráži. To znamená, že příslušná klauzule je v zadávacích podmínkách, což musela schválit vláda. Zřejmě jako pojistku, kdyby chtěla opozice prodej zmařit. Velmi to připomíná kauzu Diag Human. Opět snaha podojit stát, kdyby nepřipluli kapříci z privatizace letiště.
Je však nutno připomenut, že tento projekt započala ČSSD za vlády Špidli
vygumovat.
"Letiště je dlouhodobě ziskové."
Tak proč je prodáváme?
není objekt k privatizaci. Soukromej vlastník by musel bejt v trvalý regulaci.