Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší prodejci letenek potichu zvedli své poplatky

Koupě letenek u Českých aerolinií i největších prodejců letenek podražila. Většina "letenkářů" zdražila poplatky za vystavení letenky přes internet o stokorunu, tedy zhruba o čtvrtinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

To bylo řečí, jak je výhodné zrušit papírovou letenku,

že nákupy a rezervace přes internet bude skoro zadarmo. A ejhle, sotva si lidé zvykli na novoty, tak je vše jinak, jen ať zase můžeme pořádně hrabat. Připomíná mi to vodné a stočné, čím více lidé ušetří, o to rychleji se jim vodné a stočné zdražuje... Důvody se vždy najdou. Asi to chce uštědřit pořádnou tržní facku, tedy jet na dovolenou raději autem nebo vlakem a na leteckou dopravu se chvíli vykašlat... Nebo letět odjinud..., ale  vážně mne to přestává bavit... a to nemluvím o velkých problémech s odbavením..., to nelze mít s sebou, samé poplatky, váhový limit čím dál menší..., to v kufru auta se mi toho vejde mnohem více...

0/0
15.4.2009 0:14

Vaclav Hanus

prodejci letenek potichu zvedli své poplatky

Tak je to v poradku! Letat je velice velice neekologicke...Masove letani je jedna z nejpalcivejsich zhovadilosti dnesni doby.

0/0
4.4.2009 8:26

papazian

Re: prodejci letenek potichu zvedli své poplatky

Ano, to je pravda, ale místo poplatků by se to mělo projevit v ceně letenky..., proč vypadá tak lákavě nízko a pak konečná cena je zcela jiná? Tento závoj tajemna uvádí lidi v omyl a budí ten nesmyslný dojem, že je to velmi výhodné, jak pro lidi, tak i pro ekologii, což v konečném důsledku je také pro lidi... Takže hra na poplatky či taxi, palivové příplatky, když cena ropy klesá apod. jsou lži, které uvádí lidi v omyl. Je třeba uvádět konečnou cenu, která ukáže skutečnou cenu, tedy bude v ní i ekologická "cena - daň" této "výhodné" dopravy. Ale je třeba vzít v úvahu, že žádný pohyb není zcela ekologický, ani auto, autobus, vlak, kolo..., ani pěší chůze... (boty se z něčeho musejí vyrobit...)..., těžko se domnívat, že lidé budou sedět celý život tam, kde se narodili. Zvláště, když pracovní místa nutí lidi dojíždět na čím dál větší vzdálenosti. Přestěhování není řešení, oč jeden z dvojice to bude mít blíž, druhý o to dál...!

0/0
15.4.2009 0:20

Vaclav Hanus

Re: prodejci letenek potichu zvedli své poplatky

Castecne pravda, castecne ....ne tak docela pravda.

Zamlzovani skutecne ceny pomoci krouceni jeji strukturou je klasicka praxe obchodniku a manazeru (=doterne krysy, prizivnici). Samozrejme, ze kazdy pohyb je neekologicky, JENOMZE PODSTATNA JE  MIRA. Srovnavat pesi chuzi s letanim - no comment! Ano, vidim to tak, ze dnesni MODA masoveho pravidelneho premistovani na velke vzdalenosti je dlouhodobe neurzitelna. Ano, lidi dokazou ziz i v jedne lokalite (treba vesnici) cely zivot. Nicmene, neni to tak dlouho co to bylo samozrejmosti. EKONOMIKA TO  AKOMODUJE. Akorat, si ponekteri budou muset zvyknout na nizsi prijmove standardy.

0/0
16.4.2009 7:25

Vaclav Hanus

Re: prodejci letenek potichu zvedli své poplatky

(continued) A jiny zpusob traveni volneho casu. Jednoduse pojde o vzdani se spolecenskych modnich trendu. Mimochodem, k te posledni vete. Kdyz uz se bavime o prestehovani, tak jednoduse OBA DVA MUSI respektovat nove pusobiste. Nechapu proc by se nekdo stehoval pouze v zajmu jednoho z obou..To ale neznamena, ze schvaluji stehovani. Naopak, spolecenska pravdial musi nutit, at zamestnanecke prilezitosti jdou za lidma, ne lidi za prilezitostma (samozrejme, do jiste optimalni miry..) tak, at je sledovano dodrzeni pro krajinu unosne struktury osidleni

0/0
16.4.2009 7:26

dráček

Poplatky ?

Ne,já asi raději roztáhnu křídla a odletím z téhle skvělé země někam,kde se neustále nezdražuje.A hlavně perfektně nezdůvodňuje,proč to tak je a musí být.(Y)EU

0/0
2.4.2009 13:57

oke

Re: Poplatky ?

já roztáhnu nohy a budu doma...

0/0
2.4.2009 19:42

Bara17

Jednoduché řešení

Společnosti popsané v článku jen těží z lidí, kteří se bojí platit kartou přes internet a nevyužívají nízkonákladových aerolinek. Přitom roční poplatek za kartu, se kterou je možné přes internet zaplatit, je většinou mnohem nižší než jeden poplatek za letenku.

Navíc vám tyhle normální vyhledávače nenabídnou většinu nízkonákladovek (Ryanair, BMIbaby atd.), takže na nich proděláte dvakrát. Je mnohem lepší použít nějaký vyhledávač spojení s nízkonákladovkami (například www.flylowcostairlines.org) a pak si letenku koupit přímo na webu aerolinky. Člověk pak zaplatí nižší cenu a ještě má jistotu, že má zaplacené i poplatky za zavazadla, když je aerolinka účtuje.

0/0
2.4.2009 10:29

tato

Re: Jednoduché řešení

Vetsina lidi je linych a 70% populace CR nedokaze tuknout do klavesnice ne jeste mit kartu Visa electron nebo nejaky embos  a jeste to zaplatit pres net... ;-D

0/0
2.4.2009 11:24

svetlo06

Re: Jednoduché řešení

Neda mi nezapojit sa do debaty, pracujem pre www.pelikan.cz a myslim, ze i pohlad z agentury je do debaty prinosom.  Jednym z vyraznych benefitov online vyhladavacov leteniek je, ze uzivatel nemusi travit cas browsovanim po strankach roznych spolocnosti aby zistil kto za kolko letenku ponuka. Vyhladavacec konsoliduju vsetkych prepravcov v jednej ponuke co je vyrazne setrenie casu a castokrat aj penazi, kedze uzivatel, ktory letenku kupuje priamo cez dopravcu nemusi vzdy skontrolovat vsetky tarify vsetkych spolocnosti. V case ked letecke spolocnosti neposkytuju proviziu z predja, pripadne je podstatne okliestena, agentury hladaju cestu ako prezit a prichadza k navysovaniu poplatkov. Zaroven je dolezite ze existuju uz i ceske vyhladavace, ktore konsoliduju velku vacsinu lowcostovych prepravcov zamiesanu v ponuke tzv IATA aerolinii a tym je ten prehlad skutocne relevantny. Nas vyhladavac spominane lowcosty zobrazuje a myslim, ze nepotrva dlho a bude to bezne i na inych vyhladavacoch.

0/0
2.4.2009 11:54

svetlo06

Re: Jednoduché řešení

Este by som mozno doplnil, ze samozrejme dnes uz je mozne cez internet kupit letenku, zaplatit ju kartou a vytlacit si ju online a mozno zaroven sa i registrovat na dany let, no za tym vsetkym stoji ludska praca, ktora aby sluzba vobec mohla byt spristupnena, musi byt nejakym sposobom ocenena. Ocenovana byva prave spominanymi poplatkami za vystavenie letenky ci uz u agentur alebo priamo leteckych spolocnosti.

Dakujem a ocenim kazdy iny nazor...

0/0
2.4.2009 11:56

Bara17

Re: Jednoduché řešení

Souhlasím s vámi, že agentury mají také svoje výhody, já jen popisuju řešení, o kterém se méně mluví, ale bývá finančně výhodnější.

To, jestli bude běžné i v dalších vyhledávačích najít lety nízkonákladovek, je velkou otázkou, protože například Ryanair proti nim velice bojuje a záleží, jak bude v tomto boji úspěšný.

0/0
2.4.2009 13:57

Jan Sůra

Re: Jednoduché řešení

Aniž bych chtěl nějak obhajovat české letenkáře, není to vždy nejlevnější cesta bukovat si letenku sám.  Většina lowcost dopravců má poměrně dost zpoplatněnou platbu kartou. Ano, často se to dá obejít převodem či nákupem voucheru. Ale například pokud chci platit kartou letenku SkyEurope na jejich webu, tak to vyjde na deset euro, tedy momentálně 270 korun. student agency mají transakční poplatek u skyeurope 260 korun.  bývalo to tedy podstatně výhodnější, ale už není. navíc, některé tarify, které se dostanou do agentur (zejména u klasických společností) na webu letecké společnosti nemusí být. Nicméně jak tu píše někdo z Pelikána, služba agentury je přidaná hodnota, za kterou se platí. Ne všichni mají čas a buňky na to trávit čas hledáním levných letenek a kombinovat je.

0/0
2.4.2009 12:10

Bara17

Re: Jednoduché řešení

Samozřejmě není tato cesta pro každého, může ale ušetřit hodně peněz. Mnohé nejlevnější tarify nízkonákladovek se naopak velice často nedostanou do agentur a není možné využít různých akcí a slev. Naposledy jsem se s tím setkala například u Air Berlin, kde byla cena na webu třetinová oproti vyhledávači (na stejný let samozřejmě).

0/0
2.4.2009 14:06

f99

Není to všude

To zvýšení neplatí pro všechny prodejce letenek. Kromě přímo některých leteckých firem, kde je přirozeně nevýhodou omezená nabídka, jsou i větší prodejci, kteří alespoň zatím nezvýšili. Například invia.cz..

v tomhle je článek trochu nepřesný...

0/0
2.4.2009 10:16

juchelka

Nechápu

PŘEMÝŠLEJTE  se mnou - palivový příplatek, ropa jde dolů, je na ceně, kdy žádný palivový příplatek nebyl a vy přesto platíte až 1390Kč. Antimonopolní úřad to nezajímá. Vystavení letenky - vystavuji si ji sám, tisknu si ji sám, aerolinky mají náklady na systém, server  a IT specialistu, který systém spravuje. Jeho plat alespoń u ČSA je letos stejný, nezvyšují mzdy, elektřina zlevnila, TAK AŤ MI NĚKDO VYSVĚTLÍ CO SE ZDRAŽILO A PROČ VYSTAVENÍ LETENKY STOJÍ 590 KČ??? A ANTIMONOPLNÍ ÚŘAD OPĚT NIC NEDĚLÁ. PŘIPADÁ VÁM TO NORMÁLNÍ?8-o

0/0
2.4.2009 9:39

SZYslak3

Re: Nechápu

Radim Jan Churáq tomu rozumí líp než ty :-P

0/0
2.4.2009 9:47

MEFLL

Nákup přímo od airline

Mnohem více se mnohdy vyplatí nákup přímo přes stránky airline. Krásný příklad :

1) one-way PRG-BUD-TLV na stránce Student Agency 6387,- ( Malev )

2) one-way PRG-BUD-TLV na stránce MALEV 6087,-

Osobně kupuji raději přímo přes airline, je tam možnost si mnohdy vybrat místo v letadle, vybrat speciální jídlo atd. A ty ceny jsou ve většině případů nižší.

0/0
2.4.2009 8:50

kay2

Obchodníci...

Myslím že naši drazí prodejci letenek nějak ve škole chyběli když se bral obchod. Jinak by věděli základní obchodnickou poučku. Když mi klesá obrat, dorovnám si zisk zdražením = cesta do hrobu. Lidi brzy zjistí že na webech zahraničních společností (viz zmíněné Norwegian) se dá letenka pořídit o dost výhodněji než u nás...

0/0
2.4.2009 7:57

SZYslak3

no comment

Super, uz se tesim az budou rohliky zadarmo a bude se jenom platit poplatek 10 Kc za jeden :-)R^

[>-]=:-©:-©:-©RvRvRv

0/0
2.4.2009 7:03

Flynn

Re: no comment

Presne - rohliky 10 haleru, ale pytlikovne za 10 Kc...

0/0
2.4.2009 7:39

MaverikOne

Nákup

No nevím jak jinam, ale třeba do Norska Norwegian.no si myslím naprosto bezkonkurence, cena letenky daná, poplatky navíc žádné, pouze za zavazadla a nadstandarty jako internet na palubě. Jenom se to musí nakupovat u nich na webu. Ono v čechách je spousta věcí dost podivných, ono se tzv. vydělává kde se dá. A lidi plaťte... jako banky..

0/0
2.4.2009 6:47

Xladi

Havně že letenka je levná

Ale poplatky kolem ní ji mohou pěkně prodražit. Nelítám tak je mi to celkem jedno ale zajímalo by mě co stojí 500 na potvrzení letenky v systému. Taky nechápu smysl palivových příplatků, když ropa stojí stejně jako před zavedením, dokonce ještě míň. A nejvíc zarážející je že se tyto poplatky zvedali jen u nás a v cizině ne ale pro antimonopolní úřad je to nepodstatné:-(

0/0
2.4.2009 6:33

tequiladrinker

Re: Havně že letenka je levná

je vidět, že ekonomické vzdělání je asi trošku slabina... ...existují jisté fixní náklady na který si musí každý podnik vydělat, dále mzdy těch lidí co letenky vystavují, telefony, faxy taky něco stojí.... ...je toho hodně na co si taková firma musí vydělat.... ...a že by bylo pětset korun moc se mi nezdá...

0/0
2.4.2009 7:53

Xladi

Re: Havně že letenka je levná

No nevím mě se to zase zdá dost. To by se moh platit poplatek i za vystavení vlakové nebo autobusové jízdenky, tyhle náklady mají být jasné, prostě letenka je za tolik a tolik a za to se dostanu z bodu A do bodu B. Nelíbí se mi když prezentují letenka za 10kč a na poplatcích zaplatím třeba 3000. To je přeci na hlavu postavené, nemůžou prezentovat letenku za těch zmíněných 10kč, když se do místa kam chci za tolik peněz nemůžu dostat.

0/0
2.4.2009 8:34

letenkar_666

Re: Havně že letenka je levná

souhlas s tequilou, ne každý online system vše dělá sám. někde sedí lidi a vystavují letenky. a z vystavené letenky CK nic nemá než ten servisák. a pak lidi řikaj 500CZK za letenku? myslíte, že když strávíte nad letenkou třeba 20 minut a dostanete za to 500CZK, že to pokryje celé náklady? telefony, elektřina, nájem, pronájem rezervačního systému a v neposlední řadě výplaty...

pokud se na poplatek podíváte jako na marži CK jedná se o mnohem menší procento z celkové ceny, než u běžných výrobků denní potřeby.

 nebýt SA a Asiany nikdy by poplatky takhle nízko nebyly. Než vstoupily tito nezmaři na trh platilo se ticket fee 700CZK a nikdo si nestěžoval...

zpětné vyplácení provizí je sice hezké, ale je to nárazové a určitě to firmu nespasí.

Pravidelný příjem je potřeba. :-)

0/0
2.4.2009 11:35

Stefan Novosad

Re: Havně že letenka je levná

Mám na starosti v Asianě portál letuska.cz a dovolil bych si podotknout, že  to byl v ČR první on-line vyhledávač letenek.  Co se poplatků týká, pokud si klient udělá rezervaci sám na internetu, tak šetří firmě náklady, proto může být poplatek nižší, než když si letenku kupuje přímo v kanceláři. A tam je poplatek stále kolem 700 czk, . Pokud se podíváme na srovnání, co bylo v článku, snažíme se být konkurenceschopní nejen sobě navzájem, ale také aerolinkám.

0/0
2.4.2009 13:40

letenkar_666

Re: Havně že letenka je levná

Děkuji za reakci. S nastavení ticket fee online/telefon či osobně naprosto souhlasím. Má poznámka ohledně vstupu Vaší firmy na trh se týkala možná více boje o korporátní klientelu, ale to by bylo na úplně jiné téma.

Výše poplatku kolem 700CZK za osobní návštěvu je korektní, neboť je rozdíl v tom, zda si letenku vyhledává sám cestující u on-lineu, nebo vezme hodinu práce letenkáři v kanceláři u přepážky.

Článek vcelku ujde, je to jen hrubá informace. Bohužel se mi IMHO zdá, že v Čechách je proti CK a agenturám určitá averze (částečně si za ni mohou samy), ale přece jen v každém odvětví se najdou firmy, které lidi obírají.A částečně je to asi také složitostí samotného prostředí letenek...

0/0
2.4.2009 17:02

Soami

Jančura

...."Na Slovensku je to trochu jiné, je to pro nás nový trh, chceme být do dvou let největším prodejcem i tam, proto je možné, že jsme nejlevnější," tvrdí Jančura....

Jinými slovy přiznává dumping. A až zruší domácí konkurenci, tak ceny "narovná".

0/0
2.4.2009 6:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.