Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní dluh poprvé překročil bilion korun, každý Čech dluží 95 tisíc

Česká republika poprvé v historii dluží více než jeden bilion korun. Od ledna tato částka narostla o miliardu. Na každého Čecha připadá částka 95 500 ze státního dluhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ChorcheCh

hm

Narodí se dítě, třeba malý cikánek a už má dluh 95 000...A ten pořád každým rokem narůstá. To nemůže nikdy za svůj produktivní život splatit 8-o

0/0
13.6.2009 21:32

losan

státní dluh

Chtěl bych vědět, kolik byl dluh státu když skončila před dvěma lety vláda ČSSD a o kolik ho navýšila Topolánkova  pseudovláda.

0/0
9.4.2009 19:02

Martin Jirousek

Hahahaha

Se směju, až se za břicho popadám. Sice je schodek rozpočtu 19 mld (zkušeně kamuflovaný, ve skutečnosti vyšší), ale Kalous a tahle vláda zasekla budoucím generacím sekeru za 2008 107 mld. Kč. A co víc, sekera byla zatnuta při prudkém poklesu HDP.

0/0
9.4.2009 10:23

thunderclap

Peníze nejsou všechno.

Hlavně,že se máme rádi...

0/0
9.4.2009 8:49

MYSAKSTUART

Zase lež

Já státu nic nedlužím. Na stát zvysoka seru.

0/0
9.4.2009 7:51

menovic

Re: Zase lež

kazdy obcan tvori stat. hlasovanim vo volbach davas svoj hlas na rozhodovani  ludom, ktori ta zadlzuju - zastupuju, platis dane a tak prispievas na chod statu. vsetko by bolo super ak by sa ludia za ktorych hlasujes spravali k tvojim peniazom ako k ich vlastnym. zial, tak ako na slovensku aj v cechach idu ludia do politiky z ekonomickych dovodov. preto je cele vedenie statu, cela vlada zberba nenazranych lumpov, ktori sa prizivuju na peniazoch vsetkych. su dokonca tak nenazrani, ze si poziciavaju v zahranici a tym zadlzuju nasich potomkov. to k niecomu speje...

0/0
9.4.2009 9:59

baluz

Re: Zase lež

Ano, ale dá se na to koukat i z jinýho pohledu, takže platim daně protože musim, prachy dou do statniho rozpoctu a dal už to moje peníze nejsou, protože kdyby to byly moje peníze mohl bych se ji zase klidně vzít, což znamená že i dluhy způsobené hodpodařením státu moje nejsou. daním budu řikat přispívání až budou dobrovolný. pokud by byla pravda že občan tvoří stát, nikdo by se nesnažil obírat stát na daních jelikož by obíral sám sebe, Ale jak to tak vypadá pravda to není. Stát tvoří politika a tu tvoří politici ty volí občané kteří nikdy neví co politici budou dělat. Dneska pro stát nikdo nehne ani brvou pokud stoho něco nekápne jemu. vlastně nikdo nehne ani brvou pokud mu stoho něco nekápne... Stát je krásnej sen kterej nikdy nefungoval tak jak by měl a to je demokracie;-D

0/0
9.4.2009 14:50

Strasak

Re: Zase lež

peníze tvoje nejsou, ale ty dluhy jo, protože je stejně zaplatíš.

0/0
27.4.2009 14:31

IJNovak

Cesta z dluhové pasti již není, s krizí se ještě prohloubí

Stát odsoudili politici k bankrotu, celý národ je zavlečen do hyperinflačního vývoje  a rozsáhlého úpadku!

0/0
9.4.2009 2:10

prtcakus

Klídek

dyk je to jenom fiktivní položka...;-DRv

0/0
8.4.2009 23:19

Johnnie Walker

ZKUSÍM POČÍTAT !

Je tu asi 5 000 000 ekonomicky aktivních, tedy těch, co platí 1) daň z příjmu 2) sociální pojištění 3) zdravotní pojištění.  Všichni tito a navíc ekonomicky neaktivní důchodci přispívají státu svýmy denními nákupy DPH ze zboží a služeb. Dále spotřební daně a příjmy státu ze soudních poplatků a exekucí občanů. Zkusíme tato čísla násobit a dojdeme k astronomickým sumám příjmů do státního rozpočtu. Můžete mí říct po všech těch počtech, kde ty prachy jsou???????? ;-O[>-]EU?

0/0
8.4.2009 22:07

letecmig

Re: ZKUSÍM POČÍTAT !

staci zajit do knihovny a najdes tam statni rozpocet, kde jsou prijmy i vydaje statu na kazdy rok rozepsane polozku po polozce

0/0
8.4.2009 22:51

baggerfuhrer

Re: ZKUSÍM POČÍTAT !

Asi 75% vydaju statu je na zaklade zakona, ne na libovuli uredniku. Pro reformu je treba zmenit zakony, ale na to nikdo z politickych stran nema odvahu, protoze by dalsi volby prohral. Prumerny cesky volic bohuzel voli toho, kdo mu naslibuje nejvic a nedomysli, ze zadna vlada nevydelava penize, ale jen rozdava z toho, co pod pohruzkou nasili a odneti svobody 3 az 8 let vybere od danovych poplatniku. Danova zatez v CR je 50 az 70% a i tak to nestaci . Konkurence okolnich zemi nedovoluje zvyseni danove zateze pro pravnicke osoby (utekly by), zbytky stredni tridy (predevsim dobre placeni zamestnanci), jsou dojene nejvic, fyzicke osoby (OSVC) se tolik dojit nenechaji, to jsou lide, kteri pocitaji kazdou korunu a za sve zavazky ruci celym svym majetkem, takze jsou na pozoru.

0/0
9.4.2009 1:24

baggerfuhrer

Re: ZKUSÍM POČÍTAT !

Nejmene dani plati ten, kdo nic nema, proto je to nejvyhodnejsi status v teto zemi. Pri vhodnem puvodu (neobchodovatelné) a politicky korektni argumentaci (bonus), je mozne dosahnout vyrazne plusoveho cash flow mezi statem a jedincem :-)

Vlada, ktera to umoznuje a posvecuje, je presnym a realistickym obrazem nejprumernejsiho z prumernych volicu teto zeme. Tim padem konci legendy o ceske kulturnosti. Systemy, ktere pred proziranim narodniho bohatstvi daly prednost jeho tvorbe, jsou "politicky stupidni", protoze vsichni okolo jsou po krk v dluzich, takze to je normalni.  Model "Argentina" prichazi do evropy. Investori splacou nad "vydelkem" a priste uz nam nikdo nepujci, ale to je fuk.

0/0
9.4.2009 1:36

Martin Jirousek

Re: ZKUSÍM POČÍTAT !

V kapsách těch, kteří nic nemají, ale mají licenci na půjčování peněz s úrokem. Tam směřujte svůj hněv, tam to bude správně cíleno.

0/0
9.4.2009 10:31

Helena1

A to je jako dobře? Žít na dluh?

Analytici se shodují, že Česká republika má ve srovnání s okolními zeměmi veřejný dluh relativně nízký a stabilizovaný.

(přeloženo do češtiny - ještě je co rozkrádat)

0/0
8.4.2009 22:01

menovic

Re: A to je jako dobře? Žít na dluh?

analitici ;-D

0/0
9.4.2009 10:05

DeadZed

Kam šly peníze z privatizace?

70 mld do státního rozpočtu, 33 mld do státního fondu bydlení, 33 mld ekologické závazky, 7 mld. zemědělské závazky, 4 mld restituce, 5 mld správa fondu, 10 mld. kurzové rozdíly,

Dále 200 mld. na oddlužení podniků, splátky úvěrů a úroků, 200 mld bankám...celkem byly výdaje 573 mld.

0/0
8.4.2009 20:19

DeadZed

Příjmy z privatizace

Největší příjmy z privatizace realizovala vláda ČSSD (např. Transgas 127 mld.). Celkem tvořily příjmy z privatizace 633 mld. - z toho drtivou většinu podniky jako transgas, český telecom, unipetrol... Tyto příjmy pokryly špatné úvěry bank (btw - zde čssd nabídla zahraničním bankám extrémně výhodné podmínky, korupce nebyla nikdy prokázána - tunelování tak bylo za spolupráce čssd úspěšně dokončeno).

0/0
8.4.2009 20:05

Parouback

Tak co myslíte?

Argentina nebo Island? ;-D

0/0
8.4.2009 18:57

Pucmeloud007

Kdyby mela takhle stabilizovany rozpocet rodina

tak na ni poslou exekutora

0/0
8.4.2009 18:01

venoch

Re: Kdyby mela takhle stabilizovany rozpocet rodina

R^R^R^

0/0
9.4.2009 5:54

luki

Sečteno a podtrženo

dle ČSÚ, a každý se o tom může přesvědčit, se předvolební sliby ODS tak nějak minuly. Viz http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/str_vyvoj_sd.html

Již nějakou dobu nejsem volič ČSSD, ale dva roky vlády a 140 miliard dluhu mi přijde na ČR obvyklé, ale se sliby ODS to nějak nesedí...proto žádám novináře, aby vyvolali stejnou mediální kampaň, jakou vyvolali proti ČSSD, když byl státní dluh na hlavu 80.000 - nyní je 95.000.

ODS těží z kampaně proti zadlužování způsobené ČSSD, ať tedy vysvětlí toto.

0/0
8.4.2009 17:51

To je bomba

Re: Sečteno a podtrženo

viz příspěvek níže.

ČSSD v roce 2003 ZDVOJNÁSOBILA roční tempo růstu státního dluhu.

ODS toto tempo snížila v roce 2007 o 20%.

Možná nesplnili slib, ale aspon se snažili.

0/0
8.4.2009 17:54

luki

Re: Sečteno a podtrženo

Na snahu se nehraje...já vidím to snažení například ve zdravotnictví. Jinak, v roce 2002 byly povodně! I když to ČSSD neomlouvá, vysvětluje to právě to dvojnásobné zvýšení!!!

0/0
8.4.2009 18:05

martin_sdilnej

Re: Sečteno a podtrženo

pro chytraky: ne, ze by se nedalo setrit vic- ocividne se o nejake streni nikdo nestara a akce tyu srotovne nebo 13 duchod jsou dost absurdni. Ale je bohuzel vetsina vydaju je mandatornich a bez referom socialniho a zdravotniho systemu s tim vlada nic neudela (takze snizovani tempa zadluzeni je docela zasluha). Myslim, ze Kalousek byl jednim z nejlepsich min fin v novodobe historii az tam zase vrthne paroubkova banda, to bude teprve fofr (oh sorry, sem zapomel: milionarska dan to spasi!)

0/0
8.4.2009 18:18

luki

Re: Sečteno a podtrženo

Já si Kalouska pamatuju jako náměstka ministra obrany - když se dobré migy21 prodaly polákům za stejný počet zastaralých vrtulníků....a padáky si také ještě pamatujete? To byly tunely!

0/0
8.4.2009 18:26

luki

Re: Sečteno a podtrženo

Jinak s těmi reformami máte pravdu, ovšem to, co dělá ODS, za reformy nepovažuji. Především ne ty, které přináší finance do soukromých kapes místo do státního ropožtu - jako poplatky.

0/0
8.4.2009 18:27

Aldrin

Re: Sečteno a podtrženo

Ano, a tak vsechny kraje vymrhaly prostredky ktere byly na rezevnich uctech na 30kc onanii. CSSD se chova opravdu statotvorne. O tom, kam promrhala prostredky pred 2002 se radsi nikdo nezminuje, ze by pastelkovne...

0/0
8.4.2009 18:55

luki

Re: Sečteno a podtrženo

? nemrhali by, pokud by poplatky nebyly :-) ... ale jak to souvisí s Kalouskem?

Btw, s pastelkovným souhlasím...nejsem diskutér, který za každou cenu kope za svůj tým, jako většina tady.

0/0
9.4.2009 19:22

To je bomba

Re: Sečteno a podtrženo

druhá derivace státního dluhu přes čas - tj. změna rychlosti růstu státního dluhu:

2003 46,4    2004 2,4    2005  -1,4   2006 13   2007 -21,5   2008  +17,7

Chci poznamenat, že od roku 2008 jsme v GLOBÁLNÍ ekonomické krizi. Pochybuji, že za ni může Toplolánek, i když i to je možné...

0/0
8.4.2009 17:58

luki

Re: Sečteno a podtrženo

Ona je nějaká krize? ;-D Topolánek ji jen zaspal.

0/0
8.4.2009 18:07

To je bomba

Re: Sečteno a podtrženo

meziročně vzrostl státní dluh nejvýrazněji v roce 2006 - o 111 miliard, nejméně za posledních 5 let v roce 2007 - o 90 miliard.

I vloni, kdy vzrostl o 107,5 miliard, to bylo pořád míň než v roce 2006.

0/0
8.4.2009 18:02

luki

Re: Sečteno a podtrženo

Opět máte pravdu. Bylo potřeba odměnit Melčáka a spol. ;-D

0/0
8.4.2009 18:09

Martin Jirousek

Re: Sečteno a podtrženo

Absolutní číslo dluhu je samo o sobě nesmyslné, púokud se nepočítá jako procento k HDP. Což je i jedno z kritérií pro přijetí Eura a nesmí překročit 3% HDP. Pro srovnání - 2007- rozpočet podle Sobotky - 1%, 2008 - rozpočet dle Kalouska - 1,6%, 2009 - ?? ale odhad kolem 7-8%

0/0
9.4.2009 10:29

ziggi

Sakra.

Se mi zdá, že to roste každý druhý měsíc.

0/0
8.4.2009 17:23

To je bomba

Vývoj státního dluhu . MF ČR

Podívejte se na

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/str_vyvoj_sd.html

Řekl bych že to skoro nepotřebuje komentář.

0/0
8.4.2009 17:22

Konstrukter

Re: Vývoj státního dluhu . MF ČR

komentář je jednoduchý: reformy z dílny ODS jsou na houno, protože státní dluh roste pořád stejně.

0/0
8.4.2009 17:36

To je bomba

Re: Vývoj státního dluhu . MF ČR

snad máte pojem o tom, co je to první a druhá derivace, když jste konstruktér.

Před rokem 2003 rostl dluh řádově o 50 milard ročně. Od roku 2003 roste dluh celkem pravidelně o cca 100 miliard ročně. s jedinou výjimkou - rok 2007, kdy to bylo !jen! 90 miliard. Druhá derivace je tedy v roce 2003 46,4 miliard, v roce 2007 -minus 21,5 miliard.

Kdo vládl v roce 2003 a kdo v roce 2007 ?????????????

0/0
8.4.2009 17:51

luki

Re: Vývoj státního dluhu . MF ČR

To je sice pěkné a dá se s tím souhlasit, ale pořád jste nevysvětlil kam zmizely miliardy z privatizace? Asi tam, kam zmizí z prodeje ČSA - tak ODS financuje své reformy. Poplatky také přinesly nějaký ten "drobný" peníz, ale škoda, že ne státnímu rozpočtu, jak by to jinak bylo logické.

0/0
8.4.2009 18:02

To je bomba

Re: Vývoj státního dluhu . MF ČR

no, já jsem je neukrad , bohužel :-)

Já jsem se jen pokusil interpretovat některá čísla, když socani spustili povyk.

Faktem je, že před začátkem vlády ČCS byl státní dluh řádove 15 - 20 000 na hlavu a po ukončení je ve srovnání s dneškem skoro stejný

0/0
8.4.2009 18:10

luki

Re: Vývoj státního dluhu . MF ČR

Socani spustili povyk? 8-o Kde? Jo, Vy myslíte tenhle jeden malej článeček? To se nedá s mediální kampaní ODS před volbami vůbec srovnávat. Tohle je tak objektivní, že to už víc objektivní být nemůže...kam se hrabeme na www.cssdprotivam.cz - to jsou jiní "koumáci" :-©

0/0
8.4.2009 18:13

DIVIX

TO JE JÓBOVKA,

a nie šrotovné na Slovensku. Už aby ste začali splácať dlhy.

0/0
8.4.2009 17:12

To je bomba

Re: TO JE JÓBOVKA,

Státní dkuh ČR je asi 28,4 % HDP.  St8tn9 dluh SK je procentuálně trochu vyšší - viz http://www.mfsr.sk/Default.aspx?CatID=5234 .

Myslím že si nemáme co vyčítat.

0/0
8.4.2009 17:52

oId fashioned Vince III..

alebóže,

tisíc miliard je přeci brnkačka;-D;-D;-D (CZK 1000 000 000 000 :-))

0/0
8.4.2009 17:09

Linde CZ

No a ted do toho Paroubkovo srotovne....

:-P

0/0
8.4.2009 17:04

zelený banánovník

jaktože to roste?

vždyť byla u válu ods ne?;-D

0/0
8.4.2009 16:15

To je bomba

Re: jaktože to roste?

Původně jsem se nechtěl vyjadřovat, ale tohle - a zejména to jan na tenhle článek reagují další trubky na Novinkách mě fakt nadzvedlo. Vývoj státního dluhu od roku 1997:

1997  173,1

1998  194,7

1999  228,4

...

0/0
8.4.2009 17:20

luki

Re: jaktože to roste?

A v roce 1989? :-)

0/0
8.4.2009 17:21

To je bomba

Re: jaktože to roste?

nejstarší je tam 1993, a to byl 158,8 miliard.

0/0
8.4.2009 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.