- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1. majitel nové auto 238 000 z toho stát dostane dph 38 000
2.a/Po 5 letech druhý majitel autobazar koupí od plátce 100 000 z toho 19 000 daň, kterou dostane od státu prodá za 120 000 odvede státu 22 800
2.b/ Po 5 letech druhý majitel autobazar koupí od neplátce 81 000 bez daně a prodá za 101 000 a odvede státu 19 190
dan z pridane hodnoty se plati z pridane hodnoty (kupodivu). Takze je to (100000 + 20000)*1.19
paní asi nezvládá DPH, bude to nějaká rychlokvaška z obchodní akademie ;-)
Proč pořád píšete podnikatelé si mohou odečíst DPH u aut? Netýká se to přece všech podnikatelů, ale jenom plátců DPH, což je dost podstatný rozdíl. Nevím, kolik % je neplátců, ale myslím že to rozhodně není zanedbatelné číslo.
Nechápu tento článek, neboť se nic nemění.... Auto, které bazar zprostředkovává prodat od neplátce se bude bez DPH prodávat furt, auto od plátce mělo na ceduli cenu bez DPH i doposud. problém bych viděl leda v tom, že DPH bude obsahovat marže prodejce, takže nji bude muset bazarník vyvěsit i u aut od neplátce. Ale mezi námi... Kolik podnikatelů si koupí jetou ojetinu? Maximálně pokud jde o nějakou dodávku, které ale jsou od plátců v drtivé většině i teď
Paní redaktorko, nevím, na kolik byl Váš počin promo článkem nějakého prodejce ojetin, ale skutečnost je taková, a je to i můj tip na Váš další článek, že pro plátce DPH je nákup vozů v autobazarech po 1.4. ve srovnání s neplátci nevýhodný. Dosud totiž sice plátce DPH nárok na odpočet neuplatnil, avšak rovněž při dalším prodeji neměl za povinnost žádné DPH odvádět. U vozidel pořízených po 1.4. a následně prodaných bude však situace naprosto jiná. Pokud použiji Váš příklad a dejme tomu po roce zmiňované vozidlo za 116 tis. (tržní cena 120 tis.) prodám dejme tomu za tržních 90 tis., jako plátce DPH budu muset částku 90 tis. považovat za cenu včetně daně. Daň bude činit 14,37 tis. Kč. Z vozu mi tak zbyde 75,63 tis. Kč. Pokud celou transakci realizuje neplátce, bude to vypadat takto: nákup 120, prodej 90. 90 tis. mu také zbyde. Ztráta plátce DPH pak činí cca 40,4 tis. Kč (116-75,6). Neplátce DPH přitom bude tratit pouze 30 tis. Kč (120-90). Ještě Vám přijde nákup ojetiny plátcem výhodný?
Dobrý příspěvek Předpokládám, že se brzy dostane do zákona o DPH ustanovení o tom že plátce nebude muset při prodeji auta pořízeného bez odpočtu DPH odvádět daň na výstupu.
Co je na tom k divení? Auto je spotřební věc!
Já nejsem žádnej ekonom, natož potom odborník přes daně. Ale selský rozum mi říká, že DPH se musí platit z celkové ceny bez daně, tedy i z marže obchodníka. Potom po odečtu DPH mi vyjde cena 120 000,- bez DPH. Neušetřím ani kačku, do přiznání k DPH a následnému vyrovnání s finančním úřadem budu mít zablokovaných 22 000,-. Můžete mi říci smysl Vašeho článku a praktické využití Vašich rad. Pokud jste študovaná v čemkoli co se blíží ekonomice, měla by jste vrátit školné.
Selský rozum, bez ohledu na úroveň článku, je vedle