- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jak dlouho si výrobci aut mysleli, že lidi budou kupovat auta? Do nekonečna?
Jsem proti zvýhodňování jednoho odvětví např. šrotovným nebo utápěním miliard v bezedných studních-General Motors
Uvědomme si, že lidé vždy nežili naším konzumním životem. Neměnili auto co 3 roky, měli třeba 2 za život. Neměnili neustále vybavení domácností, ale měli ho nacelý život nebo ho dědili z generace na generaci (nábytek, babiččino kuchyňské náčiní,...), neměli např bicykl na 3 - 5 let, ale na celý život, tak i u dalších potřeb v domě, mohl bych vyjmenovávat do nekonečna. Jednou však nastal čas, kdy lidé začali podléhat s rozvojem médií módním trendům, vše výše jmenované začali často měnit a žít klasickým konzumním životem. Chtěli víc a víc věcí, které vlastně ani nepotřebovali. Spotřebu nešlo šroubovat donekonečna, ale jednou to muselo skončit.
Nějaký čas šlo spotřebu uměle šroubovat pomocí fiktivních peňez, aby si lidé mohli koupit věci, na které ani nemají. A teď nastala krize. Umělé šroubování spotřeby za účelem "boje" s krizí vede k oddálení pádu na začátek - 1. odstavec
Problém je v tom, že dříve ty věci skutečně celý život vydržely a také stály nepodstatně více. Např. auto stálo několik ročních platů a dnes stojí několik měsíčních. Nakonec i to PC z kterého píšete Vám přežije velmi zhusta sotva záruku a pořídíte ho za měsíční plat. Dříve to byl luxus za roční mzdu Takže to není jen po módě, ale o nutnosti. Prostě doba záruky, doba životnosti
do novýho auta bych peníze určitě nedal. Jezdím do práce po silnici 3. třídy, která je samá díra a zatáčka. Víc než 70km/h se tam jet nedá a jezdí tam málo aut. To znamená, že na to nějaké superbezpečné auto se 4 airbagama nepotřebuju, když nejezdím rychle a sám. Mám si snad na takovýchto tankodromech ničit auto za 200 tisíc? Proto nadávám na veškeré ty populistické výdobytky typu šrotovné, pastelkovné, odpouštění poplatků ve zdravotnictví, atd. Kolik by asi za to bylo km opravených silnic pane Paroubku a Rathe?? Jo - a na SUV a další teréňáky nemám
Jako na potvoru jsem opravil starý 16-ti letý vůz a nějak se mi nechce vyhazovat peníze za nové. Protože oprava přišla na 12 tis., kdežto nové, okleštěné bez jednoho válce, bez kufru a jakékoliv výbavy bude stát 200000.
Za 200 tisíc se dá sehnat starý model Fábie combi. V nabídce ho má ještě několik prodejců Škodovek. Sice HTP, ale kufr to má na svou třídu velkej. Určitě to bude bezpečnější auto, než 16 let staré, do kterého už budeš dávat jen peníze za opravy...
nakonec i socialisticka evropa pochopi, ze dotace priciny krize NERESI
...ti co nemají, tak nemají za co nakupovat.
No a ti co mají, zase už všechno mají a jen se každý ráno s hrůzou budí, že jim ty jejich nasyslený prachy zase nic nevyvělali. Tak taky nemají chuť nakupovat.
neviditelná ruka trhuProč se nalévají peníze všech a tím oddalují krachy automobilek,které nejsou konkurenčně schopnéPročtakové socialistické metody v dnešním moderním,demokratickém,kapitalistickém světě
Já bych ti řek proč, ale totálně by si ztratil iluzi o většině populace a šel by si se oběsit na kšandě u prvního ministerstva.
Ti, kteří již auto vlastnili, tak měli možnost staré vyměnit za nové přednostně. Proto nebyl až tak velký cenový rozdíl mezi starým autem a novým
citace:
Do statistik v třetím měsíci přibylo 7698 vozidel, což bylo meziročně o 2,54 procenta více., Za celé první čtvrtletí se odbyt nových vozů meziročně snížil asi o čtvrtinu na 16 184 nových vozů.