Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé se ze satelitů začnou vracet do měst, říká architekt

"Generace, která nyní vyrůstá na předměstích, se bude chtít stěhovat zpátky do měst," tvrdí architekt Pavel Hnilička. O zalidňování příměstských oblastí napsal publikaci Sídelní kaše, v níž poukazuje na živelný způsob zástavby, která nepřináší nijak kvalitní podmínky pro život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fanatic.Dz

To jsou zase cinty

"Mladí, kteří tam bydlí, jsou už naštvaní z toho, že když jedou za zábavou do města, tak musí pospíchat, aby stihli poslední autobus,"

-

Jenže ti mladí až dospějou do okamžiku kdy budou řešit vlastní bydlení budou mít už auta, zaměstnání a línej zadek, takže poslední autobus už vážně stíhat nebudou muset. ;-D

0/0
29.4.2009 9:38

stev

Každý nechť si bydlí, kde se mu to líbí nejvíce, přece.

Paušalizovat kvalitu bydlení nejde. Divím se, že se k tomu uchyluje člověk, který je v článku představen jako architekt.

Někdo přece může bydlet skvěle na venkově, jiný zase ve městě. Záleží na okolnostech, velikosti bytu, domku, pozemku, kvalitě architektury, umístění v lokalitě, vybavení obce či města infrastrukturou, dopravní dostupnosti. Já bych třeba nikdy neměnil, a jsem spokojen. Nikomu však nevnucuji, že zrovna můj styl života je ten jediný správný.

0/0
28.4.2009 22:31

masoreti

lidi se mění

a s nimi i jejich potřeby. sám pán architekt poznamenal, že to není čenobílé. třeba to tak bude. děti vyrostou na vesnici, se školou a v produktivním věku zůstanou v městě a až přijdou děti nebo důchod tak si zas vzpomenou na vesnici a vrátí se. někdo taky ne. tomu se říká koloběh života. 

0/0
28.4.2009 9:17

kral sumavy

Huráááá!

Konečně  rozumný člověkR^!

0/0
28.4.2009 7:23

Fanatic.Dz

Re: Huráááá!

Další fašista?

0/0
29.4.2009 9:39

radegast45

ANO! lide se budou vracet, je to bezny trend zbytku sveta

tak se to drive nebo pozdeji dostane i do CR. VVV

0/0
28.4.2009 4:34

Fanatic.Dz

Re: ANO! lide se budou vracet, je to bezny trend zbytku sveta

Aha a kde ve světě to funguje jako u nás? ;-D

0/0
29.4.2009 9:40

hnusil

Davno neplatici ....

O tom, ze na vesnicich je relativne cisty vzduch, uz davno neplati. Naopak, na vesnicich je vzduch totalni katastrofa, vetsina lidi pali vse, co jim prijde pod ruku, vcetne domovniho odpadu.

0/0
27.4.2009 13:05

HammerLang

Re: Davno neplatici ....

Sledoval jsem diskuzi, kde se tito trumfovali, kdo spálí kolik pneumatik. Jeden je musel řezat, drůhý si svařil kotel a tak je mohl pálit v celku :-© Kdyby na ně prej někdo přišel měl jako kamufláž připravenou hromadu dřeva vedle kamen.

0/0
27.4.2009 13:10

hnusil

Re: Davno neplatici ....

dojedou na to .... mam zname ve vesnici, kam jezdi lide do lazni na "cerstvy vzduch" - cela ulice trpi rakovinami, vsichni pali uhli + domovni odpad. Po noci je auto pokryte vrstvou popela. Nechtel bych tam zit.

0/0
27.4.2009 13:26

stinky_dirt

Re: Davno neplatici ....

s dovolenim asi zijete nekde u nasich "neprizpusobivych obcanu" ne?Protoze toto neni mozna z nekolika duvodu, nebudu rozepisovat,kazdy s troskou rozumu vi hned;-D

0/0
27.4.2009 13:36

HammerLang

Re: Davno neplatici ....

Ta diskuze byla na noviny ct 24 někdy, když bursík zaváděl opatření proti pálení uhlí, jestli bude zájem najděte si to tam :-)

0/0
27.4.2009 14:26

hnusil

Re: Davno neplatici ....

jestli myslis cikany, taks slapl vedle, tyhle prasarny delaji "bili"

0/0
27.4.2009 14:27

stinky_dirt

Re: Davno neplatici ....

to sice ano,ale diky tomu ze je to vesnice,zna tam kazdy kazdeho,a i kdyz to udela jednou,podruhe se vetsinou volaji hasici apod a ti mu to spocitaji..samozrejme,zalezi jak kde

0/0
27.4.2009 14:33

hnusil

Re: Davno neplatici ....

zpet do reality, na vesnici zna sice kazdy kazdeho, ale vsichni svorne pali sracky

0/0
27.4.2009 15:34

HammerLang

Re: Davno neplatici ....

Když tam důchodce popisoval jak sbírá pneumatiky kolem silnic, rozřezává je a sousedi mu říkají Bursík, tak to moc nevypadá že by to (Y) stvoření někdo chtěl udat. Protože by z něj hned byl bonzák, takový český komplex z totality.

0/0
27.4.2009 20:52

pskoda

Re: Davno neplatici ....

Jo jo, to je, bohužel, smutný fakt. V menších městech a vesnicích se doma pálí všechno. Pokud to systém umožňuje, tak se ušetří na poplatcích za odpad. Ale hlavně je pak doma teplo. Jenže stačí, aby přišla inverze a nevyvětráte si. Ale což, hlavně, že máme levně teplo....:-/

0/0
27.4.2009 14:08

gagaryn

Re: Davno neplatici ....

zato když přijde inverse ve městě tak je to jiný.?

0/0
27.4.2009 14:31

ppdedek

...nedáte děti do školky, není kde nakoupit...

byl vubec pan architekt nekdy na vesnici nebo jen slysel co jedna pani povidala?

Je fakt ze vesnice a satelitni sidliste se neda srovnat. V takovym satelitu bych taky nechtel bydlet ani zadarmo. Barak nalepeny jeden na druhym kde vam ze vsech stran muzou koukat do talire co zrovna jite a nebo obehnany dvoumetrovou betonovou zdi. Dekuji nechci.

Pokud je obec rozumna pak povoli stavbu r.d. jako u nas jen tehdy mali stavitel minimalne 2500 m ctverecnych pozemku k dispozici. Nez satelit to radsi panelak.

0/0
27.4.2009 13:03

Zapata

Re: ...nedáte děti do školky, není kde nakoupit...

Ty jsi mi pěkný kecal. To bych chtěl vidět kde se prodávají pozmky 2500 m2. Normální pozemek je kolem 800 m2 a většinou to bohatě stačí. Pravda, pokud jsi bydlel v paneláku v 10. patře tak ti do talíře nikdo nečuměl. Holt v domě si na to musíš trochu zvyknout.

0/0
27.4.2009 20:14

Martin Jirousek

Re: ...nedáte děti do školky, není kde nakoupit...

No já mám pozemek 1980 m2. A jsem za to rád, ackoli musím lítat se sekackou jak cvok. Ano není nikdy jisté, jestli místo trávy nebude potreba zasadit brambory a kousek bokem mít kotce s králíky, slepice a chlívek s prasetem.

0/0
28.4.2009 0:37

masoreti

Re: ...nedáte děti do školky, není kde nakoupit...

ano, člověk musí být připraven na všechno. a vypadá to tak, že co nevidět ty své dva akry takto využijete. koneckonců jednou je to půda, která se od nepaměti takto používala...

0/0
28.4.2009 9:21

HammerLang

Já mám taky moudro

Učitel energetiky který pracuje jako řídící pracovník v Dukovanech nám říkal jak letos bude akcie ČEZu za 2000 až 2500,- a dnes je na 800,- Poslechnout radu tohoto odborníka a "vydělal" jsem na tom -50% Všechny tyhle předpovědi jsou jen řečičky.

0/0
27.4.2009 12:52

Antiperle

Re: Já mám taky moudro

To tě musím politovat, ale poslouchat rady zaměstnance o akciích je opravdu tvoje hloupost. Já jsem nakoupil za 640 v břrznu a dnes mám s ohlášenými dividendami 150 tis. Zatim....

0/0
27.4.2009 16:41

HammerLang

Re: Já mám taky moudro

Já ty akcie nekupoval, spíš jsem to chtěl uvést jak jsou rady specialistů bezcenné. Narozdíl od něho který rozumí jaderné energetice zas já znám technickou analýzu :-)

0/0
27.4.2009 20:54

Mladý akcionář

Re: Já mám taky moudro

Mno nekončí náhodou letošní rok 31.12.? Ještě je spoustu času. Pokud ty peníze akutně nepotřebujete, celkem nic se neděje. Chce to trpělivost. .... Nabízím 9procent na do konce roku za zápůjčku akcií  ČEZu :)

0/0
27.4.2009 22:04

HammerLang

hahaha

Jistě do těch měst plných bezdomovců, feťáků, drogových dílerů a jiných asociálů. Díky už jsem :-© jejich absence mi několikanásobně vynahradí absenci kin ap..

0/0
27.4.2009 12:48

65c02

Fakt vtipné....

Je jasné, že bydlení na Ořechovce je v mnoha parametrech lepší než bydlení v satelitu kdesi za městem, ale je to srovnávání dvou zcela odlišných "váhových" katagorií....

.

Je to stejné jako tvrzení, že Mercedes je v mnoha parametrech lepší než Dacia.... sice pravdivé, ale nicneřešící.:-P

0/0
27.4.2009 12:28

stinky_dirt

jojo

njn,vetsina tady resi problem bydlim v pze a mam barak 20km mimo...panove,bydlim v ol,baracek se spravuje a takhle, skola skoro pres cestu,cca 100m, skolka mega barak(este od komancu),neni problem.Priroda, klidek,velka zahrada s moznosti zahradky,kterou velice rad budu opecovavat.Ted bydlim ve meste a krom tech nekolika moznosti co mam,tzn. chlastat s borcama v hospe tad moc prednosti neni.Chci si zacvicit,tezce platim,fotbal,taktez,hokej apod..Proste vse za penize, to na vesnici ve VETSINE pripadu nehrozi. Ale kazdy mame jiny pohled,nikomu nic neberu..:-)

0/0
27.4.2009 12:17

Andee

Ty wole...

To jsou zase moudra. Kdo by to byl řekl, že mladí budou chtít do města... ;-D

0/0
27.4.2009 12:01

o.kostal

autor rika ze se budou vracet

a ja tvrdim opak (delam do nemovitosti).

No a ted vyber si.

0/0
27.4.2009 11:35

hell365

Re: autor rika ze se budou vracet

To co říká ten architekt lidi ze satelitu (kteří si pořídili předražené bydlení) pěkně štve a realitní agenty ještě víc.

0/0
27.4.2009 12:00

Andee

Re: autor rika ze se budou vracet

Štve to ty, co si nakoupili za nesmysl baráky v různých pr*elích kolem Prahy. Kdo je v satelitu s rozumnou dostupností do centra města a slušnou úrovní infrastruktury, ten problém nemá. Jinak architekt jen konstatuje logický fakt, že potomci potáhnou směr město a až budou zakládat rodiny, tak se zase postěhujou ven. To je naprosto normální :-)

0/0
27.4.2009 12:05

chytry chlap

Re: autor rika ze se budou vracet

A prodáváš domy za Prahou, nebo pronajímáš a prodáváš byty v Praze?

Já jen abychom pochopily správně Tvé tvrzení...

R^

0/0
27.4.2009 12:03

mi_golem

třeba je to jinak

Třeba někdo někde bydlí v paneláku.Ten panelák někomu patří.Většinou městu nebo obci.Pokud je štěstí,je panelák privatizován,o druhé variantě raději ani nehovořím.Musí vzniknout družstvo.To družstvo někdo spravuje.Zkrátím to.Jde o to, že stále jste na pospas městu,družstvu.Nejsteplnohodnotný majitel.Na jednustranu nemáte s ničím problém,o nic se nestaráte.Na druhou stranu budete tupě zírat,když si představitelé družstva rozdělí královské odměny(z Vašich peněz),když Vám polezou do bytu stále odpočítávat spotřebu plynu,tepla u každého radiátoru,když Vám nějaký "blbec"zaparkuje pod oknem a bude tůrovat motor zrovna když chcete spát.Nebo otevřete okno a zrovna se Vám někdo vyblije z okna,protože je po flámu a na záchod to nestihne.Nebo prostě hluk dopravy (především velmi spěchající motorky)nebo sirény hasičů,policie,sanitky a.j.Vás nenechají v klidu.Nebo neustálý rachot vrtaček(barák už musí být po letech jakcedník).Asi jsoudneslepšínovébyty,alemusítebýt majitelarozumnésousedyadobréokolí.

0/0
27.4.2009 11:35

chytry chlap

Plky...

... každému je jasné, že mladý člověk chce bydlet ve městě a člověk s rodinou na předměstí. Na této pravdě staví pan architekt své "objevy".

A srovnávat bydlení na Ořechovce s bydlením za Prahou je také nesmysl - všichni nemůžeme bydlet na ořechovce!

Je však vtipné, jak se v článku píše, že na předměstí nejsou obchody, nejezdí dobře autobus, cesta do práce trvá každému v autě 30 a více minut, což jsou příčiny se přestěhovat opět do města. Super, takže to není důvod zvyýšit četnost autobusu, zvýšit vybavenost vlaků, postavit obchody a rozšířit školy a školky, ale k tomu bydlení za městem zavrhnout ;-D

Přijde mi to, jako matení prostých lidí, kteří hledají nové bydlení za účelem, aby vytáhly ceny bytů ve městech a ti co je prodají, aby mohli jít klidně za prahu - mimochodem, kolega bydlí na Praze 5 a z hospody odjíždí dříve než já, co bydlím za Prahou a jezdím "posledním busem"...

0/0
27.4.2009 11:34

o.kostal

Re: Plky...

R^

0/0
27.4.2009 11:36

chytry chlap

Re: Plky...

Možná víc, než se zamýšlet nad úprkem z5 do betonových sídlišť, je dobré se zamyslet, proč městečka za Prahou nemají peníze?

Nebude to tím, že většina developerů naslibovali veřejně prospěšné stavby, vylepšení infrastruktury a skutek utekl? Nebo tím, že minimálně 50% novousedlíků těchto městeček mají trvalé bydliště stále v Praze (tudíž platí daně jinde)? Tenhle přístup mi přijde jako - "tak jsem tady, město starej se, ale chci to zadarmo"! Lidé se stěhují na předměstí, ale neuvědomují si, že na společné předměstské idee se musí podílet a ne své bydlení brát, že končí za zdí mého pozemku (jako ve městě za zdí mého bytu).

0/0
27.4.2009 11:40

Pejsátko

Re: Plky...

R^

0/0
28.4.2009 12:01

vratmesudety

proč mají všichni na Ořechovce bezp. kamery a zamřížovaná

okna ? ;-D

0/0
27.4.2009 11:15

vratmesudety

a nejlepší je ta kriminalita : v Praze vykradou auta

průměrně každému jednou za 10 let, za Prahou jednou za 100 let . Plky pana architekta jsou spíš k pobavení.

0/0
27.4.2009 11:14

o.kostal

Re: a nejlepší je ta kriminalita : v Praze vykradou auta

v praze spise 10x za rok! (vlastni zkusenost)

0/0
27.4.2009 11:37

HammerLang

Re: a nejlepší je ta kriminalita : v Praze vykradou auta

Proto se většina lidí řídí heslem "Odnesu si z auta všechno co můžu, jinak to za mě udělá zloděj". Joo to v Norsku, tam bratrovi člověk kterého vyděl podruhé v životě půjčoval auto, aby se ještě mohla zajet podívat na vodopády dál za městem (pěšky by to totiž už ten den nestihl)

0/0
27.4.2009 12:56

hustotles

zřejmé

to co tam popisuje, je celkem zřejmé, je to asi logické, že mlaďoši budou chtít bydlet spíš ve městě ve víru všeho, zatímco až zestárnou a poříděj si rodiny tak budou zase zpět utíkat mimo město kvůli dětem a odpočinku. ostatně já to měl taky tak, i když mít možnost bydlet ve městě na dobrém místě, tak bych z města nešel.

stejně jako pan architekt, jestliže má atelier na Ořechovce a bydlí 5 min. odtamtud, nejspíše ve svém, tak má ideální prostředí pro práci i  pro život a pro mě by bylo nepochopitelné kdyby ho to někam jinam táhlo, tak jak se ho dotazovali....

0/0
27.4.2009 11:13

vratmesudety

Re: zřejmé

Ořechovka je od čtvrtka do pondělí mrtvý maloměsto. Doporučuji si tam udělat procházku. Vesnice hadr.

0/0
27.4.2009 11:15

hustotles

Re: zřejmé

právě proto, co je lepšího než mít ve městě kde to mám na MHD 5 minut a za 20 minut jsem v centru, klid jako na vesnici............. přesně tak bych si to představoval taky.....

0/0
27.4.2009 11:46

1gomez

Praha je od června do září neobyvatelná !!!

Proč si Pražáci staví další chaty, když je ta Praha tak super ?

a) přes víkend je Praha prázdná

b) přes léto je neobyvatelná

c) smog, špína, smrad

pan architekt asi zapomněl, že na Ořechovce je vytěina obydlí neobývána a kupuje sto pro prestiž. Tomu ale nevadí ;-DR^

0/0
27.4.2009 11:10

vratmesudety

Re: Praha je od června do září neobyvatelná !!!

tenhle architekt vymyslel jeden pojem a žije z toho už 10 let . Kdo vdržel v Praze jedno léto, asi už ví, že no more

0/0
27.4.2009 11:12

ouagadougou

Re: Praha je od června do září neobyvatelná !!!

urban sprawl jen převedl do češtiny... a léto v praze se dá prožít velmi pohodlně, protože hodně lidí mizí pryč (vysokoškoláci, prázdniny, dovolené) a je menší provoz, davy a tak... spousta zahrádek, stromovka, koupálko, dá se vyjet na kole za prahu...

0/0
27.4.2009 11:42

opas

Satelit je humus...

Koupil jsem polosamotu 30km od Prahy. Sousedy nemám, nejbližší je 200m.

Hluk od aut neznám, hluk od sousedů neznám. Do lesa chodím brankou v plotě R^

Do práce do mám 45min (autem dveře-dveře), do obchodu a děti do školy 5km, 50 m od baráku má zastávku školní autobus.

0/0
27.4.2009 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.