Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autobusy a vlaky se vyprazdňují, kraje budou omezovat linky

Regionálním vlakům a autobusům hrozí nová vlna škrtů. Jejich provoz je čím dál ztrátovější, protože v nich jezdí méně lidí než dříve. Kraje nemají na jejich dotování dostatek peněz, a proto musí některé linky omezit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

javacentrum

29. 4. 2009 9:12
luxus

Jezdím denně do práce vzdálené 25 km. Když jedu sám autem (spotřeba 6 l / 100km), stojí to stejně jako busem, ale ušetřím za den hodinu času. Slevy na pravidelné ježdění busem neexistují. Autobus je dnes na normální dojíždění do práce moc velký luxus.

0 0
možnosti
PF

karten

28. 4. 2009 16:19
Integrovaná doprava

Od zavedení integrované dopravy se hodně lidí dožralo a jezdí autem.Jednak předražené jízdné a potom kultura cestovaní na trase Brno - Vranovice je úděsná.Málo kdo zvyklý na cestu autobusem chce přesednout do zasviněného a smradlavého vlaku.Taky přesedání z vlaku do autobusu a naopak je děs.Nechápu proč se všichni diví a hlavně ti nahoře,že ubývá cestujících.Ať si řiditel ČD zkusí jet vlakem ,třeba mu nebude na zvracení.Ti nahoře si rozdávají statisícové odměny a vůbec je nezajímá jak řídí svůj státní podnik.EU

0 0
možnosti
M

MH4

28. 4. 2009 18:20
Re: Integrovaná doprava

Souhlas. Zvlášť vypečený je tradičně jízdní řád ČD, kdy by mě trasa cca 20km trvala kvůli nenavazujícím spojům přes hodinu. A o nižší ceně, vyšším komfortu a rychlosti cestování autem netřeba mluvit.

0 0
možnosti

CART09

28. 4. 2009 15:52
Ceny benzínu?

Lidi nejezdí autobusem, protože zlevnil benzín? A nafta pro autobusy snad nezlevnila? 8-o

Jestli není dopravce schopen zlevnit, když se mu sníží náklady, tak se nesmí divit, že mu lidi odejdou. Tomu se říká tržní ekonomika, soudruzi, a kdo to nepochopí, tak má smůlu...

0 0
možnosti
1

109e

28. 4. 2009 16:00
Re: Ceny benzínu?

Ono to tak úplně o trhu není. Osobní doprava se dotuje a reagovat okamžitě na cenu je složité. To se ale vůbec nezastávám cen veřejné dopravy. Používám ji a tak mi to jedno není.

0 0
možnosti
-

-=koloděj=-

28. 4. 2009 11:49
Když to řeknu podle sebe

Auto potřebuju z důvodu,že několikrát za rok jezdím delší trasy po republice i zahraničí,kde není dostatečné spojení veřejnou dopravou (navíc většinou sebou vezu větší věci,který bych jednak hromadnou asi ani nemohl,a hlavně bych se s tim moc nadřel přestupy atd.).Takže potřeba auta je nevyhnutelná (když nemám nikoho,kdo by mi auto půjčil).Jinak bych auto nepotřeboval,vzhledem k tomu,že jsou s ním spojeny jisté náklady.

Takže auto mám.A teď - jak po městě?Náklady na auto musím platit tak jako tak,ať mi stojí před barákem,anebo s ním jedu do práce.Na benzínu už rozdíl tolik nedělá,a v mým konkrétním případě činí dojezd do práce MHD 30-40min (kvůli nutnosti přestupu a nenávaznosti,jinak čistá doba jízdy cca 20-30 min),a musím ject ještě o čtvrt hodiny dřív,protože jízdní řád (jsem sice v práci o 10 min dřív ale k čemu mi to je?).Autem 15-20 min čistý čas.Tj.MHD bych musel vstávat o půl hodiny dřív.Tak logicky jezdím autem.No a na pohodlí při nákupech si člověk tak snadno zvykne :)

0 0
možnosti
A

aldik7

28. 4. 2009 12:42
Re: Když to řeknu podle sebe

heh, no to máme přesně opačný názor.. já zase na delší trasy jedině vlakem (v krajním případě busem) pohodlně, rychle a výhodně :-)R^ ..

.. po centru města to je nejlepší pohyb pěšky nebo MHDčko..

..takže auto pro mě spíš na kratší vzdálenosti (mezi městy v kraji) nebo nákupy, tahat balíky minerálek a přepravky(tašky) s nákupem je v MHDčku fakt vopruz :-© ..

0 0
možnosti
HK

Henry Kissinger

28. 4. 2009 11:42
ale Rath řikal, že s municí neni problém

že by lhal, to snad ne

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

28. 4. 2009 11:45
Re: ale Rath řikal, že s municí neni problém

Jo, jo. 2,5 mega musí být pro Středočeský kraj velkým problémem.

Alespoň je vidět v čím žoldu IDnesu pracuje. :-)

0 0
možnosti
VK

kalisz

28. 4. 2009 11:40
par milionu za autobusy

par za poplatky a az se to nascita, tak bude mit stredocesky kraj splu s panem Rathem co delat.Vono nemocnice a statni firmy ty budou muset poslouchat a bude se do nich holt lejt aby sluzby fungovaly i kdyz se na ne doplaci ale soukromnici se na to radsi vyprdnou nez aby prodelavaly. No a jak zname efektivitu st. sektoru, tam kde statni firma nahradi soukromou rostou vydaje. No a jsme v zacarovanem kruhu. Jeste dame reditelovi dlouhodobe ztratove firmy 500 tis plat a namestkum 250 tis. a za rok - dva budem muset prodat vse co jeste kraj vlastni aby zaplacnul dluhy a vydaje. A platit vydaje z mim. vynosu - tedy z vynosu z prodeje je sebevrazda. Uvidime po volbach. Byt socialni neco stoji. A to predevsim pracujici. A tech ubyva...

0 0
možnosti
T

Tondach

28. 4. 2009 14:34
Re: par milionu za autobusy

Když kraj vrátí někomu poplatek, který od něho předtím vybral, tak mu dává něco z rozpočtu ?

0 0
možnosti
A

aldik7

28. 4. 2009 11:37
nj

všichni si vozí prdel v autě, tak se nedivím že se bude bude regionální doprava omezovat :-P .. šak oni se v těch pozabíjí (ostatně jde to vidět denně ve zprávách) a hned budou cesty volnější a autobusy budou rychlejší;-D .. akorát teda ty určité spoje vlaků mi přijdou pořád stejně narvané, takže tam nějak odliv cestujích asi nezačal ;-D ..

0 0
možnosti
Z

zoufalec1

28. 4. 2009 11:32
snížit náklady

možná nastal čas, kdy by se i dopravci měli zamyslet nad svými náklady a vzít to pěkně od shora, platem ředitele  počínaje..

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

28. 4. 2009 11:35
Re: snížit náklady

nechystáš se náhodou jako prvovolič volit Občanskou Demokratickou Stranu? ;-D

0 0
možnosti
MD

Tamifl

28. 4. 2009 11:19
taky jsem přesedlal

Vždy jsem jezdil autobusem nebo vlakem, ale teď když mě autobus do práce stojí 50,- ( za 30km ), tak radši dám přednost klimatizovanému autu. Všiml jsem si, že hromadnou dopravou jezdí převážně studenti a důchodci, teda ti ,kteří mají levné jízdné.

Při cestování busem akorát odpadá problém s parkováním.

0 0
možnosti
;

;-)

28. 4. 2009 11:35
Re: taky jsem přesedlal

Samozřejmě. Za ty ceny co mají studenti se to ještě vyplatí. Důchodci jezdí zadarmo, tak aby si toho neužívali.  Právě tyhle slevy nakonec zvyšují cenu základního lístku zbytečně vysoko a ubývá platících zákazníků. Např. v Japonsku platí všichni stejně. Jediná sleva je na dítě - polovic. Jinak prostě zákazník jako zákazník,všichni platí stejně. I ti co mají kartu - tak se jim jen odečítá kredit ve stejné výši. U nás je rozdíl, jestli si koupíte jízdenku na 10min, 30 min 2 hod,  3 dny , rok, jestli jste důchodce, student......přitom náklady na přepravu jsou pořád stejné. Přestože je Japonsko nejstarší zemí na světe, stačí v každém vagonu cca 5 "prioritních míst" - a nejsou jen mro staré, ale i těhotné a zraněné(zlomenina nohy).........staří lidé necestují bezdůvodně, když musí platit. Nemá smysl, aby společnost dávala malé důchody a čistila si svěomí dopravou pro důchodce zadarmo - vždyť oni stejně nemají tolik kam jezdit, ale když už tenhle benefit mají,tak si ho užívají.

0 0
možnosti
PB

gyul

28. 4. 2009 11:18
trochu rozumu

řidič, který plivá na hromadnou dopravu je pako. já jezdím převážně autem, ale hromadnou dopravu propaguji, protože to je jediná šance jak jezdit za bez zácp!!!!!!

je to iracionální, ale levněji vychází zaplatit na půlstoletí nějaké městské čtvrti dopravu MHD zdarma než pak tam kvůli dopravnímu kolapsu stavět nějakou mega super hyper mimoúrovňovou křižovatku s kruhovým objezdem.;-D

mimochodem odnaučit jezdit lidi hromadnou dopravou je supr věc. pak stačí je zpoplatnit všude parkování a jsme namydlení.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům

18. dubna 2024

Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...

Ceny pohonných hmot v Česku dále rostou, benzin již překročil čtyřicítku

18. dubna 2024  9:45

Paliva v Česku dál zdražují. Cena benzinu stoupla nad 40 korun za litr. Ve středu stál litr...

Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje

18. dubna 2024

Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...

Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje

18. dubna 2024

„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!