Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy a vlaky se vyprazdňují, kraje budou omezovat linky

Regionálním vlakům a autobusům hrozí nová vlna škrtů. Jejich provoz je čím dál ztrátovější, protože v nich jezdí méně lidí než dříve. Kraje nemají na jejich dotování dostatek peněz, a proto musí některé linky omezit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

javacentrum

luxus

Jezdím denně do práce vzdálené 25 km. Když jedu sám autem (spotřeba 6 l / 100km), stojí to stejně jako busem, ale ušetřím za den hodinu času. Slevy na pravidelné ježdění busem neexistují. Autobus je dnes na normální dojíždění do práce moc velký luxus.

0/0
29.4.2009 9:12

karten

Integrovaná doprava

Od zavedení integrované dopravy se hodně lidí dožralo a jezdí autem.Jednak předražené jízdné a potom kultura cestovaní na trase Brno - Vranovice je úděsná.Málo kdo zvyklý na cestu autobusem chce přesednout do zasviněného a smradlavého vlaku.Taky přesedání z vlaku do autobusu a naopak je děs.Nechápu proč se všichni diví a hlavně ti nahoře,že ubývá cestujících.Ať si řiditel ČD zkusí jet vlakem ,třeba mu nebude na zvracení.Ti nahoře si rozdávají statisícové odměny a vůbec je nezajímá jak řídí svůj státní podnik.EU

0/0
28.4.2009 16:19

MH4

Re: Integrovaná doprava

Souhlas. Zvlášť vypečený je tradičně jízdní řád ČD, kdy by mě trasa cca 20km trvala kvůli nenavazujícím spojům přes hodinu. A o nižší ceně, vyšším komfortu a rychlosti cestování autem netřeba mluvit.

0/0
28.4.2009 18:20

CART09

Ceny benzínu?

Lidi nejezdí autobusem, protože zlevnil benzín? A nafta pro autobusy snad nezlevnila? 8-o

Jestli není dopravce schopen zlevnit, když se mu sníží náklady, tak se nesmí divit, že mu lidi odejdou. Tomu se říká tržní ekonomika, soudruzi, a kdo to nepochopí, tak má smůlu...

0/0
28.4.2009 15:52

109e

Re: Ceny benzínu?

Ono to tak úplně o trhu není. Osobní doprava se dotuje a reagovat okamžitě na cenu je složité. To se ale vůbec nezastávám cen veřejné dopravy. Používám ji a tak mi to jedno není.

0/0
28.4.2009 16:00

lopata12345

Re: Ceny benzínu?

Jak to, ze neni? Dotace pocitala s vyssi cennou vstupu. Cena vstupu klesla. Dotace zustala. TAK KDE JE CHYBA?!!!

>

Jestli to nebude tim, ze si dopravci rozhodli navysit marze. To je ale bezny trzni princip, nasledovany odlivem zakazniku (dalsi trzni princip). Nechytne-li se dopravce za nos, bude nejspis nasledovat dalsi trzni princip - KRACH. Protoze nastesti je byrokracie pomala a nestaci ho zachranit (slovy: vyhodit penize z okna za nic).

0/0
28.4.2009 16:39

109e

Re: Ceny benzínu?

Asi jste nebyl nikdy na žádném jednání. Dotace a ceny se určí na dlouhý časový úsek. Ceny vstupů se mění třeba denně. Jestliže je něco v prodělku, jen naivka věří v okamžitou reakci. Především směrem dolů je to kravina.

0/0
28.4.2009 16:52

109e

Re: Ceny benzínu?

To samozřejmně neznamená, že s cenami za veřejnou dopravu souhlasím.

0/0
28.4.2009 16:52

lopata12345

Re: Ceny benzínu?

Znovu a lepe. Benzin klesnul celkem rychle a stabilizoval se. Lidi nezmizi z dopravy za den. Cili vstupy klesaji a ceny dopravy ne (dlouhodobe). Coz hodne lidi povazuje za jasny signal hledat jinde.

0/0
28.4.2009 17:44

109e

Re: Ceny benzínu?

Vstupy klesají dlouhodobě. Dle Vašich příspěvků jsou vstupy do dopravy benzín (nebo nafta), benzín a zase benzín. Tak asi všichni budeme jezdit na kanystru a po poli a pod. Veřejná doprava je dlouhodobě zanedbávaná a několikaměsíční hup v PHM to zásadně nerozhodne. Podívejte se, jak dotují jinde a podívejte se, proč to dělají. Sám používám veřejnou a jedno mi to není.

0/0
28.4.2009 18:27

Bery

Re: Ceny benzínu?

Chjo... ono do ceny se promitne cena energii, inflace a s ni spojeny rust mezd, vyssi cena udrzby, nakup novych vozidel, atd... pohyb ceny PHM to ovlivnuje minimalne. Bohuzel tedy ceny vstupu rozhodne neklesaji.

0/0
28.4.2009 23:07

-=koloděj=-

Když to řeknu podle sebe

Auto potřebuju z důvodu,že několikrát za rok jezdím delší trasy po republice i zahraničí,kde není dostatečné spojení veřejnou dopravou (navíc většinou sebou vezu větší věci,který bych jednak hromadnou asi ani nemohl,a hlavně bych se s tim moc nadřel přestupy atd.).Takže potřeba auta je nevyhnutelná (když nemám nikoho,kdo by mi auto půjčil).Jinak bych auto nepotřeboval,vzhledem k tomu,že jsou s ním spojeny jisté náklady.

Takže auto mám.A teď - jak po městě?Náklady na auto musím platit tak jako tak,ať mi stojí před barákem,anebo s ním jedu do práce.Na benzínu už rozdíl tolik nedělá,a v mým konkrétním případě činí dojezd do práce MHD 30-40min (kvůli nutnosti přestupu a nenávaznosti,jinak čistá doba jízdy cca 20-30 min),a musím ject ještě o čtvrt hodiny dřív,protože jízdní řád (jsem sice v práci o 10 min dřív ale k čemu mi to je?).Autem 15-20 min čistý čas.Tj.MHD bych musel vstávat o půl hodiny dřív.Tak logicky jezdím autem.No a na pohodlí při nákupech si člověk tak snadno zvykne :)

0/0
28.4.2009 11:49

aldik7

Re: Když to řeknu podle sebe

heh, no to máme přesně opačný názor.. já zase na delší trasy jedině vlakem (v krajním případě busem) pohodlně, rychle a výhodně :-)R^ ..

.. po centru města to je nejlepší pohyb pěšky nebo MHDčko..

..takže auto pro mě spíš na kratší vzdálenosti (mezi městy v kraji) nebo nákupy, tahat balíky minerálek a přepravky(tašky) s nákupem je v MHDčku fakt vopruz :-© ..

0/0
28.4.2009 12:42

D.a.r.k

Re: Když to řeknu podle sebe

No, pokud ho vyjde cesta do práce autem rychleji což obvykle ve městě nebývá tak je auto jasnou volbou. Mně cesta do práce z vesnice 15km od Prahy trvá autem 20minut, MHD 40minut a cenově pokud jedeme dva (jezdím s přítelkyní) i s připočtenou amortizací to vyjde na stejno takže je to jasný...

0/0
28.4.2009 15:33

109e

Re: Když to řeknu podle sebe

Dva na stejno? Opravdu poctivý výpočet?

0/0
28.4.2009 15:37

lopata12345

Re: Když to řeknu podle sebe

Uz me fakt nebavis. Jsi jak tatar. Jestlize mam auto v garazi, tak platim: amortizaci (proste stary auto si nikdo draz nekoupi pokud budu tvrdit, ze nezdilo), povinny ruceni, nejspis havarijko (ale nemusim), servis (hlavne u novejch aut je povinnej casovej servisni inteval i kdyz auto stoji v garazi). Takze jezdenim vytvarim naklady na benzin a zvysuju o cca 10% naklady na udrzbu (pouze tech ~10% smim zapocist do kalkulace). Coz pri cene benzinu cca 25Kc/litr a spotrebe cca 7 litru je to 1,75Kc/1km a pri zapocteni navyseni udrzby cca 2 Kc/1km. Ja mam starsi auto a tezkou nohu a tak me to vychazi na 2,50Kc/1km. To je pri 10km z domu do prace a 20 pracovnich dnech v mesici (s odectenim dovolene) ~1000Kc mesicne a cca 12000Kc/rok. Mestska v Praze je cca 6000 (nebo 4800 pokud odevzdas osobni udaje)- rocni jizdenka (naklady na benzin jsou prubezne). Takze ve dvou je to uz realizovatelny bez velkych ztrat. Pokud je nekdo v situace, ze je hromadna bez moznosti tak velkych slev je to jasne.

0/0
28.4.2009 16:33

109e

Re: Když to řeknu podle sebe

ne to naopak baví. Když někdo neudrží nervy... Ale vážně. Tatar tady je

ten, kdo ani nepostřehl, že se jedná o regionální dopravu, ne MHD. Nyní

si vezmi kalkulačku a počítej. "Netatare".

0/0
28.4.2009 16:48

lopata12345

Re: Když to řeknu podle sebe

Nervy drzi dobre dekuji. Uz s MHD je ekonomicka stranka dost nahnuta > 2 lide v aute stoji podobne co ROCNI jizdenka. U regionalni dopravy to pochopitelne vychazi obvykle jeste lepe. A to protoze vetsinou nenabizi takove slevy jako DPHMP. Jako pokud bych mel platit 24Kc za listek, tak uz byme to vyslo stejne autem pri jedne osobe. A u regionalni dopravy nemas "pausal" na cely kraj. Cili platis pasma nebo od kilometru (CD). A jako tady opravdu nema hromadna doprava 2 lidem co nabidnout. Jedine cas, pokud je cesta autem >20-30 minut, ale nesmi se presedat jinak ztracis moznost soustredit se a delat smysluplnou cinnost. Cili mi vypocti podle pravidel v predchozim prispevku, kdy by hromadna prinesla vyraznou usporu. Zejmena pokud jeste zajizdi po mensich mestech a vesnicich. Dal mi spocti kolik casu, ktery nemusim ridit mohu vyuzit pro smysluplnou cinnost (rizeni povauju za relax). A na zaver mi nejak shrn jak me obohati moznost mackat se preplnenem autobuse (vlaku, metru)

0/0
28.4.2009 17:36

109e

Re: Když to řeknu podle sebe

Pochpitelně nepoctivý výpočet. Nové auto - vysoká pořizovací cena, staré neustálé opravy, riziko větší investice. Měl jsem staré auto. Chce to poctivost a psát vše. Tedy naprosto vše. Staré auto chce víc času, tedy buď nám tím narůstá doba, kterou dáme dopravě nebo to převedeme na korunky. Nikdy jsem nepsal., že hromadná doprava je velká úspora. Jen se divím, že lidi lžou sami sobě. Pište si všechny výdaje a potom něco sebejistě napište.

Auto-relax-v dnešním provozu toto nevěřím ani tomu největšímu optimistovi. A co takhle bezpečnost? Posadíte dítě do auta a mne namluvíte, že jste klidný? Tisícovka mrtcvých je co? Hodně nebo přiměřeně?

Psát něco o životním prostředí nemá asi cenu, co?

0/0
28.4.2009 17:55

lopata12345

Re: Když to řeknu podle sebe

Jak uz psal nekdo prede mnou: Je to o tom zda jezdit autem, ktere hnije v garazi nebo sockou. Neni to o tom kupovat auto. Takze naklad na porizeni auta by byl validni ucetni polozkou jen a pouze pokud si ho nekdo koupi na dojizdeni do prace (nebo to hraje podstatnou roli). Starsi auto (ne popelnice po dedovi) chce trochu vic penez na udrzbu. Ale cena se rozlozi do casu a je to porad levnejsi nez uver/leasing. Pochopitelne to chce spolehlivou znacku a typ vozu. Naopak pravidelnym jezdenim poskytujete svemu autu velmi dulezity servis. A predejdete neprijemnym prekvapenim po delsi odstavce (plati u vsech typu stroju - od soustruhu po letadlo).

>

Verit mi nemusite a asi chapu, ze po vlastni spatne zkusenosti to nejspis nepujde. Jsem klidny, to je vyhoda krestanu. Vim v cich rukach jsem a kam pujdu az se me dny zde naplni.

>

Mrtvi na silnicich jsou smutna kapitola. Projdete si statistiku podle mista a casu > okreska patek/sobota vecer - favorit smrtaku.

0/0
28.4.2009 21:33

109e

Re: Když to řeknu podle sebe

Pochopitelně, že to je o tom, zda kupovat auto, či ne. Já ho nemám (a jiní), tedy mám v tu ránu na tisíce km za rok. Pokud neuznáte tak zásadní výdaj, potom se ani nedivím, jaké výpočty dokážete vygenerovat.

0/0
28.4.2009 21:59

lopata12345

Re: Když to řeknu podle sebe

Tady se proste rozchazime. Ja auto mam (hlavne kvuli rodine) a vy ne. Pokud chci jet do prace autem vezmu klice z vesaku a jedu. To vy nemuzete, protoze byste jej musel nejprve koupit. Cili u me naklad, ktery byl odepsan z jineho duvodu. U vas naklad budouci (ciste teoreticky) a tim i cenova bariera, kterou byste rozpoustel (pokud by vas nedonutil jiny duvod - priklad: treba invalidni clen rodiny).

>

Duvod (ne)zapocitat cenu auta je v nasledujici otazce: Koupil byste si auto i kdybyste s nim nesmel dojizdet do prace? Pokud je odpoved jednoznacne ANO, pak je duvod koupe jinde a dojizdeni do prace je jen vedlejsim produktem (pro hodne lidi prijemnym).

0/0
29.4.2009 0:13

Vaclav Hanus

Re: Když to řeknu podle sebe

Hm...podepisujes se lopata, premyslis jak lopata, asi budes....

0/0
29.4.2009 8:06

lopata12345

Re: Když to řeknu podle sebe

Z vaseho pohledu je tisic mrtvych hodne. A asi i je, kdyz vezmu, ze vetsinou jde o zbytecna umrti. Na stranu druhou na uraz umira nejvice lidi - DOMA. Domov je totiz misto kde je nase pozornost velmi oslabena a snadno si privodime uraz. Cili NIKDE nejsme v bezpeci. Kazdy nadech, kazdy krok muze byt posledni. Pocit bezpeci je jen iluze a je potreba se s tim naucit zit. I kdyz samozrejme nema cenu bezhlave riskovat.

>

Zivotni prostredi. Jak se to vezme. Neni dobre ho bezhlave likvidovat, ale ekology ala JIhoceske matky povazuji za skudce lidstva asi pul stupne pod bin Ladinem. Ekologie je velice komplexni veda a vetsina radobyekologu nevidi skryte naklady/problemy, ktere vznikaji treba stresem a ktere se potom leci nebezpecnymi chemickymi latkami, ktere se musi slozite a z ekologickeho hlediska "draze" vyrabet a likvidovat. Ekologie a prirozena ekonomika musi jit ruku v ruce. Jinak to nefunguje. Protoze nasilim vynucena ekologie nas stoji svobodu a lidskost - coz je rozhodne cennejsi.

0/0
28.4.2009 21:51

109e

Re: Když to řeknu podle sebe

Pozor-Vy srovnáváte počet mrtvých na silnici s ostatními úmrtími. Odvádíte to úplně jinam. Porovnáváme automobilovou dopravu se železnicí! A tam je to 16:1! To je pro mne naprosto rozhodující poměr.

Ekologie-opět nesmyslné srovnání. Srovnáváme zase auto se železnicí! Psal jste o tom, co může železnice nabídnout proti autu. Když to napíši, tak dáváte obecné školení o ekologii. Nevím, nevím, kdo je tatar.

0/0
28.4.2009 22:08

martin496

Re: Když to řeknu podle sebe

Tak, posadíte dítě do auta a máte o něj obavu - fajn. posadíte ho do autobusu a jste v klidu, i když dneska chytili šoféra autobusu po ujetých 75km se 4 (ano čtyřmi!) promilemi alkoholu v krvi. Nebo !!!!Posadíte ho do vlaku a budete doufat, že na něj nespadne most, nebo že mašinfíra bude opravdu vlak řídit a nebude dělat místo toho bůhvíco, případně že vlak "nezmizí" z kolejí zabezpečovacímu zařízení? Bravo!!!!

0/0
28.4.2009 22:08

109e

Re: Když to řeknu podle sebe

1:16 je pro mne zásadní rozdíl. Pro Vás ne? Za rok na naší železnici někdy nezemře tolik cestujících, co v autech za den. Bravo? Ne-jasná statistika!

0/0
28.4.2009 22:38

lopata12345

Re: Když to řeknu podle sebe

Nebudu zabihat do detailu nebo jinam. 16:1 je statistika. STATISTIKA!!! Je to celkove zhodnoceni situace. Nerika to nic o tom, ktera jizda vlakem bude vase posledni. Pokud se vyboura jeden vlak v CR za jeden rok a vy v nem budete sedet... K cemu vam bude statistika?! Snad je to ted trosicku jasnejsi. Zalezi jestli se nachazite ve spatny cas na spatnem miste, ne na statistice. Jako dalsi statistika je, ze nehody vlaku jsou nebezpecnejsi a vic lidi pri nich umre a je zraneno (na jednotku nehody). A nezapominejte, ze vetsina lidi DOJEDE do cile bez nehody (i autem). Ono taky statistiky jsou na ujete kilometry a nejsem si jisty jak to vychazi> pocet mrtvych na pocet prepravenych osob. Jestli neco mate pridejte link - rad se podivam.

>

Jako nemam nic proti hromadne doprave a vlakum, ale je potreba otevrene rict, ze v mnoha ohledech selhavaji a neplni deklarovane cile. A to jak ekonomicky, casove, tak mozna uz i na strane ekologie nejsou proste jednoznacnou volbou.

0/0
29.4.2009 0:27

Henry Kissinger

ale Rath řikal, že s municí neni problém

že by lhal, to snad ne

0/0
28.4.2009 11:42

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: ale Rath řikal, že s municí neni problém

Jo, jo. 2,5 mega musí být pro Středočeský kraj velkým problémem.

Alespoň je vidět v čím žoldu IDnesu pracuje. :-)

0/0
28.4.2009 11:45

kalisz

Re: ale Rath řikal, že s municí neni problém

faktem ale je, ze i tech (podle Tebe) nicemnejch 2,5 mega musi nekdo zaplatit.... Nebo se dluhy platit nemusi?

0/0
28.4.2009 11:55

kalisz

par milionu za autobusy

par za poplatky a az se to nascita, tak bude mit stredocesky kraj splu s panem Rathem co delat.Vono nemocnice a statni firmy ty budou muset poslouchat a bude se do nich holt lejt aby sluzby fungovaly i kdyz se na ne doplaci ale soukromnici se na to radsi vyprdnou nez aby prodelavaly. No a jak zname efektivitu st. sektoru, tam kde statni firma nahradi soukromou rostou vydaje. No a jsme v zacarovanem kruhu. Jeste dame reditelovi dlouhodobe ztratove firmy 500 tis plat a namestkum 250 tis. a za rok - dva budem muset prodat vse co jeste kraj vlastni aby zaplacnul dluhy a vydaje. A platit vydaje z mim. vynosu - tedy z vynosu z prodeje je sebevrazda. Uvidime po volbach. Byt socialni neco stoji. A to predevsim pracujici. A tech ubyva...

0/0
28.4.2009 11:40

Tondach

Re: par milionu za autobusy

Když kraj vrátí někomu poplatek, který od něho předtím vybral, tak mu dává něco z rozpočtu ?

0/0
28.4.2009 14:34

aldik7

nj

všichni si vozí prdel v autě, tak se nedivím že se bude bude regionální doprava omezovat :-P .. šak oni se v těch pozabíjí (ostatně jde to vidět denně ve zprávách) a hned budou cesty volnější a autobusy budou rychlejší;-D .. akorát teda ty určité spoje vlaků mi přijdou pořád stejně narvané, takže tam nějak odliv cestujích asi nezačal ;-D ..

0/0
28.4.2009 11:37

zoufalec1

snížit náklady

možná nastal čas, kdy by se i dopravci měli zamyslet nad svými náklady a vzít to pěkně od shora, platem ředitele  počínaje..

0/0
28.4.2009 11:32

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: snížit náklady

nechystáš se náhodou jako prvovolič volit Občanskou Demokratickou Stranu? ;-D

0/0
28.4.2009 11:35

zoufalec1

Re: snížit náklady

tak logika tohoto příspěvku mi, přiznávám, docela unikla

0/0
28.4.2009 11:38

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: snížit náklady

"možná nastal čas, kdy by se i dopravci měli zamyslet nad svými náklady a vzít to pěkně od shora, platem ředitele  počínaje.."

0/0
28.4.2009 11:41

Vaclav Hanus

Re: snížit náklady

to uz jsem cet,...ale logika zadna...

0/0
29.4.2009 13:28

Tamifl

taky jsem přesedlal

Vždy jsem jezdil autobusem nebo vlakem, ale teď když mě autobus do práce stojí 50,- ( za 30km ), tak radši dám přednost klimatizovanému autu. Všiml jsem si, že hromadnou dopravou jezdí převážně studenti a důchodci, teda ti ,kteří mají levné jízdné.

Při cestování busem akorát odpadá problém s parkováním.

0/0
28.4.2009 11:19

;-)

Re: taky jsem přesedlal

Samozřejmě. Za ty ceny co mají studenti se to ještě vyplatí. Důchodci jezdí zadarmo, tak aby si toho neužívali.  Právě tyhle slevy nakonec zvyšují cenu základního lístku zbytečně vysoko a ubývá platících zákazníků. Např. v Japonsku platí všichni stejně. Jediná sleva je na dítě - polovic. Jinak prostě zákazník jako zákazník,všichni platí stejně. I ti co mají kartu - tak se jim jen odečítá kredit ve stejné výši. U nás je rozdíl, jestli si koupíte jízdenku na 10min, 30 min 2 hod,  3 dny , rok, jestli jste důchodce, student......přitom náklady na přepravu jsou pořád stejné. Přestože je Japonsko nejstarší zemí na světe, stačí v každém vagonu cca 5 "prioritních míst" - a nejsou jen mro staré, ale i těhotné a zraněné(zlomenina nohy).........staří lidé necestují bezdůvodně, když musí platit. Nemá smysl, aby společnost dávala malé důchody a čistila si svěomí dopravou pro důchodce zadarmo - vždyť oni stejně nemají tolik kam jezdit, ale když už tenhle benefit mají,tak si ho užívají.

0/0
28.4.2009 11:35

f0rr35t

Re: taky jsem přesedlal

Já to samé. Doteď jsem používal kombinaci MHD a autobusů a nestěžoval jsem si. Vždy jsem říkal, že s autem je spousta nákladů a starostí. Před určitou dobou jsem otočil o 180 stupňů a jezdím autem. Důvod není jen jeden, vadí mi kombinace špinavých čekáren, jízdních řádů jak not na buben, zvyšujících se cen a chování některých spolucestujících. No holt vývoj jasně směřuje k americkému modelu, kde je cesta autobusem dobrodružství pro ty otrlé.

0/0
28.4.2009 13:37

109e

Re: taky jsem přesedlal

Vaše rozhodnutí je Vaše volba. Respekt. Ale zdůvodňovat to chováním některých cestujících, to je snad legrace. Asi jste nepotkal většinu našich řidičů. Každý to vidíme asi tak, jak to vidět chceme. Osobně bych si z amíků příklad nebral.

0/0
28.4.2009 13:44

SocPredator

Re: taky jsem přesedlal

Ber si příklad, pak bude cestování busem totiž mnohem levnější než teď.

0/0
28.4.2009 14:28

109e

Re: taky jsem přesedlal

Tomu nerozumím.

0/0
28.4.2009 14:52

SocPredator

Re: taky jsem přesedlal

Dobrej postřeh. Kdyby MHD v Praze měla studentské ceny pro dospělý, tak s nima taky jezdím. Jenže jsou nenažraný a tak město dotuje jak divé :-)

0/0
28.4.2009 14:25

gyul

trochu rozumu

řidič, který plivá na hromadnou dopravu je pako. já jezdím převážně autem, ale hromadnou dopravu propaguji, protože to je jediná šance jak jezdit za bez zácp!!!!!!

je to iracionální, ale levněji vychází zaplatit na půlstoletí nějaké městské čtvrti dopravu MHD zdarma než pak tam kvůli dopravnímu kolapsu stavět nějakou mega super hyper mimoúrovňovou křižovatku s kruhovým objezdem.;-D

mimochodem odnaučit jezdit lidi hromadnou dopravou je supr věc. pak stačí je zpoplatnit všude parkování a jsme namydlení.

0/0
28.4.2009 11:18

m. l.

Výstižné shrnutí

"Jakmile někdo začne jezdit autem, už se těžko vrací znovu k veřejné dopravě,"

Tím je přece řečeno vše :-) Hromadná doprava je u nás navržena pro chudé a jak lidé bohatnou, s radostí se jí vzdávají protože jim neumí přinést žádný jiný užitek.

0/0
28.4.2009 10:46

;-)

Re: Výstižné shrnutí

hlavní užitek který může přinést (hlavne vlaky, tramvaje ale i autobusy se speciálními pruhy) je časová úspora - nečekají v zácpách.(respektive nemuseli by , kdyby byla snaha) Mohli by také zavést klimatizaci, aby zvedli komfort - moc by to nestálo. Jinak komfortem se hromadná doprava autu  vyrovnat nemůže. To samé časovou dostupnostní -ale i   je dobré udržovat kratší intervaly  - alespoň nějaký minimální standart.

0/0
28.4.2009 10:55

109e

Re: Výstižné shrnutí

Žádný užitek? Co takhle bezpečnost nebo lepší životní prostředí pro naše děti?

0/0
28.4.2009 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.