Diskuze
Autobusy a vlaky se vyprazdňují, kraje budou omezovat linky
Děkujeme za pochopení.
javacentrum
luxus
Jezdím denně do práce vzdálené 25 km. Když jedu sám autem (spotřeba 6 l / 100km), stojí to stejně jako busem, ale ušetřím za den hodinu času. Slevy na pravidelné ježdění busem neexistují. Autobus je dnes na normální dojíždění do práce moc velký luxus.
karten
Integrovaná doprava
Od zavedení integrované dopravy se hodně lidí dožralo a jezdí autem.Jednak předražené jízdné a potom kultura cestovaní na trase Brno - Vranovice je úděsná.Málo kdo zvyklý na cestu autobusem chce přesednout do zasviněného a smradlavého vlaku.Taky přesedání z vlaku do autobusu a naopak je děs.Nechápu proč se všichni diví a hlavně ti nahoře,že ubývá cestujících.Ať si řiditel ČD zkusí jet vlakem ,třeba mu nebude na zvracení.Ti nahoře si rozdávají statisícové odměny a vůbec je nezajímá jak řídí svůj státní podnik.
MH4
Re: Integrovaná doprava
Souhlas. Zvlášť vypečený je tradičně jízdní řád ČD, kdy by mě trasa cca 20km trvala kvůli nenavazujícím spojům přes hodinu. A o nižší ceně, vyšším komfortu a rychlosti cestování autem netřeba mluvit.
CART09
Ceny benzínu?
Lidi nejezdí autobusem, protože zlevnil benzín? A nafta pro autobusy snad nezlevnila?
Jestli není dopravce schopen zlevnit, když se mu sníží náklady, tak se nesmí divit, že mu lidi odejdou. Tomu se říká tržní ekonomika, soudruzi, a kdo to nepochopí, tak má smůlu...
109e
Re: Ceny benzínu?
Ono to tak úplně o trhu není. Osobní doprava se dotuje a reagovat okamžitě na cenu je složité. To se ale vůbec nezastávám cen veřejné dopravy. Používám ji a tak mi to jedno není.
-=koloděj=-
Když to řeknu podle sebe
Auto potřebuju z důvodu,že několikrát za rok jezdím delší trasy po republice i zahraničí,kde není dostatečné spojení veřejnou dopravou (navíc většinou sebou vezu větší věci,který bych jednak hromadnou asi ani nemohl,a hlavně bych se s tim moc nadřel přestupy atd.).Takže potřeba auta je nevyhnutelná (když nemám nikoho,kdo by mi auto půjčil).Jinak bych auto nepotřeboval,vzhledem k tomu,že jsou s ním spojeny jisté náklady.
Takže auto mám.A teď - jak po městě?Náklady na auto musím platit tak jako tak,ať mi stojí před barákem,anebo s ním jedu do práce.Na benzínu už rozdíl tolik nedělá,a v mým konkrétním případě činí dojezd do práce MHD 30-40min (kvůli nutnosti přestupu a nenávaznosti,jinak čistá doba jízdy cca 20-30 min),a musím ject ještě o čtvrt hodiny dřív,protože jízdní řád (jsem sice v práci o 10 min dřív ale k čemu mi to je?).Autem 15-20 min čistý čas.Tj.MHD bych musel vstávat o půl hodiny dřív.Tak logicky jezdím autem.No a na pohodlí při nákupech si člověk tak snadno zvykne :)
aldik7
Re: Když to řeknu podle sebe
heh, no to máme přesně opačný názor.. já zase na delší trasy jedině vlakem (v krajním případě busem) pohodlně, rychle a výhodně ..
.. po centru města to je nejlepší pohyb pěšky nebo MHDčko..
..takže auto pro mě spíš na kratší vzdálenosti (mezi městy v kraji) nebo nákupy, tahat balíky minerálek a přepravky(tašky) s nákupem je v MHDčku fakt vopruz ..
Henry Kissinger
ale Rath řikal, že s municí neni problém
že by lhal, to snad ne
Rudá_záře_nad_Kladnem
Re: ale Rath řikal, že s municí neni problém
Jo, jo. 2,5 mega musí být pro Středočeský kraj velkým problémem.
Alespoň je vidět v čím žoldu IDnesu pracuje.
kalisz
par milionu za autobusy
par za poplatky a az se to nascita, tak bude mit stredocesky kraj splu s panem Rathem co delat.Vono nemocnice a statni firmy ty budou muset poslouchat a bude se do nich holt lejt aby sluzby fungovaly i kdyz se na ne doplaci ale soukromnici se na to radsi vyprdnou nez aby prodelavaly. No a jak zname efektivitu st. sektoru, tam kde statni firma nahradi soukromou rostou vydaje. No a jsme v zacarovanem kruhu. Jeste dame reditelovi dlouhodobe ztratove firmy 500 tis plat a namestkum 250 tis. a za rok - dva budem muset prodat vse co jeste kraj vlastni aby zaplacnul dluhy a vydaje. A platit vydaje z mim. vynosu - tedy z vynosu z prodeje je sebevrazda. Uvidime po volbach. Byt socialni neco stoji. A to predevsim pracujici. A tech ubyva...
Tondach
Re: par milionu za autobusy
Když kraj vrátí někomu poplatek, který od něho předtím vybral, tak mu dává něco z rozpočtu ?
aldik7
nj
všichni si vozí prdel v autě, tak se nedivím že se bude bude regionální doprava omezovat .. šak oni se v těch pozabíjí (ostatně jde to vidět denně ve zprávách) a hned budou cesty volnější a autobusy budou rychlejší .. akorát teda ty určité spoje vlaků mi přijdou pořád stejně narvané, takže tam nějak odliv cestujích asi nezačal ..
zoufalec1
snížit náklady
možná nastal čas, kdy by se i dopravci měli zamyslet nad svými náklady a vzít to pěkně od shora, platem ředitele počínaje..
Rudá_záře_nad_Kladnem
Re: snížit náklady
nechystáš se náhodou jako prvovolič volit Občanskou Demokratickou Stranu?
Tamifl
taky jsem přesedlal
Vždy jsem jezdil autobusem nebo vlakem, ale teď když mě autobus do práce stojí 50,- ( za 30km ), tak radši dám přednost klimatizovanému autu. Všiml jsem si, že hromadnou dopravou jezdí převážně studenti a důchodci, teda ti ,kteří mají levné jízdné.
Při cestování busem akorát odpadá problém s parkováním.
;-)
Re: taky jsem přesedlal
Samozřejmě. Za ty ceny co mají studenti se to ještě vyplatí. Důchodci jezdí zadarmo, tak aby si toho neužívali. Právě tyhle slevy nakonec zvyšují cenu základního lístku zbytečně vysoko a ubývá platících zákazníků. Např. v Japonsku platí všichni stejně. Jediná sleva je na dítě - polovic. Jinak prostě zákazník jako zákazník,všichni platí stejně. I ti co mají kartu - tak se jim jen odečítá kredit ve stejné výši. U nás je rozdíl, jestli si koupíte jízdenku na 10min, 30 min 2 hod, 3 dny , rok, jestli jste důchodce, student......přitom náklady na přepravu jsou pořád stejné. Přestože je Japonsko nejstarší zemí na světe, stačí v každém vagonu cca 5 "prioritních míst" - a nejsou jen mro staré, ale i těhotné a zraněné(zlomenina nohy).........staří lidé necestují bezdůvodně, když musí platit. Nemá smysl, aby společnost dávala malé důchody a čistila si svěomí dopravou pro důchodce zadarmo - vždyť oni stejně nemají tolik kam jezdit, ale když už tenhle benefit mají,tak si ho užívají.
gyul
trochu rozumu
řidič, který plivá na hromadnou dopravu je pako. já jezdím převážně autem, ale hromadnou dopravu propaguji, protože to je jediná šance jak jezdit za bez zácp!!!!!!
je to iracionální, ale levněji vychází zaplatit na půlstoletí nějaké městské čtvrti dopravu MHD zdarma než pak tam kvůli dopravnímu kolapsu stavět nějakou mega super hyper mimoúrovňovou křižovatku s kruhovým objezdem.
mimochodem odnaučit jezdit lidi hromadnou dopravou je supr věc. pak stačí je zpoplatnit všude parkování a jsme namydlení.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům
Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...
Ceny pohonných hmot v Česku dále rostou, benzin již překročil čtyřicítku
Paliva v Česku dál zdražují. Cena benzinu stoupla nad 40 korun za litr. Ve středu stál litr...
Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje
Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...
Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje
„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!