Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mechanici ČSA odmítli snížení mezd, téměř 30 jich musí odejít

Mechanici Českých aerolinií odmítli přistoupit na snížení mezd, firma jich proto 28 propustí. Náklady by díky tomu měly klesnout o pět procent. Informovala o tom mluvčí firmy Daniela Hupáková. Celkem nyní v ČSA pracuje zhruba 500 mechaniků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

To bude tedy o strach s ČSA létat

0/0
2.5.2009 19:58

ramese

no jeee je

propusteni = prace zustane = prehodi se na ty co zustaji = vice prace za mene penez...

to je logika vsech podniku.. misto aby se hledala uspora jidne treba na logistice tak se propousti. tu praci musi stejne nekdo udelat ta nezmizi... a kvalita prace?? unaveni lide atd.. no nevim nevimRv

0/0
30.4.2009 10:21

tre

Je to tragedie.

Ti propuštění mechanici bedou citelně chybět, protože už teď je snaha zbývajícím  mechanikům omezovat  dovolené, aby měl vůbec kdo na letadlech dělat. A propouštějí dokonce i na Těžké údržbě, která je snad jedinou výdělečnou aktivitou ČSA, čímž si snižují zisk.

Je opravdu tragedie, že takový manažment jaký mají ČSA ještě někdo poslouchá. Kde je ta jejich prosperita a zikovost? Vždiť museli prodat poslední nemovitosti aby měli vůbec v dubnu na březnové mzdy.

0/0
30.4.2009 10:04

Du77

prace mechaniku

Jen k níže psaným příspěvkům. Letecký mechanici nejsou jen u těch mašin na ploše, ale i v hangárech , kde se revize letadel a ne jenom pro ČSA, ale i pro spoustu jiných společností. Takže propuštěním lidí se v podstatě moc neušetří, jelikož jsou nasmlouvané nějaké termíny a ty se musí splnit za cenu přesčasů, které budou muset dělat ty ostatní.

0/0
30.4.2009 9:30

jbroz50

20 = 18

Úžasné:

"Aerolinie přišly o dvacet procent pasažérů

ČSA - jako většina aerolinek - bojují s velkým poklesem cestujících. Za první tři měsíce letošního roku prošlo pražským letištěm 2,070 milionu cestujících, což je meziročně o 18 procent méně."

To je skutečně redaktor tak slabomyslný???? Opravdu je nutné zaměstnávat někoho, kdo neumí počty do 20?????

0/0
30.4.2009 8:37

bukin

Re: 20 = 18

ale počet pasažérů ČSA a počet odbavených na pr. letišti jsou dvě úplně odlišná čísla.

0/0
30.4.2009 8:45

jbroz50

Re: 20 = 18

To je fakt, ale v nadpise se o ČSA nic neříká, mluví se jen o aeroliniích - tedy všech dohromady - a první odstavec informuje o zdroji tohoto údaje - tedy o počtu odbavených lidí.

0/0
30.4.2009 8:55

def...

na jednu stranu dobre

30 lidi z 500 sice odejde, ale ten zbytek se "nemusi omezovat" protoze vsadim rukavici, ze jakmile "krize" odezni, nikdo by jim ty platy nezvedl zpatky... proste proto ze tak vyYebavaji s lidma vsude..

0/0
29.4.2009 21:13

D.E.S.

Re: na jednu stranu dobre

no, až na to že jsou to lidi s neuvěřiteně vysokou specializací a s astronomickou cenou které ČSA zaplatilo za jejich kvalifikaci. To teď ČSA odepíše, ale až ty lidi bude potřebovat zpátky, bude muset o to více šáhnout do kasičky. ;-D

0/0
29.4.2009 22:22

japapatramtara

Re: na jednu stranu dobre

presne tak, tezko to budou lidi s papirem na "udrzbar zemedelskych stroju";-D

0/0
30.4.2009 6:31

sarusian

Re: na jednu stranu dobre

druha vec je, ze ak odide tych 30, zvysnych 470 bude musiet ich nahradit v praci, cize za rovnaku mzdu ako predtym viac prace

0/0
30.4.2009 7:18

D.E.S.

Re: na jednu stranu dobre

no, až na to že jsou to lidi s neuvěřiteně vysokou specializací a s astronomickou cenou které ČSA zaplatilo za jejich kvalifikaci. To teď ČSA odepíše, ale až ty lidi bude potřebovat zpátky, bude muset o to více šáhnout do kasičky. ;-D

0/0
30.4.2009 8:38

hnusil

A jeje

Tady je zase expertu na rizeni letecke firmy ;-D

0/0
29.4.2009 20:48

D.E.S.

no nazdar ...

tak s ČSA létat bude na vlastní nebezpečí ... :-/

0/0
29.4.2009 20:29

První z posledních

ČEZ posílá Klausově rodině 100 000 000, kolik asi pošle ČSA

krize nekrize, Livie se bude pěkně zubit nad tučným bankovním kontem ;-D

0/0
29.4.2009 20:07

lynxxx

Re: ČEZ posílá Klausově rodině 100 000 000, kolik asi pošle ČSA

Pochybuji, že by Klausova rodina měla tolik akcií Čezu.

0/0
29.4.2009 20:14

AKSAMIT

Re: ČEZ posílá Klausově rodině 100 000 000, kolik asi pošle ČSA

jake akcie,to poslal primo roman jako odpustek,aby se tolik nesmazil v pekle...;-D

0/0
30.4.2009 7:26

antizelenka

předvolební slib ČSSD

CHCEME jistotu ne propouštění v dobách krize - pak zkrachuje celý podnik , protože neutáhne platy zaměstnanců a místo 50 jich je na dlažbě 5OO

reál soc politika

0/0
29.4.2009 19:27

TristanTzara

Bravo

RvRvRv

0/0
29.4.2009 19:26

grimosa

hehe

a o kolik si snizilo plat vedeni???Jestli by pro nas cestujici nebylo lepsi vyhodit jednoho Lasaka a jednoho HR managera, nez 30 mechaniku. No nic, dalsi duvod proc neletat s CSA

0/0
29.4.2009 19:19

TristanTzara

Re: hehe

Co blázníte 8-o ?

Propustit někoho z tak schopného vedení, které generuje ČSA miliardové zisky?

Radši propustíme mechaniky, ti nic nedělají :-/ Rv

0/0
29.4.2009 19:28

lynxxx

Re: hehe

Blázníte? Mangement má za úkol ušetřit, když se nedá moc vydělávat a tak šetří. Za to je dobře placen, jinak by to nedělal. Vždycky to tak bylo a bude. Není nic horšího než vyhazovat lidi a škrtat náklady. Zkuste si to.

0/0
29.4.2009 20:20

grimosa

Re: hehe

schopnych lidi je plno, ne vsichni maji ale to stesti se k takovemu postu dostanou. Sef CEZu si vzal 600mil Kc premii, myslite ze by se nenasel nikdo kdo by to delal za milion, myslite, ze kdyby za tim stolem |CEZu sedel orangutan tak CEZ nebude vydelavat? To co rikate je mytus, kazdy je nahraditelny.

0/0
29.4.2009 23:30

starej_vul

Re: hehe

To že jsme každej nahraditelnej, to slíchám už od komunistů. Ve svých důsledcích to však není pravda. Už jsi někdy slyšel, že úroveň toho a toho výrobku nebo té a té služby má klesající úrověn? Už jsi někdy slyšel o "nástupní taktice": musím získat co nejvyšší nástupní plat, dokud nezjistí že nic neumím ... fakt dobrá taktika VŠICHNI JSME NAHRADITELNÍ ...

0/0
30.4.2009 4:17

jbroz50

Re: hehe

jo jistě, stačí se podívat, co tam udělal Tvrdík - a hned se ukáže, jak moc je kdo nahraditelný a jak ne - prosperující firmu stačí takovýhle "taky manager" dostat do likvidace za rok.

A to věřím, že by se nějaký takovýhle "Tvrdík" našel i pro ČEZ. Ovšem jak by to s tou firmou dopadlo, to je jiná. Udělat z firmy silnou a konkurenceschopnou společnost orangutan - nebo Tvrdík - prostě nezvládne.

0/0
30.4.2009 8:46

Kantorek

Re: hehe

!Tvrdík byl nemocný: v manické fázi své choroby nakoupil letadla, to byla součást jeho diagnózy. To není ideální příklad manažera. Rv

0/0
30.4.2009 10:13

Kantorek

Re: hehe

R^Naprosto souhlasím, potenciálních špičkových manažerů jsou všude mraky (nemluvím o vysoce kvalifikovaných řadových specialistech) , akorát každý nemá v této loterii to štěstí. Myslíte že ve světě není dost např. potenciálních špičkových pilotů F1? Jenom v takové Indii a Číně jistě několik desítek tisíc. Akorát že nikdy nebudou ¨ve správné chvíli na správném místě. 

 

0/0
30.4.2009 10:11

komentator-1

Re: hehe

všichni manažeři ČSA včetně vrcholového vedení mají od února snížen plat o 30%. Proběhlo to celkem v tichosti a žádná mediální masírka, jak tato kvůli propuštění 20 lidí. Za jejich propuštění může jejich odborový svaz, taková je realita.

0/0
30.4.2009 9:11

Kandidát na doživotní ban

Na co ty mechaniky tam vlastně držet?

Když se stejně většina dílů na letadle vyměňuje jen preventivně a mohly by klidně sloužit dál?

PS.: Do letadla jsem nikdy nesedl a ani nesednu, takže bych to tak klidně udělal. :-)

0/0
29.4.2009 19:02

Praotec

Musi

tam mit premechanikovano,kolik tech letadel vlastni dnes a kolik jich leta vubec.Delta me vyhovuje cenove 100% SEATTLE-PRAHA za $800.00 a ti blbci z NESCHOPAKOVA chteji $1800.00 darmoslapove svetoveho radu.(Y)[>-]

0/0
29.4.2009 19:01

D.E.S.

Re: Musi

pán zřejmě neví co mluví, letadala létají 24 hodin denně a ČSA poskytuje služby i dalším leteckým společnostem, třeba i Deltě. Tos nečekal co .. ? 8-o

0/0
29.4.2009 20:34

Praotec

Re: Musi

To teda ne,ale co chces vedet reknu ti.Obletel jsem svet asi 10x tak me zahrn otazkami o CSA,i par kapitanu znam.!!:-P

0/0
30.4.2009 1:50

D.E.S.

Re: Musi

a kolik tedy má těch letadel a kolik jich létá  ? ;-D;-D;-D

0/0
30.4.2009 8:42

D.E.S.

Re: Musi

a kolik tedy má těch letadel a kolik jich létá  ? ;-D;-D;-D

0/0
1.5.2009 9:53

D.E.S.

Re: Musi

a kolik tedy má těch letadel a kolik jich létá  ? ;-D;-D;-D

0/0
4.5.2009 13:59

krultheking

pokud vyvali

30 lemplu, tak na tom jeste vydelaji

0/0
29.4.2009 18:50

veselabublinka

půjdou k šípku!!!

A kolik si sundal plat Lašák!!! A co pipky v kanclech!!!;-D;-D;-D

0/0
29.4.2009 18:06

obecní slouha z Klacíkova

A už letěj

Kupodivu né z kanclů ale roboši ;-D

0/0
29.4.2009 17:50

oId fashioned Vince III..

mno, tak nám to začne trochu padat, no...

:-)

0/0
29.4.2009 17:15

K.U.F.R.

Neschopnost managementu

přizpůsobit se trhu, neschopnost odborů přizpůsobit se podniku. Učebnicový příklad ekonomie;-D

0/0
29.4.2009 17:10

mereja

Bezpečnost nade vše

Bezpečnost nade vše. Přetížený mechanik = chyba znamenající katastrofu letadla. Kolik vypadlo vedoucích managerů ČSA ? Jistě se plat jednoho managera = 40 mechaniků. Výborně ČSA jde taky do kopru. Být kupcem miliara dolů.;-D;-D;-D

0/0
29.4.2009 16:47

Tom Hagen

Re: Bezpečnost nade vše

Na co je mechanik, když letadlo nelétá?   8-o

0/0
29.4.2009 17:04

waaroo

Re: Bezpečnost nade vše

no vysvetlovat to takhle je prima :-/:-/ ...tak potom na co je tam tak spatny management, ktery dovedl firmu do zisku jen prodejem budov ....tech 6,5% lidem dole je stale mene nez kdyby si ty spatni manazeri dali 15% dolu ....nejsem priznivcem levice, ale management by mel mit vetsi bonusovou slozku v platu a nizky zaklad ...pak by to vypadalo jinak ...

0/0
29.4.2009 17:42

Majkyho_pupik

Re: Bezpečnost nade vše

novy managemetn zvysil provozni trzby i obsazneost letadel. Prodej nepotrebnych budov je standardnim ekonomickym postupem. Vzhledem k poctu zamestnancu a mangeru je vase uvaha pomerne nelogicka, nic mene s tim ze v case krize si ma utahovat opasek CELY podnik vcetne vedeni, nezbyva nez souhlasit

0/0
29.4.2009 18:18

Molotov

Re: Bezpečnost nade vše

Na co je manager, když podnik nevydělává ;-D

0/0
29.4.2009 17:47

Majkyho_pupik

Re: Bezpečnost nade vše

aby podnik ridil a dovedl zpet k zisku?

0/0
29.4.2009 18:16

grimosa

Re: Bezpečnost nade vše

ze ho zatim dovedl jenom do ztraty, na co tam byl tedy?

0/0
29.4.2009 19:23

Molotov

Re: Bezpečnost nade vše

Já jsem tím chtěl říci, že manageři by kurniiik taky mohli jít jednou příkladem a sáhnout si na platy...když je na tom ta firma tak zle. Tím ale nechci říci, že jsem proti úsporám v časech zlých.

0/0
29.4.2009 23:25

Tom Hagen

Re: Bezpečnost nade vše

Nejdřív si zjisti fakta, než začneš plivat hlouposti. Vrchní management ČSA si snížil platy o jednu pětinu.

0/0
30.4.2009 11:20

Lugdug

Re: Bezpečnost nade vše

To sice ano.  Ovsem pokud bude mít klesající počet cestující za následek snížení počtu vypravených letů (a letadel), bude klesat i pracovní vytížení mechaniků....

0/0
29.4.2009 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.