Diskuze

Stát vymýšlí, jak stavět levnější dálnice

Stavitele dálnic nutí nedostatek peněz na jejich stavbu vymýšlet, jak na nich ušetřit. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je za stavby nových silnic zodpovědné, proto prozkoumá technické normy, podle kterých se dnes staví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T

takyjá

14. 5. 2009 13:40
Jednoduše:-))

pozavírat lobisty, zloděje, korupčníky a vybrat!!! ty nejlevnější:-)ne ty co sponzorují pravověrné strany?:-)))))))))))

0 0
možnosti
MU

Mak1

13. 5. 2009 11:33
Nápady na snížení korupce jsou hezké,

ale nereálné - ODS teď ukázala, jak ráda hrabe, před ní to samé ukázala i ČSSD. A nenasytní zelení se taky hned po té, co se s odřenýma ušima dostali do sněmovny předvedi ....;-€

Takže můžeme akorát nadávat, protože kapříci si přeci rybník nevypustí ....:-©

0 0
možnosti
FV

Frr

12. 5. 2009 23:18
stavební sponzoři partají

Vše se u nás předraží, klasika. Když o tom rozhodují lidé u moci a ti pak je dají svým příznivcům a všichni jsou nenasitní, chtějí brzy zbohatnout a užívat si. Proč je vše dražší než v ostatních státech, ač nám tady na stavbách dělají ukrajinci za pár šupů? Protože je v tom angažováno moc lidí a vše je neprůhledné, tak si to zařídili, ti u koryt. Stát to unese![>-]

0 0
možnosti
MH

other_side

12. 5. 2009 22:37
klasika

a o korupci ani slovo, dete k sipku

0 0
možnosti
6

65c02

12. 5. 2009 21:55
A co třeba snížit korupci?

Je tohle jedno z možných řešení?:-P

0 0
možnosti
EOTB

Eye of the Beholder

12. 5. 2009 19:45
5 jednoduchých receptů pro začátek

1.Zrušit nekontrolovatelné příspěvkové ŘSD s více než přátelskými vazbami na určité firmy a založit a.s. ve 100% vlastnictví státu, která bude vybírat mýto a zároveň zajišťovat opravy a výstavbu dálnic, tak to funguje v Rakousku.

2. Rozdělit výstavbu na několik krátkých úseků, tak aby se mohly účastnit i menší firmy (pořád prostor pro korupci, ale o řád menší)

3. Trvat na dodržení vysoutěžené ceny=více práce max 5%

4. Řádně kontrolovat kvalitu v průběhu od projektu po použité materiály (největší sviňárny=nekvlaitní povrch) až po provedení, s tím souvisí záruky

5. Pustit na trh projekty PPP

0 0
možnosti
L

Lobos

12. 5. 2009 18:37
Levnejsi dalnice,

by pohly byt treba tim, ze je nebudou stavet ceske firmy;-D

0 0
možnosti
L

Ledrp

12. 5. 2009 18:36
Zeptejte se v Německu

Máme 4x dražší 1km dálnice než sousedi. Zřejmě máme dražší pracovní sílu a naše dálnice mají více jízdních pruhů. Nebo hlavním kritériem výběrové řízení k získání veřejné zakázky je  větší úplatek rozhodujícím úředníkům. Obávám se že blíže pravdy bude druhá možnost.8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0 0
možnosti
PV

Vilém Hynek Jarmila

12. 5. 2009 18:02
a co rozdělit stavbu dálnice na několik menších staveb

.. a pustit do soutěže i menší firmy, které doposud neměly šanci s gigantickými molochy typu Skanska šanci poměřit síly, protože je předem vyloučily kvalifikační požadavky? Celek pak může koordinovat další firma.

V Chorvatsku stříleli skoro celou dálnici ve skále s tunely a postavili to jednak strašně rychle, jednak prej za 3x méně než my dálnice tady. Kde je chyba?

0 0
možnosti
PJ

Jantar19

12. 5. 2009 17:17
jake sjezdy a stoupaní???

všude je to stejné.

Protikorupční policie by stačila.

Všude v evropě postaví km o polovinu levněji a to ve většině případů mají mnohem složitější terén.

Držíme trojnásobné prvenství: absolutně nejdražší dálnice, nejméně kvalitní a nejdelší doba výstavby.

A nejedná se pouze o dálnice. Každý den jezdím přes  rozkopaný Havlíčkův Brod. Pokaždé stojí jeden (nepracující) dělník ve výkopu a dalších cca 9 na něj kouká. Chápu, potřebují si občas odpočinout, ale jel sem kolem tak 50x a pokaždé je situace stejná. Nedělají nikdy. Nechápu, že se tam městští zastupitelé nejdou podívat a takové firmy nevymetou

0 0
možnosti
Z

zakladna2

12. 5. 2009 17:55
Re: jake sjezdy a stoupaní???

Jsou to jejich firmy, napsané na bráchu.

0 0
možnosti