Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V prvním čtvrtletí klesla výroba automobilů v Česku o 23 procent

Za první tři měsíce letošního roku vyrobily české automobilky o 23 procent méně vozů než v minulém roce. Celkem vyjelo z továren přes 205 tisíc automobilů. Největší propad zaznamenala Škodovka, která vyrobila téměř o 46 procent méně aut. Vyplývá to ze statistiky Sdružení automobilového průmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;-)

strašiti krizí

je nové hobby novinářů.  Novináři potřebují události. A tak nás pravidelně zásobují informacemi o 20% poklesech, přitom jde o meziroční pokles. Tedy někdy na podzim se konal pokles o cca 20%, ale novináři nás díky tzv. meziřočnímu poklesu  tím budou strašit ještě do letošního podzimu.  Někteří novináři uvedou, že jde o meziroční pokles na začátek, článku, jiní na konec, viděl jsem již i články, kde to vůbec nebylo zmíněno.

0/0
14.5.2009 12:47

chemba

takže škoda prodala 98 000 aut a děkuje šrotovnému

Položím pár otázek.Pokud neznáte odpověď , tak prosím nereagujte.Kolik aut z těch 98 000 by se nevyrobilo kdyby nebylo šrotovné v EU ? 1/2 nebo 3/4 nebo 5/6 ? Jak dlouho by Škoda jela bez šrotovného? Jeden den v týdnu nebo 2 dny? Týden v měsíci? Jela by vůbec ještě Škodovka? [>-]

0/0
14.5.2009 8:08

blastula

Mám dojem, že si někdo dělá šoufky

Když tak čtu ekonomické články den po dni, prognozy, statistiky a kýho dalšího vejra, mám dojem, že to píšou ožralí nebo nesvéprávní. Polovina  téměř souběžně jdoucích info je naprosto protichůdná, druhá polovina obsahově nesmyslná. Některé věci si stačí dát do grafu a jeden se diví . Ekonomický analytik je sice odborník, ale prostě není věštec. Zvlášť když odvozuje slovo analýza od Anna lízá nediví se člověk že je v ekonomice takový bordel.

0/0
13.5.2009 17:35

mukr

Re: Mám dojem, že si někdo dělá šoufky

V poho, grafy jsou cool, hlavne kdyz jsou barevne a klesaji at je o cem psat. Trosku me ale prekvapil text. V zasade by mel sdelit, ze Skodovka je v kopru i s Yettim a ostatni automobilky si polepsili. Az daj Oktavu II v combi s rozumnou vybavou za 250-300 papouchu tak to treba zase poroste :-)

0/0
13.5.2009 21:12

vitriol

krize?

čekací doba na Škoda Octavia jsou nyní dva měsíce a to ve Škodě auto pracují i v neděli...to je ta krize? ....Šrotovné? nesmysl - prodej Škodovek by stoupl v ČR tak o 1-2%..to nemá význam

0/0
13.5.2009 15:02

činčo

Šrotovné je zavedeno prakticky ve všech zemích EU

ale jen naši rádoby- ekonomové nemohou pochopit, že i po jejím zavedení na tom stát muže jedinně vydělat!

0/0
13.5.2009 12:01

Ahasver

Re: Šrotovné je zavedeno prakticky ve všech zemích EU

V 10 zemích z 27. Stát sice vydělá, automobilky taky vydělají ale o nějakém "protikrizovém" efektu nemůže být řeč.

0/0
13.5.2009 13:05

tmf

Re: Šrotovné je zavedeno prakticky ve všech zemích EU

R^ tak tak, jen pád na ústa bude větší. Nevím jak předvolební Jyrkovné spasí škodovky kterou si koupí pár tisíc lidí. To spasí jen Jyrku, před rokem mu stačilo 30 korun, teď přitvrdil

0/0
13.5.2009 13:09

nibor

Re: Šrotovné je zavedeno prakticky ve všech zemích EU

Stát nevydělá, to jen oblíbená iluze.

0/0
13.5.2009 17:05

oId fashioned Vince III..

Re: Šrotovné je zavedeno prakticky ve všech zemích EU

po skončení šrotovného bude následovat tvrdý pád na držku...:-)

0/0
13.5.2009 17:22

činčo

Re: Šrotovné je zavedeno prakticky ve všech zemích EU

výrobní náklady na automobil se prodejní cenou zaplatí min 4x a při pruměrné

 prodejní ceně kolem 300 000 Kč /se z 35 000 Kč co dá stát/ na daních vydělá pro stát min 70 000 Kč.

0/0
13.5.2009 17:38

MiKos112

Re: Šrotovné je zavedeno prakticky ve všech zemích EU

Proto je většina automobilek ve ztrátě? Výrobní náklady jsou celkem nízké (Oktavia II v základu od hadem od 150tis). Vývoj běžného auta stojí okolo 1 miliardy. Několik miliard stojí výstavba/přestavba výrobních zařízení, dále něco stojí marketing, management, servis, vzdělávání zaměstnanců, administrativa atd. atd., to vše se nepočítá do výrobních nákladů (režijní náklady), ale platit se to musí. K tomu 12-18% marže prodejců a následně 19% DPH. A jsme na 350+ tis.

A ten výpočet výdělku státu platí jen v případě, že by si ten pan/paní X to auto jinak nikdy (v dohledné době) nekoupil. Jinak je to prosím -35000 pro stát.

0/0
13.5.2009 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.