Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut v Evropě dále padají, od začátku roku o 16 procent

Prodej aut v Evropě klesá už 12 měsíců za sebou. V dubnu registrace nových vozů klesla o 12,3 procenta, což bylo více než v březnu, kdy už se zdálo, že se automobilový trh vzpamatovává. Za první čtyři měsíce prodej klesl o 15,9 procenta. Informovalo o tom dnes sdružení výrobců automobilů ACEA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mik8

zachrání to šrotovné

Nadprodukce je stále malá, chce to jí pomocí šrotovného zvýšit a donutit lidi měnit auto každý týden.  ;-D

0/0
15.5.2009 12:21

astar

auto

Pokud si dneska koupím ,,normální auto,, dejme to octávka, passat, mazda 626 atd, tak při průměrné porci cca 20 tisíc za rok mi to auto 10 let bohatě vydrží, troufám si říct, že se základním a sem tam dražším servisem.. nevím, proč kupovat každý 3 roky auto... Mám feldu 1999 a bohatě mi vyhovuje, na cestu z práce do práce atd.. v poho... stejně je mi to jedno, jetsli v zácpě sedím ve feldě, nebo v superbu...rádio hraje v obou..

0/0
14.5.2009 21:55

tmf

durhou, třetí, čtvrtou vlnu

šrotovného, to by se mělo naplánovat. No až bude po krizi, automobilky dobrovolně požádájí o zvýšení daní.

0/0
14.5.2009 15:16

krultheking

zpatky na zem

R^

0/0
14.5.2009 15:16

General Custer v.2

Cemu se divite?

Auto je vyrobek, jehoz zivotnost jde prodluzovat prakticky  neomezene. Takze je jasne, ze koupe noveho auta se v krizi odklada jako prvni.

0/0
14.5.2009 14:56

Amora

Já bych řekl,

že se ekonomika posunuje do "normálních" hodnot bez plýtvání a nadvýroby. A podle mě ještě musí hodně vystřízlivět a to znamená snížení spotřeby a tím pádem i výroby. Předpokládám, že do stavu před rokem se už nemůže nikdy dostat. Proč totož vyrábět například auta, která nevydrží ani 20 let? Berte tento stav ekonomiky jako nový "standard". Ve firmách je teď příliš darmožroutů, které živíme a ti musí pryč!

0/0
14.5.2009 13:59

collega1

Re: Já bych řekl,

konečně kvalitní názor..plýtvání a vytváření bezvýznamných pozic je u konce..

0/0
14.5.2009 14:27

109e

Re: Já bych řekl,

Tak to je hodně naivní.

0/0
14.5.2009 19:26

crezpenan

sešrotujme Paroubka,

je to blb

0/0
14.5.2009 13:32

MiroTR

Šrotovné,

jakožto spása automobilek moc nezabralo. Kdo ho mohl využít, ten to udělal a teď je útlum. Co je na tom divného ?

0/0
14.5.2009 12:38

Mik8

Re: Šrotovné,

Ne, propad šrotovné teď mírní. Pak ale přijde o to větší sešup.

0/0
15.5.2009 12:15

Sagita

Hurá,

lidi dostávaj rozum a ty předražený krámy nechtěj. Vrací se Dacia, Warťas, Peugeot 206!

Když potřebuju na chajdu a nákup, nemusím mít fáro za mega narvaný bytečnostma....

0/0
14.5.2009 12:37

MiroTR

Re: Hurá,

Začíná se spíš koukat na kvalitu, aby vydrželo aspoň 10 let bez velkých oprav a nákladů.  Takže německá auta, Peugeot, a.p.

0/0
14.5.2009 12:48

LooL

Snad uz to pochopi

Uz by konecne mohli vyrobci uvedomit, ze je tu lehci nadvyroba. Kdyz vidim ty plne ulice aut, ktere jeste ke vsemu ve vetsine pripadu prepravuji jednoho pasazera, je mi docela smutno. A srotovne a jine nesmysly tento problem nevyresi a pouze znevyhodni ostatni vyrobce. Stejne tak bych radikalne omezil dotace v zemedelstvi (samozrejme v ramci cele EU), ktere do jiste miry chapu, protoze bez jidla by to opravdu neslo.

0/0
14.5.2009 12:32

jorbl

Re: Snad uz to pochopi

Co je to za kacirsky prispevek o omezovani dotaci ;-€

Eurostat si rozvracet nedame!

0/0
14.5.2009 12:36

vymrzovac

pořád čekám na ten vyvážený trh nabídky a poptávky.......

.....pokud nabídky převyšují poptávku, měla by jít zákonitě(ekonomické zákonitosti..) cena dolů. Nic takového se ale na našem automobilovém trhu neděje. Jak je možné, že ceny dolarových aut nekopírovaly poklesy ceny dolaru?

0/0
14.5.2009 12:05

krultheking

Re: pořád čekám na ten vyvážený trh nabídky a poptávky.......

mozna proto, ze auto neni dolar - ani dolarove auto

0/0
14.5.2009 12:07

Amora

Re: pořád čekám na ten vyvážený trh nabídky a poptávky.......

Ale oni slevní, až se zbaví parazitů ve svých řadách, kteří se jen válí na poradách a berou za to nesmyslné prachy. Však oni budou muset slevnit, protože jinudy cesta za pár měsíců nepovede. Vsaďte boty...;-D

0/0
14.5.2009 14:03

vymrzovac

Re: pořád čekám na ten vyvážený trh nabídky a poptávky.......

a nekupují čeští dealeři auta v cizině za dolary?   A potom je prodávají za koruny ?    zapni občas buňku!

0/0
14.5.2009 14:35

General Custer v.2

Re: pořád čekám na ten vyvážený trh nabídky a poptávky.......

Diky srotovnemu.

0/0
14.5.2009 14:59

MartySSS

neni co prodavat

neni to spis tim, ze po vypadcich ve vyrobe, pak zvetsene poptavce po srotovnem, nemaji prodejci co prodavat? Zkuste si jit ted objednat auto, dodani +/- za pul roku.

0/0
14.5.2009 11:17

masoreti

teď už mám jasno

mnoho věcí mi teď zpětně docvakává. když jsem tři roky zpátky obhlížel auta v bazarech (nakonec jsem koupil nová auta) nechápal jsem, proč tam stojí v řadě stejné golfy, passaty s najetými 60 km. teď je mi to jasné. tyto auta se jakoby ojela a "prodala" do bazarů auto-plus, hodila se tam cena, která by byla na showroomu nepřijatelná. zabili se dvě mouchy jednou ranou. auta - z hlediska statistiky - byly prodané (co na tom, že jen fiktivně do bazaru), kdo si takhle nakonec koupil auto na leasing, dostal samozřejmě méně výhodný, protože to byla "ojetina", a vw tak vydělal peníze prostřednictvím leasingu.

0/0
14.5.2009 10:58

masoreti

co teď?

co teď s těmi miliony nových aut, které beznadějně leží v ve skladech a u dealerů po celé evropě? nakonec jim stejně nezbude nic jiného, než to vypráskat s obrovskými slevami (teda jestli to bude někdo chtít). sešrotovat by to asi byla škoda.

0/0
14.5.2009 10:49

Kocourek69

Re: co teď?

Nevím jak u aut, ale u zemědělských komodit když je nadúroda tak ji raději spálí, či zaorají než aby se slevou prodali.

0/0
14.5.2009 11:19

masoreti

Re: co teď?

to ještě pochopím (i když je to taky hloupost) ale u půdy je výhoda, že to co se zaorá tu půdu zhodnotí a příští úroda může těžit z těchto živin. zemědělec to nedělá proto, že by k úrodě neměl vztah, prostě se mu nezaplatí ani ta nafta, kterou spotřebuje při sklizni, tak nesklízí a rovnou orá. nemusí jezdit 2x. ale co s autem? sešrotovat, roztavit a ocel někde uložit a čekat až bude poptávka a vyrobit znovu?

0/0
14.5.2009 11:39

vymrzovac

Re: co teď?

já bych ty auta teda zaoral !;-D

0/0
14.5.2009 12:07

Tom Hagen

Re: co teď?

Já jsem právě chtěl napsat, že auta se zaorávají dost mizerně  ;-D;-D

0/0
14.5.2009 13:24

palok59

Re: co teď?

no, ale kdyby se za Kirovec zapnul pluh rigolák, tak takovou Octávku zaorá jak nic, u Superba budou vidět max. zadní světla.

0/0
14.5.2009 15:12

masoreti

automobilový průmysl

se snažil svou nadprodukcí popřít kapitalismus a slavnou neviditelnou ruku trhu a nikdo to nepoznal? takže si nakáleli do vlastního hnízda a chtějí to vyčistit další nadprodukcí (pomocí šrotovného?). tedy když už tam mají nakáleno, tak tam nakálejí ještě jednou?

0/0
14.5.2009 10:40

blecha1

Re: automobilový průmysl

Politici jim to zaplatí z našich kapes a nám pak budou auta rozdávat zadarmo, nakonec vyjde zákon, že každý si bude muset koupit auto 2x ročně, aby jsme se všichni měli ještě líp. :-P

0/0
14.5.2009 10:48

masoreti

18-12=6

vyrobí se 18 mil a prodá 12 mil ročně? kde je prosím těch 6 zbývajících mil?

jinými slovy, kdyby dnes všechny fabriky dostaly na půl roku volno nikdo to nepozná?

a ještě jeden dotaz, jak dlouho už tento nepoměr trvá? kolik let už fabriky vyrábějí více aut než se jich nakonec prodá? protože kdyby to třeba byly čtyři roky, znamená to, že máme do zásoby vyrobeno aut na uspokojení poptávky z budoucích 2 let.

0/0
14.5.2009 10:36

packa1

Re: 18-12=6

To tezko. Dnes sa auta vyrabi vetsinou na konkretniho zakaznika.

0/0
14.5.2009 12:59

masoreti

Re: 18-12=6

jo? viděl jste někdy opravdu velký showroom velké automobilky? třeba v německu? pochybuji, že by všichni zákazníci parkovali svůj vůz nadále před dealerem...

0/0
14.5.2009 13:29

MiKos112

Re: 18-12=6

Psal většínou a má pravdu. Automobilky vyrábí jen malé procento aut, která nemají již předem daného majitele. Taková auta jsou pak vystavována u prodejců (vyjimkou jsou auta z asie). Zákazník si je může koupit, ale pokud chce výbavu na míru, tak si pěkně počká. Např. pokud nyní objednám Fabii, Škoda uspokojí ještě cca 40tis. čekajících zákazníků, než vůbec začne vyrábět tu mojí káru.

0/0
14.5.2009 21:04

blecha1

hmm

:-P Chce to další vlnu šrotovnýho, ještě barákovný atd.

0/0
14.5.2009 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.