- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
cestovani vam doda nadhled no teda vy jste ale chystra a mate nadhled jako brno :-D
raději autem do blízkého zahraničí a po vlastech českých...
A kdy byl dobrý důvod cestovat letadlem?
Před érou low-costů?
Letím s nima v létě z Madridu na Fuerteventuru a mám jenom příruční zavazadlo (trochu větší) a spacák. Bude to při nástupu v pohodě ?¨
Pak taky letím (ještě předtím) z Gatwicku do Madridu s Ryanairem, kde jsem si projistotu odbavil 1 zavazadlo, když tak prudí.
Doufám, že z Brna na Stansted (RYANAIR) to bude v pohodě a nebudou prudit (1 krapet větší příruční zavazadlo + 1 spacák)...
Ja bych to neriskoval. EasyJet je vetsinou v pohode, ale hodne se prudi na letistich. Na spouste z nich vraci lidi uz i z fronty na rentgeny diky tomu, ze maji vice nez 1 vec (a ted to fakt hlidaji). Zrovna na Gawicku by mohli prudit.
skutečný světák cestuje bez bagáže, jen se zlatou kreditní kartou v kapse. Ovšem takoví nelétají sockou že... takže pro lowcosty smůla..
Zlatou kartu dnes daji kdejakemu hejhulovi. Svetaci maji cernou Amex (centurion)
dvakrat zrusili let na kterym jsme byl
pak hodiny zpozdeni
a kdyz chce clovek kompenzace tak mi zaplatili jenom hotel.. protoze to pry nebyl zrusenej let ale jenom opozdenej a presunutej o 14 hodin na dalsi den
no, tak to budte rad ze jste dostal alespon ten hotel... Wizz Air nejsou v IATA, tudiz vam nic platit nemusej, zalezi ciste na nich.. je to proste lowcost a s necim takovym se pocita..
Btw, nechci se opakovat. Ale jak jsem jiz jednou psal. Pokud je rozdil mezi letenkou s Rippoffairem nebo s nekym jinym do 20 Euro, tak letim s jinym dopravcem. Puvodne to bylo 10 Euro, ale zacinam uvazovat o 30ti... Zlaty EasyJet (nebo Germanwings nebo AirBaltic).
s tim vrele souhlasim - dokonce po letu Santander - Frankfurt jsem si prisahala, ze Ryanair uz nikdy v zivote! Ale uz jsem to porusila a zatim si nemuzu stezovat...
jsem asi natvrdly, protoze to nejak nechapu.
1) chteji usetrit za letistni poplatky (nakladani kufru - asi se plati podle vahy)
2) vice zkoumaji palubni zavazadla (ty si zakaznik naklada sam - neplati se poplatky letisti)
Tak jak to je?
Palubni zavazadlo ma byt pouze omezeno velikosti (aby se to tam vsechno veslo) a nejakou max. vahou, vyplyvajici z nostnosti skrinek, kam se davaji. Ale pokud se resi nejake to kilo a argumentuje se palivem, tak by se mel resit i rozdil vahy cestujicich, ktery se pohybuje v desitkach kilogramu. Jinak chapu, ze jestli se letisti plati za nakladani plati podle vahy, tak neni spatna uvaha to prenest na zakaznika. Ale to by pak bylo spravnejsi rici: "zavazadlo neni v cene a za 1kg se plati X Kc" ... ale 15euro za 1kg je uchylne, hlavne kdyz letenka stoji casto mene nez vaha zavazadla v cene krat poplatek za 1kg nadvahy. To jako pak je ta osoba prepravovana zadarmo? 10 nebo 15 euro nepovazuji za priplatek, ale ze pokutu za nadvahy.
Všechno oblečení na sebe, i kdyby měl litr vypotit.
Karabiny a podobná ocel do příručního zavazadla, které může být těžší i než hlavní zavazadlo ...
Nízkonákladovky začínají být na hraně - podobnou politikou se za chvíli znechutí všem normálním cestujícím. Za chvíli s nimi pak budou létat jen baťůžkáři - puberťáci a vysokoškoláci, kteří přetrpí veškeré ústrky a ještě si najdou akční letenku za korunu.
U nízkonákladovky se pomalu přestanu cítit jako zákazník - cestující, ale budu to brát jako hru - kdo koho víc napálí. Běžnou kartou platit nesmím, pořídím si tu extra a nic jim nedám šupákům. Odbavení internet, dvě trička, časopis a plavky si dám do kapsy do bundy. Zavazadla zvážím a prohodím obsah s manželkou, aby jsme se vešli oba. Řízek s sebou, pití voda na wc v bezcelním prostoru do petky. V letadle se vyčurám se do petky, kterou postavím vedle záchodu. Ano, skoro vše lze obejít. Za ty peníze to stojí. Stojí?