Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České aerolinie mají miliardovou ztrátu

Na České aerolinie dolehla krize. Aerolinky vykázaly za první čtvrtletí roku ztrátu 1,318 miliardy korun, což je téměř o půl miliardy horší výsledek než loni. Důvodem je razantní úbytek cestujících, který byl 12 procent. Celkem firma přepravila 945 tisíc pasažérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HammerLang

Prosím prodejte to už ať může v klidu zemřít

0/0
21.5.2009 22:39

pepa_praha

Bodejď ne!!!

V únoru a v březnu mi nabídli letenku v turistické třídě na 4 denní cestu do Paříže za 25 a 27 TISÍC.!!!

TO JSEM RADŠI JEL AUTEM!!

A když jsem viděl dneska toho TROUBU co si hraje na ředitele, tak jsem málem vyskočil z kůže.;-€;-€

0/0
21.5.2009 22:03

cejkis

Vliv rozprodávání majetku zmizel,jsme na skutečných číslech

:-)

0/0
21.5.2009 20:22

swiss111

hosi budete muset zlevnit SWISS je levnejsi

0/0
21.5.2009 18:33

TreKronor

Re: hosi budete muset zlevnit SWISS je levnejsi

Presne a nejen Swiss. Bohuzel vedeni CSA posledni leta jvylepsovalo hosp. vysledek prodejem vseho mozneho. ted uz ale neni co prodavat a tak vyplavalo na povrch, jak na tom skutecne jsou.

0/0
22.5.2009 10:12

brutusacek

tak

děkujeme pane Tvrdík

0/0
21.5.2009 18:22

oId fashioned Vince III..

...a úplně nejlíp se prodává společnost,

když je ve ztrátě:-)R^

0/0
21.5.2009 17:22

nic.ole

Re: ...a úplně nejlíp se prodává společnost,

:-)R^

0/0
21.5.2009 23:05

Speedo

a cemu se t nenazranci divi?

za ty prachy, co chteji za 1 let si koupim 4 letenky jinde.

0/0
21.5.2009 15:21

palok59

služby

jestli to dobře chápu, tak rozdíl mezi nízkonákladovkami a ČSA je hlavně v poskytování občerstvení na palubě a odbavování. Mám tomu rozumět tak, že to občerstvení a odbavování bylo dotováno takovou kupou milionů? Letěl jsem s ČSA pouze na dovolenou - občerstvení bylo bulka s máslíčkem, rýže s hovězím, koláček, káva, 1 dcl. ´džusu a třetinka piva - kolik procent z ceny letenky toto dělá?  Ještě je otázka, co si za toto občerstvení účtuje catteringová společnost a jestli by nebylo třeba od věci aby ČSA vlastnili svoji catteringovou společnost. A odbavování na přepážkách? Tedy aby ziskovost byla závislá na převozu kufrů cca 200 m, to snad ne.

0/0
21.5.2009 15:03

Unikatni prezdivka

Re: služby

Nejvetsi rozdil clovek pozna, kdyz mu nekam neleti primy spoj. Sitovy dopravce vam proda letenku s prestupem, vcetne pouziti spoju jinych aerolinii stejne aliance. Nizkonakladovky letaji na levnejsi letiste, takze na navazny spoj muzete muset prejizdet na jine letiste.

CSA ale nehajim, jsou to bastardi. Jednou jsme ale leteli s EasyJetem a pri nastupovani nam nejaky silenec malem zaslapl dite, protoze se dral dopredu na lepsi misto k sezeni. Tak jsme se vratili k CSA. Na letech do Londyna jsou sice letenky EasyJetu 2x drazi nez CSA, k tomu ale pripocitat za zavazadla a drazsi dopravu z Gatwicku, takze ono to nakonec vyjde skoro nastejno...

0/0
21.5.2009 17:23

Samier

Drahe letenky

Jasne ze s nima lide nechteji letat, kdyz maji na vyber konkurencni mnohem levnejsi aerolinky, jen si srovnejte napriklad SkyEurope s CSA let Praha-Atheny  :) To ze v bussines tride dostanete na 2h let nazrat a mate vic mista opravdu nestoji za ty prachy navic.

0/0
21.5.2009 13:40

Hofos

Re: Drahe letenky

ČSA mají podivnou strategii, ale nevidím tak do dohod mezi společnostmi: letíme v létě do Ruska a tak jsem samozřejmě hledal nejlevnější let. Praha-Moskva mi to našlo Aeroflot (operated by CSA) :-) Nechápu, jak může Aeroflot prodávat letenky na let ČSA levněji než ČSA....

0/0
21.5.2009 14:21

tre

ČSA UŽ ZKRACHOVALI.

Tato firma je v permanentní ztrátě už minimálně čtyři roky. Zisk byl jenom z prodaného majetku a díky účetním machinacím. Tvrdík to začal a od tý doby se to už nezvedlo, protože tento manažment je tam jen na konečné vytunelování společnosti před privatizací. Z toho co vytuneluje odvádí desátky do stranických rozpočtú jak socanům, tak ODS. Jedni tam toho "manažéra" dosadili a ti druzí ho tam drží za "poplatek." Tím pádem je pro stát - politické strany - vše v pořádku a je to prakticky neprůstřelné.

0/0
21.5.2009 13:22

sirc

Re: ČSA UŽ ZKRACHOVALI.

Že ty si byl dopoledne moc na sluníčku? Dneska to pěkně připaluje.

0/0
21.5.2009 13:28

cejkis

Re: ČSA UŽ ZKRACHOVALI.

Bohužel to tak je.

0/0
21.5.2009 20:23

jmen0.prijmeni

Tady jsou zase všichni chytří

Z tohoto diskusního fóra by mohl každý jít dělat ředitele ČSA a hned by byli v plusu. Řekněte mi, jak chcete ořezat výdaje? ČSA splácí letadla. Když nebude platit, leasingovka jim sebere letadla. Platí údržbu letadel a techniky. Když nebudou letadla v předpisem daném stavu, ÚCL jim sebere licenci. Platí piloty. Když piloti nedostanou kolik si zaslouží, utečou ke konkurenci a ČSA skončí. Poraďte prosím panu Lešákovi, jak z této situace ven? Aby letecká společnost vydělávala, letadla musí být co nejčastěji ve vzduchu. Nemůžou si dovolit prodávat letenky pod cenou. To, že je nějaké společnost v červených číslech není žádná katastrofa. První čtvrtletí je vždy těžké a každá aerolinka má na toto období finanční rezervy. To, že se ztráty hradí z našich daní máte nějak potvrzené? Nebo to máte pouze z novin, diskusních fór a předvolebních mítinků politických stran?

0/0
21.5.2009 12:23

Hofos

Re: Tady jsou zase všichni chytří

Řešení pro nás/společnost/stát je jednoduché: PRIVATIZACE.

Stát, jako vlastník, přichází o spoustu peněz s každou ztrátou -- jako investor, hodnota jeho majetku stále klesá a politici nejsou evidentně schopni řídit/dozorovat fungování ČSA. Jedině idiot (nebo socka) by si koupil a držel akcie VĚČNĚ prodělečné společnosti, která nevyplácí ani dividendu, a s hřejivým pocitem vlasteneckého blba sledoval, jak mu ubývá investovaný kapitál :-P Po privatizaci ať se stará soukromý majitel.

Po všech těch extempóre socialistů proti privatizaci a dnešní "exlusívní" situaci v jejich účetnictví mám spíš strach, aby se vůbec našel nějaký finanční sebevrah, který ČSA koupí...

0/0
21.5.2009 12:38

sirc

Re: Tady jsou zase všichni chytří

O privatizaci ČSA se stát už jednou pokoušel. Dopadlo to katastrofálně, od Air France vykupoval podíl zpět. Ono se řekně...privatizace, ale situace je taková, že o ČSA v podstatě nikdo seriózní nestál a nestojí.

0/0
21.5.2009 12:50

jazykozpytus

Re: Tady jsou zase všichni chytří

1) "CSA splaci letadla." Ano, a splaci jich ten spravny pocet? A ty spravne typy? Neni to treba tak, ze CSA ma sanci zaujmout na trhu jen o tretinu nebo polovinu mensi prostor nez se (neuspesne) snazi zaujmout dnes?

2) Kdyz se zmensi flotila, bude zapotrebi min pilotu => lepsi vyjednavaci pozice CSA o platech pilotu (u jinych aerolinek je situace podobna nebo stejna, takze masivni odchody ke konkurenci moc nehrozi)

3) "Aby letecká společnost vydělávala, letadla musí být co nejčastěji ve vzduchu." S tim nelze nez souhlasit. Proc ma tedy CSA planovane tak dlouhe prostoje letadel na zemi?

0/0
21.5.2009 12:52

sirc

Re: Tady jsou zase všichni chytří

Omezení spojů v takovém rozsahu, jak to popisuješ, by byl konec ČSA. Jediný způsob udržitelného rozvoje, je totiž expanze (malá, velká, střední....ale vždycky musí být). Navíc, když změnšíš flotilu, v důsledku můžeš platit ještě víc než předtím. Fixní náklady, variabilní náklady,...a další takové blbosti do toho zasahují. Sám tomu nerozumím. Jenom si pamatuju, že často je výhodnější vyrábět se ztrátou než vůbec.

ČSA by jistě ráda zkrátila dobu letadel na zemi, jenže když v něm poletí dva piloti s letuškou a nikdo jiný, asi se to moc vyplácet nebude, že? :)

0/0
21.5.2009 13:27

jazykozpytus

Re: Tady jsou zase všichni chytří

K tem fixnim nakladum... Zakladnim problemem CSA je prezamestnanost, predevsim v administrativnich slozkach. Je tam porad armada uredniku, o kterych neni presne znamo, co delaji, ale pobiraji plat, firma za ne plati zdravotni a socialni, neco stal pocitac, u ktereho sedi, taky pronajem kancelare vcetne vytapeni, uklidu atd. Pomerove ukazatele hovori jasne: zhruba 1500 cestujicich na jednoho zamestnance. To je naprosto zalostny vykon ve srovnani s jinymi sitovymi dopravci (s nizkonakladovymi to ani nema cenu srovnavat, tam je to pres 10000 cestujicich na jednoho zamestnance).

Pouze snizovani techto fixnich nakladu je cesta k ziskovosti CSA. A pujde to i s mensi flotilou, ta expanze za ucelem expanze uz tady byla (Tvrdik).

0/0
21.5.2009 15:31

jazykozpytus

Re: Tady jsou zase všichni chytří

Provozni uver ve vysi 2,5 mld. Kc poskytla minuly tyden statni firma Osinek a.s., financovana ze statniho rozpoctu. To vam mozna uniklo. Takze ANO, ztraty se hradi z nasich dani.

0/0
21.5.2009 15:33

jazykozpytus

Re: Tady jsou zase všichni chytří

"Nemůžou si dovolit prodávat letenky pod cenou"... Se sluzbami a letovym radem si ovsem nemuzou dovolit ani prodavat prilis draho, coz ovsem nepochopili a stale to delaji. Letenky za 20-30 tisic za hodinovy let po Evrope nejsou vyjimkou. CSA jsou drazsi nez Lufthansa, British Airways, Swiss a jini, ovsem poskytovanou hodnotou se temto dopravcum ani zdaleka nepriblizuji. A tak se divi, ze jim za 30 litru nechce nikdo litat a klesa jim pocet cestujicich...

0/0
21.5.2009 15:36

wIadin

není to tak dávno

co piloti ČSA chtěli stejný plat jako jejich "zahraniční kolegové". Jenže to chtějí všichni lidi v této zemi - naprostá většina má ale tu smůlu, že nemůže ze své pozice vydírat ostatní.  Rád bych věděl jestli po takovéto sekeře má tahle společnost ještě právo na existenci. Podle mě krize není argument, prostě to neustáli tak konec chlapci. Ruské mafiány ze zemí bývalého CCCP at si vozí třeba Ajroflot, nemusí to platit český daňový poplatník. (Y)

0/0
21.5.2009 12:00

kunde

Re: není to tak dávno

můžete mi říct, jak Vy jako daňový poplatník platízte provoz CSA?

0/0
21.5.2009 12:32

jazykozpytus

Re: není to tak dávno

Uver na zachranu ČSA ve vysi 2,5 mld. Kc poskytla statni firma Osinek a.s. (jedini akcionar: Ceska republika, Ministerstvo financi). Hospodareni teto firmy jde primo ze statniho rozpoctu, tedy z penez danovych poplatniku.

0/0
21.5.2009 12:39

tom206

to vedou oranžoví nebo modří, pořád to směřuje do sratchek. čím to asi bude?

0/0
21.5.2009 11:43

ROSES LIVE

Tak tohle za Tvrdíka nebylo

:-© :-© :-©

0/0
21.5.2009 11:39

FrantaKibyc

Re: Tak tohle za Tvrdíka nebylo

No to víme všichni, že světová krize přišla až po socanech.

0/0
21.5.2009 11:45

DeWalt

Re: Tak tohle za Tvrdíka nebylo

jasně a hlavně v roce 2008 rozumbrado:-P

0/0
21.5.2009 11:56

DeWalt

Polanecký o tétio miliardě asi nenapíše

zato jistě chystá bouřlivý projev o vrhači vajec. Typické

0/0
21.5.2009 11:16

fenix007

Chci se odhlásit z daní

já bych  tohle prosím platit nechtěla. Když si moje firma "naplánuje" čtvrt miliardy ztrátu, tak mě prostě zavřou. Moje firma, když nevydělává, tak se se o tolik krátí náklady, až jde do plusu, nebo minimálně musí mít výhledově jistý plus.

Taky by mě hodně zajímalo jak vysoké jsou bonusy manažerů ČSA na konci roku.

Pevně doufám, že nejsou žádné.

0/0
21.5.2009 11:12

FrantaKibyc

Re: Chci se odhlásit z daní

No tak ty vypadáš fakt na velkou manažerku.

0/0
21.5.2009 11:50

1gomez

Lašák kecá už 4 roky, že to pujde do černých

a stihl pouze ČSA rozprodat. Na Tvrdíka se to už nedá svalit, tak to svalíme na krizi. ;-D

0/0
21.5.2009 10:50

Hofos

Tak co socky?

Jak dlouho budeme ještě držet tuto skvělou společnost? Ještě vaši pohlaváři v dozorčí radě nemají dost?

Navrhuju, když socky ČSA chtějí vlastnit, ať si v Lihovém domě udělají sbírku a dotují si ji...

0/0
21.5.2009 10:17

Bennu

Zajimave,

ze prave ODSaci jasali, ze odesel Tvrdik, a to uz je 2 3 roky zpet. Mimochodem, podivej se, kdo sedi v cele dozorci rady. ODSak Milan Kocarnik, pokud ti uz neslouzi pamet, tak ten pan jako ministr finannci, co umoznil danove uniky za desitky miliard z LTO.

0/0
21.5.2009 10:34

Brainwashington

Jó, teďka by byl te Ejroflot dobrej!

A´t to zaplatí páni poslancové a vláda ze svejch platů, dyž sou tak velkohubí expertí ! ;-D

0/0
21.5.2009 10:12

J i ř í

Re: Jó, teďka by byl te Ejroflot dobrej!

Než společnost se srpem a kladivem na svém znaku, to raději ztrátu.

0/0
21.5.2009 10:52

zeto

Hm...

Jo tak prej Tvrdík....;-D;-D;-D

0/0
21.5.2009 10:05

Sharkee

Re: Hm...

on taé Tvrdík nevedl ČSA v době hospodářské krize

prodělávat v době krize není nic nečekaného

prodělávat v době boomu je neschopnost

0/0
21.5.2009 10:32

zeto

Re: Hm...

Jenže on zase nakupoval letadla....

0/0
21.5.2009 10:34

Bennu

Re: Hm...

A neprodaval aktiva, jako treba CSA Cargo.

0/0
21.5.2009 10:35

Sharkee

Re: Hm...

ono bylo letos prodano Cargo??

;-D8-o

0/0
21.5.2009 11:16

Sharkee

Re: Hm...

ano, nakupoval je na leasing, ktery se nyni plati

splatka techto nakupu i male domu je tedy obsazena take v teto letosni ztrate

0/0
21.5.2009 11:16

T55

Kdo nakupuje na leasing

Nová letadla sice objednal Tvrdík, ale samotný  "nákup"  realizoval až Lašák! Nákup bylo možné zrušit, paradoxně bez sankcí a dokonce s drobným ziskem (odhaduji pár set mil.CZK). Tvrdíkovi lze vytknout leccos, ale faktickou likvidaci ČSA zajistil  až Laši a spol. (každý rok provozní ztráta přes 1 mld.CZK dotovaná prodejem majetku ČSA v rozsahu cca 3mld.CZK za tři roky působení). Státní pomoc 2,5mld. CZK poskytnutá letos umožní fungování ČSA do listopadu 2009.

0/0
21.5.2009 13:30

Sharkee

Re: Kdo nakupuje na leasing

a těď tu o červené karkulce

-

ukažte mi, která firma někomu podepíše smlouvu (dodavatel), kdy se v příapdě zrušení té smlouvy zaváže dát odstupujícímu zákazníkovi milióny

hned jdu tu smlouvu podepsat

;-D;-D;-D

0/0
21.5.2009 14:32

T55

O Červené Karkulce

To, že něco neznáte, neznamená, že to neexistuje. Letadla jsou obecně nedostatková komodita a v letech 2003-2007 byl vysoký převis poptávky po letadlech nad nabídkou. Samotná cena letadla je odlišná pro jednotlivé odběratele a některé menší a začínající aerolinie platí za stejné letadlo i dvojnásobnou cenu. ČSA vždy dosahovaly velmi zajímavé ceny a nebyl žádný problém "prodat" kontrakt na Airbusy se ziskem jiné společnosti. Zájemců bylo více než dost.

0/0
21.5.2009 15:18

dezzo

Re: O Červené Karkulce

R^

0/0
22.5.2009 10:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.