Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pumpy nabízejí velmi nekvalitní benzin, jméno firmy ale inspekce nezveřejnila

Českým řidičům stále častěji hrozí, že natankují nekvalitní pohonné hmoty. Česká obchodní inspekce zjistila u několika čerpacích stanic jedné firmy hrubé odchylky od jakostních norem, které nasvědčují manipulaci s palivem. Jméno firmy ale inspekce sdělit nemůže, porušila by tak prý zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

f0rr35t

.

Tak to jsou teda zákony pěkně na *****. Jména nezveřejní, takže neviditelná ruka trhu s tím nic neudělá a státní mechanismy očividně nefungují, když se benzín pančuje ještě víc. Ale hlavně že se papaláši předhání v tom, kdo na koho nakydá víc špíny ;-O Kdyby by šlo o hloupých 30 Kč, které dostanou lidi přímo na ruku, okamžitě by se rozjela propaganda po celé republice a zákony by najednou šly obejít.

0/0
16.6.2009 12:32

65c02

Možná by tedy bylo lepší zveřejnit pumpy, které nabízejí

kvalitní benzín a naftu.... :-)

0/0
31.5.2009 17:32

f0rr35t

Re: Možná by tedy bylo lepší zveřejnit pumpy, které nabízejí

:-) Jistě by to bylo hezké a vtipné řešení, ale kde není vůle...

0/0
16.6.2009 12:33

cibich

Ještě otázka.

Jak by ČOI dopadla,kdyby u soudu s takovou nepoctivou společností předložila ony odebrané,notářem ověřené vzorky?

0/0
31.5.2009 17:29

cibich

Největší zloděj je stát

a ještě v tom podporuje různé rádoby podnikatele.Nevzpomínám si,ale dělali komunisté totéž?Jestli-že ano,pak je tento režim stejný,jako oni !

0/0
31.5.2009 17:23

tojsemalectverak

tak to už je moc

prodejce poruší zákon ale nesmí být jeho jméno uveřejněno aby nebyl porušen zákon,,,tohle už není Kocourkov,to je něco daleko horšího,,,,doufám že se najde nějakej právník co udělá z tohodle precedens a vytříská na prodejci a potažmo ústavu pronic když to nesmí zveřejňovat pořádnej ranec.

0/0
30.5.2009 12:10

Flynn

Re: tak to už je moc

Hlava 22

0/0
16.6.2009 14:05

vodic

Globus?

Ja nemam zrovna nejlepsi zkusenosti s Globusem. Pokazde, kdyz jsem tankoval u nich, tak pri dojizdeni nadrze mi spatne startovalo auto. U jinych benzinek se mi to jeste nestalo.

0/0
27.5.2009 8:31

VLDX

V tom případě by měla padnout žaloba

na Českou Republiku u mezinárodního soudu. Tohle je naprosto nemyslitelné, abychom neměli právo vědět, kde prodávají zkažené potraviny, špatný benzín, kde provádí špatné služby. Nechápu tu větu, že by hrozili žaloby, tak proto to nezveřejní. V tom případě bude potřeba zažalovat stát!EU

0/0
25.5.2009 19:42

VLDX

Re: V tom případě by měla padnout žaloba

Jestli si to ti úředníci neuvědomují, tak jsou placeni z našich daní, my jsme jejich chlebodárci!

0/0
25.5.2009 19:44

Caupo

Trocha invence v redakci

Kdyby měli v redakci trochu invence, tak si zadají vlastní test (vzhledem k tomu, že indicie vedou k jisté síti by těch testovaných stanic nemuselo být moc) a udělali z toho parádní kauzu. Média jako hlídač suplující funkce státních orgánů - vždy na vaší straně. Myslím, že spousta čtenářů by za to byla hooodně vděčná. Jenže to bych toho asi chtěl moc :-(

0/0
25.5.2009 17:42

jirka h111

Re: Trocha invence v redakci

souhlas, take mam pocit, ze by to nemuselo byt tak drahe, protoze par typu urcite bude :-) nehlede na to, ze muzou pouzit vysledky co delala nejaka televize nedavno.. No az nebudou mit o cem psat, treba z toho udelaji zpravu dne..

0/0
26.5.2009 13:45

f0rr35t

Re: Trocha invence v redakci

Šlo by to rozjet i v televizi, jenže mám pocit, že investigativním reportérům někdo přistřihnul křídla. Dřív se snažili o nějaké zajímavé kauzy a dnes už se snad ve všech pořadech typu Judo nebo Ovce řeší neoprávněné reklamace a sousedské spory 8-o

0/0
16.6.2009 12:37

Shperhock

A co takto

Tak ať tedy ČOI zveřejní, od kterých pump byly vzorky v pořádku - tím zákon neporuší ;-D

0/0
25.5.2009 13:19

Vyplesk

Zrušit

Na co je nám tato inspekce (placená z našich daní), když se od ní nedozvíme informace, kvůli nimž byla zřízena?

Tuto zbytečnou instituci zrušte a z ušetřených peněz splácejte státní dluh. Ať si to platí pumpaři, když jsou jediní, kdo se dozví výsledek.

0/0
25.5.2009 11:32

VLDX

Re: Zrušit

Přesně tak ty lidé jsou placeni z našich daní a zatajují věci, které jsou v našem zájmu. Tady opravdu by měla padnout žaloba na ČR u mezinárodního soudu!EU[>-]Rv

0/0
25.5.2009 19:44

truthspeaker

franchising

Stát by prohrál soud s distribuční společností, protože nekvalitní benzín se prodával pravděpodobně pouze u jedné z mnoha čerpacích stanic. A protože se jedná prakticky bez výjimky o frenchising, majitelem té pumpy je nějaký soukromník a né ta distribuční společnost, která by byla zveřejněním poškozena jako celek. Jak dalece by měla společnost nést odpovědnost za svoje frenčízy a jak je to s právem na informace pořizované za daně spotřebitelů teď neřeším.

0/0
24.5.2009 15:52

VLDX

Re: franchising

To nás ale nemusí zajímat. Ať uvedou tedy přesné adresy těch benzinek a normálně to uveřejní. Značky by si t oměli potom ošéfovat s těmi provozovateli benzínek. Těm by měli odebrat okamžitě licence a zažalovat je o poškození značky. Já si myslím, že to ve smlouvách určitě mají! Takže nevidím důvod, proč by žalovali stát!

0/0
25.5.2009 19:52

VLDX

Re: franchising

Ještě k tomu, žalovat někoho, pokud provede nezávislé laboratorní testy a uvede pravdu? Tak kde to jsme?

0/0
25.5.2009 19:54

Flynn

Re: franchising

ja Ti to povim - tam, kam vetsinou slunicko nesviti...

0/0
16.6.2009 14:07

redpower

je to jasne

To bude zas Unicorn oil, uz dostal pokutu nejmin 2x.

0/0
24.5.2009 15:28

události komentáře

je to tu samý nepořádek!!! (preventivně pro cenzuru iDNES)

jak se já, obyčejný řidič, můžu bránit před těmi parchanty, co pančují benzín? Jak k tomu za své prachy přijdu? Když už nemůže ČOI nic odtajnit, tak bych čekal, že se procento nekvalitního benzínu bude snižovat, a ne zvyšovat! Chce to pořádně postihy v řádech miliard a ne tisícikorun!!! ČOI snažte se, od čeho vás MY daňoví poplatníci platíme?!?!?!?!?

0/0
24.5.2009 12:47

události komentáře

je to tu samý bordel!!!

jak se já, obyčejný řidič, můžu bránit před těmi parchanty, co pančují benzín? Jak k tomu za své prachy přijdu? Když už nemůže ČOI nic odtajnit, tak bych čekal, že se procento nekvalitního benzínu bude snižovat, a ne zvyšovat! Chce to pořádně postihy v řádech miliard a ne tisícikorun!!! ČOI snažte se, od čeho vás MY daňoví poplatníci platíme?!?!?!?!?

0/0
24.5.2009 12:44

Xladi

Firmu zveřejňovat nemusí

Podle mě by stačilo zveřejnění adres benzinek, kde se nekvalitní pohodnné hmoty zjistily, aniž by se zvěřejňovalo jméno firmy.

0/0
24.5.2009 11:50

pOne

Re: Firmu zveřejňovat nemusí

Nebo jmena firem, jejichz benzin byl v poradku ....

0/0
25.5.2009 7:29

Mario 66

Nejsem pravnik, ale muze mi nekdo

vysvetlit, jak by mohl nekdo prohrat soud v pripade, kdyby zverejnil jmeno firmy, ktera evidentne nesplnuje normy a prodava sunt, dle toho tedy, co tvrdi COI - "Oproti minulým měsícům došlo k nárůstu zjištění vzorků pohonných hmot, které neodpovídaly požadavkům českých technických norem a to především u automobilových benzinů. U motorových naft došlo k malému navýšení" ?

K cemu jsou tedy ty technicky normy? Lidska omezenost a blbost je asi nekonecnaRv Stejne tak jako iDnes, kdy slovo d*m*nce povazuje za vulgaritu(Y)

0/0
24.5.2009 9:31

Mario 66

Re: Nejsem pravnik, ale muze mi nekdo

Jeste k tomu dodam, proc tedy je mozne zminovat nejaky vyrobky, at uz z Ciny nebo jinyho statu, s tim, ze nepslnuji ty a ty normy, jsou z toho a toho spatnyho materialu.... neni to nahodou jen placani nesmyslu od uredniku, aby mohli dostavat tucne "pozorne"? Pravdepodobne ano, protoze opravdu nejsem s to pochopit, proc se muzu dozvedet, ze jedna trikolka je smejd, tamten vyrobek je sice ok, ale nema ceskej manual, ale ze benzin je ksunt, kterej muze ponicit auto, to je v pohode. Obrovsky flus na tohle

0/0
24.5.2009 9:35

nekronomicon

Takže když si zničím auto a nebo motorku

tak mě každý stejně pošle do (Y) to je panečku demokracie Rv

0/0
23.5.2009 14:53

VLDX

Re: Takže když si zničím auto a nebo motorku

můžeš se obrátit na ten úřad, že kvůli nim máš zničené vozidlo a požádat o plnou náhradu! Když nebudou chtít vyhovět, tak rozjet pořádnej soudní proces.

0/0
25.5.2009 19:46

VLDX

Re: Takže když si zničím auto a nebo motorku

Jinak to co je v ČR není demokracie, za tou se musí víc na západ!

0/0
25.5.2009 19:46

kykyrýs

Používám...

Používám své auto každý den.Tankoval jsem snad u všech větších pump.Podle mého pozorování a zkušeností byly rozdíly ve kvalitě (spotřeba,kultivovanost,hluk) někdy až moc veliké.Teď  beru benzín(N95) jen na pumpách Benzina a jsem spokojenej.

P.S. taky jste si všimli,že někde při tankování benzín voní a někde má zase takový divný zápach,prostě tak nevoní?

0/0
23.5.2009 12:11

Czechoslovakia_1

ochrana podvodníků má přednost

před ochranou občanů-zákazníků. Podle mého názoru není možné, aby bylo bráněno  zveřejnit kdo porušuje předpisy a okrádá a poškozuje zákazníka !;-O

Ale ono to je tak se vším. Zkrátka doba (a stát)  přeje podvodníků, zlodějům a vyžírkům. Ten kdo si plní povinnosti, neokrádá nemá právo na ochranu ;-O Chce se mi zvracet velebnosti :-© Tak co teď ?? Vzpoura, defenestrace a nebo jak se máme bránit ?:-/

0/0
23.5.2009 8:18

Bob Harwey

Re: ochrana podvodníků má přednost

Nezbývá, než plně souhlasit s tímto názorem. Zloději a podvodníci mají v tomto státě zelenou X let, zejména pak po roce 1989. Jen ať mi nikdo neříká, že je to " daň za svobodu"....

0/0
23.5.2009 9:44

hodilzáda

Re: ochrana podvodníků má přednost

Já bych to napsal takto:

"Zloději a podvodníci mají v tomto státě zelenou."  A Vůbec bych to neomezoval letopočtem.

0/0
23.5.2009 12:05

cvergl

Re: ochrana podvodníků má přednost

dokud se tento problém nedotkne přímo vlády nebo poslanců,tak se s tím nic dít nebude.Občan - volič - platič daní ať si nase..Jenom nadlidi to dokážou změnit až se jich to osobně dotkne.Chtělo by to nějakou menší revoluci.

0/0
23.5.2009 10:57

nitraMr

Re: ochrana podvodníků má přednost

těch se to nedotkne nikdy, protože jezdí ve státních autech za státní benzin, těm je jedno, že to auto zničí, naopak. Koupí si aspon zbrusu nové, zase za naše peníze

0/0
24.5.2009 8:35

dedko

Proti nekvalitnímu zboží

je jednoduchá rada. Zveřejnovat výrobce a prodejce ! A věc bude jednoduše vyřízena.

0/0
23.5.2009 7:39

p78

to mi hlava nebere

a nebyl by tohle ten nejlepší trest pro pumpaře, že by řidiči tankovali u konkurence? K čemu to je dobrý, když jim ČOI dá pokutu, proti ní se odvolají a stejně všichni ví, o kom je řeč, viz. vloni kauza Unicorn Oil:-©:-©:-©

0/0
22.5.2009 22:46

r.o.p.a.k

K cemu COI

Kdo jiny ma dbat o to aby bylo v obchodech kvalitni zbozi.

Za co by mel byt statni kontrolni organ zalovn, pokud by zverejnil protokol ve kterem by bylo uvedeno. Vzorek nabran v xxx v xxx hodin ze stojanu xy. Zkouska provedena akreditovanou laboratori xyz. Vzorek vyhovel/ nevyhovel. Byla vymerena pokuta xxxx.

Pak se divume ze tu zijeme jak v Kocourkove

0/0
22.5.2009 17:53

NAVSTEVAK

Prodejce s pancovanym benzinem by se ohradil proti cemu

a zaloval by koho? Kdyz by bylo uverejneno ze dne xx.xx.xxxx bylo v xx:xx odebrano palivo XXXXX v objemu XX l, ktere po laboratrnich zkouskach dle normy XX nespnilo pozadavky na dany druh paliva???

0/0
22.5.2009 16:34

FastDriver

Re: Prodejce s pancovanym benzinem by se ohradil proti cemu

Problém je možná v tom, že pumpy jsou v nájmu a pančovat může nájemce. Pak by to mohlo nevinně poškodit značku, která s tím třeba nic nemá.

0/0
22.5.2009 17:44

pinus

Re: Prodejce s pancovanym benzinem by se ohradil proti cemu

Jak nemá? Nájemci poskytuje značku, která mu slouží jako signál kvality pro své zákazníky. Je její problém, že si nedokáže vztahy s nájemci pohlídat.

0/0
22.5.2009 18:31

scorpion71

Re: Prodejce s pancovanym benzinem by se ohradil proti cemu

Nevím nejsem právník, ale přeci kdyby zveřejnili konkrétní pumpu, kde zjistili problém a třeba ještě s dovětkem, že u jiných pump daného řetězce problém zjištěn nebyl, tak by to snad nebylo nic proti ničemu.

Anebo ještě jinak-ten řetězec ať žaluje za poškození dobrého jména provozovatele pumpy, kde byl problém zjištěn (to přeci musí mít nějak mezi sebou smluvně ošetřeno).

0/0
25.5.2009 16:36

NAVSTEVAK

Proc to ten urad zjistuje

aby melo par uredniku jisty flek? Tak at je rozpusti a jdou se zivit jinam. NETAHLA!

0/0
22.5.2009 16:32

kadet

Re: Proc to ten urad zjistuje

Souhlasím, když to nesmí zveřejňovat, tak ať se ten úřad zruší. Jak pak má být dosaženo nápravy, když pokuty jsou zřejmě malé a viník se nesmí zveřejnit? Typicky český Kocourkov.

0/0
22.5.2009 21:22

Žokej Balabán

Kvalita

Kde je zásada rovného přístupu k firmám a zákazníkům! Pokud se objeví např. nekvalitní hračka, nebo jiný výrobek, hned je to na rapexu se vším všudy. A vše se zveřejní! A tak proč to není u prodejců paliv podobné????  [>-]Rv

0/0
22.5.2009 16:22

marmit

jak je možné,

že v případě závadných hraček a potravin se zveřejňuje ihned  a podrobně?

V případě benzínu nejde jen o zdraví, ale i o život - zůstanu díky špatnému benzínu

v nepojízdném autě na dálnici, způsobím tím hromadnou nehodu a kdo pak za to bude moct? Já bych hnala k zodpovědnosti ČOI;-€

0/0
22.5.2009 14:23

Milhaus1

Přišel čas na změnu

zákona!

Vypadá to, že si prodejci pohonných hmot z ČOI nic nedělají, pokutu vydělají zpět obratem ruky a je to.Stejně se nikdo nedozví co je to za firmu.;-O

A naši poslanci nemjí nic lepšího na práci než se vzájemně urážet a pomlouvat. ;-O

0/0
22.5.2009 13:59

zhulená mánička

Re: Přišel čas na změnu

až se nabízí otázka jestli v tom nejsou nějaké obálky či kufříky pod stolem,čemuž bych se ani nedivil páč je to opravdu absurdní....:-)

0/0
22.5.2009 14:05

Milhaus1

Re: Přišel čas na změnu

Jak už tu někdo psal o Shellu, tak je fakt, že když tam natankuju, tak mám pocit, že je motor hlučnější než když naberu někde u nějakýho hypru. Tak na tom možná něco bude. Podle mě je Shell jenom nafouknutá bublina.

0/0
22.5.2009 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.