Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student Agency odkládá žlutý vlak, který měl konkurovat pendolinu

Luxusní žlutý vlak mezi Ostravou a Prahou, který již několik let plánuje majitel firmy Student Agency Radim Jančura, zatím zůstane pouze na papíře. Firma se rozhodla projekt, který měl konkurovat pendolinu Českých drah, odložit a soustředit se na spoje dotované z veřejných rozpočtů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zeleznicar

Re KALKULACE

No tak s necim by se dalo souhlasit,ale pruvodci se chovaji slusne a umi poradit atd.......:-)

0/0
27.5.2009 14:54

zeleznicar

kalkulace

Vazeni odbornici,kdyz budete majitlele firmy nechate ji pojit,nebo se budete snazit,aby fachcila.tak nechte cd zit a nebudte blahovy ze jancurovi jde o vas.krizove to financuje coz nam zakazali a jde mu jen o prachy.a jak priznal schmit,ktery mimochodem proziral prachy cd a pak prchl k jancurovi,ze se za to neda jezdit,tak budme radiza kazdy den,kdy jezdi zeleznice.hrozi totiz realne omezeni az o 40procent.a ze se k tomu postavime celem,si budte jisti.s pranim hezkeho dne se louci zeleznicar:-)

0/0
27.5.2009 12:27

Baywatchnights

Re: kalkulace

No jasně, Jančurovi nejde o lidi, ale Českým drahám jo. No je to vidět v přístupu personálu v autobusech Student Agency a ve vlacích ČD...

Máš důkazy o křížovém financování? Běž s nimi na ÚOHS. Nemáš důkazy? Neobviňuj.

Mimochodem - k tomu křížovému financování dochází stále i u ČD. ČD dostávají víc peněz od MD na rychlíky, aby pak ty peníze použily v regionální dopravě.

To omezení železniční dopravy o 40% (myslíš tím vlakokilometry, nebo jak?) hrozí i tak, ať už Student Agency bude, nebo ne.

A bohužel na některých tratích je obsazenost vlaků natolik zoufalá, že ta redukce je nutná i tak.

0/0
27.5.2009 14:29

danny44

SA prohlásí...

a ýHnojte okamžitě publikuje jetě s několika vyjádřeními...

inu tak se dělá "PíáR"... :-)

0/0
27.5.2009 6:59

yast

Naprosta utopie ze strany SA

No, ono bylo snad jasne, ze to nikdo nepovoli, je naprosty nesmysl mit konkurenci treba ve vlakove doprave, tam bude muset byt vzdy jen jedna firma. Ten majitel student agency je totalni trotl a sulin. To by napadlo kazdeho blba provozovat nejlukrativnejsi trat s luxusnim vlakem, za pakatel s vysokym ziskem. Problem je, ze drtiva vetsina trati v CR jsou mnohem mene lukrativni a tudiz ztratove, ale stejne tam hold vlaky jezdi a jezdit musi, protoze tam zkratka lidi bydli. Kdyby mu nabidli trasu motorakem z horni dolni, ktery ma 500 obyvatel co dojizdi nekam do mesta za praci a na te lince denne jede 50 lidi, tak by si asi takovy byznys rozmyslel ze? Uznavam, ze CD jsou moloch a pekne prohnily, nejezdim s nima, je mi to vcelku jedno, ale tohle je tak zrejme, ze jsem to musel napsat .... jedna trat je proste ziskova a jina ne, kompenzuje se to hold tou ziskovou, je to spravne? ano! je majitel SA utopista? ano! mohly by byt CD mnohem uspornejsi? 100xANO, ale to na tom planu SA nic nemeni

0/0
25.5.2009 18:55

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Pane bože, proč je na této i dalších diskusích pořád opakován stejný nesmysl? ;-(

S jakým vysokým ziskem že se jezdí mezi Prahou a Ostravou? Proč jsou tedy všechny rychlíky i vlaky Eurocity na této trase dotovány? Proč Pendolina na této trase prodělávají?

Ale - pokud by to bylo výdělečné - jakým právem by si tu trať měla uzurpovat pouze jediná firma? Tím právem, že "vždycky se to tak dělalo"? Rv

Kdyby mu nabídli trasu motorákem z horní dolní, tak by mu dali (stejně jako teď dávají Českým drahám) dotaci na provoz, která by pokryla jeho náklady a něco by mu ještě zbylo. Měl by prakticky jistý příjem, na rozdíl od té nedotované dopravy, kde nic jistého nemá. !

0/0
25.5.2009 19:00

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

A ještě něco - NENÍ správně, když by byly zisky (pokud by byly, ale ony nejsou) z hlavních tratí "přelévány" do tratí vedlejších. Když je něco ziskového, tak se ten zisk má použít na další zlepšování služeb na dané trase.

Když je něco ztrátového, tak je potřeba, aby přispěly kraje nebo stát určitým příspěvkem.

0/0
25.5.2009 19:02

Bery

Re: Naprosta utopie ze strany SA

V celku souhlas, ale problem je v te posledni vete...

"Když je něco ztrátového, tak je potřeba, aby přispěly kraje nebo stát určitým příspěvkem."

Kdyz kraje z nasmlouvane castky zaplati jen 70% (nebo kolik to je), tak se to nejak resit musi.

0/0
25.5.2009 19:49

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Souhlas, řešit se to musí, a to takto:

1. Stát přispěje na každý vlkm v regionální dopravě nějakým procentem (Bendl nedávno slíbil jednu šestinu, myslím, že únosná by byla i jedna třetina, ale víc ne).

2. Ty lokálky, které lze snadno nahradit autobusy, se odstřelí.

Rozhodně se to nemůže řešit tak, že dopravce (čti "ČD")bude dostávat (prý se to tak dnes děje) od MD na rychlíky záměrně víc peněz, než je potřeba, aby pak ty peníze "utopil" v regionální dopravě. To není transparentní řešení.

0/0
25.5.2009 20:45

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Co to je snadno nahradit autobusy?

0/0
25.5.2009 23:52

blekkal

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Například odstranit vlak který v mnoha případech veze třeba jediného pasažéra a použít autobus, jehož jízdní řád lze dle potřeby v čase operativně upravovat? V posledním roce jsem jel několikrát vlakem trasu, kterou celkem dobře z minulosti znám, může to být 50 km a překvapilo mne, že je to stále stejné jako za totáče - nebylo výjimkou, že jsem ve vagonu seděl sám. Chápu, že i těch deset lidí ve vlaku se potřebuje do cíle dostat. Ale skoro bych řekl, že zaplatit jim taxík by nás vyšlo levněji...

0/0
26.5.2009 5:47

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Ano, stává se i to. Jsou také vlaky, které se vracejí a mohly by projet jako souprava. Je ale lepší, když jede pro lidi. Čím je ale operativnější úprava JŘ pro autobus než pro motoráček nevím.

0/0
26.5.2009 6:30

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Ano, ale stejně tak jsou i autobusy, které se vracejí (tj. jedou "proti špičce"). Já se o to docela zajímám a řekl bych to takto - pokud mají na nějaké trati dál jezdit vlaky, tak musejí jezdit pořádně (anebo vůbec). Základem by mělo být (a leckde už to tak je) interval každé 2 hodiny po celý den a v celém týdnu, a ve špičce zahuštěný na interval jedné hodiny.

Pokud se tohle u nějaké trati nevyplatí, že tam těch spojů tolik potřeba není, anebo když by při takovém počtu spojů jezdilo každým jednotlivým vlakem málo lidí, tak je lepší autobus, nedá se nic dělat.

0/0
26.5.2009 11:09

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

A v čem že je úprava JŘ pro autobus operativnější? No přece v tom, že není potřeba se ohlížet na technologické požadavky křižování ve stanicích (na jednokolejných tratích).

0/0
26.5.2009 11:11

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Pokud navrhneme pravidelný JŘ a operativně z něho spoj vyndáme, není žádný problém. Lze to naprosto snadno. Obzvláště na regionálních tratích.

0/0
26.5.2009 12:59

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Ale pořád jsi limitován tím, že se ty vlaky musejí potkat někde, kde je víc kolejí (ve stanici). U autobusů takový problém obvykle není.

0/0
26.5.2009 15:53

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Pořád dokola. Máme hodinový takt, jsem spokojen, kratší interval už je kravina. Tedy je úplně jedno, když chci omezit dopravu, tak jeden, dva nebo patnáct spojů vyřadím. Pouhý úřednický úkon. Snad už jsem to napsal srozumitelně.

0/0
26.5.2009 16:38

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Tys mě asi nepochopil. Samozřejmě vím, co to je pravidelný takt. Ale chci zdůraznit, že zatímco na silnici se ty dva autobusy můžou vyhnout kde chtějí, tak na jednokolejné trati to jde jenom tam, kde je víc kolejí (tj. ve stanici), což přece jen svazuje při tvorbě jízdního řádu.

Vyjde jedno křižování v jedné stanici, ale pak nemusí vyjít třeba další křižování o půlhodinu později v další stanici.

0/0
26.5.2009 19:58

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Já moc dobře vím, jak funguje jednokolejka. Denně na ní koukám z okna. Je zavedený taktový systém a reagovat se dá naprosto pružně. U nás to jezdí po hodině. Znáte jednodušší způsob, jak omezit provoz? To proboha s křižováním nemá vůbec nic společného! Pokud uberu spoj, jen situaci zjednoduším. Křižujeme pravidelně, tj. např. první třetí, pátá stanice. Když vyjmu spoj, tak motorák nepojede, výpravčí nedá na volno, cestující se nedočká...................

0/0
26.5.2009 20:12

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Já jsem tě pochopil, ty mě asi ne. Prostě jsem chtěl napsat, že zatímco autobusy se můžou potkat kde chtějí, tak vlaky na jednokolejce nemůžou. To je samo o sobě limitujícím faktorem. Ale nic to nemění na tom, že na některých místech prostě vlaky mají své místo a udělají lepší službu než by udělaly autobusy, ale jsou tratě, kde jsou vlaky v podstatě přežitkem a autobusy by byly lepší, i bez ohledu na to, že vlaky jsou přece jen dražší na provoz než autobusy.

0/0
26.5.2009 20:24

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Nechci urážet, vážím si toho, že diskutujeme slušně. Ne vždy tomu na diskusi je. Ale musím trvat na tom, že jste vedle. SYSTÉM JEDNOKOLEJNÉ TRATI DOKÁŽE OPERATIVNĚ A NAPROSTO SHODNĚ VYŘADIT SPOJ JAKO NA DOKOLA VYBETONOVANÉ PLANETĚ. Naprosto shodně. Je to jenom na objednavateli. Technologie dopravy s tím opravdu nic nemá. Pokud máte na mysli spoje naopak přidávat, tam to nejde do nekonečna a pružně. Je jenom otázka-má to při hodinovém taktu smysl?

0/0
26.5.2009 21:06

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Jo až teď jsem si všiml, že jsi na začátku psal o případném vyřazení (tj. zrušení) jednoho spoje, špatně jsem to pochopil. Pak je to jasné a chápu to. Jen dodám, že takové zrušení jednoho spoje toho často moc neušetří, protože třeba pracovníkům běží pracovní doba apod.

0/0
26.5.2009 22:35

Bery

Re: Naprosta utopie ze strany SA

U drahy mam znameho a co jsem se ho ptal, tak jim pracovni doba tedy nebezi. Maji tzv. preruseni a placene to neni. Takze se mu treba stane, ze je v praci 20 hodin a placenych ma 8. Za zbytek nema nic.

0/0
28.5.2009 20:52

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

A ještě jedna drobnost - pokud vede trať někudy, kudy je potenciál 50 dojíždějících lidí za den, tak na té trati nemá osobní doprava co dělat. To levněji odvozí autobusy (a stačily by nějaké menší).

0/0
25.5.2009 19:08

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Jak se pozná, že autobusy jsou levnější?

0/0
25.5.2009 23:55

blekkal

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Jako všude v ekonomice. Sečtou se plusy a mínusy a vyjde číslo. Je na tom něco k nepochopení?

0/0
26.5.2009 5:49

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Pochopitelně. Jsou totiž dva pohledy na věc. Regionální dopravu platí v podstatě kraje. Ty vybírají autobus nebo vlak. Pro ně je levnější autobus. Ale pro daňového poplatníka už ne. Autobusy mají totiž zcela jinak nastaveny ekonomické podmínky. 1. neplatí za dopravní cestu, vlaky za každý km na všech tratích. 2.Železnice se stará o zastávky, nádraží. V zimě odklízí sníh, mnohde se pro cestující topí. U zastávek pro autobusy vyhrnují sníh obce a mnohdy hradí zbudování přístřešků. Ještě jsem nikdy neviděl pracoovníky obce vyhrnovat sníh na peronu. A autobusový dopravce si jezdí a jezdí.

0/0
26.5.2009 6:39

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Svým způsobem to vypadá nespravedlivě, ale zkus si uvědomit jednu věc:

Pokud jede jen malý motoráček, tak větší část toho poplatku za dopravní cestu znamená poplatek za řízení provozu (výpravčí, dispečeři), ne za opotřebení té cesty.

0/0
26.5.2009 11:16

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

V mnoha případech tam jezdí nákladní vlaky. A na menších lokálkách fungují podle D3-dopravu řídí jediný člověk z uzlu, který tam musí být tak, jako tak. Navíc se začínají budovat "dálkoviny". Tedy v řízení provozu problém v žádném případě není. A když už jsme u toho řízení. Na silnici je dopravní policie, kterou platím já ze svých daní. Když půjdeme do detailu: záchranáři, hasiči, personál v nemocnicích... Doprava po silnici je 16x horší, co do úmrtí. Tedy autobus váže také nějakého toho člověka.

0/0
26.5.2009 13:06

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

I vybudování "dálkoviny" něco stojí. 16 x více mrtvých je v autech a na motorkách, málokdy se stane, že se stane nehoda autobusu, kde někdo umře.

Ale i kdyby se to nějak započítávalo a zohledňovalo, tak ta železniční doprava je prostě dražší než autobusová, to se nedá nic dělat.

Samozřejmě, že vlaky mají výhody oproti autobusům, ale i tak je myslím stávající rozsah vlakové osobní dopravy neudržitelný.

0/0
26.5.2009 15:48

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Nedáte ani jedno číslo a víte, že je železnice dražší.   To máte asi křišťálovou kouli a kocoura.

Vlak je úspornější v palivu díky menšímu valivému odporu.

Co se týče nehod, umře více lidí v autobusech, než vlacích. Ten poměr možná nebude tak ostrý, jako v obecném srovnání.

0/0
26.5.2009 15:56

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Ne, nemám křišťálovou kouli, ale znám čísla. Autobusoví dopravci požadují jako dotaci na buskm cca 20 Kč. České dráhy požadují za 1 vlkm sólo motoráčku (který má kapacitu prakticky stejnou jako standardní autobus) přes 50 korun (a stěžují si, že to je málo). I po odečtení poplatku za dopravní cestu, který tu byl zpochybňován, to je přes 40 korun. Vlak je prostě dražší, to se nedá nic dělat.

0/0
26.5.2009 20:00

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Tak kouli nemáte. Docela bych rád znal zdroj onoho nesmyslu. Pokud nezapočítám do nákladu vše, nemá výpočet cenu. Snad pro zviditelnění autobusového dopravce. Pokusím se příkladem. Chodím na zastupitelstvo a na jednom byl schválen příspěvek na stavbu asi dvaceti přístřešků na zastávky. Město vše zatáhlo (statisíce), dělá pravidelnou údržbu (sníh, tráva, nátěry, opravy po nenechavcích...). Ano, správně! Zatáhl to daňový poplatník. Zeptejte se toho, co provádí nesmyslné výpočty, jestli ho alespoň podobné věci zajímají.

0/0
26.5.2009 21:15

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

No ale zase tu je druhý pohled - ty zastávky jsou na chodnících, které je potřeba udržovat tak jako tak. Ale jinak souhlasím, je to zčásti nespravedlivé. Ale myslím, že nějaké znevýhodnění autobusů by bylo nešťastným řešením, protože lidi by to jen a jen vyhnalo do aut (pokud by se kvůli tomu muselo zdražovat) anebo by se rušily spoje (pokud by stouply dotace). Anebo obojí...

Ale přesto si myslím, že i pouhý součet nákladů jako odpis vozidla + mzdové náklady + náklady na údržbu a úklid + výrobní a správní režie je příznivější pro autobusy. Kolejová vozidla jsou obecně dražší, ve vlacích jezdívá (ano, není to tak všude) i průvodčí, a bohužel ČD mají hodně vysoké nepřímé náklady.

Ale i když odhlédnu od finanční stránky - zopakuji - jsou prostě tratě, na kterých má osobní doprava smysl, a je potřeba, aby byla páteří dopravního systému, a autobusy na ni navazovaly a neměly s ní souběh.

Na druhou stranu jsou i tratě, které vedou mimo přepravní proudy atd.A ty jsou snadno nahraditelné busem.

0/0
26.5.2009 22:41

Bery

Re: Naprosta utopie ze strany SA

"aby byla páteří dopravního systému, a autobusy na ni navazovaly a neměly s ní souběh."

Ten soubeh je bohuzel docela casty problem. Kolikrat jsem se divil, ze bus odjizdi uplne stejne jako vlak. Jeste bych pochopil stejnou trasu, ale proc proboha v uplne stejnou dobu ?

0/0
28.5.2009 20:48

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Proč ve stejnou dobu? Asi proto, že to je objednateli (tedy krajskému úřadu) úplně putna. Tak to je bohužel stále u převážné většiny českých krajů. :-(

0/0
28.5.2009 22:36

Bery

Re: Naprosta utopie ze strany SA

:-(

0/0
30.5.2009 9:21

sirc

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Asi takhle....celá devadesátá a další léta se dopravci na trase Praha - Brno, - Liberec, Karlovy Vary....vymlouvali na nízké ceny, výnosy, drahé vstupy a ospravedlňovali tak ty pojízdné popelnice. Najednou přišla SA  s novým autobusem, do té doby nemyslitelným servisem a i přes to vydělala.

S ČD a dráhou obecně je to stejné. Dokud se nepodaří rozbouřit totálně stojaté vody, nikdy se nic nezmění. Úspěchy regionálních vlakových dopravců dávají tušit, že už nějaké ty vlnky se objevily, ale pořád nás čeká obrovský kus práce.

0/0
25.5.2009 22:07

SUNicko

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Otázkou je, jak moc tyto žluté autobusy jsou dotovány z prodeje letenek, kde je pan Jančura jednička v ČR.

0/0
25.5.2009 23:31

blekkal

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Vážně? Nebo je to jen dojem vyvolaný šikovným marketingem :-) Dovolím si dodat, že marže na letenkách jsou už nějakou tu dobu v podstatě nula a vydělává se na tom poněkud jiným způsobem (a není to žádná sláva). Student Agency a potažmo Orbix nikdy nedokázaly zaujmout korporátní klientelu, popřípadě ta zkusila a s hrůzou utekla zpět e svým původním dodavatelům.

.

O letenkách tohle vůbec není.

0/0
26.5.2009 5:52

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Neznáte ekonomiku společnosti SA a víte, jak super hospodaří. Zajímavý pohled. Kteří vlakový dopravce má jaké úspěchy?

0/0
26.5.2009 0:01

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Třeba Jindřichohradecké místní dráhy. Ty Jindřichohradecké úzkokolejky byly v době vlastnictví Českými drahami vyloženě na odpis, ale od té doby, co byly tratě zprivatizovány, ty tratě mají, jak se zdá, budoucnost zajištěnu. R^

0/0
26.5.2009 11:18

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Víte, kolik tam jezdí lidí? Z čeho je ta budoucnost zajištěna? Z kapsy toho soukromníka?

0/0
26.5.2009 13:08

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Lidí tam jezdí v letním období dost, hlavně zvláštními vlaky. Nevím, z čeho ta budoucnost je zajištěna, ale ty úzkokolejky od doby, co jsou v soukromých rukách, udělaly znatelný posun vpřed, nádraží jsou pronajímána k ubytování, parní vlaky tam jezdí v letním období denně, dochází k obnově svršku na trati...

Na rozdíl od ČD, které to v letech 1996 - 1997 dotáhly tak daleko, že trať do Nové Bystřice byla technicky nesjízdná a na trati do Obrataně byl osekán jízdní řád tak, že se stal nepoužitelným.

Samozřejmě ale, že to nejde všechno z "kapsy toho soukromníka", veškerá regionální doprava včetně pravidelných spojů na úzkokolejce je dotována krajem.

Ale pokud by tento soukromník neexistoval, tak už by zřejmě nebylo kde jezdit, protože ty tratě by šly už před lety do kytek.!

0/0
26.5.2009 15:52

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Nechci dělat advokáta ČD. Nádraží ČD jsou pronajímána k ubytování a nejen k ubytování. Mohl bych jmenovat. Je jich hodně. Dochází k obnově svršku. Lze dát i jiné příklady. V čem je lepší Viamont v Trutnově? Najdete alespoň jeden malinkatý rozdíl?  To, že se trati ujme soukromník je super. Když není jiná možnost. Dráhy ve velkém v soukromých rukou je nesmysl. Dokazuje to naprosto jasně dvousetletá historie drah.

0/0
26.5.2009 16:46

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

V čem je lepší Viamont v Trutnově? Napadá mě to, že má průhlednější vyúčtování k objednateli, protože tím, že jezdí v té oblasti jen na té trase (do Královce nyní nic nejezdí), tak dokáže přesněji vyúčtovat své tržby i náklady.

Dráhy (jako koleje) v soukromých rukou jsou opravdu nesmysl. Ale nesmysl není, když by bylo víc dopravců i s větším podílem na trhu.

Ano, k obnově svršku i dalších částí tratí dochází. Ale v konkrétním případě Jindřichohradeckých úzkokolejek si stojím za tím, že nebýt lidí z JMHD, tak minimálně trať do Nové Bystřice by tu dnes už nebyla.

0/0
26.5.2009 19:56

109e

Re: Naprosta utopie ze strany SA

K čemu je více dopravců na jednokolejné trati? Několikráte píšete, jak je složité sestavit JŘ. Tady si to zkuste uvědomit. Na jednokolejce jde o monopol jako vyšitý. A je úplně jedno, kdo to jezdí. Jezdí jeden !

Viamont není ani lepší, ani rychlejší, ani levnější. Personál je naprosto stejný. Jen televize z toho udělala estrádu. Natočila strojvedoucího, jak vymetá špínu z motoráčku." VIDÍTE, JAK TO U SOUKROMNÍKA JDE !" Toto jsem dělal před třiceti lety za totáče bez kamer. Privatizace drah je nesmysl. To dokazuje např. Švýcarsko a Anglie.

0/0
26.5.2009 21:29

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

Zeptám se znovu opačně - vadí to něčemu, že tam jezdí Viamont?

Levnější Viamont opravdu je - minimálně pro cestující, protože nerozlišuje tzv. zákaznické a obyčejné jízdné. :-)

Nevím, jakým právem by měl na všech tratích jezdit donekonečna stále jeden a ten samý dopravce, zejména když tento dopravce chce po objednatelích stále více peněz, když kvalita příliš nestoupá.

Opakuju to, co jsem napsal už výš - privatizace samotných drah jako kolejí je i podle mě nesmysl, ale aby se zvýšil podíl dalších dopravců na železničním trhu, proti tomu nemám ničeho nic. Konkurence může železnici jen prospět.

0/0
26.5.2009 22:45

Bery

Re: Naprosta utopie ze strany SA

"zejména když tento dopravce chce po objednatelích stále více peněz, když kvalita příliš nestoupá."

Jestli to nebude tim, ze stale stoupaji naklady... mzdy, energie, najmy atd.

0/0
28.5.2009 20:44

Baywatchnights

Re: Naprosta utopie ze strany SA

No ale v porovnání posledních cca 5 let ty dotační požadavky stoupají daleko víc, než je inflace, do které by se to zdražování mělo promítnout. :-/

0/0
28.5.2009 22:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.