Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je konec, říkají experti k General Motors. Dluh se nepodařilo umazat

Největší americké automobilce General Motors se přetrhla poslední nitka naděje na přežití. O akcie, za které chtěla firma získat nutných 27 miliard k úhradě dluhu, není zájem. Reorganizace firmy je příliš náročný úkol, a tak experti věští výrobci chevroletů téměř jistý konec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Montaigne

Někde museli udělat američtí soudruzi chybu

!  Ostatně, jací to jsou světoví manažeři předvedli u nás v kopřivnické Tatře!;-D

0/0
30.5.2009 9:04

pajikcz

Naprosto vporadku!

R^R^R^

0/0
28.5.2009 11:48

UPTOWN

Odbory

Krasny priklad co spusobi odbory a socialni inzenirstvi.

0/0
27.5.2009 15:37

sirc

Re: Odbory

Pochybuju, že chápeš význam pojmu sociální inženýrství :)

0/0
27.5.2009 18:33

karel87451

Re: Odbory

No podle me absolutne vubec :)

0/0
27.5.2009 19:12

UPTOWN

Re: Odbory

To je kdyz takovou velkou fabriku ridi odborovy predaci misto CEO a lidi pro to urcenych. To je kdyz se 10 let vymysli jak zachovat  netrzni umele prostredi uprostred tak vysoce konkurencniho trhu jako je automobilovy prumysl, misto aby se hledala cesta zpet k prosperite. Vyraz socialni inzenyrstvi mi prisel primerene vhodny.:-)

0/0
27.5.2009 23:55

Ludek_II

Re: Odbory

Prosím tě, nauč se raději česky, jooo ;-D

0/0
28.5.2009 5:38

UPTOWN

Re: Odbory

Na to uz je pozde Ludo:-/

0/0
28.5.2009 6:15

ET_demokrat

hmmm...

moloch je téměř mrtvý

0/0
27.5.2009 15:00

ntk_

dluh se nemaze, ale platí

čekali, že se dluh vymaže :-)) Čekali, že se jednoho krásného dne probudí a všichni co tam dělají nebudou chtít svoje nevyplacené mzdy, dodavatelé si řeknou my na to máme tak nám platit dluhy taky nemusíte atd. že ? tak se někdo probudil z krásného sna a musel uznat, že se plán jak vymazat dluh nepovedl....

Apropo to byla ta firma co dostala (vyžebrala) miliardy dolarů schválené ještě od Bushe ? a potom si management za úspěšnou dotaci a řízení podniku rozdali extra prémie v milonech USD a zařídili si mnoha milionové speciální výlety ? aspoň teď víte kde skončila poslední dotace pro GM..

Kolik peněz stojí celý koncern udržet při životě?, jaký je minimální prodej co udrží automobilku?, jak dlouho je toto číslo ve ztrátě ? Kolik, že amerických aut se používá ve  veřejné správě USA? kolik je to % ? Kolik % z prodaných aut v USA jsou americké výroby a původu ? Kolik % se vyveze a prodá do světa z celkově prodaných a vyvezených aut z USA ? Tohle jsou % k zamyšlení a proč vlastně krachlo GM

0/0
27.5.2009 13:51

sirc

Re: dluh se nemaze, ale platí

GM krachne, protože má trojnásobné personální náklady a zastaralou výrobu. Netřeba za tím hledat nic složitého

0/0
27.5.2009 18:35

ozinka

to se dalo cekat

0/0
27.5.2009 12:59

sarunecka

Cruze

A na nový model Chevrolet Cruze se musí čekat.

0/0
27.5.2009 11:52

liberecak

Re: Cruze

Možná už se ho nedočkáš

0/0
27.5.2009 12:08

JP007

Re: Cruze

...třeba není za co vyrábět. ;-D Pardon, není to míněno škodolibě. :-)

0/0
27.5.2009 12:21

performer2

Re: Cruze

a kde se to vyrábí? Jako bývalé Daewoo nejspíš někde v Jížní Korei, ne?

0/0
27.5.2009 14:19

Martin z Čech

jak chtěj zamáznout dluh

když ty jejich auta nidko nekupuje.jednoduše přirozenej výběr-silnější vyhrává

0/0
27.5.2009 11:50

liberecak

Re: jak chtěj zamáznout dluh

V tomhle případě spíš slabší - ukázalo se, že donekonečna trvat na 5.6 V8 jako základní motorizaci nevede k touženému cíli :))

0/0
27.5.2009 12:06

sirc

Re: jak chtěj zamáznout dluh

V8 je v USA pořád nejprodávanější motor a cpe ho do aut i Toyota (do menších V6). Jen v tom to není. Výrobní řady amerických automobilek prostě zastarali. Kdo nereinvestuje 90% zisku do vývoje, neuspěje.

0/0
27.5.2009 18:41

Martin z Čech

Re: jak chtěj zamáznout dluh

v americe začíná bejt konkurence, a chevrolet se nenaučil dělat design aby se líbil našincům,nehledě na to že jejich jeden zaměstnanec stojí co u nás 3

0/0
27.5.2009 23:13

dr_NO_

jaderný odpad

jaderný odpad není podle mě žádný problém, prostě se uloží a nechá se 20 000 let ležet, do té doby již lidstvo přijde na to co s ním, nejspíše ho ale znovu vyzvedne a zpracuje

0/0
27.5.2009 11:21

Hofos

Re: jaderný odpad

Jedarný odpad má zavádějící pojmenování -- už existují nápady, jak tento "odpad" použít jako palivo do nové generace reaktorů. Nejkouzelnější na tom je, že toto palivo se už nemusí nikde těžit, že ho máte hezky narovnané ve skladě :-)

0/0
27.5.2009 11:44

General Custer v.2

Re: jaderný odpad

Furt lepsi nez ty hory popilku z uhelnych elektraren.

0/0
27.5.2009 12:02

prasak1

k čemu potřebujeme vědce, stačí zajít na diskuzi a je to ...

Neexistuje vůbec žádný důvod, proč by ekonomika nerostla dvou ciferně permanentně, protože lidské potřeby jsou neomezené, ovšem muselo by se makat.

 ;-D;-D;-D R^

0/0
27.5.2009 11:20

prasak1

Re: k čemu potřebujeme vědce, stačí zajít na diskuzi a je to ...

autorem je opět dříč skrbling ... ;-D

0/0
27.5.2009 11:21

Swooppy

Spojené státy nastoupili cestu k nastolení k ...

AMSOC - tzv Americký socialismus,jenž bude lavírovat na pomezí nacistickosocialistického řízení země.Obama byl "dosazen" do funkce /největšími donátary Obamovy kampaně byli Wall Street bankéři v čele s Goldman Sachs/ aby svým charismatem uklidnil černošskou "menšinu" a připravil společnost na nadcházející nepokoje.Jako jeden z úkolů který bude prosazovat je zavedení tzv. milic /řekl to sám ve svém projevu/ které budou mít veliké pravomoci a budou moci "voensky" zasahovat na území USA /armádě jsou akce na US území zapovězeny ústavou/.Jako další úkol bude změna některých článků ústavy jenž povedou k odzbrojení civilního obyvatelstva /záměr je jasný/.Bude to bolestivý přerod /stát se obrazem svého někdejšího nepřítele/ jenž je však urychlován bankroty společností jako GM,ztrátou statusu globální rezervní měny atd..Tento "přerod" je však předobrazem osudu i ostatních globálních mocností,např EU.Kdo drží taktovku NWO? Kdo chce vědět,ptá se:QUI BONO!

0/0
27.5.2009 11:19

golemič

Re: Spojené státy nastoupili cestu k nastolení k ...

Svet se pomalu pripravuje privitat Velkeho vudce - diktatura, jaka nemela obdoby je jiz za dvermi. Demokracie na tom pracuje, je to nevyhnutelne.

0/0
27.5.2009 11:48

liberecak

Re: Spojené státy nastoupili cestu k nastolení k ...

shlédnul si Podvod jménem Obama a udělal nám z něj výcuc?

0/0
27.5.2009 12:08

Swooppy

Re: Spojené státy nastoupili cestu k nastolení k ...

Ten jsem ještě neviděl:) ale viděl jsem i četl toho již dost.Mimo jiné i články Lukáše Kovandy z Týdne a dnes další v E15 článek "dolaru hrozí pád".Pak už jenom sčítáš 2+2 .... A propo,docela dobrá byla videokonference s Německým ekonomem a politikem Klausem /nemohu si vzpomenou na jeho první jméno/ lze najít na síti.Ikdyž je toho tam daleko více.Od Endgame Alexe Jonese po satirické vystoupení britských komiků na bbc "run to North rock":)

0/0
27.5.2009 12:43

USB_hub

Re: Spojené státy nastoupili cestu k nastolení k ...

jeste ze ne ANGSOC :-P

0/0
27.5.2009 12:10

buxus

Re: Spojené státy nastoupili cestu k nastolení k ...

Říkáte: "Jako jeden z úkolů který bude prosazovat je zavedení tzv. milic /řekl

to sám ve svém projevu/ které budou mít veliké pravomoci a budou moci

"voensky" zasahovat na území USA /armádě jsou akce na US území

zapovězeny ústavou/."

Jenže v USA na tohle přece už dávno mají Národní gardu (The National Guard of the USA), která - kromě toho, že představuje rezervní armádu pro obranu země , právě slouží i pro případy stavu vnitřního ohrožení a tento stav může vyhlásit prezident, senát, ale také guvernér příslušného státu.

0/0
27.5.2009 13:24

prasak1

hele skrbling a to že makáš 12 hodin denně, tím se chlubíš

na to nadáváš, já to nepochopil.

0/0
27.5.2009 11:14

prasak1

Re: hele skrbling a to že makáš 12 hodin denně, tím se chlubíš

... nebo ...

0/0
27.5.2009 11:14

izeizei

Re: hele skrbling a to že makáš 12 hodin denně, tím se chlubíš

Prostě to jen konstatuje. Jen doufám, že tady teď diskutuje ve svém volnu...;-DR^

0/0
27.5.2009 11:15

masoreti

Re: hele skrbling a to že makáš 12 hodin denně, tím se chlubíš

neblbni, to je ta práce. 12 hodinová šichta na síti.

0/0
27.5.2009 11:18

izeizei

Re: hele skrbling a to že makáš 12 hodin denně, tím se chlubíš

;-D;-D;-DR^ Tak jsem to taky myslel. To byla samozřejmě ironická poznámka! ;-DR^

0/0
27.5.2009 11:20

izeizei

Vše špatné je k něčemu dobré. Všechny krize mají

také očistný charakter, takže zastaralé, nepružné, slabé a přežité, co se v blahobytných časech veze na vlně prosperity, prostě zanikne. Tu s větším, tu s menším třeskem, Ale hej, kldyž se kácí les, lítaj třísky, ne? ;-DR^

0/0
27.5.2009 11:13

golemič

Re: Vše špatné je k něčemu dobré. Všechny krize mají

Ano, novy rad povstane. Ale neteste se.

0/0
27.5.2009 11:50

izeizei

K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

elektřinu. A pointa? Dyť ta elektřina, kterou do těch baterií musíte cpát snad může být ze solárního, nebo větrného zdroje, ne??? Kde je problém??? 8-o;-DR^

0/0
27.5.2009 11:11

mk.charlie

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

Problém je ten, že pokud tu elektřinu ze solárního panelu nebudeš dotovat asi tak 700% až 1000% výkupní ceny, tak se nedostaneš ani na dvojnásobné náklady jako u dieselu.

0/0
27.5.2009 11:14

dr_NO_

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

že tato elektřina je drahá a je jí málo, drahé a neekologické jsou i baterie

0/0
27.5.2009 11:15

izeizei

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

ano, zatím. Dříve nebo později k ní (alternativní) musíme přejít, neboť uhlí a ropa nejsou nevyčerpatelné.  Já jsem pro to "dříve". Proč už teď se intenzivně nezabývat výzkumem a rozvojem těchto ekologičtějších možností pohánění našich vozítek. R^

0/0
27.5.2009 11:17

dr_NO_

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

výzku se  musí zaplatit, mít vysledky, dle mého je dobrým směrem výzkum jaderné fůze, tam bych směroval veškeré peníze, které jsou na nějaké obnovitelné zdroje apod., pak bude dostatek levného vodíku

0/0
27.5.2009 11:20

dr_NO_

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

ještě jsem zapomněl dodat že tato elektřina není stabilní zdroj energie, pokud by jsi uvedl jadernou elektrárnu, to by byla jiná

0/0
27.5.2009 11:17

izeizei

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

Jádro? Proč ne. Když se vyřeší kam s odpadem, nebo se vyvine taková technologie, při níž se žádný odpad vyskytovat nebude, nebo bude minimální a snadno odbouratelný. :-P;-DR^

0/0
27.5.2009 11:19

Niky79

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

Ach jo. Vis, kolik odpadu zatim vyprodukovaly Temelin a dukovany dohromady? Vlezlo by se to do dvou pokoju v byte.

Srovnej to s plochou, kterou ti zaberou vetrniky ci panely.

0/0
27.5.2009 11:31

JP007

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

R^R^R^

0/0
27.5.2009 12:30

pašík Holden

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

Rozmnělnit, rozprášit na velké ploše na úroveň přirozené radioaktivity. Nevím proč se to nedělá, asi že to chtěj ještě pozdějc využívat.

0/0
27.5.2009 13:45

General Custer v.2

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

Solarni nebo vetrne zdroje maji zapornou energetickou bilanci.

0/0
27.5.2009 12:04

Rosomak

Re: K autům na baterii, do kterých je potřeba odněkud "nacpat"

To nepochopí. Napiš jednoduše, že nikdy nemohou vyrobit tolik elektřiny, kolik se jich spotřebovalo k jejich výrobě.

Ovšem je nutné dodat, že poměr poklesl. Také že tato elektřina je zaplacena v ceně těchto panelů. Tj. pokud se pořizují bez dotací, pomáhá to zvyšovat a slevňovat jejich výrobu

0/0
27.5.2009 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.