Diskuze
Stát zalepí loňskou ztrátu Českých drah, přidá jim 3,2 miliardy
Děkujeme za pochopení.
loogieboy
...
tak hlavne ze sef CD se citi jako uspesny manager a neciti zadnou vinu na tomtu katastrofalnim hospodarskem vysledku....
vitejte v
mik-esh
privatizace
třeba po částech a vpustit na koleje konkurenci. jinak tahle černá díra, kde mizí ročně miliardy, bude jen nabírat na síle.
Baywatchnights
Re: privatizace
Ta konkurence se na ty koleje v osobní dopravě nedostane do té doby, dokud nebudou kraje i ministerstvo vypisovat výběrová řízení na jednotlivé vlakové linky. Do té doby tu bude Moloch pořád, a ani nebude přesně známo, jestli jsou jeho finanční nároky oprávněné nebo ne.
miropiro
Neumíme financovat...
České dráhy si mohou samy za to, že nemají peníze.
Včera chtěl jet můj kamarád z Prahy do Brna. Přemýšlel, čím pojede. Píšu mu: >>Máš "In-kartu"? Nemáš. Pojedeš jako jednotlivec za 319,-Kč.<< To je cena podle kilometrů. Ještě loni existovala akce, že když si koupím jízdenku aspoň den dopředu, bude stát 175,- Kč.
Ale takto se dráhy připravily o zákazníky. Já tu jejich "In-kartu" mám a jsem spokojen, ale co ostatní, co ji nemají?
Pitomost je též vyhlásit od 14. června slevu na místenku do Pendolina z Brna do Prahy a naopak. Místenka za 0,-Kč, pokud máte jízdenku a můžete ji předložit. TO JE DEGRADACE! Pendolino je sice stále povinně místenkové, ale teď tam polezou i méně pohodlní občané, kteří někdy cestují. Místenka měla stát aspoň 30 Kč. To není moc, spousta lidí by si to koupila a dráhy by aspoň vydělaly.
Ale ne, ono to musí být zadarmo. Beztak od prosince 2009 pustí Pendolino z Brna do Prahy pravděpodobně jen jednou denně...dementi...
Baywatchnights
Re: Privatizovat CD a vytvorit kompetici
Myslíš, že když privatizuješ téměř monopolní moloch, tak že se něco zlepší? Kdo myslíš, že by ty ČD mohl koupit? Leda tak DB nebo SNCF (německé nebo francouzské dráhy). Ale tyto společnosti jsou ve vlastnictví svých států, takže by o skutečnou PRIVATIZACI (tj. odprodej do PRIVÁTNÍCH rukou) ani nešlo.
virtual
to je pěkný
stát naleje českým drahám 3,2 miliardy ( asi musí koupit auta ještě nižšímu managementu ), ale přitom stát dluží za stavbu D47 1,5 miliardy ( viz: http://www.novinky.cz/ekonomika/170203-stat-dluzi-za-dalnici-d47-miliardu-a-pul.html ) a dodavatelé si musí brát úvěry od bank ( dokonce jim to stát radí ), aby přežili, a stát nemá peníze. Teda údajně. Jak je vidět, pro kamarádíčky má. Někde je něco špatně. Asi...
Baywatchnights
Re: to je pěkný
No, pro kamarádíčky... Otázkou je, jestli je správně (a dosud tomu tak - několik let - bylo), že osobní a spěšné vlaky financují jen kraje (a stát - ministerstvo dopravy) na to nedává ani korunu.
Myslím, že i ty osobáky a spěšňáky by měl stát nějakým menšinovým podílem doplácet (Bendl slíbil, po tom, co modří odboráři udělali bububu, že stát přispěje 1/6 dotací, myslím, že by se to dalo zvýšit i na třetinu, ale je to jen můj názor), ale na druhou stranu - neřeší se tím jiné otázky, jako jestli ČD hospodaří dostatečně efektivně (a to určitě nehospodaří), nebo na kolika tratích je ta osobní doprava zbytečná a dá se snadno nahradit autobusem. To se takovýmito dosypy jednomu "vyvolenému" dopravci bohužel prakticky nezjistí.
p78
ŽALUDA
může být v klidu, určitě mu zase přidají 100000 měsíčně, za takový hospodaření si to přece zaslouží, né...
_gravedigger_
presne tak
CD - to je tunel, pred kterym muzou vsichni Stehlici a Kozeni a dalsi blednout zavisti. Proc pokutu za spatne hospodareni nezaplati manazment?
Baywatchnights
Re: presne tak
To není špatným hospodařením, ta ztráta prostě vzniknout musela. Jde o ztrátu ze spojů regionální osobní dopravy, která si na sebe nikdy nevydělá. ČD nedostávají (podle svých vyjádření, ale ona je to zřejmě pravda) od krajů dotace v plné výši, no a tím vzniká ta ztráta. Dřív se ta ztráta "zalepovala" zisky z nákladní dopravy, ale to už nejde, protože ČD-Cargo již druhý rok hospodaří samostatně.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...