Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tošovský: Šrotovné může být v zimě

Šrotovné v Česku je připravené ke spuštění, zatím ale není jasné, kdy si Češi o příspěvek třicet tisíc budou moci zažádat. Vláda termín nestanovila, ministr průmyslu a obchodu Vladimír Tošovský ovšem předpokládá, že by to mohlo být na přelomu roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

to je ale drzost

Proč podporovat automobilový průmysl na úkor ostatních odvětví?

Jak je možné, že stát dotuje odbyt soukromých firem z peněz daňových poplatníků?

Proč mám někomu přispívat na nové auto, když současně dotuji České dráhy?

...

A boty, nechtěli byste ještě moje boty?

0/0
9.6.2009 20:47

houzar

šrotovné

žádost pro nějakého ekonoma aby mi pomohl s problémem jak se dostat k novému autu.jsme s manželkou již sami máme auto staré 18.let důchod 10000Kč x 2

jeden důchod je na nájem jídlo a pod.druhý na pojištění ,benzin,opravy bytu,a pod.Nové auto stojí prům. 300 000Kč.měsíčně bychom mohli dát 2-3000Kč.kdybych byl bohatý tak si auto koupím /protože ho potřebuji / i bez šrotovného a naopakžádný movitý člověk nemá auto starší 10-ti let.možná ůloha pro matematiky a né pro politiky,protožeti si vždy to své urvou a řeknou lidem kolik je půměrná mzda v ČR

0/0
8.6.2009 12:39

vymrzovac

Re: šrotovné

tak přesně takovejm lidem je směřováno šrotovné :

1)k čemu potřebuje důchodec nový auto za 300? zapomeňte na nový auto, kupte si zachovalýho favorita nebo feldu za deset tisíc

2)dů-CHODEC už dle názvu má chodit především pěšky! Jinak mu ztvrdnou klouby, a bude z něj dů-nechodec:-/....vemte bábu do parku krmit holuby, na Slapy teď jezděj mladý

3)pokud na něco nemáte, tak si to prostě nemůžete dovolit.   tečka!    Hlavně si nebrat půjčku

0/0
8.6.2009 15:13

truthspeaker

Re: šrotovné

Lituji, ale na nové auto prostě nemáte. Tak to prostě je. Co Vás opravňuje se domnívat, že by Vám na něj měli přispět ostatní z daní?

0/0
9.6.2009 20:38

Polarni punta

Hmm

podívejte se na Slovensko jak mu šrotovné pomohlo RvRv. Princip letadla nikoho z krize nevyvede. Jen ji oddálí a prohloubí.

0/0
8.6.2009 9:27

Santa1

Šrotovné prohloubí krizi?

Maximálně nezpůsobí nic. Příjem státu z auta pořízeného se šrotovným bude pořád vyšší, než u auta pořízeného podnikatelem bez DPH, tak neplácejte nesmysly. Navíc počet aut pořízených se šrotovným bude relativně zanedbatelný oproti těm podnikatelským.

0/0
8.6.2009 15:13

vymrzovac

Re: Hmm

šrotovné velmi pomohlo českému automobilovému průmyslu. A to zejména proto, že jsme ho v české republice neschválili, takže u nás vyrábíme za peníze z okolních státůR^R^R^   to je největší přínos šrotovného v česku!!

0/0
8.6.2009 15:15

pěnice

Jen si myslím

 že to dopadne u mnoha mladých tak,jako u kamarádky mé dcery.Kdy za vidinou nového auta podepsala leasing,dnes,po zruba osmnácti splátkách to chce přenechat někomu jinému,protože nestíhá platit a bojí se,že jí auto zabaví.

0/0
7.6.2009 23:08

Santa1

Re: Jen si myslím

To je každého věc, stát neprodělá ani na takovém případu.

0/0
8.6.2009 15:14

ant.

...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

...z toho by zhruba 1/2 mohly být škodovky - to při roční produkci 900 000 vozů znamená produkci za dva týdny ...teď je otázkou, kolik lidí koupi odloží do zimy...takže jsou to vyhozené peníze...ale proč ne, dluhy se přeceplatit nemusí (s.Paroubegg) - že za dva roky bude úrok z dluhu 100 miliard, to asi nikomu nevadí...8-oRv

0/0
7.6.2009 21:28

naroznej

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

Škoda nevyrábí 900.000 vozů , šrotovné by se týkalo pouze fabií s největším motorem 1,4 63 KW a roomsterů s nejslabším motorem 1,2.

Pokud to vztáhneme jenom na ty Fabie , 40.000 aut  znamená produkci zhruba na 2 měsíce (běžná denní kapacita je 1000 aut , v lednu se vyrábělo 700 aut , nyní se vyrábí 1200 aut) .  Dle mých odhadů je s výrobou fabií spojeno v ČR cca 15 tisíc pracovních míst. Pokud tito lidé budou pracovat , budou odvádět daně i další odvody , budou utrácet -tudíž i podporovat ostatní odvětví. Pokud tito lidé budou na pracáku , státu nezaplatí nic.... stát jim bude naopak platit podporu a soc. a zdrav. pojištění.

Je otázka , co je lepší .

Stát  vyhazuje peníze z okna  i jinak. Vzpomeňme na MS v Liberci , které nás stálo zhruba stejně , jako se plánují max. výdaje na šrotovné. A jaký byl z této akce přínos pro tuto zemi ? Přijede příští zimu do Liberce více turistů ?

0/0
7.6.2009 21:59

Paul100

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

Z čeho usuzujete, že v případě šrotovného budou lidi kupovat pouze škodovky a to ještě jen Fabie 1,4 a Roomstery 1,2 ?

0/0
7.6.2009 22:40

GUHU

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

to jsem taky nepochopil, tu jeho teorii...

0/0
7.6.2009 23:53

wenous

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

Asi chtel poukazat na to ktery auta se vejdou do cenovyho limitu.

Ale nejak se mu to nepovedlo. S vyjimkou Superbu se do limitu vejdou vsechny modely skodovky. Snad jen RS a nadupany oktavky jsou mimo limit. Lide kteri cekaji na srotovne ale na jiny auto ne z na Fabii 1.2 nebo 1.4 a Roomstera 1.2 nemaji. Mit 30 tis slevu na nejlevnejsi oktavu, ktera stoji cca 300 tis nestoji ani za povsimnuti. Kazdy dealer Vam da vetsi slevu v zimnich vyprodejich. Navic letos budou ty auta ve vyprodejich o dost levnejsi, protoze jich hodne zbyde. Srotovne by stalo za uvahu pokud by bylo aspon 60 tis (nejlepe 90 tis), protoze pak by levny fabie,citroeny a hyundaye vysly na neco malo pres 100 tis. JInze lidi by stejne sli do Daewoo nebo dacia, protoze tyhle auta by byly za pulku - za cenu ojetin.

0/0
8.6.2009 2:35

naroznej

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

Není limit pouze cenový , ale i emisní. A do tohoto emisního limitu se vejdou pouze Fabie a Roomstery s uvedenými motory.

Pravda , ještě se tam vejdou motory TSI a naftové. Nepředpokládám , ale , že si nějaký občan pro svoji soukromou potřebu koupí auto s motorem 1,4 TDI.

To , že se zkombinuje výprodejová cena se šrotovným a výsledná cena bude hodně zajímavá..... to bude ten efekt.

Žádný model Dacie se nevejde po stránce emisí do šrotovného,.

0/0
8.6.2009 9:25

Verjan

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

Z této "AKCE" neměl jít užitek státu, ale Kateřině a spol. , to bylo jasné už po prvních žádostech a slibech o peníze od státu a kraje. Takže ne z okna, ale zcela konkrétním lidem.

Šrtovné by se týkalo i  jiných aut než Škody, ale výše šrotovného je směšná, že se za to naši politici nestydí.  

0/0
8.6.2009 0:54

SBR

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

To stale neni duvod podporovat automobilky, byt to muze byt majoritni zamestnavatel. (Druhym prikladem jsou CD - tam kdyby to nedotoval stat, tak krachnou do roka). Nicmene to, ze mi zavrou fabriku, protoze lidi si uvedomili, ze nema cenu kupovat stale nova auta, neznamena, ze v zivote uz nic jineho delat nebudu - co se nautrati za auto, se utrati jinde. Tudiz zacnu pracovat jinde nebo dokonce zacnu podnikat.

Krize muzu donutit automobilky vyvijet mnohem lepsi technologie nebo snizovat cenu. Ted nebudou mit duvod. Pod hlavickou boje proti krizi ji budou jen oddalovat. Copak to nikdo nevidi?

0/0
8.6.2009 6:27

naroznej

Re: ...takže se prodá asi 80 000 nových aut...

Nemáte pravdu.

Hodně lidí má na svých účtech velké peníze , které nemají tendenci utrácet. Pokud budou každý den slyšet padesátkrát , že se vyplatí nákup nového auta , hodně z těchto lidí půjde a koupí si jej. (Kdyby tato masáž nepřišla , nekoupili by si jej)

I přes šrotovné se stejně automobilky potýkají se sníženými výkony. ŠKODA loni vyrobila více aut , než vyrábí dnes.

U každé automobilky , kterou znám je oddělení vývoje jediným oddělením , které dnes funguje na 150%. Vývojáři , kteří odcházeli z pracoviště loni v 15:00 , odcházejí dnes ve 20:00.

Ono se dá podívat i na trh , kolik je nových modelů a v brzké budopucnosti nově avizovaných

0/0
8.6.2009 9:32

Ladis1982

a co dal

a co potom srotovne pro ostatni prumysl. lobbing se tady ukazuje jako k r a v a[>-]EUV

0/0
7.6.2009 20:27

muflonus

se

šrotovným nesouhlasím,jenom z chudáků co maj poslední naspořený peníze udělaj do budoucna ještě větší chudáky v nové fábii :-/

0/0
7.6.2009 20:20

pechovick

Re: se

no on taky nikdo nikomu kupovat nové auto nepřikazuje že ano... je to pro ty co si stejně nové auto koupit chtěli, tímto si ho koupí v době která je pro stát výhodná (podpoří zaměstnanost, výrobu apod.)

0/0
8.6.2009 8:53

CHRISTO

Re: se

nezlobte se to je opravdu stupidni nazor. Kdyz si ty lide ty auta koupi v dobe srotovneho co se stane az srotovne skonci? Prozradim Vam tajemstvi, ktere se v programu CSSD nedoctete. Bude jeste vetsi propad prodeje... Pokud automobilky maji omezit vyrobu z duvodu nizsi poptavky, tak at ji omezi (nebo at investuji do vyvoje, ci at snizi cenu, btw Fabie za 220 v zakladu a s pristrojovkou jako ve Favoritu mluvi za vse!). Me podnikani mi stat take nedotuje! A ja nechci ze svych dani podporovat zahranicni nadnarodni automobilky!

0/0
8.6.2009 9:27

siviez

dotaz

kam dáme ta stará auta, když už dneska málokteré šrotoviště vám vezme starej auťák?;-)

0/0
7.6.2009 20:17

muflonus

Re: dotaz

Paroubek a jeho parta si vezmou montérky,autogen a nastoupěj řezat a šrotovat vraky ;-)

0/0
7.6.2009 20:22

jan.banos

Sešrotovné

Já už jsem se sešrotoval o víkendu :-) jen potom v nědeli mně bylo poněkud :-P

0/0
7.6.2009 19:59

spartan15

Všem

Dejte všem 30000,-kč jako šrotovné.Jeden si koupí auto,druhý vymění televizi,ledničku,pračku atd.Vše na základě likvidace starých.Jinak je to protěžování jedné skupiny obyvatel.Je to placené z daní a tak mají nárok na podporu všichni.Jedni na auto a druzí zas na nějaké jiné vybavení domácnosti.Jinak toto není kapitalismus,ale komunismus.Bez práce koláče.[>-]

0/0
7.6.2009 19:44

SBR

Re: Všem

Hmmm. kdyz uz srotovne, tak, pravda, toto by bylo rozumnejsi. R^

0/0
8.6.2009 6:30

nnyky

Když ne v zimě,

tak na jaře. Nebo v létě. Nebo na podzim. Nebo prostě někdy. Ať tak či tak. Než ho u nás zavedou, tak již budou všechna auta o uvedených 30 tisíc dražší :-/

0/0
7.6.2009 19:31

jacobsen

Tímto výrokem pan ministr zastavil prodej aut

0/0
7.6.2009 18:37

wenous

Re: Tímto výrokem pan ministr zastavil prodej aut

No ale skodovku to moc trapit nebude podnikatele ted utraci a skoda stejne hlavne vyrabi ted na vyvoz ...

0/0
8.6.2009 2:37

matysek-k

šrotovné je cesta do pekel

ekonomický nesmysl, co ty automobilky budou vyrábět za rok, nebo 2? Až si všichni našrotují?

0/0
7.6.2009 16:50

Viper1

Re: šrotovné je cesta do pekel

Ale tak soudně. Kdo z lidí, kteří mají 10 let staré auto by si koupil nové bez šrotovného? Ono to šrotovné často vyprovokuje k nákupu nového auta lidi, kteří by jinak sáhli po ojetině.

0/0
7.6.2009 18:50

GUHU

Re: šrotovné je cesta do pekel

myslíš, že 30 000 o tom rozhodne? To těžko, např. pokud někdo potřebuje větší auto,  a nemá na nové, tak si koupí ojetinu - přece si nebude kupovat malé auto, aby využil šrotovné, když se do něj rodina nevejde? A když má dost peněz na nové větší, tak 30 tis. ho nespasí, a kromě toho 30 tis. může s dealerem usmlouvat a nepotřebuje šrotovné...

0/0
8.6.2009 0:02

SBR

Re: šrotovné je cesta do pekel

asi tak nejak. Snad zvitezi zdravy rozum. U aut je stale kde slevnovat.

0/0
8.6.2009 6:28

ODSakEda

Ach jo, na el. invalidní vozík nejde přispět ani 1,-kč!

Ale někomu(!) na nové auto=rozmar ano??? A to prej má stát. pokladna krizi??? Větší krizi na mnohé je třeba!!!;-€

Topol, ač mi je nesympatickej to dobře vystihl - Škodaovka (německá!) jede na plno neb jí odbyt udělali socialistickejma dotacemy blbí "Rakušáci" a "Němci"! Tak nač utrácet za takové nesmysly v v čeesku??? Hlavně at je na důchody, sirotky a mezáky a na infrastrukturu - silnice nestíhaj ani spravovat o mostech ani nemluvě...!!!

0/0
7.6.2009 16:40

naroznej

Re: Ach jo, na el. invalidní vozík nejde přispět ani 1,-kč!

Ono jde o to , že v okolních zemích to brzy skončí. Takže teď to zavádět je nesmysl , neboť na Fabie se čeká x měsíců. Ale až to v okolních zemích doběhne a české fabriky nebudou mít opět co dělat..... proč to nezavést.

0/0
7.6.2009 22:03

SBR

Re: Ach jo, na el. invalidní vozík nejde přispět ani 1,-kč!

protoze nemusime opakovat kazdou hloupost, kterou zavedou za hranicemi :)

0/0
8.6.2009 6:31

GUHU

Re: Ach jo, na el. invalidní vozík nejde přispět ani 1,-kč!

invalidní vozík se hradí v plné výši, tak nemel nesmysly...

0/0
8.6.2009 0:03

Next Apache

Moravec

páčil názor z Tošovského. Zapoměli, že v říjnu budou volby a o nějakém přitroublém šrotovném už rozhodne nová vláda?;-D

0/0
7.6.2009 16:26

0100

Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

vnutit sociálnědemokratickými politiky, jejíž výdej je vyšší než příjem. Ovšem co takové protekcionářství dělá s vědomím lidí nevyužívající šrotovné či s vedením podniků, které jsou také v krizi a budou nastavovat ruce, to jsou škody nedozírné! Nedivil bych se, kdyby nejen kvůli šrotovnému, ale dalším populistickým návrhům poslali voliči ČSSD u voleb k čertu.;-D

0/0
7.6.2009 15:42

0100

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

http://ekonomika.idnes.cz/5-705-korun-za-vterinu-sledujte-jak-vam-dluh-ceska-roste-pred-ocima-p8p-/ekonomika.asp?c=A090605_155253_ekonomika_ven

0/0
7.6.2009 15:45

pechovick

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

Těžko šrotovné nezavést když "naše" automobilky parazitují na šrotovném v německu a na slovensku. Nejde ani tak o solidaritu s německem nebo slovenskem, ale spíš o elementární politickou korektnost a dobré mezinárodní vztahy. Když všichni kolem budou sanovat ekonomiku své země a jen česko nepodpoří automobilový průmysl je to dost pěst na oko. Nezapomeňte že to my jsme ti kteří by výpadkem automobilek byly nejvíc postiženi. Šrotovné je hloupost, ale když už to jednou někoho napadlo a neudělala se s tím přítrž na úrovni EU, těžko můžeme být za ty vychcánky kteří jen příjmají objednávky na nová auta.

0/0
7.6.2009 15:49

OttoCZ

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

Dobrá, ale proč ho zavádět právě formou přímé dotace? Proč neudělat třeba jen slevu na dani, nebo odpočet ze základu daně (obdoba uznatelnosti zůstatkové ceny v případě daně z příjmu FO u základu z podnikání, či DzPPO)? Bylo by to rozhodně levnější.

0/0
7.6.2009 16:03

pechovick

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

to je určitě rozumný návrh, ale co třeba důchodci (u nihž se právě vlastnictví auta staršího než 10 let dá čekat)?

0/0
7.6.2009 16:10

General Custer v.2

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

Takze az Nemci skoci z okna, tak v ramci elementarni politicke korektnosti mame skocit taky?

0/0
7.6.2009 16:06

pechovick

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

to určitě ne, ale v tomto případě nejde čistě jen o politickou korektnost. pořád zapomínáme připomenout to hlavní - v regionu střední evropy jsme prostě špičkou výrobců automobilů. Máme tu víc automobilek než kolik je na tak malý národ zdrávo. Až povolí efekt šrotovného z německa, spustí se náš a dá to trochu víc času. Otázka je jestli to pomůže. Předpoklad je asi takový že to oživí ekonomiku na dostatečnou dobu než se obnoví přirozená poptávka ve světě. Ale to je právě jen předpoklad našich "vůdců". Otázka jestli to tak bude nebo ne, to se uvidí, ale je to pořád lepší než nedělat vůbec nic. Ty peníze ze šrotovného se do ekonomiky stejně z větší části vrátí (DPH, zaměstnanost, kdo koupí nové auto, nenechá ho jen tak v garáži jako to staré že, vyjezdy na nákupy?...atp.) Z těch možných blbostí, je šrotovné asi tak nejmenší blbost. Proto ji ostatně ostatní státy zavedly.

0/0
7.6.2009 16:15

naroznej

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

Já bych dodal ještě ještě následující:

Češi jako fyzické osoby mají dluhy cca 1,8 bilionu  Kč, ale úspory na účtech 2,8 bilionu Kč. Jestli něco ekonomika potřebuje , tak to jsou peníze. Dle mého názoru je cílem šrotovného přesvědčit ke koupi nového auta i lidi , kteří peníze mají a kteří by si nové auto nekoupili. Prostě přesvědčit je k tomu , aby své peníze nenechali ležet na účtech , ale poslali je do oběhu.

0/0
7.6.2009 22:09

hugo.tom

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

ono jde taky jak jsou ty úspory likvidní, pokud jde o různá spoření (důchodové, investiční, stavební) tak na ně určitě jen tak šáhnout nemusí. U mě je šrotovné nesmysl, vymyšlený socialistickou evropou. Jednak sníží to prodeje před šrotovným, každý bude raději čekat a taky to sníží prodeje po šrotovným. Takže efekt veškerý žádný, jen stát příjde o další peníze daňových poplatníků, což nikoho nebolíRv

0/0
8.6.2009 8:41

SBR

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

Pokud je na trhu moc automobilek, je jasne, ze musi nektera z kola ven. Od toho je krize. Aby procistovala. Pokud nekdo argumentuje nezamestnanosti, tak chci pripomenout, ze existuji i jine prace.

Z moznosti, jak ozdravit ekonomiku povazuji srotovne za hloupost a to dost velkou. Jen pro uplnost - sam mam starsi vuz a podminky srotovneho bych splnil. Nicmene je mi opravdu proti srsti nechat si prispivat na auto. Kdo chce, ten si slevu 30K  ( i vice) ukeca. Statni subvence jen deformuje trh.

0/0
8.6.2009 6:35

jacobsen

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl, který si ČR nechala

šrotovné je hloupost, píšete, ale proč nenásledovat hlupáky. Zelený u Moravce řekl krásnou větu - neučme se z vlastních chyb, Amerika jich za poslední měsíce udělala tolik, že budou celému světu jako poučení stačit na dalších sto let

0/0
7.6.2009 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.