Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student Agency odstoupila od souboje o regionální vlaky

Žluté vlaky dopravce Student Agency zůstanou dál jen na papíře. Firma se na poslední chvíli rozhodla, že se nezúčastní výběrového řízení na provozování dotovaných osobních vlaků na části území Libereckého kraje. Důvodem jsou její informace, že České dráhy nabídnou v tendru podnákladovou cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

student-nazor

Ja bych se rad svezl v High Jetu

Nevim lidi jak vy, ale ja bych se HOOOOODNE rad svezl v HIGH JETU od Student Agency!!!  to je uplne o necem jinem...pendolino hadra...kdo nevidel, nevi

0/0
12.6.2009 0:43

student-nazor

Lidi porad nespokojeni...

Nechapu jednu vec...Student Agency nabizi lidem luxus, naprosto nadstandartni sluzby a to levneji nez jakykoliv jiny dopravce kolem a lidi sou porad nespokojeni a maji porad pripominky..

0/0
12.6.2009 0:35

student-nazor

PREHLED SOUCASNEHO STAVU:

>>>>CD  Brno-Praha<<<<  316 Kc   ..na zakaznickou za 900 Kc/3 roky!!!, tak 237 Kc 

bez klimatizace, zadne dalsi sluzby

>>>>Eurolines  Brno-Praha<<<< 200 Kc (studenti na ISIC za 150 Kc) klimatizace a WC, zadne dalsi sluzby

>>>>Student Agency Brno-Praha<<<< 165 Kc  (studenti na ISIC  za 130 Kc)

klimatizace, WC, Wifi internet, denni tisk, magaziny, stewardka, radio, film,..

0/0
11.6.2009 16:25

student-nazor

Re: PREHLED SOUCASNEHO STAVU:

Kdyz si to logicky porovnam, tak Student Agency nema zadnou konkurenci, co se tyce ceny a nabizenych sluzeb! Ceske drahy vam ani za dvojnasobek ceny nenabidnou takove sluzby, nejsou schopni dat do vlaku ani Wifi internet, proste nic.

Student Agency sou schopni a konkurence jen zavidi...

0/0
11.6.2009 16:27

student-nazor

Re: PREHLED SOUCASNEHO STAVU:

jezdim s nema casto a jsem naprosto a uplne spokojeny, natoz jak jedu s CD tak vzdy nadavam. Tesilo by me kdyby byli uz konecne na kolejich!

0/0
11.6.2009 16:28

student-nazor

Re: PREHLED SOUCASNEHO STAVU:

..kdyby tu slo psat delsi clanky, bylo by to v jednom:))

0/0
11.6.2009 16:29

student-nazor

Re: PREHLED SOUCASNEHO STAVU

kdyby slo psat delsi clanky, je to v jednom

0/0
11.6.2009 16:30

Felix Edmundovič Dzeržinský

Re: PREHLED SOUCASNEHO STAVU:

mezi Praha a Brnem jsem ve vlaku ČD bez klimatizace jel snad v roce 1998. ;-D  

0/0
11.6.2009 16:57

capo

Dumping???

Pan Jancura si vyleva srdicko kvuli DUMPINGU?!?!?! To je absolutni vysmech vsemu a vsem. Jenom at si vzpomene za kolik jezdil na lukrativnich linkach (napr. Brno - Praha) a jak dlouho. Tak dlouho, dokud neodesla konkurence, protoze ty ceny byly naprosto nesmyslne a normalni spolecnost proste nebyla schopna to utahnout. Po tet etape samozrejme ceny nahle a citelne stouply. A on si stezuje na dumping. ;-D

0/0
10.6.2009 12:14

danny44

Re: Dumping???

Tak nevím, které pořekadlo platí víc:

Zloděj křičí: "Chyťte zloděje!"

nebo

Podle sebe soudím Tebe....

;-D ;-D

0/0
10.6.2009 13:42

Petr Tenzor

Re: Dumping???

Proč lžete? SA nikdy výrazně laciněji na trase Brno - Praha nejezdila, pokud vím, tak pod náklady, za symbolickou 1 Kč prokazatelně jezdili jen do Liberce a to bylo kvůli sporu s využíváním autobusového nádraží. A konkurence na trase Brno - Praha nejenže funguje (Tourbus aj.), ale je i levnější, akorát nemá na rozdíl od SA plné autobusy, ani tolik spojů - když holt někdo neumí nabídnout dobré služby a navíc nezvládá ani marketing (viz lidi kteří radši jezdí dráž posilami od SA), není čemu se divit.

0/0
11.6.2009 16:08

Samuraj_PH

Re: Dumping???

On taky ale pan Jancura nema za sebou bezedny deficitni statni rozpocet, ktery dotuje ztratoveho molocha jmenem CD, vime?! ;-€

0/0
11.6.2009 22:24

itučňák

Jančura to vzdal moc brzy

Spousta řečí o vlakové dopravě a skutek stále utíká. Jestli pak za to nemůže ten provozní ředitel. Ten mu dobrou reklamu nedělá.

0/0
10.6.2009 11:37

Behoun

Nepochopil

jsem, proc nepodal nabidku. Proc verejne prizna, ze sestavuje vlastni nabidky podle konkurence (at uz se k tem informacim dostava jakkoli). Proste mel prijit se svou nabidku a az by byly zverejneny ceny, muze si stezovat, ze CD nabidly dumpingovou cenu. Do te doby se ma chovat jako normalni ucastnik souteze, tj. spocitat si naklady, dat pirmerenou marzi a s tou cenou jdu ven. Pokud CD nabidnou nizsi, tak asi prohraje, ale za tu cenu muze nabidnout treba vic a prohrat s vyssi cenou nemusi.

0/0
10.6.2009 11:35

pskoda

Re: Nepochopil

Přesně tak. Taky jeho krok moc nechápu a dost mě v tomhle zklamal....:-/

0/0
10.6.2009 20:43

falda

Ne že bych se chtěl tolik zastávat ČD,

ale proč na nich vadí SA zrovna údajně plánované dumpingové ceny, když je to právě SA, kdo svými dumpingovými cenami (ať už k nim došla jakkoli) likviduje konkurenci, zejména ČSAD (samozřejmě jen na nejlukrativnějších linkách, protože jiné ani neprovozuje)!

0/0
10.6.2009 9:21

student-nazor

Re: Ne že bych se chtěl tolik zastávat ČD,

...co je to ČSAD??:)) ...myslim, ze jen dalsi firma, ktera se nedokazala prizpusobit a vyuzit moznosti dnesni doby...lukrativni, nelukrativni...ty nelukrativni jsou stejne dotovane.

Student Agency je schopna firma a podle me patri na dopravni tepny 1. tridy, takove ty busy ve vesnici muze delat kazdy franta;))

0/0
12.6.2009 0:18

student-nazor

Re: Ne že bych se chtěl tolik zastávat ČD,

ČSAD, Ceske drahy apod....to sou vsechny takovety byvale statni podniky, ktere nefunguji efektivne a jen se v nich ztraceji penize...problem je v tom, ze je tam moc manazeru a reditelu a kazdy chce jen pro sebe a nejaky komfort cestujicich a sluzby sou na poslednim miste.

0/0
12.6.2009 0:20

Martin z Čech

ať jsou lepší vlaky dražší a

ty míň levnější.Když budu šetřit pojedu levnějším a naopak.Problém bude ty dražší uživit,přeci jen pořád je tu menší procentu "bohatších".No uvidíme jak se s ti trh popere,každopádně monopol ČD na hlavních trasách, by měl skončit:-P[>-]

0/0
9.6.2009 15:35

falda

Re: ať jsou lepší vlaky dražší a

Jedna věc jsou ČD a druhá věc tratě, které dnes již patří SŽDC. Po našich tratích prostě o moc lepší dopravu provozovat ani nelze, protože to je vesměs oraniště, ne kvalitní koleje. To, co je u nás nadstandard (tzv. koridory), je v mnoha zemích spíše podstandard, běžný na každé méně důležité trati. To, co jsou u nás ostatní tratě, by v mnoha zemích ze dne na den zavřeli pro nesjízdnost. V úsecích, které jsou u nás s velkou slávou dvou a tříkolejné, jsou v mnoha zemích koleje nejméně čtyři, někdy i více. Zkrátka a dobře, na naších tratích se hned tak žádné zázraky dít nebudou, ať už bude dopravu provozovat kdokoli. Základem kvalitní dopravy není jméno dopravce, ale úroveň a kapacita infrastruktury a kvalita řízení provozu. A samozřejmě odpovídající vozidla a v neposlední řadě i vztah personálu k práci, kterou vykonává. V tom všem bohužel naše železnice silně pokulhávají a ještě asi hodně dlouho budou.

0/0
10.6.2009 9:44

nicolas.tesla

Re: ať jsou lepší vlaky dražší a

V tom mate samozrejme pravdu, ale treba pred mesicem jsem dojel z Prahy do Olomouce s hodinovym zpozdenim jen proto ze jsme hodinu vyjizdeli z Prahy. Vyjeli jsme puvodne s 5min zpodenim a 100m za nadrem konec. Vratili nas zpet, pry je spatna masina, nebrzdi to. Tak jsem se fakt vztekal, ze je to banda lemplu, ze nedokazou zjistit pred nasazenim masiny, ze je na houby. Bud ty lidi flakaj svou praci, nebo jich je na to malo a nestihaj. Tak ci tak z 90% dojedu pozde kvuli zavade vlaku.

Samozrejme kvalita samotnych trati je vec druha :)

0/0
11.6.2009 10:56

bentley007

vysmechem je naopak CD

Pendolino , tzv. vlajkova lod CD Rv , je vysmechem samo o sobe. jezdi minimalne, za nehorazne ceny. jinde v evrope jsou vlaky typu pendolino beznym standardem, ktery vlakovi dopravci poskytuji. u nas ne, u nas je to porad ta sama prodelecna komunisticka instituce sosajici penize s rozpoctu a vedeni ma nesmyslne vysoke platy.

ceskym draham i ceske poste by konecne prospela zdrava konkurence. prestali by nabizet otresne sluzby a i baby z dob komismu "nejedeee, co chceteeee?" by odtahly :-P

0/0
9.6.2009 11:51

bentley007

Re: vysmechem je naopak CD

a jinak osobne je mi stydno, kdyz prijedou znami z ciziny a musim je posadit do neceho jineho nez SA /jinde v evrope je standard SA beznym standardem sluzeb/. napr. musi jet karosou nejakeho CSAD nebo nedej boze ceskymi drahami :-P:-/

0/0
9.6.2009 11:55

happy4ever

Re: vysmechem je naopak CD

Jo a ty myslíš, ty naivní hlupáčku, že tam jezdí dopravci na železnici za takto nízké dotace, jako čd u nás?? Takové DB by se naprosto neobtěžovaly....

0/0
9.6.2009 12:19

109e

Re: vysmechem je naopak CD

Jezdím vlakem denně a kdyby nebyli někteří cestující prasátka.... Domníváte se , že kdyby měl Jančura tolik regionálních vlaků, že by mu je naši cestující neupravily? Odkud jste, že jste tak naivní?

0/0
9.6.2009 13:42

MDP

Re: vysmechem je naopak CD

Az na tu shodu podnetu s prisudkem dobry.

0/0
9.6.2009 17:29

Bery

Re: vysmechem je naopak CD

Prasatka ? To je hodne slabe slovo. Jel jsem nedavno Vindobonou a v kupe 3 cestujici tmavsi pleti, nohy v botach na protejsich sedadlech, hluk a bordel ukrutnej. Radeji jsem sel na druhy konec vozu a prisednul si ke starsimu nemecky hovoricimu paru. A rovnou rikam, nebe a dudy.

V ten moment mne napadlo, ze vlastne mame vlaky takove, jake si zaslouzime.

0/0
9.6.2009 20:33

falda

Re: vysmechem je naopak CD

Bohužel je to tak. Nedávno jsem vedl písemný rozhovor s jedním pracovníkem ROPIDu a shodli jsme se v jednom: standard , který je na západě, ale i mnohde v Asii, běžný, je u nás z několika (bohužel objektivních) důvodů nereálný. Týkalo se to zřizování automatů na jízdenky v příměstských vlacích a věcí kolem toho. U nás to fakt nejde, protože:

1) zainteresovaní dopravci se nikdy nedohodnou tak, aby byl spokojený zákazník, vždy si hledí jen svých zájmů,

2) na instalování palubních počítačů ve vlacích, potřebných pro výdejní automaty nejsou peníze,

3) i kdyby se to realizovalo, automaty by během pár dní zničili vandalové.

K tomu bohužel není co dodat.

0/0
10.6.2009 9:32

mokrykcb

Re: vysmechem je naopak CD

meleš totální bludy v rakousku na regionálních tratích jezdí také pěkné šunky to samé v maďarsku,karosa je v česku na dálkových linkách už jen vyjímka a busy jsou třeba s německem naprosto srovnatelné.

sa nenabízí žádný extra komfort a zaplat pánbůh že na trase lbc-pha už nemaj monopol.

0/0
9.6.2009 19:08

infoair

Re: vysmechem je naopak CD

Já osobně bych je posadil do něčeho jiného, jen ne do autobusu SA. Jel jsem s nimi jednou (CB-Pha) - nebylo zbytí, místenky na ostatní byly vyprodány. Ale dívčina (nevím jak jí říkají v SA) mlele celou dobu takové nesmysly s řidičem a tak hlasitě, že ač byla požádána aby byla zticha, absolutně nereagovala a řidič asi se zase chtěl před dívčinou vytáhnout jaký je skvělý řidič a tvrďák, že se jeden až divil, jak mu mohly dát papíry na autobus. Jinak nevím na co si tady hrajete.

0/0
9.6.2009 21:05

student-nazor

Re: vysmechem je naopak CD

to sou kecy...to neni problem Student Agency, ale obecne lidi...vzdycky ti budou nejaci vadit....mimochodem, kdyz se ti neco nelibi, muzes poslat SMS-kou stiznost ohledne daneho spoje primo Student Agency...to jinde nenajdes..

0/0
12.6.2009 0:29

Stíhací bombardér Havel 4

Re: vysmechem je naopak CD

Pendolino za nehorázné ceny? Co tobě přijde jako nehorázná cena v Pendolinu na trase Praha - Ostrava bys zaplatil třeba ve Francii obyčejným osobákem na čtvrtinové trase.

0/0
10.6.2009 13:32

Petr Tenzor

Re: vysmechem je naopak CD

Zkuste srovnávat srovnatelné. Je hezké, že ve Francii by to stálo 4x více, v Řecku bych zase v pohodlnějším vlaku ujel za stejnou cenu s místenku zdarma skoro dvojnásobnou vzdálenost...

Pendolino je předražené, protože cesta s ním stojí víc než kdybych jel EC v Bmz vozu (narozdíl od Pendolina mnohdy s funkčními zásuvkami v 2. třídě, více místa) - teď už bude naštěstí na jižní větvi za stejnou cenu, takže si člověk bude moci vybrat, jestli chce jet o něco rychleji a méně pohodlněji Pendolinem nebo o něco pomaleji a pohodlněji EC. Ale obávám se, že pokud znám datum a čas cesty předem, tak to stejně vyhrává SA :-)

0/0
11.6.2009 16:22

lucky_24

Jančura a žluté vlaky

No ono by to chtělo, aby všechny kraje začali počítat s cenou nabídnutou v Liberci. Protože když jsou ČD schopny šetřit tam, není důvod rozhazovat jinde. A pak by se ukázalo, jestli je to skutečně nákladová cena nebo ne. Chce to výběrová řízení po celé zemi. A ony pak ty Černé Díry třeba začnou hrát fér. A o někom, kdo vlastní 100 autobusů za miliardu a dokáže mít obrat 4,5 miliardy říct, že je neschopnej, to by bylo docela smutný.  To je člověk, kterej je daleko víc než hodně schopnej. A to co udělali okolo HighJetu by nebylo jen tak, kdyby to nemysleli vážně. Protože ona je to například nizozemská společnost, kvůli tomu, aby mohly podat arbitráž na stát, kdyby "zlobil" A schvalování vlaku sice trvá dlouho, ale je už hodně schválených, takže jde lovit i tam ;-)

0/0
8.6.2009 23:47

happy4ever

pláč

Nechápu, ječí tady snad někdo z Arrivy či dalších společností, které se probojovaly na české koleje?? Nebrečí, jen pan Jančura tu neustále ječí, že mu někdo sebral hračku. Pokud chce porazit čd, tak musí bojovat a ne řvát a stáhnout se. Navíc jsem přesvědčen, že v tomto vř čd neuspějí. Navíc i on brečí na špatném hrobě. Pamatuji si na jeho korunovou fair play do Liberce...

0/0
8.6.2009 23:45

lucky_24

Re: pláč

To byla fair play když je nechtěli pustit na nádraží, tak to dostali lidi zpět, že musí nastupovat a vystupovat jinde. A v začátcích se smí být i hooooooodně pod náklady, je přeci nutné udělat si reklamu :-)

0/0
8.6.2009 23:49

Stíhací bombardér Havel 4

Re: pláč

ČSAD je nechtělo pustit na nádraží, které patřilo ČSAD. Ty bys konkurenci pustil na vlastní pozemek?

0/0
9.6.2009 8:06

TunoNegro

Re: pláč

Co má co městské nádraží patřit majoritnímu dopravci

0/0
9.6.2009 13:03

Ppetig

Re: pláč

Když ho zaplatí a udržuje, proč ne?

0/0
10.6.2009 0:31

Bery

Re: pláč

R^

0/0
9.6.2009 19:52

miropiro

A ještě něco k dumpingu...

Ano, Jančura má možná cenovou politiku poněkud zvláštní a osobně se mu divím, co kritizuje dumping Českých drah (a nejde jen o toto výběrové řízení, ale třeba nabídku jízdenky ČD z Prahy do Brna a naopak za 35,-Kč - svého času opravdu byla! ), když ji sám používá také, aby zneškodnil konkurenci. Ale ČD to dělá také.

Že už ty svoje vlaky plánuje dlouho, to je věc jiná. No tak to odkládá. Důležité je, že to nevzdává a naopak vyčkává.

Osobně straním v tuto chvíli více ČD, jejich In-karta je vážně dobrý produkt a já nemusím používat tak často autobus. Ale přesto, až bude, tak bude. Doposud Jančura nezprovoznil ani jeden vlak, tak co furt těch řečí.

0/0
8.6.2009 22:35

Bery

Re: A ještě něco k dumpingu...

On z tech reci ma hlavne levnou reklamu a o nic jineho mu ve skutecnosti nejde. Treba Viamont tu klidne jezdi a skoro se o nem nepise.

0/0
9.6.2009 19:56

miropiro

Nedáte si pokoj !!!

Já nevím, vy zde trpíte něčím, co bych nazval jančurovský komplex. Vaše představa, že Student Agency má šroty, je zvrácená. Co teda chcete? Béčko, koženku? Nejezdím se Studentem často, ale jejich autobusy náleží dle mého názoru k evropské špičce a Jančura dost často kupuje nové vozy. Fakt, že některé dokonce prodává jiným dopravcům, mluví za vše, s jakou rychlostí obnovuje vozový park. Tohle by mu závidět i leckterý dopravní podnik. Trolejbus v Brně slouží i 20 let a více, autobus Jančury najezdí určitý počet kilometrů a za tři roky putuje jinam. To je normální.

Tak si laskavě přestaňte stěžovat. Jo, vlak bude vždy jiné kafe, nesedím v něm pevně připásán, ale to co nabízí Jančura za servis, je dostatečná náhrada.

0/0
8.6.2009 22:22

AAAckooo

Realita

Je moc pěkné, že poté, co oba výše uvedení pánové reprezontovali Connex ČŽ, poté Veolii (obojí taktéž jen virtuální a nakonec neuskutečněné "projekty"), tak poté také v nedávné době působili ve vysokém managementu ČD. Ovšem časy se mění, a tak zas pánové kopou za soukromníka, který je ochoten uvěit, že ho velkohubá prohlášení spasí. Nespasí. Ač ČD nejsou vůbec dokonalé, tak tady bych se jich zastal. U Jančurů je třeba začít s činy. Prohlášení už jsou čím dál tím víc usměvná a o ničem. Takový Viamont, či Arriva nemluví, ale činí se ...

0/0
8.6.2009 22:05

Rado 71

KDYŽ ON CHTĚL ZISKOVOU TRAŤ,JINAK NEHRAJE

Když on si představoval,že dostane ziskovou trať.Ono mu nějak nedošlo,že vlak není autobus.Že bude musít zaplatit za jízdu po kolejích,že mu to nepojede  třeba plné,že údržba vlaku je drahší než autobusu.Je to takový kecka,který o železnici nic neví,ale pořád o ni kafrá.....

0/0
8.6.2009 21:38

Crabman

Re: KDYŽ ON CHTĚL ZISKOVOU TRAŤ,JINAK NEHRAJE

protože prostě vlak je pohodlnější než autobus a s tím nic neudělá, leda že by chtěl mít autobus o kapacitě 15 lidí. Akorát někdy je ten autobus prostě rychlejší nebo levnější

0/0
8.6.2009 21:47

Dynko

Re: KDYŽ ON CHTĚL ZISKOVOU TRAŤ,JINAK NEHRAJE

a ty bys jako chtel neziskovej business? predpokladam, ze by ses ve vyberovem rizeni pretrhnul, abys vyhral neco, co ti nevydela ani korunu :D

0/0
11.6.2009 10:03

Dr_Ban

A kdy začne Student Agency podnikat

v letecké přepravě a kamiónové dopravě. Tam to zatím ještě nezkusili.

0/0
8.6.2009 21:16

Crabman

Re: A kdy začne Student Agency podnikat

Ještě může postavit Zeppeliny podle starých plánů a zaplnit díru na trhu :-P

0/0
8.6.2009 21:45

k.fuksa

hmm

I kdyz Jancurovi fandim tak tady si trosku s tim dumpingem nabehl... Kritizuje ostatni a sam ho vesele pouziva

0/0
8.6.2009 19:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.