Diskuze

Šéf Wizz Airu: Ceny letenek budou dál klesat, poplatků přibude

Maďarský nízkonákladový dopravce Wizz Air míří rychle na post jedničky mezi levnými dopravci z Prahy. Firma, která zaútočila na český trh v době největších potíží SkyEurope v lednu letošního roku, otevřela už čtrnáct nových linek a letos chce mít v Praze nejméně půl milionu cestujících.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
N

nasababy

15. 6. 2009 23:22
co je to uzavrene nebe?

0 0
možnosti
SS

Septisin

15. 6. 2009 15:12
...

Masivní nákup airbusů... 2...

0 0
možnosti
DP

dívenka prostá

15. 6. 2009 10:50
ti woe

100%ni amortizace za rok! Ti nemaš mali prostor ke snižovani ceni letenki, ale celi ocean!

0 0
možnosti
EU

Ehmuhm

15. 6. 2009 10:10
internet

za 20 let, az napoji Uhry na internet, zavedou online checkin... uz se tesim

0 0
možnosti
KN

kiliannedory

15. 6. 2009 10:25
Re: internet

nestraš - to by se tu tak za padesát až sto let mohli objevit i Slováci ;-D

0 0
možnosti
K

kramora

15. 6. 2009 9:52
Ten seficek si fandi

0 0
možnosti
K

kramora

15. 6. 2009 9:51
Ten seficek si fandi

Ten pan si strasne fandi. Napr. na Charleroi letet je uplne nestesti. Letiste je vzdalene cca 100 km od Bruselu a doprava do mesta zadna, zadne autobusy nebo neco podobneho, jen drahy vlak. Navic na letisti Charleroi delaji strasny prohlidky, nemuzete mit mimo kabinoveho zavazadla u sebe nic, ani kabelku, ani treba tasticku na krku s penezi, ledvinku. 

Se Skyeurope se to vyplati vic, oni opravdu letaji do poli. Navic personal jsou prevazne Madari, neprijemni.

Skyeurope je opravdu lepsi a leta primo na hlavni letiste.

0 0
možnosti
S

stepik7

15. 6. 2009 10:42
Re: Ten seficek si fandi

Charleroi je 65 km od Bruselu a jezdí odtud přímý autobus nebo lze cestovat přes Charleroi-cena je cca 10eur/os. Ze Zaventem jezdí bus za 4 eura, rozdíl není zas tak výrazný. Autobus navíc nejezdí až do centra, někdy jen k evops.institucím na Schumana,což je ještě kus cesty. Jinak cesta vlakem může být ještě levnější,záleží,jak často jezdíte do Belgie (mají velmi dobrý systém slev). Od výstupu z letadla to trvá na Zaventem v průměru cca 20 min. než se člověk dostane k autobusu, je to opravdu dost nepřehledné a prohlídky jsou podle mě naopak horší právě na Zaventem než na Charleroi, jelikož je to obrovské letiště, někdy jdou zde i půlhodinové fronty na bezp.kontrolu. Z toho plynou i častá obrovská zpoždění letadel, letiště není zřejmě na takový provoz letadel stavěné.

Pokud člověk nejede na jednodenní jednání do Bruselu a vyloženě nepospíchá, tak je Charleroi OK. V nejhorším případě člověk ušetří tak max. půl hodiny/1cestu. Jako turista nebo rezident bych proto bez obav volil Charleroi.

0 0
možnosti
MB

MychalB

15. 6. 2009 9:24
Když jsme u toho, co vlastně zůstává v ceně letenky?

A má ta letenka ještě smysl? ;-D

Pro srovnání - ať už vlaková nebo autobusová doprava - jeden lístek, v jehož ceně jsou zakalkulovány: část pořizovací ceny vozidla, údržba, náklady na palivo, náklady na dopravní cestu (mýtné / poplatek za ujeté km po kolejích), náklady na personál zajišťující přepravu, náklady na příslušné služby (např. u SA ono kafe, tisk, film v ceně jízdenky...) + zisk společnosti.

U letenek dokážu jako samostatný poplatek pochopit ještě tak tu cenu za odbavení na přepážce (pokud je i jiná možnost, ale stejně tu zástupkyni let. společnosti na přepážce platím, ať pro daný let odbaví 20 nebo 100 % cestujících) a poplatek za platbu kartou. Na co je mi ovšem známa výše palivového příplatku (pokud po mně nechtějí v době odletu doplatek kvůli nárůstu oproti ceně při koupi letenky - což asi těžko), je mi záhadou. Stejně se v ceně leteckého paliva nikdo normální neorientuje.

0 0
možnosti
K

kramora

15. 6. 2009 9:43
Re: Když jsme u toho, co vlastně zůstává v ceně letenky?

On si ten pan strasne fandi. Letaji na strasne vzdalena letiste, odkud neni

vubec doprava do mest, leda draha.

0 0
možnosti
VF

Xladi

15. 6. 2009 8:13
jednoduše řečeno zaplatí se stejně

Protože bez letištné taxy neodletím, bez odbavení také ne a letenka se taky musí nějak zaplatit. Letenka může stát halíř, ale co z toho když bez milionu poplatků stejně neodletím. Taky mě fascinuje jak si letecké společnosti zvykly na palivové příplatky a nezrušili je ani když stál barel 40 dolarů.?

0 0
možnosti
TM

GoogleBomber

15. 6. 2009 8:07
Když to nejde po dobrém...

Kdo je majitel tohoto vzdušného čaroděje? Taková expanze v době krize není normální.

0 0
možnosti