- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
100%ni amortizace za rok! Ti nemaš mali prostor ke snižovani ceni letenki, ale celi ocean!
za 20 let, az napoji Uhry na internet, zavedou online checkin... uz se tesim
nestraš - to by se tu tak za padesát až sto let mohli objevit i Slováci
Ten pan si strasne fandi. Napr. na Charleroi letet je uplne nestesti. Letiste je vzdalene cca 100 km od Bruselu a doprava do mesta zadna, zadne autobusy nebo neco podobneho, jen drahy vlak. Navic na letisti Charleroi delaji strasny prohlidky, nemuzete mit mimo kabinoveho zavazadla u sebe nic, ani kabelku, ani treba tasticku na krku s penezi, ledvinku.
Se Skyeurope se to vyplati vic, oni opravdu letaji do poli. Navic personal jsou prevazne Madari, neprijemni.
Skyeurope je opravdu lepsi a leta primo na hlavni letiste.
Charleroi je 65 km od Bruselu a jezdí odtud přímý autobus nebo lze cestovat přes Charleroi-cena je cca 10eur/os. Ze Zaventem jezdí bus za 4 eura, rozdíl není zas tak výrazný. Autobus navíc nejezdí až do centra, někdy jen k evops.institucím na Schumana,což je ještě kus cesty. Jinak cesta vlakem může být ještě levnější,záleží,jak často jezdíte do Belgie (mají velmi dobrý systém slev). Od výstupu z letadla to trvá na Zaventem v průměru cca 20 min. než se člověk dostane k autobusu, je to opravdu dost nepřehledné a prohlídky jsou podle mě naopak horší právě na Zaventem než na Charleroi, jelikož je to obrovské letiště, někdy jdou zde i půlhodinové fronty na bezp.kontrolu. Z toho plynou i častá obrovská zpoždění letadel, letiště není zřejmě na takový provoz letadel stavěné.
Pokud člověk nejede na jednodenní jednání do Bruselu a vyloženě nepospíchá, tak je Charleroi OK. V nejhorším případě člověk ušetří tak max. půl hodiny/1cestu. Jako turista nebo rezident bych proto bez obav volil Charleroi.
A má ta letenka ještě smysl?
Pro srovnání - ať už vlaková nebo autobusová doprava - jeden lístek, v jehož ceně jsou zakalkulovány: část pořizovací ceny vozidla, údržba, náklady na palivo, náklady na dopravní cestu (mýtné / poplatek za ujeté km po kolejích), náklady na personál zajišťující přepravu, náklady na příslušné služby (např. u SA ono kafe, tisk, film v ceně jízdenky...) + zisk společnosti.
U letenek dokážu jako samostatný poplatek pochopit ještě tak tu cenu za odbavení na přepážce (pokud je i jiná možnost, ale stejně tu zástupkyni let. společnosti na přepážce platím, ať pro daný let odbaví 20 nebo 100 % cestujících) a poplatek za platbu kartou. Na co je mi ovšem známa výše palivového příplatku (pokud po mně nechtějí v době odletu doplatek kvůli nárůstu oproti ceně při koupi letenky - což asi těžko), je mi záhadou. Stejně se v ceně leteckého paliva nikdo normální neorientuje.
On si ten pan strasne fandi. Letaji na strasne vzdalena letiste, odkud neni
vubec doprava do mest, leda draha.
Protože bez letištné taxy neodletím, bez odbavení také ne a letenka se taky musí nějak zaplatit. Letenka může stát halíř, ale co z toho když bez milionu poplatků stejně neodletím. Taky mě fascinuje jak si letecké společnosti zvykly na palivové příplatky a nezrušili je ani když stál barel 40 dolarů.
Kdo je majitel tohoto vzdušného čaroděje? Taková expanze v době krize není normální.