Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA kvůli nedostatku letadel zrušily pravidelný let do New Yorku

České aerolinie se v neděli potýkaly s nedostatkem letadel a musely zrušit pravidelný let do New Yorku. Aerolinky stroj nasadily na charterový let z Ostravy do turecké Antalye, který měl kvůli poruše na pozemním startovacím zařízení jednodenní zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Abwehr

Aerosvit

Pred mesicem letel  z NY do Kieva a pak do Prahy na Boeing 767-300/300ER Aerosvit Ukrajina. Co vam muzu rict. Servis vynikajici te letusky.... Zbrusu nove letadlo. Jidlo super. Piti.. V kazdem salony  stal stul z piti behem celeho letu. Pivo, dzusy, mineralka kolik toho   muzes vypit. A hlavne stalo min nez letet z Luft. Nebo CSA8-o

0/0
16.6.2009 1:09

aeroomni

Piloti strojníci

nemaj asi piloty co uměj lítat

viz  http://www.dreamer.cz/blogs/?p=73

0/0
15.6.2009 23:09

Janka107

další zrušený let

Z ČSA jsem poslední dobou čím dál víc zklamaná. Naposledy když jsem letěla nám zrušili let z Minsku, museli jsem letět s běloruskou leteckou společností a to byla opravdu bída, navíc měl tento let několika hodinové zpoždění díky technickým problémům s letadlem.

Za pár dní letím opět s ČSA tak doufám, že mě opět něco nemile nepřekvapí. Každou chvíli se píše v novinách, jak začíná ČSA šetřit (viz ona předletová technická kontrola). Upřímně, mě tyto informace vůbec nenechávají před letem klidnou :-/

0/0
15.6.2009 23:02

sweetdreams

Re: další zrušený let

 S CSA lítám docela rád.I jsem jim kdysi vojel pár letušek.

0/0
15.6.2009 23:15

prudil_1

ČSA je luxus...

Sice už si nepamatuji let. společnost, ale z Magadanu do Yakutska pilot asi moc nezkontroloval letadlo a "šoupnul" to s námi do křovisek za dráhou. Zamrznuté klapky. Lepší než matějská ;-D No a jak letadlo narušilo krustu ledu a my museli vyskakovat, měli jsme to i s koupelí v -30 °C. Zavazadla pochopitelně letěla den předem. To byl pohled a zážitek k nezaplacení :-)

S ČSA takový luxusní zážitek nikdy nedostanete ;-D

0/0
15.6.2009 22:51

Farmer

Doplnění

Cestující z NY byli rozděleni s několikahodinovým zpožděním na různé lety na různá místa po Evropě. Asi desetičlenná skupina, která letěla do Varšavy dorazila bez jediného zavazadla. Ta se nejspíš povalují ještě na JFK nebo si putují někde po planetě. Gratulace ČSA a tomu, jak to dokázali zmanagovat. !

0/0
15.6.2009 22:31

aeroomni

Re: Doplnění

nemaj asi piloty co uměj lítat

viz  http://www.dreamer.cz/blogs/?p=73

0/0
15.6.2009 23:08

traveler

zrušili let i předminulý pátek

a díky tomu jsem letěl s Lufthansou. To byla paráda.... v turistické třídě jako v první... To se s ČSA nedá vůbec srovnat - tam za druhé pití chtějí zaplatit... Již nikdy více ČSA.

0/0
15.6.2009 21:12

jakub7

Re: zrušili let i předminulý pátek

Letel jsi vubec nekdy prvni tridou? Nebo aspon business? Jinak souhlas, jen clovek padly na hlavu by letel s CSA pres ocean..

0/0
15.6.2009 21:14

traveler

Re: zrušili let i předminulý pátek

Jo, a proto jsem u Lufthansy tak čučel... Kromě jiných sedaček jsme v turistické třídě na tom byli skoro stejně. Aperitiv, šampáňo, po jídle, které bylo skutečně dobré, buď koňak nebo jiný digestiv dle výběru. Letušky usměvavé, vše se dalo zařídit. Oproti tomu let zpět z ČSA byl tragický - již z NY s 2 hodinami zpoždění, nevrlé letušky, jídlo jak z 90 tých let, jedno pití, za ostatní platit. Obrovský rozdíl oproti Lufthanse. Děkuji ČSA za ten zrušený let, toto prozření jsem potřeboval.

0/0
15.6.2009 21:22

jakub7

Re: zrušili let i předminulý pátek

No mozna mas pravdu, ja letel i v tom novym businessu lufthansy a bylo to snad horsi, nez economy u qatar airways :) Ale ty A310 CSA maji asi nejhorsi interier ze vsech letounu co litaj pres atlantik. Zkus United a jestli letis business, tak Virgin

0/0
15.6.2009 21:29

briza

Re: zrušili let i předminulý pátek

Letel jsi nekdy s Deltou? Ty sedacky v A310 CSA maji alespon dost dlouhe operadlo takze (na rozdil o B767 Delty) nemas omackany krk o horni hranu operadla (mam 180 cm).

0/0
15.6.2009 21:48

jakub7

Re: zrušili let i předminulý pátek

Deltou nelitam, mam moznost si vybrat a radsi nez primy let do Atlanty litam pres Londyn/Frankfurt a pak primo do destinace za Atlantikem

0/0
16.6.2009 5:33

traveler

Re: zrušili let i předminulý pátek

United jsem letel v navaznosti na Lufthansu... Jinak litam z Londyna Brittish Airways nebo KLM z Amsterodamu - zatim vzdy OK.

0/0
16.6.2009 10:36

Fikus 1

ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Do nedávna jsem si myslel, že ČSA jsou celkem dobrá letecká společnost. Už si to nemyslím. Poslední dobou se množí počet různých nehod, víc než dříve. Teď ke všemu se rozhodlz šetřiit na bezpečnostních opatřeních. Jde to s nimi od 10 k 5. K tomu ještě politicky dosazený management, který před tím v letectví nedělal. Opravdu by mně zajímalo jaké je jejich zadání. Začínám se přiklánět k názoru že mají ČSA přivést na pokraj krachu.

0/0
15.6.2009 20:20

QuuQ

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

To co píšete je nesmysl... Pokud jste nějaké články přečetl, víte, že se porouchalo pozemní startovací zařízení, s tím nemá ČSA nic společného. A co se týká té Vaší bezpečnosti, je to naprostý nesmysl, letadlo je samozřejmě mechaniky v pravidelných intervalech kontolováno, přesně tak jak předepisuje norma. Jde jen o to že když letadlo někde 3-4 hodiny stojí, tak ho potom neobchází šéf mechanik i kapitán, ale jen kapitán. Rozhodně si pod tím nepředstavujte, že dřív bylo zvykem aby  letadlo mechanici těsn před startem prolezli šroubek po šroubku, obešli ho úplně stejně jako kapitán a buďte si jist, že pilot si dá mnohem větší pozor než mechanik, protože jemu jde o život.

0/0
15.6.2009 20:32

sealth

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

To je sice pravda ale....ctyri oci vidi vic nez dve...Jeste se ti nestalo ze ses mrknul do zrcatka a nic tam nebylo a jak jsi zacal menit lajnu najednou vedle tebe auto?Clovek proste veci obcas prehledne i kdyz jde o zivot...

0/0
15.6.2009 20:36

QuuQ

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Myslím že kontrola letadla a podívání se do zrcátka je něco trochu jiného. Nevím jestli o létání něco víte, ale jsou přesně dané postupy, co vše se má zkontolovat a když toho pilota vzbudíte o půlnoci po prokaleným večeru tak Vám přesně řekne co se má kontrolovat a jak to má vypadat.

0/0
15.6.2009 20:43

sealth

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Je to jine ale co je na tom jineho?Z bezpecnostniho hlediska jde o hubu v obou pripadech a kdyz mne vzbudis o pulnoci taky ti reknu ze kdyz menim lajnu nejdriv se mrknu do zrcatka a potom pootocim hlavu a zkontroluji si jestli nahodou neni nekdo v "slepem bode".A jelikoz vetsina leteckych nestesti je selhani lidskeho faktoru tak bych nechal to kontrolovat dvakrat  kdyz je to redundentni...

0/0
15.6.2009 21:53

yaack

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

a co třeba pětkrát, to by mohlo být ještě lepší..?

0/0
15.6.2009 23:15

poemcz

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

průser je když pilota vzbudíte po prokaleným večeru před odletem v kabině..to pak let klidně prokálíte ;-D

0/0
16.6.2009 3:03

(db)

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

"Pokud jste nějaké články přečetl, víte, že se porouchalo pozemní startovací zařízení, s tím nemá ČSA nic společného".... Nevím nejsem odborník ale potom nějak nechápu proč píšou že jim chybělo letadlo které do té Ostravy poslali na záskok když s tím ČSA nemá nic společného.

0/0
15.6.2009 22:13

NoLimits

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Souhlas. Nechápu, že ČSA nemá v záloze nějaké jiné letadlo, nebo by měli mít minimálně smlouvu s nějakou jinou leteckou společností o případné výpomoci. Nerozumím také tomu, v čem je problém poslat mechanika malým letadlem s náhradním dílem z Prahy do Ostravy, během max. 2 hodin.

0/0
15.6.2009 20:39

QuuQ

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Tak jednoduché to zřejmě nebylo... A náhradní letadlo? Jste blázen? Víte kolik by stálo mít jedno jetadlo jen tak v rezervě kdyby se nějaké porouchalo? PS: Mají smluvu... lidi přeházeli na linky jiných leteckých společností...

0/0
15.6.2009 20:41

NoLimits

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

U charterového letu lidi asi k jiným leteckým společnostem moc nepřeházeli... P.S. Hlavně, že ČSA před pár dny zrušilo předletovou prohlídku letadla techniky...

0/0
15.6.2009 20:45

QuuQ

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Já mluvil o tom letu do New Yorku... A co se týče té kontroli, viz víše a už asi posté opakuji, že to ledadlo nešlo nastartovat kvůli závadě na zařízení letiště Mošnov (LKMT) a nikoli kvůli závadě na letadle, takže s tím kapitán, mechanik ani nikdo jiný z ČSA neměl nic společného. V podstatě se dá říct, že kdyby to letadlo neletělo na takové podivné letišťátko, tak by se jim nic takového nestalo. Možná si to příště rozmyslí ... ono by bylo s podivem aby ne té MOravě taky někdy něco fungovalo jak má :)

0/0
15.6.2009 20:51

Walkie Talkie

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Ehm, letadlo nešlo nastartovat, protože bleed air na APU, který je nutný pro roztočení motorů. No a APU je součást letadla a nefungovala už v Brně. V Brně ale měli ještě slušnej kompresor, kterej to natočil. Zato v Ostravě měli kulový a tak to nenatočili. Funkční letadlo totiž jinak nastartuje samo bez podpory ze země. (Ostatně kuli tomu tam ta APU je...(navíc dělá tedy i elektriku))

Jo a součástka nebyla v Praze ale ve Frankfurtu, takže se čekalo až přiletí z Frankfurtu.

O tom že s ČSA to jde od 10ti k 5ti žádná, to je neoddiskutovatelný fakt.

0/0
15.6.2009 20:58

VLDX

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Přesně tak, jak tady někdo psal, že problém byl na letišti a ne v letadle, tak snad po vašem vysvětlení v těch jejich hlavách pochopí, že APU je součást letadla a má standardně fungovat, když se nedá připojit na externí zdroj, což se stalo v Ostravě. A souhlas s ČSA to jde z kopceR^

0/0
15.6.2009 21:06

NoLimits

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Ono je taky otázkou, co tam bylo za pilota "experta" , který hnal lidi 4x zbytečně do letadla, místo toho, aby ho zkusil nejdříve sám nahodit...

0/0
15.6.2009 21:11

jakub7

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Od 10 k 5 jde jejich stredne dlouha doprava, tedy provoz A310. Se tremi starymi stroji se to proste neda delat.. Na kratkou prepravu je CSA porad slusna

0/0
15.6.2009 21:10

Viva la Slavia

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Když nejde o pravidelnou linku,proč ne?Většinou to jsou speciály do různých destinací.Teď přijdou o NY,kam bude létat Delta.To je jediné co dělali pravidelně.Možná ještě Toronto s Montrealem,ale to si nejsem jistý....

0/0
15.6.2009 21:23

jakub7

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Chartry se snad nepocitaji, to je uplne jina kategorie. Ja hovorim o tom, ze se nedaji provozovat linky se 3 starymi letadly (navic ne zcela vhodnymi na tyto vzdalenosti)

0/0
15.6.2009 21:26

yaack

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

dálkovka se měla už dávno zrušit - současné problémy jsou jen důkazem tohoto tvrzení

0/0
15.6.2009 23:18

poemcz

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

jn mělo přistát na některém místním letišti jehož pozemky těm co letiště používají nepatří...pak by se dalo říct že jde o veřejný zájem...vyhlídkové lety a soukromé lety veřejný zájem opravdu není...

0/0
16.6.2009 3:07

VLDX

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Mě stačil let ČSA Praha - Londýn - Praha a Praha - Kodaň - Praha s jejich slvnými B737-500, ta Kodaň byla zpět s hodinovým zpožděním a s ATR-42 jako bonus, což bylo naprosto úžasné :-/. Sedadla a vnitřní vybavení letounu v naprosto dezolátním stavu, nedal se ani skopit ten stoleček, protože byl přichycen pouze jedním šroubem, tak jsem nakonec musel použít ten z prostředního letadla, což naštěstí v poloprázdném letadle nebyl problém. Nejvíc mě dostalo při letu s ATR-42 podávání jídla, kdy prostě natvrdo rozdávali naprosto zmrzlé obložené chlebíčky jak z mrazáku, dostal jsem naštěstí horké kafé, ale ta smetana do kávy byla opět mražená, když jsem se zeptal, jestli s tím něco můžou udělat, tak prý ne. Nechápu proč to tedy vůbec rozdávali. No nic o ČSA vím svoje. Naštěstí jídla teď zrušili úplně. Tak snad bude dávat smysl alespoň to jejich Click4Sky oproti jiným low-cost.

0/0
15.6.2009 21:01

yaack

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

Začínám se přiklánět k názoru, že do těchto diskusí o ČSA na iDnes píší podobné blitky předvším odboroví předáci, odbory jsou totiž největší zlo v této socialismem stále velmi poznamenané firmě.

0/0
15.6.2009 23:12

poemcz

Re: ČSA byly dobrá společnost...(kdysi)

odbory jsou zlo nejspíše ve více firmách...ve GM už to vědí :-P

0/0
16.6.2009 3:09

osk

je to divné

někde psali že to byl A32é a ten do new yorku ani nedoletí na dálkové lety mají A310

0/0
15.6.2009 20:10

QuuQ

Re: je to divné

No ve standartním provedení A310 do New Yorku nedoletí, ale ČSA je mají s přídavnými vestavěnými nádržemi, takže jdou tohoto letu schopné. Jen se vtipkuje že na New Yorském letišti měla přednost jen tři letadla Air Force One, Concorde (ještě když létal) a A310 OK-... protože ty tam dolétavají vždycky nasucho... ale nebojte tak úplně pravda to není, vždycky mají dostatčnou rezervu.

0/0
15.6.2009 20:35

osk

ale je to divné

někde pasli že to byl A320 který do new yorku ani nedoletí na dálkové lety používají A310

0/0
15.6.2009 20:09

Viva la Slavia

Re: ale je to divné

320 je pro krátké a střední tratě,310 pro střední a dlouhé.

0/0
15.6.2009 20:22

pospovic

ČSA vs. Alitalia

Kdo tady píše, že ČSA jsou otřesný (neříkám, že jsou úžasný), tak jste asi ještě neletěli s ALITALIA nejen totalní hnus uvnitř letadla, ale ve staré 767 jsem byl stoprocentně přesvědčenej, že ten břeh v Jižní americe v životě neuvidim ;-(

0/0
15.6.2009 19:39

heythere

Ja letavam do a z Ceska (z US)

pravidelne pres 20 let. CSA maji lepsi uroven nez vetsina ostatnich leteckych spolecnosti. S pozdravem.[>-]

0/0
15.6.2009 19:15

VLDX

Re: Ja letavam do a z Ceska (z US)

Tak zkuste po 20-ti letech třeba AirBerlin Vídeň-New York JFK. ČSA je komunismus největší a ještě, abych létal z předražené Ruzyně s otřesnýma službama :-/;-ORv AirBerlin má daleko lepší služby než ČSA!

0/0
15.6.2009 19:24

Praotec

Re: Ja letavam do a z Ceska (z US)

I ty jeden vykuku cesky.....Delta ma dnes $800 tam a zpet ze SEATTLU napriklad a CSA $1400 tak si nepoustej hubu naspacir jo. A o urovni sluzeb nemluvim a vuni zachodku take........................;-O blbci na  zemi a ve vzduchu me nakrknou.!!!!

0/0
15.6.2009 20:04

Viva la Slavia

Re: Ja letavam do a z Ceska (z US)

až na to,že Delta létá do ATLANTY....

0/0
15.6.2009 20:06

sealth

Re: Ja letavam do a z Ceska (z US)

No ja letal v podstate s cimkoliv ale nejlepsi sluzby a lety presne na cas jsem mel s SAS.Dokud jsem neletel s CSA,Delta,Air France, British  ci Northwest divil jsem se co porad lidi mluvej o zmeskani pripoje, priletu pozde apod...Skoda ze jsou tak mala spolecnost. 

0/0
15.6.2009 20:14

sirc

ČSA

Mají starou dálkovou flotilu, to je dlouho známý fakt a jeden z důvodů, proč se tak spěchalo na prodej. S managementem to nemá co dělat, všechny aerolinky jsou v krizi (AF, BA, RyanAir,....) a přežijí jenom ti, kteří mají dostatečné finanční rezervy z minulosti. ČSA, jako regionální dopravce, se bez silného zahraničního kapitálu neobejde.

0/0
15.6.2009 19:12

QuuQ

Re: ČSA

Starou? Myslíte ty A310?  Tak příště než něconapíšete tak o tom chvíli přemýšlejte...

0/0
15.6.2009 20:44

rychtar

Hmmmm .....

Ja tech tisic kilometru, ktere me deli od rodne hroudy radsi prekonavam autem. S letadlem, jen kdyz to uz jinak nejde. Mnoooo, CSA muzou klidne zrusit, ze ano.;-)

0/0
15.6.2009 19:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.