Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSSD oprášila do voleb daně pro bohaté. Z platu by dali až 38 procent

Sociální demokraté představili rozpočtovou a daňovou strategii, s níž půjdou do voleb. Pokud se na podzim chopí vlády, chtějí například zavést daňovou progresi. Z toho, co si lidé ročně vydělají nad 1,2 milionu korun, by měli zaplatit daň 38 procent. Řekl to stínový ministr financí Bohuslav Sobotka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dudi003

V lese

Tak nějak mi to připadá jako když jdu do lesa. Tam mě obstoupí 5 maníků a řeknou, dej sem prachy. Není to stejné? Proč mají někteří lidé dojem, že mi můžopu vzít mé peníze jenom proto že jich je víc a že jsou silnější? Normálně se tomu říká krádež, ale tady sociální demokracie.

0/0
17.7.2009 11:40

Hoba.rce

Jak to vidím já

Buďto se příjem lidí s platem okolo 100k sníží na papírových 99 999 čímž spadnou do nižší daňové hladiny a zbytek bude zaměstnavatel dorovnávat např. jako úhradu cestovného,pojištění nebo firemní dovolenou a nebo inteligentní člověk při pomyšlení, že ze 100k které si vydělá mu stát sebere 38 rovnou, dalších 19 na DPH a tyto pak rozdělí např mezi obyvatele jistého etnika,kde žena s 5 dětmi která vživotě nesáhla na práci a jejíž jediné poslání je bezstarostný život a plození potomstva bere 23 000,a těmto zároveň daně ještě sníží a sociální dávky a podporu naopak zvýší aby je lépe motivoval,prostě prohlásí, že se na to tady vysere a odejde za prací do ciziny.Např. do německa,kde je sice také extra zdanění pro lidi s vysokým příjmem ale plat v přepočtu 100k tam není nic extra.Pokud bude mít trvalé bydliště v čechách ale práci v zahraničí, daň z příjmu odvádí státu kde pracuje.Až všichni schopní odsud odejdou a tuhle zlodějnu už nebude mít kdo Rokovi sponzorovat, teprve se začnou dít věci..

0/0
25.6.2009 19:35

brnl

Já furt nechápu tu nesmyslnou závist

Proč ti zlodějští menežéři furt zavidějí těm co se živí normální prací že budou muset platit trošku větší daně než ti normálně se živící. 

Ještě tak lze chápat závist toho chudého který závidí tomu bohatému ale aby záviděl někdo komu práci a vejvar 500 tisíc měsíčně zajistili kamarádi přes politické strany tomu co se živí prací nižší daně to je opravdu vrchol nevkusu a hyenismu.  :-/

0/0
21.6.2009 18:48

DuchyCZ

Druhy dil pohadky

Vzdycky kdyz prijedu zpet za lidma se kteryma sem zacinal, citim se jako na dovolene. Pohoda, nehoni je zadni sefove, auditori, projekty, a jiny veci co tlaci na cas. Osobne je pro me rovna dan motivace v tom ze vic zamakam a vic si zaslouzim. Ne opacne kdy budu vic makat a min dostavat. Vemte si ze zivim 3 lidi, a vemu si druhou praci. Z prvni bych mel - 23% zdaneni. No a z te druhe bych uz prelezl vys a mel kolik 45? realne? si delate prdel.. Uz ted platim dane kolem 100 000(ročne :-),, takze sem solidarni dost a v nasi vesnicce platim vsechny ty ktery denne sedej v hospode a nadavaj na system. Mam rodinu a sponzoruju ty co jsou lidi se odpichnout od fleku.Mimochodem sem zacinal rucne, pak jako cisnik, telefonista, IT atd.. nebyl sem nikam dosazen jako manazer a neberu ani takovy prachy. Sem stredoskolak, a vsechno sem vydrel.

0/0
21.6.2009 17:18

DuchyCZ

Prvni dil pohadky

Muj příběh aneb jak sem se pobavil. Byl sem od mala relativne snazivej a vsechno sem si musel zaslouzit. Ac sme penize meli..(az po revoluci) kvuli tomu ze otec zacal od nuly podikat. Ja sem z nich nevidel nic. Zacal sem na 6900 v roce 99 v cistym nebyly spatny prachy. Najem 3000 :-). Postupne sem na sobe makal a snazil se aby bylo vic. Bylo, ale zdanovani v te dobe me posunulo po par letech driny asi o 3 tisice dal. Pricemz kazdy pridani bylo doprovazeny spoustou kecu a odpracovnych hodin z me strany. Proti vrstevnikum sem makal vic, studoval vic. Ted kdyz uz sem X let v praze a v tom samym pokracuju vidim, jak stresujici praci mam, kolik namakam a vsichni si mysli jakej nejsem milionar..ale nikdo by nemenil.

0/0
21.6.2009 17:17

TAPKIN

Bohatší přeci platí větší daň

než chudší...vůbec to nechápu????

0/0
21.6.2009 11:27

brnl

Re: Bohatší přeci platí větší daň

Já zase vůbec nechápu jak by mohlo dojít k takové situaci že takovýto nechápající člověk není chudý ale bohatý, to snad se dá vysvětlit jedině nějakým nemorálním způsobem obživy, někde na postu který zajistili kamarádi pro neschopného soukmenovce a kde se namísto práce rozkrádají mzdové fondy nebo státní rozpočet. :-)

0/0
21.6.2009 18:43

Jantar19

pro oranzove natvrdla

soucasna rovna dan neni zas az tak rovna jak ji prezentuje paroubek. Bohatí neplati stejne jak chudi.

Kdyz beres 10 tis, mas dan 1500, (nepocitam ruzne slevy)

Když bereš 100tis, zaplatis 15000.

To si myslim je dostatečná solidarita. Rovna dan by znamenala, ze vsichni budou plati stejne, paušalne.

Ja mam podprumerny prijem, ale nejsem zavistivý a nespravedlivy. Zkuste tací být taky

0/0
18.6.2009 20:52

jbroz50

Re: pro oranzove natvrdla

Ne tak docela, protože když berete 10 tisíc, tak neplatíte nic, protože odečitatelné položky pokryjí daňový základ.

0/0
18.6.2009 21:05

Jantar19

Re: pro oranzove natvrdla

to je mi jasny, jen sem to chtel napsat zjednodusene, aby to pochopili i socani.

Proste kdyz budu mit desetkrat vyšší plat, zaplatím zhruba desetkrat tolik. (ve skutečnosti samozřejmě více než desetkrát tolik)

0/0
18.6.2009 22:40

brnl

Re: pro oranzove natvrdla

To jsou opravdu orgie hlouposti, to jako bezdomovec by měl platit stejně jako ředitel ČEZu ;-D

A nemyslíš si hochu že třeba takový ředitel ČEzu ten daleko víc z toho společného chce, pochybuji že dálnice atd. se stavějí pro ty bezdomovce. 8-o A ono si také představme co to je tzv. ekologická stopa, pokud by všichni měli konzum jako bezdomovci tak budeme žít v přírodním ráji, bez průmyslu, staveb, aut, exhalací, hluku, pokud má někdo konzum obrovský tak obtěžuje obrovky ostatní s tím výše uvedeným a za tohle by měl platit jako barevný.

0/0
21.6.2009 18:40

vokroj

Re: pro oranzove natvrdla

Absurdní diskuze 

0/0
20.7.2009 14:01

vendul97

dedictvi aneb ku... hosi guten Tag

http://mind-control.npage.eu/lži_a_experimenty_88809006.html

0/0
18.6.2009 18:10

dudlik123

už vyjí

1. státní politika švédska je postavená na principu solidarity - bohatší mají vyšší daně komu je víc dáno od toho je více očekáváno - pro tupouny citát z bible

2. kdo je tak hloupý že přizná výdělek nad 2 miliony?

3. tlak na oprávněné náklady snižování daňového základu - nové stroje investiční rozvoj, ochranné pomůcky pro zaměstnance výměnu vozového parku a pod... po silnicích a po stavbách jezdí 30-leté jeřáby tatra 148 a je zázrak že nejsou na stavbách smrťáky ve velkém....stačí že jsou na silnicích

a tyto negativní mají jek je vidět i pozitivní stránku věci pokud to budu chtít dát lidem a chci se chovat jako podnikatel ne jako prase.....

0/0
18.6.2009 16:37

Hrdý Budžes

Mne fascinuje jak si nekdo muze myslet

ze za krize, kdy pulka podniku se potaci kvuli poklesu zakazek nad krachem, prospeje statu a jeho obyvatelum, ze sebere tem nekolika vydelavajicim podnikum dane navic a prelije je do tech krachujicich podniku at uz formou srotovneho nebo statnich zakazek.

Neni v ekonomice nic neefektivnejsiho nez statni zakazka. Zak kazde vlady, za kazdeho rezimu. Sovetsky socialismus zkrachoval prave proto, ze byl postaven na 100 hospodareni statu prostrednictvim statnich zakazek popisovanych planem.

0/0
18.6.2009 15:16

Marcus Antonius

siciálně spravdlivá daň podle ČSSD

Sociálně spravedlivá daňld eČCSD  pro podnikatele s příjmem 2 miliony ročně  38% . Firma se ziskem 2 miliardy ročně 21%. Tomu se říká podpora malého a středního podnikání dle ČSSD.

0/0
18.6.2009 13:12

Yurek

Re: siciálně spravdlivá daň podle ČSSD

Živnostník je pro rudochy třídní nepřítel a jako takový je určen k likvidaci. Co je na tom divného?

0/0
19.6.2009 14:18

misslonely

opět kampaň postavení na závisti

soc dem už fakt začínají být nudní, zdanění 38% pro dobře vydělávající je jen vábnička na závistivé socky, které chodí do zaměstnání za deset patnáct hrubého a to, že by se třeba dovzdělali a více se snažili je ani nenapadne, to by totiž nemohl mít ve tři dopoledne po tý "šílený dřině" na toho hnusnýho kapitalistu, svoje Lídlpivo na kanapi. z čistě ekonomického hlediska by si měl Otík ( Bohouš Sobotka ) zopakovat základy ekonomie, ale to vlastně nejde, když on ten právník. Vážně si myslí, že když pár lidem, kteří jsou schopní a vydělávají slušné prachy, díky své píli, inteligenci nebo šikovným rukám, zvedne takhle nehorátně daně, že tím zaštupuje díru ve státní kase? blahoslavení chudí duchem:-(

0/0
18.6.2009 10:05

venoch

Re: opět kampaň postavení na závisti

Spatne se na to divas soudruhu, tady jde o rovnopravnost, copak vesnicky kulak nebo bohac ma vetsi pravo na plne bricho jako delnik ruku v ruce s rolnikem? A co pracujici inteligent, ten snad necha imperialistu aby tyl z jeho mozolu? Copak je bohac vice clovekem jako ty? Dane na neho, tak je to spravne, kazdemu podle jeho potreb, vzit jim vse a prerozdelit. A prerozdelim vam to ja, sam veliky ja a my soudruzi ve strane.

0/0
18.6.2009 10:43

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

dobra myslenka danit kazdeho podle potreb - jenom dve dane - spotrebni a z majetku

0/0
18.6.2009 11:05

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Už jste se vyjádřil, jak si ty daně z majetku představujete?

0/0
18.6.2009 11:09

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

jednoduse:

misto priznani k prijmu bude priznani k majetku - suma majetku krat sazba (alternativne podobny vypocet jako u dane z nemovitosti), platit mesicne zalohove

0/0
18.6.2009 11:45

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

A z jakého majetku se to bude platit? Z každé kávové lžičky?:-)

0/0
18.6.2009 11:47

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

je to asi stejne zabavne jako platit dan z nepenezniho prijmu, ze ;-)

0/0
18.6.2009 12:12

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Tak z jakého majetku by se ta daň podle Vás měla platit? Dozvím se to?

0/0
18.6.2009 12:18

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

uz jsem to napsal, ze vseho

0/0
18.6.2009 12:29

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

A jak se to bude zjišťovat, to se mi nějaký úředník bude hrabat doma v šuplíku?

0/0
18.6.2009 12:31

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

a jak se zjistuji prijmy dneska ?

stejne...

0/0
18.6.2009 12:35

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Většina pracujících platí daň v výplaty, ta se dá zjistit poměrně snadno.

0/0
18.6.2009 12:40

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

a zbytek prijmu uspesne zatajuje, kterazto snaha se sazbou 38% prudce vzroste, ze...

0/0
18.6.2009 12:55

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Nevím jaký zbytek příjmů?

0/0
18.6.2009 13:04

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

;-D

0/0
18.6.2009 13:05

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Podle Vás holt každý vydělává miliony načerno, tak jo.

0/0
18.6.2009 13:23

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Příjmy a majetek jsou dvě dost různé věci.

0/0
18.6.2009 12:41

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

ne, jsou to ekvivalenty - majetek je nakumulovany prijem a zaroven generatorem prijmu budoucich

0/0
18.6.2009 12:56

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Ale jak zjistím jakou mám platt daň z majetku, když většina mého majetku nejsou peníze?

0/0
18.6.2009 13:03

krultheking

Re: opět kampaň postavení na závisti

nechces po mne snad paragrafove zneni ?

0/0
18.6.2009 13:06

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

Chci vědět, jak mám vypočítat daň z majetku, Když mám například rodinný domek, ojeté auto a nějaké to vybavení domácnosti. Nebo to není ten majetek, z kterého by se podle Vás měla platit daň?

0/0
18.6.2009 13:13

Hrdý Budžes

Re: opět kampaň postavení na závisti

A z jakeho duvodu ma byt proboha daneny majetek, ktery uz byl minimalne dvakrat daneny a to pri daneni prijmu dotycneho a pri jeho tvorbe  nebo nakupu ve forme DOH.

0/0
18.6.2009 15:13

Marcus Antonius

Re: opět kampaň postavení na závisti

Souhlasils bys s dani 950 kč za krabičku cigaret ? určitě ne protože vy levičáci jste jen zavístivi sobci. Druhého zdanit , ale sebe nikoliv.

0/0
18.6.2009 13:16

avlyslakecod

Re: opět kampaň postavení na závisti

To je dotaz na koho? Já s jakoukoliv daní za cigarety souhlasím. Ale aby potom nenakupovali kuřáci za hranicema.

0/0
18.6.2009 13:19

Hrdý Budžes

Re: opět kampaň postavení na závisti

A presne stejne je to i s dani prijmu a s dani z majetku. Kdyz bude v CR majetkova dan, tak diky volnemu pohybu osob a penez v EU neni sebemensi problem prevest movity majetek za hranice a to da rozum, ze tim stat ani jim ziveni prizivnici nezbohatnou. Dtto prijmy. Dtto spotreba. Jenom zavist se trochu ukoji.

0/0
18.6.2009 15:20

rencask

dedicka dan z majetku nad 10mega

tak to je super. zdedis ruinu, pamatkari, stavebni urad ti prikazuji ji opravit a ty misto do rekonstrukce vrazis penize do dani. Fakt SUPER.

Hlavne, ze obycejnych lidi se to nedotkne.

0/0
18.6.2009 9:25

Terrurek

Re: dedicka dan z majetku nad 10mega

hele to je jako kdyz zdesis novy bawo... ikdyz schrastis penize na dan a nemas prachy ho servisovat (svetla za 25k) tak je lepsi ho prodat. Stejne tak to ruinu... lepsi by bylo zvysit dan z nemovitosti s moznosti ji neplatit pokud castku vrazis do te nemovitosti... tusim ze to maj u sprechticich sousedu a podle toho ty nemovitosti vypadaj...

0/0
18.6.2009 9:41

krultheking

Re: dedicka dan z majetku nad 10mega

dedictvi lze odmitnout ;-)

0/0
18.6.2009 10:10

venoch

Re: dedicka dan z majetku nad 10mega

Ano, to je napad, odmitnout dedictvi, stat se proletarem a bezdomovcem. Ze me to sameho nenapadlo, jsem to ale moula.

0/0
18.6.2009 10:38

mfdnes-bulvar

Opravdu skvely lek

na krizi - utahnout danove srouby... FDR se vam smeje z oblacku, vy nymandi. Kdyby soudruh Paroubegg a jeho ekonomicky "expert" Littlesaturday znali aspon zbla z ekonomie, tak by takovyhle nesmysl nemohli nikdy prosazovat. Ale ono je to spis o tom, ze KSCSSD je populistickou stranou, ktere jsou lide u zadni casti tela....

0/0
18.6.2009 9:17

venoch

Re: Opravdu skvely lek

Little Saturday......to jsi me dostal, to teda jo!!!;-D;-D;-D

0/0
18.6.2009 10:47

mfdnes-bulvar

Re: Opravdu skvely lek

dik;-)

0/0
18.6.2009 11:06

Mak1

No - zdaníme lidi nad 100 000 - to vypadá moc hezky,

ale jak znám ČSSD, tak se to posune dolů - odhaduji tak na 30 - 35 000 hrubého

0/0
18.6.2009 8:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.