Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklostezek vzniká nejvíce v historii. Projekty lákají i velké stavbaře

Cyklisté a jezdci na kolečkových bruslích letos získají nejvíce kilometrů nových stezek v historii. Stavbaři letos dokončí nebo začnou stavět zhruba 250 kilometrů cest pro sportovce. Více než miliardový balík vyčleněný na jejich stavbu tak začal zajímat i velké firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zapvit

Vyplňte prosím nadpis příspěvku.

no tak to se da zvladnout i za kratsi dobu nez dve hodiny.... je okurkova sezona taknapis idnes at sepisi clanek jak spravne umyt kolo a muzes jepak jeste doplnit na co zapomeli

0/0
19.6.2009 7:56

ples

Takze...

...to dopadne jako s dalnicema. Velke firmy roztoci cenovou spiralu, samozrejme smerem nahoru, a cyklostezky se pro nedostatek penez prestanou stavet.

0/0
18.6.2009 21:44

kiv

Sportoviště za daňové peníze

Dopravní smysl mají cyklostezky ve valné většině případů nulový. Jedná se tedy vetšinou v podstatě o sportoviště.

Nevím, proč by mělo být  jejich použití zdarma  ( za golf, tenis, plovárnu či squash se snad taky běžně platí, ne? )   a jejich výstavba, údržba i provoz byl  v plné výši  hrazen z našich daní????? 8-o8-o 

0/0
18.6.2009 16:20

huruvu

Jak kde

Je asi důležitý, kdo ty projekty připravuje. Aly i nový cyklostezky nejsou vždycky asfaltový. Když vedou lesem, otevřenou přírodou, ať je povrch taky přírodní. Ale spousta jich vede  mezi obcema, podél silnic. Snad do toho nemluvěj jen zájemci o bakšiš, ale i nějaký fandové cyklistiky. Asi jsem dost naivní, co?:-/

0/0
18.6.2009 14:50

erben3

.

Když se tu brojí proti asfaltu, mám jednu námitku: Ne všichni mají MTB a ne všem vyhovuje po dešti přijet zaflákaný od bahna a dvě hodiny mýt kolo. jako cykloturista, který jezdí z 80 % mimo terén, jsem pro asfalt. nemusí to být žádný super hladký, stačí takový ten hrubý štěrkový, ale asfalt. Pokud se cyklostezka vede krajinou citlivě, nemusí tu krajinu stezka narušit. Podívejte se na cyklostezky v Německu,  Rakousku nebo ve Švýcarsku, dost jsem jich tam projel a taky jsou vesměs asfaltové, tedy ty pro cykloturisty, MTB stezky jsem nezkoumal. Např. Moselská stezka v Německu, která mě teď napadla první - krásných cca 200 km bez aut a po asfaltu.

0/0
18.6.2009 10:27

pedr64

Re: .

jak už jsem napsal níže, toho asfaltu je moc. Samozřejmě, tam, kde stezka slouží primárně k dopravě, tedy ve městě a jeho nejbližším okolí, nechť je pohodlná(kdo by chtěl přijet do práce zaflákenej až za ušima. Ale tam, kde funkce stezky už je více sportovní a turistická, měl by být ponechán přírodní povrch.V článku uvedená stezka Bečva díky kompletní asfaltizaci je o víkendech v některých úsecicích téměř neprůjezdná

0/0
18.6.2009 10:38

admiral666

Re: .

ty jsi mi ale velikan ducha! poloz si otazku, proc je vyasfaltovana stezka pro pocet lidi takrka neprujezdna... asi proto, ze ji lidi maji radeji. takze je to cesta spravnym smerem.

0/0
19.6.2009 13:06

Tomáš Hradecký

Re: Asfalt ano

Pro dopravní cyklistiku je asfalt rozhodně lepší. A pro rekreační cyklistiku ve většině případů taky - cesta je rychlejší, pohodlnější a méně namáhavá.

Oblíbenost různých druhů povrchů můžete vysledovat podle zájmu cyklistů - tam, kde je asfalt nebo jiný rozumný povrch, jezdí většinou víc lidí než "po šutrech", po dlažebních kostkách, v blátě, apod.

0/0
18.6.2009 10:57

zapvit

Re: .

co to tu povidas o myti kola 2 hodiny? to umyvas cele famyliii?

ty si neumis umyt kolo za 20 minut i s pripravou k tomu potrebnych veci, uklidem a zaparkovanim kola ?

0/0
18.6.2009 18:27

erben3

Re: .

Neumím. Když totiž já myju kolo, vypadá pak, jako když sjede z výrobní linky.:-)

0/0
18.6.2009 20:40

surucucu

Hlavně

To je všechno hezký,ale chtělo by to hlavně vypudit z cyklostezek ty dementy na kolečkových bruslích a se sluchátkama v uších...

0/0
18.6.2009 9:34

slepice

Re: Hlavně

Co kdyby si kyklisti jezdili kde chtěj a nám bruslařům by nechali kousek rovného asfaltu. To oni ale né, musej se nacpat všude.

0/0
18.6.2009 12:07

krysar

Re: Hlavně

Treba D8 je ted pekna ;-D

0/0
18.6.2009 16:36

zapvit

Re: Hlavně

cyklostezka je od toho aby tam jezdili cikliste po zeleznici taky jezdi cykliste nebo auta? neto tam startuji letadla? na letisti taky jezdis na koleckovych bruslich? kdyz se bruslari prestanou tolik roztahovat, sundaji si sluchatka a budou sledovat provoz za nimi a pred nimi tak nemam namitky...

0/0
18.6.2009 18:29

Jsem ovce - volím ODS

Asfalt nemá v přírodě co dělat

cyklostesky mhou být i bez asfaltu, ale na to někteří pánové špatně slyší. Hlavně že Eu poslalo naše prachy a my budem asfaltovat... Odstrašujícím příkladem je např asi rok stará cyklosteska podél Popovic v okrese UH, která vede podél mezinárodní E50 a zbytečně zabrala zemědělskou půdu. Cyklostesku nikdo nepoužívá, protože o kus dál od E50 vede strará široká asfaltka ,která je jako cyklosteska značená a samozřejmě pro cyklisty bohatě stačí.

0/0
18.6.2009 9:10

zdrh13

Re: Asfalt nemá v přírodě co dělat

přesně tak, jezdím po staré silnici. Někdy, když hodně spěchám, tak i po té nové, ta krajnice je tam hooodně široká

0/0
18.6.2009 10:25

erben3

Re: Asfalt nemá v přírodě co dělat

Ve Švýcasku je hodně cyklosteZek mezi městy značeno žlutým pruhem jako krajnice silnice. Žádný problém, kdyby to bylo u nás taky tak a silnice se dělaly o něco širší, bylo by to super.

0/0
18.6.2009 10:29

zdrh13

Re: Asfalt nemá v přírodě co dělat

jinka kolem UH a okolí jsou myslím tato problémová místa:

1. Uherské Hradiště  -často je podél silnce stezka ale na křižovatce jen přechod pro chodce - např v Kunovicích u Slovácka, u přechodu před kinem Hvězda, na hlavní křižovatce v UH

2. zmatené značení stezky v Uherském Ostrohu- když jsem tama jel kdysi dávon po prvé, tak jsme bloudil a neviděl ty odbočky, značení se od té doby nezměnilo

3. není navedení na cyklostezku v centru obce - např. Hluk nayklostezku do Lhoty, v UB skončí stezka z NIvnice na kraji města a další značení není do města není

4. nedodělaná stezka před Spytihněví kolem Baťova kanálu, šílený povrch cyklostezky v Hluku

0/0
18.6.2009 10:30

jan.banos

Alfalt včera a dnes.

Pro kolo není potřeba žádného asfalfu, ten ocení zejména inlajnisti (takže i já;-D)

Ale nemyslím tu nekvalitní hrůzu (asfalt) co teď dělají.

Nevyšla by levněji zámková dlažba?

Lze snadno opravit, v případě potřeby rozebrat.

0/0
18.6.2009 7:52

Kralupák

Re: Alfalt včera a dnes.

Na inlajnech po zámkovce? Masochisto...

0/0
18.6.2009 10:13

zapvit

Re: Alfalt včera a dnes.

ovsem cyklostezka neni primarne urcena pro bruslare ale pro cyklisty... jen je to moda cpat se tam dokud to jde..... po kolejich take prece nejezdi auta nebo cykliste....

kdyz bruslar dava pozor na provoz nemam vyhrady ale par roztahujici se pres celou cyklostezku drzici se za pacenky nesnasim....

0/0
18.6.2009 18:31

pokrokovesmyslejici

Kolo je

....dopravní prostředek pro socany, komouše a nezaměstnané, je nepředstavitelné, aby pravicově smýšlející člověk cestoval jinak než automobilemRv

0/0
18.6.2009 7:28

kamil b.

Re: Kolo je

Si se špatně vyspal, viď?

0/0
18.6.2009 7:47

tato

Re: Kolo je

Prijdu ti dat za 10 let kyticku na hrobek ;-D

0/0
18.6.2009 12:02

zdrh13

Baťův kanál

Pane redaktore, říká se Uherského Ostrohu a ne Ostroha.

Jinak se stavbou stezek souhlasím ale:

1. dostatečně široké, aby tam nepřekážel každý zeširoka jedoucí bruslař s Ipodem, který nereaguje na zvonek.

2. asfaltový povrch, ne jak se často dělá dlažba, s tou bych souhlasil snad jen v historických centrech měst, jinak asfalt

3. vylepšit dopravní značení - aby pokud stezka vede podél nějaké hlavní silnice nebyla každých 100 metrů přerušovaná značkou konec stezky, protože to je křižovatka s jinou silníií. Taková stezka by se měla brát jako součást hlavní silnice a měl by přednost dávat ten, kdo jede z vedlejší silnice.

0/0
18.6.2009 7:04

zdrh13

Re: Baťův kanál

4. vylepšit značení stezek - typicky dojedu na nějakou křižovatku a je

tm, že doleva vede stezka 45231 a doprava 35781. A co já vím, do které

dědiny mě ta stezka dovede? V mnohých obcích není vůbec označeno, jak

se z vetra dostanu na cyklostezku a člověk musí pátrat než něco najde.

5. Policisté by měli trestat stání na stezce, pokud tím řidič zablokuje více než půlku stezku. Typicky auto zaparkuje u baráku a zabere kolikrát 80 % stezky a pak se to musí objíždět po trávě apod.

0/0
18.6.2009 7:06

zdrh13

Re: Baťův kanál

6. zlepšit značení nejen z hlediska toho, kam stezka vede, ale také z

toho hlediska, jaký má povrch ta komunikace (často se po pár km změní z

asfaltu na šotolinu či ještě horší) a jaký je to terén (sváteční jezdce

může nemile překvapit nějaký kopec)

7. celkově vyšší kvalita staveb, mnohé stezky po pár letech jsou přímo v katastrofálním stavu, kdy je tma propadlá dlažba, díry v asfaltu apod.

0/0
18.6.2009 7:07

pedr64

Re: Baťův kanál

nesouhlasím s bodem 2. Žádný asfalt, ten by měl být jen v nejbližším okolí města, ale asfaltovat šotolinu mezi poli považuji za zvěrstvo nejen proti přírodě, ale i proti samorným cyklistům, které z takovýchto "dálnic" vytlačují inlainisti.Navíc je to samozřejmě i podstatně dražší.

0/0
18.6.2009 7:22

jan.banos

Re: Baťův kanál

ad. 4. Místo sledování a HLEDÁNÍ značení je kolikrát lepší se předtím podívat do mapy.

ad.5.: Před vlastním domem mám snad právo si auto zaparkovat, ne?

Zejména v případě pokud nemám jinou možnost.

Osobně by mně zajímal právní názor, dle konkrétní situace.

0/0
18.6.2009 7:44

pedr64

Re: Baťův kanál

bohužel mapa ti neřekne, že ta stezka pokračuje za rohem v sousední ulici.V některých obcích je značení opravdu chaotické

0/0
18.6.2009 7:57

zdrh13

Re: Baťův kanál

tak zaparkuj na silnici tak, že ji celou zablokuješ, asi by ti to dlouho nevydrželo. Pokud blokneš kousek stezky, nevidím problém, alep okud je bloknutá celá, tak je to podle mě problém.

0/0
18.6.2009 9:28

sikky

Re: Baťův kanál

Dneska se u většiny novostaveb domků počítá, že řidič bude parkovat na vlastním pozemku. Jinde v zástavbě se na to projektují parkoviště. Ale holt někteří motoristi jsou líní zaparkovast pár metrů vedle, takže zaparkují na nepovoleném místě, aby nemuseli udělat pár kroků navíc.

A ve vesnici obvykle mají domy dvůr, kam může auto zajet a není tedy důvod blokovat chodník/ulici/stezku

0/0
18.6.2009 12:24

tracnik

supr

za chvílu bude vyasfaltovaný úplně všechno..................... bleju

0/0
18.6.2009 6:46

kraxna

Hlavně,ať to dopadne jako se stezkou

Ústí n/L - Děčín. Prostavěny desítky milionů, v současné době (poněkolikáté) minimálně 3 km téměř nové stezky rozkopány kvůli inženýrským sítím. On tehdy zřejmě nikdo nevěděl, že se budou muset rekonstruovat....:-/

0/0
18.6.2009 5:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.