- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
no tak to se da zvladnout i za kratsi dobu nez dve hodiny.... je okurkova sezona taknapis idnes at sepisi clanek jak spravne umyt kolo a muzes jepak jeste doplnit na co zapomeli
...to dopadne jako s dalnicema. Velke firmy roztoci cenovou spiralu, samozrejme smerem nahoru, a cyklostezky se pro nedostatek penez prestanou stavet.
Dopravní smysl mají cyklostezky ve valné většině případů nulový. Jedná se tedy vetšinou v podstatě o sportoviště.
Nevím, proč by mělo být jejich použití zdarma ( za golf, tenis, plovárnu či squash se snad taky běžně platí, ne? ) a jejich výstavba, údržba i provoz byl v plné výši hrazen z našich daní?????
Je asi důležitý, kdo ty projekty připravuje. Aly i nový cyklostezky nejsou vždycky asfaltový. Když vedou lesem, otevřenou přírodou, ať je povrch taky přírodní. Ale spousta jich vede mezi obcema, podél silnic. Snad do toho nemluvěj jen zájemci o bakšiš, ale i nějaký fandové cyklistiky. Asi jsem dost naivní, co?
Když se tu brojí proti asfaltu, mám jednu námitku: Ne všichni mají MTB a ne všem vyhovuje po dešti přijet zaflákaný od bahna a dvě hodiny mýt kolo. jako cykloturista, který jezdí z 80 % mimo terén, jsem pro asfalt. nemusí to být žádný super hladký, stačí takový ten hrubý štěrkový, ale asfalt. Pokud se cyklostezka vede krajinou citlivě, nemusí tu krajinu stezka narušit. Podívejte se na cyklostezky v Německu, Rakousku nebo ve Švýcarsku, dost jsem jich tam projel a taky jsou vesměs asfaltové, tedy ty pro cykloturisty, MTB stezky jsem nezkoumal. Např. Moselská stezka v Německu, která mě teď napadla první - krásných cca 200 km bez aut a po asfaltu.
jak už jsem napsal níže, toho asfaltu je moc. Samozřejmě, tam, kde stezka slouží primárně k dopravě, tedy ve městě a jeho nejbližším okolí, nechť je pohodlná(kdo by chtěl přijet do práce zaflákenej až za ušima. Ale tam, kde funkce stezky už je více sportovní a turistická, měl by být ponechán přírodní povrch.V článku uvedená stezka Bečva díky kompletní asfaltizaci je o víkendech v některých úsecicích téměř neprůjezdná
To je všechno hezký,ale chtělo by to hlavně vypudit z cyklostezek ty dementy na kolečkových bruslích a se sluchátkama v uších...
Co kdyby si kyklisti jezdili kde chtěj a nám bruslařům by nechali kousek rovného asfaltu. To oni ale né, musej se nacpat všude.
cyklostesky mhou být i bez asfaltu, ale na to někteří pánové špatně slyší. Hlavně že Eu poslalo naše prachy a my budem asfaltovat... Odstrašujícím příkladem je např asi rok stará cyklosteska podél Popovic v okrese UH, která vede podél mezinárodní E50 a zbytečně zabrala zemědělskou půdu. Cyklostesku nikdo nepoužívá, protože o kus dál od E50 vede strará široká asfaltka ,která je jako cyklosteska značená a samozřejmě pro cyklisty bohatě stačí.
přesně tak, jezdím po staré silnici. Někdy, když hodně spěchám, tak i po té nové, ta krajnice je tam hooodně široká
Pro kolo není potřeba žádného asfalfu, ten ocení zejména inlajnisti (takže i já)
Ale nemyslím tu nekvalitní hrůzu (asfalt) co teď dělají.
Nevyšla by levněji zámková dlažba?
Lze snadno opravit, v případě potřeby rozebrat.
Na inlajnech po zámkovce? Masochisto...
....dopravní prostředek pro socany, komouše a nezaměstnané, je nepředstavitelné, aby pravicově smýšlející člověk cestoval jinak než automobilem
Pane redaktore, říká se Uherského Ostrohu a ne Ostroha.
Jinak se stavbou stezek souhlasím ale:
1. dostatečně široké, aby tam nepřekážel každý zeširoka jedoucí bruslař s Ipodem, který nereaguje na zvonek.
2. asfaltový povrch, ne jak se často dělá dlažba, s tou bych souhlasil snad jen v historických centrech měst, jinak asfalt
3. vylepšit dopravní značení - aby pokud stezka vede podél nějaké hlavní silnice nebyla každých 100 metrů přerušovaná značkou konec stezky, protože to je křižovatka s jinou silníií. Taková stezka by se měla brát jako součást hlavní silnice a měl by přednost dávat ten, kdo jede z vedlejší silnice.