Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha má druhou linku do New Yorku, končí spoj do Atlanty

Spojení mezi Prahou a New Yorkem bude od zítřka pohodlnější. Novou linku startuje americká společnost Delta Air Lines. Začne tak konkurovat Českým aeroliniím, které jsou s Deltou ve stejné alianci SkyTeam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nelde

Atlanta

Spojem do ATL jsem před pár dny letěl. Jídlo bylo celkem slušné (na economy). Místa na sezení fakt málo. Samozřejmě, že to bylo starší letadlo (LCD byly na stropě), letadla se totiž kupují na dvacetiletý leasing. V personálu byly česky mluvící letušky. Jediný problém délka letu.

Letiště v ATL je trochu chaotické - dají vám kufr a pak ho seberou (i když jdete ven). Odbavení zpátky byla tragédie - kiosky nebraly český pas, a tak jsem byl ve frontě s lidmi, co měli nějaký problém. Hodinové čekání.

Nechápu, proč to chtějí omezit - bylo to hodně plné (tam úplně, zpátky pár volných míst).

Letěl bych s nimi klidně znova.

Cena byla 18 tisíc korun.

0/0
2.7.2009 16:22

vymrzovac

pohoda......

....nemám důvod lítat do amíkova;-D.....neletěl jsem ani když mě tam zvali a chtěli zaplatit letenky(mám tam příbuzný);-D......a nemusím řešit tyhle věciR^..... a to maj barák u pobřeží:-P

0/0
19.6.2009 9:40

Milhaus1

Re: pohoda......

tak proč čteš ten článek a proč tady bleješ do diskuze?

0/0
19.6.2009 12:53

galdwin

Delta - ani nahodou

Komentar k Delta Airlines. Pred tydnem jsem s nimi letel do Atlanty a jsou to ty nejhorsi aerolinky, ktere jsem zazil. Obstarozni letadlo vcetne posadky (vekovy prumer kolem 60 let!) Letusky neprijemen az protivne, letadlo spinave, jidlo hrozne.... Je pravda, ze jsem letel dobytcakem , ale nejsem si jist zda business class bude o tolik lepsi. Musim rict, ze zatim nejlepsi zkusenost jsem mel (pominu-li singapurske aerolinky, ktere vsak jsou uplne jinde nez vetsina leteckych spolecnosti), s Turkish arilines. Samotneho me to dost prekvapilo

0/0
19.6.2009 9:30

vokoun6

Re: Delta - ani nahodou

Co se týče vysokého věkového průměru palubního personálu, tak to je typické u všech amerických aerolinek, kde se striktně uplatňuje princip že služebně starší mají možnost si vybírat linky na kterých budou létat. V důsledku to pak vypadá, že mladé kosti létají 5x denně na vnitrostátních linkách typu Chicago-Cleveland a unavené báby s pokřiveným chápáním kdo tu je vlastně pro koho dálkové linky.

Jinak s Turkish ani jinou tureckou, egyptskou nebo tuniskou aerolinkou bych neletěl ani za zlaté prase - nedávná nehoda v Amsterdamu jen potvrdila že to je jen aerolinka kde je navrch hůj a ve spod asi dost velké problémy s kulturou bezpečnosti a prací posádky v krizových situacích z důvodu daností tamní kultury kdy starší má vždycky pravdu a pokud ji nemá platí bod číslo jedna (což je v protikladu s koncepcí moderního CRM) i kdyby je to mělo stát život - viz. např. nehoda Flash Airlines.

0/0
21.6.2009 1:52

traveler

poslední zkušenosti

Let ČSA do NY - zrušen - náhradní přeprava přes Frankfurt (Lufthansa) - super - výborné služby (jídlo, pití), moderní letadlo. Zpět ČSA - zpoždění, nabručené letušky, druhé a další pití si musel člověk zaplatit, jídlo jako za socialismu. Nikdy více. Před tím BA + KLM -  pohoda. Nechápu přístup ČSA - doufám, že jim Delta vyfoukne většinu zákazníků.

0/0
19.6.2009 8:16

p.o.p.

Taky přispěji s názorem.

Moje pořadí v letech po Evropě:

1. Air Berlin 2.Air France 3.Lufthansa

Do USA:

1.BA 2.Air France 3.Lufthansa

Jinak létám zásadně z Německa (Norimberk,Mnichov,Frankfurt) někdy z Vídně.Ač pražák na Ruzyni už nevstoupím, páč  ty ceny akceptuje jenom magor!;-O

0/0
18.6.2009 23:07

princeznaZkundystava

Re: Taky přispěji s názorem.

a vyplatí se vám to i s tim dojížděním?

0/0
19.6.2009 0:36

p.o.p.

Re: Taky přispěji s názorem.

tak teď jsem na dovče s rodinou v Bretani a 3 zpáteční letenky z Norimberka (Nor-CDG-Nantes) s Air France za necelých 12000. To samé se stejnou společností z Prahy  za 36000 Kč!!! Letenky koupeny přes Student Agency.

0/0
19.6.2009 11:55

stphn

v USA katastrofa

Ale lety přes USA to je jiné kafé, vlastně jenom voda nebo kafe a k tomu preclíky, vše další platit, jinak pak balíčky za min. 5 USD (sendvič) a to nebyla nízkorozpočovka ale united airlines a delta, staré airbusy i boiengy, celkem 3 lety (Wash-Oakl, LasVeg-LA a LA-Wash)  vše stejný. tady to je za 4-! ještě, že jsme doletěli...!!

Zkusím teď při nejbližší příležitosti BA, nemám zkušenost, ale každý je chválí...

0/0
18.6.2009 21:18

sealth

Re: v USA katastrofa

No ja po USA letam casto a je pravda ze o jejich jidlo stejne nestojim, najim se na letisti a kdyz chci tak si koupim Big Mac do letadla.....Nikdy jsem nemel pocit ze bychom nemeli doletet a musim rici ze treba Delta ma na starych vnitrostatnich 757 v turisticke tride mnohem vic mista nez  v 767 do Jizni Ameriky nebo Northwest v A330 do Evropy.

0/0
18.6.2009 21:55

stphn

nejlepší byly Air France

Celkem jsem letěl přes Atlantik 3x, vždycky v ekon.tř. a pokaždé s jinou společností:

ČSA - Air France, let Praha-Paris-Washington, v Parizi na letisti trochu chaos a pomalé odbavování, airbus, obsluha, jídlo velice vysoký standard - menu velký výběr, výběr z několika vín i počas letu, letadlo moderní s displayem pro každého cestujícího, bez zpoždění, akorát francouzská angličtina nic moc, celkové hodnocení: 1-

Lufthansa - Delta Airlines, let Praha-Frankfurt-Washington, starší boeing, horší jídlo, servis standard, několik menších monitorů, celkové hodnocení: 3

ČSA, let Praha - San Salvador (mezipřistání na palivo a catering v Dominikánské republice): pozdní odlet, jídlo standard, ale málo minimální možnost výběru, slabší servis, v Dominik. rep. čekání na catering 2 a 1/2 hod. na opuštěném letišti bez možnosti opustit letadlo, celkově to byl pro ČSA první let do Salvadoru, letadlo bylo na letišti pokřtěno vodou, doba leta celkem 17 hod.!!! celkové hodnocení: 4

0/0
18.6.2009 21:17

stphn

Re: nejlepší byly Air France

jo a Lufthansa mi dodala zavazadla z Frankurtu domů až na druhý den...., tak proto ta trojka...!!

0/0
18.6.2009 21:19

sealth

CSA-Aeroflot

Ha!!! Delta se uz pripravuje na kolaps CSA tak prebiraji trat.

0/0
18.6.2009 20:41

L_A_D_A_S

Společnosti

Všechno lepší než Lufthansa!! RvKdyž jsem naposled letěl do Calgary, tak ve spoji Praha Frankfurt jsem dostal sandwich do kterého nešlo ani kousnout, ale nic se nevyrovnalo hrůze při letu Frankfurt - Calgary, celou dobu letu (11 hodin) mi nefungovala obrazovka, vedle mě tlustej němec kterej mi nechtěl pustit skoro ani na záchod...a nakonec ještě cesta Calgary - Frankfurt - Někde v půlce Atlantiku airbusu 2x za sebou vypadla elektrika či co, všechny světla zhasla obrazovky vypnuly, a potom ještě asi 3x restartovali celý systém... nic příjemného...musím se zastat že zatím nejlepší služby mi poskytly British Airways R^

0/0
18.6.2009 16:32

xRocky

Re: Společnosti

To je mi tedy zahadou jak muze letecka spolecnost za to ze : "... vedle mě tlustej němec kterej mi nechtěl pustit skoro ani na záchod ..".????

0/0
18.6.2009 16:41

IgorAlelujev

Re: Společnosti

;-D;-D;-D nejlepsí sluzby pres atlantyk poskytovaly BCal, ale to uz snad ani néni pravda .... *sigh* BA se z evropských aerolinek nikdo nevyrovná, to más recht :-)

0/0
18.6.2009 17:04

Brigádník

Re: Společnosti

no jóóó British Calendária a B.O.A.C. a PanAm a tak dále ...  kde ty časy reálnýho socialismu jsou ....  :-P:-)

0/0
18.6.2009 19:57

ppdedek

Re: Společnosti

vydis to a ja jsem nezazil zas nic lepsiho nez Lufthansu, at na kratkych letech nebo lety az l Pacifiku

A zes mel tvrdy housky? stezuj si na Ruzyni v kuchiny kde zradlo pred letem pripravujou. Holt ti tam dal ceskej Pepik starej rohlik a cerstvej sezral ;-D

0/0
18.6.2009 17:47

sealth

Re: Společnosti

Hmmm...s BA jsem neletel uz aspon 15 let, znechutili se mi starymi, spinavymi letadly neschopnou a neochotnou obsluhou a letanim pres Heathrow. Ale krome letiste se to mohlo zmenit, asi je nekdy zkusim...

0/0
18.6.2009 20:35

girasole007

swiss air

ziji v USA a z me zkusenosti je na prepravu mezi Evropou a USA uplne nejlepsi Swiss air. Prestupuje se v Curychu, kde je krasne , nove, moderni, ciste letiste a neni tam zdaleka takovy provoz a neporadek jako v Londyne, Parizi, Frankfurtu, Amsterdamu, atd...Swiss ma taky moderni letadla, skvely servis (vcetne jidla a letusek) a uplne nejlepsi ceny. S CSA jsem letela z NYC jednou a zcela naposledy asi pred 2 lety. Stare letadlo, 2 zastarale TV v chodbicce, kde dokola celych 8 hodin nahlas! pousteli Ruzoveho pantera, neskutecne neprijemne letusky, nejhorsi jidlo, co jsem kdy v letadle jedla a do toho stupidni hlasky pilota...CSA never more, i kdyz bych tak rada podporila ceskou ekonomiku....[>-]

0/0
18.6.2009 15:28

Lobos

Re: swiss air

Bankrotujici Swiss Air? Haha.....

Letenky jsou mozna levny, ale za cenu celkove doby letu s prestupem

okolo 14 az 17 hodin!!! British Airways.....R^ Vzdy v cas. Nejvice mista mezi sedadly, kupodivu velmi kvalitni a chutne jidlo a ochotny personal..... "i kdyz bych tak rada podporila ceskou ekonomiku" podporovat stary letajici rakve?....please:-/

0/0
18.6.2009 15:43

Clayton

Re: swiss air

BA jsou opravdu asi dobrou volbou. O jidle bych netvrdil, že je chutné, ale neurazí. Pro mě je důležité, že mají jednu z nejlepších business class s pohodlnými full-flat sedačkami. Nový Terminál  5 už docela funguje, je moderní, čistý a business salónky na T5 jsou pohodlné a většinou i s nabídkou nějakého teplého jídla.

Většinou létám do Kalifornie, takže pro mě Delta nebo ČSA jako alternativa nepřipadá v úvahu. Pokud bych letěl do New Yorku, zvažoval bych časovou úsporu při přímém letu v porovnání se starými a nepohodlnými business class sedadly Delty nebo ČSA. Cenu kupodivu Delta nenasadila nijak vysoko, čekal jsem, že za přímý let budou chtít víc než cca 62 000 Kč v business. Asi je to tím, že sami si jsou vědomi, že jejich business je spíše srovnatelná s Premium Economy u BA.

0/0
18.6.2009 15:55

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: swiss air

;-D:-P

0/0
19.6.2009 9:11

sealth

Re: swiss air

No ja nevim ale ja na British zanevrel uz nekdy pred 15 lety.Letadla stara,spinava obsluha neschopna a neochotna, nahlasil jsem dve zavady, jako na potvoru letel stejnym 747 ve stejnem sedadle za par mesicu muj znamy a nic neopravili takze se mu sedadlo pri vzletu pokladalo do "luzkove upravy" za coz na nej atendent hulakal jako na mne at si to sedadlo narovnam a kontakt na sluchatka prerusoval takze nemel zvuk k programu...Heathrow je jedno z nejhorsich a nejnelogictejsich letist jeste snad s CDG v Parizi...Ale mozna se BA od te doby zlepsili ja radsi letal s SAS a to byla vzdy pohoda nezli teda nasadili A330 s hrozne tvrdymi sedackami...A Kodanske letiste take uz neni tak prijemne a ciste jako byvalo uz to neudrzuji Danove ale jacisi pricmoudli pristehovalci ze severni Afriky...

0/0
18.6.2009 20:32

Lobos

Re: swiss air

Uz jsi asi cestovateli neletel tech 15 let, protoze se toho hodne zmenilo.......Jak tvuj "kamos" poznal to samy letadlo? Vyskrabal jsis tam nekde jmeno?;-D;-D

0/0
18.6.2009 21:39

sealth

Re: swiss air

Mas pravdu s BA jsem neletel uz tech 15 let kvuli zminenemu letu a dalsimu letu kdy mne dite za mnou pri pristani zeblilo(to se muze stat za to BA nemohla) ale ocekaval bych ze prijde stuart ci letuska, rekne ze je jim to lito, da mi nejakej kus mokreho hadru abych se utrel.Nic.Jen mi rekli at si na letisti zajdu na zachod a utru se..Pri vystupu z letadla se mne, stale pobliteho na zadech a hlave pta jestli jsem mel prijemny let, kdyz reknu ze celkem jo az na to pobliti rekne sorry a otoci se na druhou stranu...A ta prihoda se 747 je docela zajimava jelikoz je to tak velke letadlo, bavili jsme se o neprijemnostech letani on rekl svoji prihodu a ja rek ze jsem mel stejny problem oba jsme leteli linku SEA-LHR a zda se ze ji litali stale stejnym letadlem.Zvlastni ovsem je ze pri velikosti letadla jsme sedeli presne ve stejne sedacce ale stavaji se i neuveritelnejsi veci.Mam vernostni program s Northwest a United letam s jejich partnery abych od kazde dostal kazde dva roky zdarma letenku.

0/0
18.6.2009 22:13

girasole007

Re: swiss air

s tim s tebou nemuzu souhlasit...kdyz si se Swiss zarezervuji letenku vcas, 1-2 mesice dopredu, dostanu za skvelou cenu rychly let, Zurych-Boston za 6 hodin...s cekanim v Zurychu ne vic nez 2 hodiny. Ja jsem s nimi byla vzdy spokojena..nevim nic o tom, ze by krachovali, Swiss je ted vlastneny Lufthansou.

BA je taky dobra, ale nesnasim to spinave a ..jsem samozerjme pro bezpecnost, ale co je moc, to je moc...na Zurych nedam dopustit

0/0
19.6.2009 16:56

vokoun6

Re: swiss air

Prosím vás, kde přesně se nachází ten "Zurych" ???

Jinak Curych/Zurich-Boston za šest hodin je holý nesmysl. 8+ tam, 7+ zpátky. 

0/0
21.6.2009 2:18

m.k.p.

Re: swiss air

Velky souhlas. Ceske letusky se zasekly nekde za komunistu,kdy toto povolani bylo prestiz a neuvedomuji si,ze usmev a ochota patri k jejich praci. Navic letadla jsou opravdu 'skost' do muzea a ne do letoveho prostoru. Ja letam s NWA a zatim si nemuzu stezovat, hlavne cenove vyjdou vzdy nejlevneji a to kdyz litate s celou rodinou se pocita urcite. Prala bych CSA vetsi konkurenci a ne jen Deltu se kterou spolupracuji.

0/0
18.6.2009 15:59

Analfucker

Re: swiss air

CSA Praha New York je mezinarodni ostuda. A310 jsou vyrobeny v roce 1992... Navic nevim jestli je to muj subjektivni pocit ale mezi sedackami je proste min prostoru nez u jinych dopravcu. chybi mi obrazovka. BA nebo SAS jsou zatim jednicka. Kdyz mam v BA hlad tak mi daji sendvic... kdyz mam hlad v CSA tak me poslou do pr...!!

0/0
18.6.2009 16:58

IgorAlelujev

Re: swiss air

quote: "... kdyz mam hlad v CSA tak me poslou do pr..."

dobre ti tak, kdybys jim nerikal, co más za nick, tak by si to nedovolili a treba ti z Dclass prinesli plesnivej karbenatek a budvara k tymu ;-D

0/0
18.6.2009 17:10

Clayton

Re: swiss air

Zdání prostoru mezi sedačkami je evidentně trochu subjektivní věc a zároveň asi záleží na celkovém provedení sedaček. Podíval jsem se na data na seatguru.com a porovnání vypadá zhruba takto:

Economy:

ČSA-A310: rozestup 32"; šířka sedadla 18,0"

Delta-Boeing767-300R: 31-32"; 18,0"

BA-Boeing 747-400: 31", 17,5"

0/0
18.6.2009 17:48

Clayton

Re: swiss air

Vyšší třídy:

ČSA-A310: rozestup 47"; šířka sedadla 21,0"

Delta-Boeing767-300R: 60"; 18,5"

BA-Boeing 747-400: 38", 18,5" (Premium Economy)

BA-Boeing 747-400: 73", 20" (Business)

0/0
18.6.2009 17:49

Clayton

Re: swiss air

BA-Boeing 747-400: 78", 21" (First)

Z toho je vidět, že čistě podle rozměrů by měla mít nejpohodlnější sedadla v economy ČSA, nejhorší BA (samozřejmě jen na rozměrech nezáleží). Naopak v Business Class jsou sedačky ČSA spíš lepší Premium Economy, vede jednoznačně BA a to podle mých zkušeností i mezi ostatními evropskými přepravci.

0/0
18.6.2009 17:49

IgorAlelujev

Re: swiss air

;-D;-D;-D z toho je videt, ze údaje na internetu jsou vecí veskrze zábavnou ..... mne jsou treba ty kukane u BA naprosto odporný. lítam s nima jen kvuli tomu, ze jsou jednou z mála aerolinek (treba este UL a QF), kerý umijou udelat porádnej caj. a vetsinou teda pristanou tam, kde mají .... ;-D

0/0
18.6.2009 19:11

sealth

Re: swiss air

Jojo mas pravdu, caj je nejdulezitejsi....

0/0
18.6.2009 20:46

Clayton

Re: swiss air

Je pravda, že poslední smrtelnou nehodu měly BA někdy v sedmdesátých letech, to je taky dost důležitý. Ano, přistanou tam kde mají, někdy i na čas (málokdy z PRG do LHR i když v poslední době je to lepší). Kritiku "kukaní" nechápu - mě připadá, že je to nejlepší řešení, člověk tam má v businessu dostatek soukromí a na těch sedačkách se fakt dobře spí... No, asi každý máme jiný vkus. Jinak kritikou BA bych za ty roky co s nimi lítám mohl popsat několik stran, ale o tom to úplně není. Prostě pokud srovnám všechny pro a proti, vychází mi BA jako nejlepší poměr cena/kvalita. BTW, čaj udělat samozřejmě umí - vždyť jsou to taky Angličané...

0/0
18.6.2009 21:00

vokoun6

Re: swiss air

"A310 jsou vyrobeny v roce 1992..."

No a? Pokud byste nebyl hysterik a především neuplatňoval u letadel měřítka která se používají na auta, tak byste věděl že kolem let 1990-1993 byla vyrobena cca. polovina stávající flotily 747-400 používaných např. KLM, Air France nebo zde z nějakého - mně málo pochopitelného - důvodu tolik obdivovaných British Airways; to samé platí o většině 767 používané BA. American Airlines létají přes Atlantik s dvacítkou A300 vyrobených 1988-1993.

Pro zajímavost průměrný věk flotily ČSA je 9.4 let, British 11.5, SAS 12.9, Lufthansy 13, Delty 14.3, American Airlines 15.4

Takže by to chtělo méně emocí a zjistit si více informací....

0/0
21.6.2009 2:13

IgorAlelujev

Re: swiss air

mozná, ze je to tím, ze zijete v u.s.a. - americké aerolinky nejsou práve proslulé dobrými sluzbami (i kdyz já treba mám s AA jen ty nejlepsí zkusenosti) a cestujícím z ameriky musí cisté letiste v curychu pripadat ve srovnání s chaosem na JFK velice útulné. swissair byla jedna z nejlepsích spolecností, bohuzel uz je to dávno, zrovna jako u mnohých jiných, CSA nevyjímaje.

0/0
18.6.2009 17:20

YaTaky

Je smutne ,ze CSA jsou tak drahe.

Letel jsem s nimi naposledy v r.1995 do Chicaga a od te doby si vzhledem k cene vzdy vyberu jineho prtepravce. Bohuzel.:-/

0/0
18.6.2009 15:16

tato

Draze

Za 13 az 14 000 Kč? Tak to je parada... Pro debilky akorat. Jinak Lot tetka mel pred mesicem nabidku za 9500Kč s prestupem ve Varsave... Ja litam za 9 000 - 10 000 kacek z Vidne. Sluzby na lepsi urovni a to nerikam o spolehlivosti ohledne zavazadel ;-)R^

0/0
18.6.2009 14:56

harkonnen

Re: Draze

Letenky jsem scháněl minulý týden na srpen a s LOT jsem se nedostal pod 17 000, z Vídně jsem taky nenašel nic moc výhodného, takže nakonec Delta za 12 800.

0/0
18.6.2009 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.