Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete šrotovné? Tak přispějte i nám, žádají vrakoviště stát

Starý favorit určený k likvidaci váží kolem osmi set kilogramů. Tuna kovového šrotu se nyní vykupuje asi za dva tisíce korun. Z této rovnice vychází, že se provozovatelům vrakovišť rozebrání auta nevyplatí. Podle zákona však nemohou zájemce o sešrotování vozu odmítnout, a tak se jim u provozovny hromadí stará auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

obcanska neposlusnost

Mnoho let poctive platim dane, nesidim a nehledam cesticky jak si neco "vykazat", ale slibuji, ze za rok 2009 oberu stat na danich o castku, ktera se rovna memu prispevku na srotovne. Moralne se nemuzu srovnat s tim, ze bych se podilel na financovani soukromeho podnikani a radovankach nekoho jineho.

0/0
22.6.2009 20:58

Gandalf007

Neschopnost hlupáků

Z každého vraku jde bez nepřiměřených nákladů demontovat minimálně několik málo součástek, za které budou "hledači pokladů" pro své starší automobily velmi vděční. Vrakoviště není a nemůže být pouze o přepočtu hmotnosti kovu vozidla na jeho výkupní cenu. Výnosy z demontáže, byť částečné, by bohatě pokryly náklady na mechanika, malý sklad i provoz e-shopu. Ale to by musel vrakoviště provozovat podnikatel a ne podnikavec, kterých je v ČR většina...

0/0
22.6.2009 7:23

samr

hehe

Moc pěkně řečeno: Vrakoviště vznikala dobrovolně jako běžné podnikatelské záměry. Tudíž není důvod, proč by měli daňoví poplatníci ze svých peněz pokrývat ztráty vzniklé z dočasného výkyvu cen kovošrotu na trhu. A co třeba argument: Automobilky vznikaly dobrovolně jako běžné podnikatelské záměry. Tudíž není důvod, proč by měli daňoví poplatníci ze svých peněz pokrývat ztráty vzniklé z dočasného výkyvu poptávky a špatného plánování managementu.

0/0
19.6.2009 17:49

martinz01

Re: hehe

Naprosto geniálně řečeno. Souhlasím a nejraději bych to poslal na příslušné ministerstvo.

0/0
19.6.2009 20:00

cvergl

Re: hehe

R^!!R^!!R^!!Přesně tak to je,se šrotovným naprosto nesouhlasím,je to jen kálení na velkou hromadu.

0/0
19.6.2009 20:23

Franta Jouda

Re: hehe

R^

0/0
19.6.2009 21:08

ChorcheCh

šrotovné je blbost a nevyplatí se

0/0
19.6.2009 15:56

vaclavj1

Re: šrotovné je blbost a nevyplatí se

jak komu - politikum a automobilkam se asi vyplati

0/0
19.6.2009 16:21

Martin Soušek

znám firmičku

Já zase znám firmičku, kteří si zdarma vzali mou Škoda 120, dali mi papír o sešrotování a já teď viděl svoje autíčko normálně jezdit!

Jo, kdo umí, ten umí.

0/0
19.6.2009 14:47

ODSakEda

"šrotovné" není vpravdě šrotovné!

Nevím jak kdo, ale já bych slovo šrotovné chápal spíše jako: příspěvek na ekollogickou -tedy dražší avšak k přírodě šetrnější, likvidaci nějakého výrobku.

 Jenže..., vono jde v současné podobě o příspěvek na nové(!!!) vozidlo, což je jednak nemorální (nedosáhnou na něj stejně ti nejchudší co maj opravdu starej rezavej krám bez katu, ale lidé co to nemaj jednak za potřebí a jednak s relativně (kor ke stáří vozového parku v čR!) mladým moderním vozidlem s vícebodovým řízeným vtřikováním řízeným lambda sondou ("řízený katalizátor" je neštastný překlad z němčiny...)

 Tedy mě vyvstalá situace nepřekvapuje. A druhak je to pouze rozložení krize jen někoho na všechny danové poplatníky i na ty co se chovaj zodpovědně!!! Není totiž "TA" krize, ale jak KDO(?!) má krizi!!! At "jde k čertu" (zkrachuje) podnik i managerama, co to neuměj vést!!!!!!!!!!

 Jo a tyky nevím proč přispívat na nákup produktu jedné jediné firmy, když navíc díky stejné blbosti v Německu a Rakousku vyrábí naplno???!!!...

0/0
19.6.2009 13:44

tejuz

zvláštní

Vrakoviště to nezvládaj? Vím o firmičce, která ojetinu od majitele koupí až za 2000, vystaví papír o likvidaci a furt se jim to vyplatí, protože si to získají zpět na dílech které z toho auta rozprodaj. A už to takhle nějakou dobu provozujou, takže to asi nebude prodělečný.

0/0
19.6.2009 12:15

smajlik :)

Re: zvláštní

Vážně? Já ti znám dokonce firmičku, která koupí za ještě víc, za některá auta dají dokonce i 10-20 tisíc. Ono totiž velmi záleží na tom, co to je za auto ;-D Pochybuju, že by ta tvoje firmička dala někomu dva litry za žigulíka nebo stodvacítku, to buď vůbec nevezme, a nebo si za to nechá zaplatit.

0/0
19.6.2009 12:26

ODSakEda

Re: zvláštní

Potvrzuji! Neb mám v tomto takovou malou aktivitu od roku 1990 :-)

0/0
19.6.2009 13:48

smajlik :)

Re: zvláštní

A jmenuješ se opravdu Eda? A nejsi náhodou z Plzně?

0/0
19.6.2009 13:51

ODSakEda

Re: zvláštní

Ano, ne.

0/0
19.6.2009 13:56

smajlik :)

Re: zvláštní

No, to by byla hodně náhoda, jsem si říkal, že ten by sem asi nepsal. Ale na druhou stranu lidí, co se tomu věnovali takhle dlouho, zas tak extra moc není, na rozdíl od těch mas, co se na to vrhly po otevření hranic po vstupu do EU...

0/0
19.6.2009 14:02

mpscz

A automobilky snad nevznikly jako

svobodné podnikatelské záměry? Tak na co mají příspěvek od státu ve formě šrotovného?

0/0
19.6.2009 11:52

mroyko

Re: A automobilky snad nevznikly jako

To je přeci něco úúúúúúúplně jinýho! Státní správa, co bys chtěl...

0/0
19.6.2009 13:42

_peta303

je jediný způsob, jak omladit vozový park

1. zrušit Bursíkovu daň,

2. zrušit šrotovné (protože si musíme přiznat, že šrotovné vyžene ze silnic především felicie, které mají asi jako jediné vozy potenciál vystrnadit ze silnic stodvacítky, trabanty, wartburgy, žigulíky) ,

3. tvrdě zpřísnit technické (aby ji auto nemohlo dostat dokud nedojde k opravě závady a auto je bez závad), druhou možností by bylo při měření emisí se vejít do hodnot aspoň pro Euro I, to by měl dobrý a dobře seřízený motor zvládnout

4. aby nebylo možné mimo veteránských účelů přihlásit vozidlo bez katalyzátoru a vstřikování paliva

5. nějaký příspěvek za likvidaci vozidla bez katalyzátoru a vstřikování (ničím dalším nepodmiňovat)

0/0
19.6.2009 11:46

ODSakEda

Re: je jediný způsob, jak omladit vozový park

S bodem 3 -tedy represí nesouhlasím!!! A to zásadně a z principu! Jen se zvedne poplatek i úplatek za emise a STK!!!... Nemyslete si, ale že na víc než je cena vozidla, vona je taky morální cena auta pro mnohé! Ale s bodem 5. víc než souhlasím! Je to motivace jako jediný správný nástroj vládnutí!

 Totož: Nevím jak kdo, ale já bych slovo šrotovné chápal spíše jako: příspěvek na ekollogickou -tedy dražší avšak k přírodě šetrnější, likvidaci nějakého výrobku.

 Jenže..., vono jde v současné podobě o příspěvek na nové(!!!) vozidlo, což je jednak nemorální - je to pouze rozložení krize jen někoho na všechny danové poplatníky i na ty co se chovaj zodpovědně!!! Není totiž "TA" krize, ale jak KDO(?!) má krizi!!! At "jde k čertu" (zkrachuje) podnik i managerama, co to neuměj vést!

 Jo a taky nevím proč přispívat na nákup produktu jedné jediné firmy, když navíc díky stejné blbosti v Německu a Rakousku vyrábí naplno???!!!...

0/0
19.6.2009 13:55

SBR

Re: je jediný způsob, jak omladit vozový park

Bod 3 neni represe. Kdyby technicke fungovaly tak jak maji, tak tady nemusime mit populisticke kroky typu Bursikovne,srotovne apod. Na druhou stranu by si nasi zakonodarci nasli jiste jinou cesticku.

Kdyby byly automobilky opravdu ve srabu, tak davaji srotovne automaticky samy pri koupi noveho auta - a nemusi se tam angazovat stat. V kazdem pripade ani dnes neni problem uhadat slevu 30 i vice tisic. Jak je to mozne? Protoze jeste stale nemaji dost. Na druhou stranu... prodej auta uz tolik mozna nevydelava - tahounem je nasledny servis s podporou prodeje originalnich dilu.

Srotovne ne!

0/0
22.6.2009 22:08

killy

No, šroťáci jděte do ...... !!

Taky jsem k vám byl nucen občas zajít...

Nabídka: Staré pravé zpětné zrcátko na starýho méďu ... 1.000 Stará plastová puklice 600.- Litinovej sběrač výfuku (trochu vyštíplej) 1.500

To je zhodnocení šrotu !

Tak slezte z tý višně, chlapci. Nechali jste si mezi sebou vzniknout přemíru nabídky

(něco podobnýho je u pražský taxislužby.......) a tak už  vám nestačí přemrštěné ceny ! A nakonec: šrotovné je krok k socializmu ;-D

0/0
19.6.2009 11:43

devil666

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Přesně tak. Sháněl jsem díly na starou Audi 80. Díly z vrakoviště: Kapota 2.500,- , blatník 1.500,-, světlo 2.000,- přední příčka orezlá jak prase 1.200,- orezlej chladič 1.500,- blinkr 300,- Sečteno 9.000,- za nepatrnou část auta. Arogantní jednání "ber nebo nech bejt, jestli nechceš koupí to někdo jinej".  Bohužel jsem tenkrát jinou možnost neměl. Koupili to za pár šupů a na jednom autě vydělali pár desítek tisíc. Ale v pořádku ať si vydělaj, když  to někdo koupí. Ale ať držej hubu o tom jak jsou na tom strašně špatně a nechtěj dotace. Tak ať to nedělaj.

0/0
19.6.2009 11:59

smajlik :)

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Nepatrnou část auta ;-D Každej jouda bourá na předek, takže předek je taky dost často jediný, co se z toho auta prodá. Zbytkem se leda nakrmí kontejner. Zvlášť u tak starých křápů, kde je jakákoliv klempířská oprava a lak dražší než celé auto. U zánovních aut se bez problémů prodá i nějaká čtvrtka, ale u desetiletého už to dávno všechno lítá do smetí.

A jinak, na vrakovišti se prodává především podle ksichtu a schopnosti kupujícího, takže jestli vás někde natáhli, stěžujte si leda na sebe. Často, když jsem chtěl na vrakáči něco, co jsem sám neměl a nebylo v náhradě, vrakáčista mi toho chtěl pochopitelně prodat co nejvíc. Poté, co jsem mu řekl, že nákupním cenám servisu z velké distribučky nemůže konkurovat, a že proto od něj ty věci nechci, dal mi to za zlomek. Ale když je někdo kavka...

0/0
19.6.2009 12:08

smajlik :)

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Jinak samozřejmě byly i případy, kdy jsem za drobnosti platil cenu nových dílů, nebo dokonce i o něco málo víc než cenu nových dílů. A to spíš jako ocenění toho, že to pro mě má vrakáčista po ruce a nemusí se to objednávat - protože ta ztráta času by byla dražší. Ale to už je záležitost nějakých dlouhodobějších vztahů, ne náhodných kupujících. Bylo to hlavně v případech, kdy vrakáčista držel skladem exponované díly - nové, originální, zabalené - které autorizované zastoupení objednávalo a dodávalo třeba za týden. I když by ze zastoupení byly s dealeroskou slevou, vyplatilo se to vzít dráž jinde a hned, než opravu nechat týden stát. Ale to jsou spíš výjímky...

0/0
19.6.2009 12:23

Kovis

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Člověče, co to máte za auto? Kupte si solidní značku a budete mít díly na objednávku nejpozději do druhého dne ;-D

0/0
19.6.2009 12:47

smajlik :)

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

1. taková značka neexistuje

2. bylo to do aut zákazníků

0/0
19.6.2009 12:49

devil666

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Á pan chytrej. To že se prodá jen předek je samozřejmě nesmysl. Co dveře, zadek, motor atd? Jen tak se natáhnout nenechám, ceny byly všude stejný. Dneska mi můžou políbit. Mám zánovní auto a havarijní pojistku a když nabourám nechám si to opravit novýma značkovýma dílama. A peněz mám už taky dost, takže když něco potřebuju koupím si to nový.

0/0
19.6.2009 12:26

devil666

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Ale jde tady hlavně o kecy jak je to strašně nevýhodný provozovat vrakáč. Jednoho znám a namastlil si na tom za pár let kapsu velmi slušně. To už ani nemluvím o tom, že leckerý vrakáče rozprodávaj kradený auta atd. Ale v pohodě ať si vydělaj mě to nevadí. Ale ať nebrečej a nechtěj dotace. 

0/0
19.6.2009 12:29

smajlik :)

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Dveří z vraků jsem osobně do likvidace naházel kolem stovky, motorů několik desítek, zadků jakbysmet. Ještě něco hlubokomyslného? Na rozdíl od většiny zdejších diskutujících vím docela přesně, co tenhle byznys obnáší, do detailů. Byť už je to pár let, dneska už se tím zabývá jen dobrodruh, podle dnešních podmínek. kdo měl pod čepí a chtěl zůstat v oboru, pořídil si k tomu aspoň servis.

0/0
19.6.2009 12:30

devil666

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

To žes to dělal čiší ze všech tvých příspěvků. Proč jsi to dělal když to bylo tak špatný? Takže ještě jednou. Pokud je to tak špatnej byznys tak ať to soukromníci nedělaj! Ale ať přestanou brečet a žádat o dotace!

0/0
19.6.2009 12:53

smajlik :)

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Ono to nebylo špatný, to netvrdím. Ale vše má holt svůj čas.To, proti čemu se teď protestuje, je zákonem daná povinnost (!) zdarma odebírat vraky. Což je trochu na hlavu padlé, a je to poněkud něco jiného než dobrovolný výkup toho, co je nějak rozprodatelné. To je to jádro problému. Ono, podle mě to ani neměly dělat vrakoviště, tu likvidaci a třídění vyložených vraků, ale to je věc jiná.

0/0
19.6.2009 13:03

afk

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

souhlasim. u nas to delali tak, ze jsem si to musel vymontovat sam, vzali katalog nahradnich dilu z druhovyroby a odecetli 20%. vydridusi. z 1 auta celkem byznys. tak at nebreci.

0/0
19.6.2009 13:39

ODSakEda

Re: No, šroťáci jděte do ...... !!

Pletete si sběrné suroviny s autovrakovištěm! (nesouhlasímse šrotovným i když jsem majitelem malého vrakáče, stejnak nemám licenci na ekolikvidaci, nehledě na to že to není šrotovné ale vpravdě příspěvek na koupi nového auta...)

0/0
19.6.2009 14:00

ppdedek

Proc to jde jinde?

jinde at uz v DE, A, etc. si srotaci mnou ruce jak vydelavaji na starsich dilech. Sice museli jit s cenou o neco dolu jelikoz ted je vetsi vyber ale mnozstvi to nahradi. Ale v tomhle kocourkove jen kazdy stoji s natazenou rukou a state dej. Kdyz je to neuzivi tak at dou zametat chodniky a nebrecej. Me kdyby moje prace neuzivila tak si hledam jinou

0/0
19.6.2009 11:28

SocPredator

Re: Proc to jde jinde?

Asi umějí počítat. Ještě 500 zaplatí majitel za sešrotování. Na autě tedy mají 2500 Kč, jestli za tuto cenu nezvládnou šrotovat, tak by měli asi fakt jít dělat něco jiného

0/0
19.6.2009 11:36

dívenka prostá

Re: Proc to jde jinde?

ti cokot, to sou prachi na jeden den pro jednu zaměstnanetskou luzu!

0/0
19.6.2009 17:29

Paul100

Re: Proc to jde jinde?

Víte ono je to složitější a platí to obecně. Je to o morálce, chování lidí , dodržování určitých nepsaných pravidel, atd  a týká se to celé společnosti. Několik let jsme členy NATO a EU, ale chováním patříme někam do střední Asie, do východní ne, tam už nás dávno předběhli.

0/0
19.6.2009 11:40

devil666

Re: Proc to jde jinde?

Přesně tak. Prodávaj starý díly za zlodějský ceny a ještě brečej a chtěli by dotace.

0/0
19.6.2009 11:46

smajlik :)

Re: Proc to jde jinde?

Jistě, jenže to je dáno poněkud jinou skladbou vozového parku tam. Jaksi taksi škodovky stodvacítky netvoří většinu toho, co tam likvidují, jestli jste si nevšimli. Oni pracují z velké části s tím, z čeho se ještě nějaké díly dají prodat, u nás je naopak většina odevzdávaná do likvidace neprodejný odpad. To je tenm hlavní rozdíl, víme? Druhá věc je, že likvidace v Německu není úplně zadarmo, když tam přivezete do likvidace vyložený šrot, něco za to zacvakáte.

0/0
19.6.2009 11:53

tomraj1

Báječný Jyřík se musí neustále někomu rovnat :(

Oni a hlavně báječný Jyřík se hold chce s někým rovnat.Až na to že naše ekonomika je někdě jinde než je např. Německo či jiné státy kde si toto mohou ostatní dovolit. Protože ono se to rozdává pěkně, ze státního rozpočtu když neteče z Jyříkovi kapsy a sám má vysoký plat jako....  Rv je to k pláči;-( asi by se měli v LD trochu zamyslet nad svou prací a přehodnotit plány a cíle:-/

0/0
19.6.2009 11:20

KarelV

Když už... tak už !

Navrhuji sešrotování starého vozu nechat na prodejcích automobilů ....

Chtějí-li prodat, tak ať poskytnou zákazníkovi šrotovné (vyinkasují si ho od státu) za starý vůz, který jim tam zákazník nechá jako protihodnotu.

V zájmu prodejce bude, ABY TO FUNGOVALO - tzn. sám si rád zajistí odběr ojetiny.

Náklady na odvoz vraku a "dohodné s vrakovištěm" bude pokrývat ta sleva poskytovaná prodejcem (však on si ji prodejce rád šikovně zohlední ve výsledné ceně vozu). R^[>-]:-)

Řešení popsané v článku je neefektivní a zneužitelné.

0/0
19.6.2009 11:10

tomraj1

Šrotovné aneb jak dál prohloubit naše zadlužení

Copak se musíme soustředit pouza na aut.průmysl ? Je to akorát malá domů prodejcům aut. A levnější chleba nebude, vede to ještě k většímu zadlužení, nás všech.:-(Rv

0/0
19.6.2009 11:03

tmf

doufejme

ve zdravý úsudek starého pána. I když on jim ot vrátí a Jyrka stejně bude tlačit na to aby mu stát připlatil na kampaň a nekonec ta blbost stejně projde. No exekutorský zákon tuším opravili, tak to za rok snad nedopadne moc zle až se objeví první nesplácené leasingy a půjčky.

0/0
19.6.2009 11:02

iwwi

majitelé autovrakovišť

já být Vámi, vrakoviště pozavírám a nechám lidi, ať si to svážejí Paroubkovi před LD ;-), když musí mít tak hovězí nápady, ať si nějak poradí...

0/0
19.6.2009 11:01

Atol

KOCOURKOV

Přiznám se, že celému systému moc nerozumím, tedy pokud v tom nějaký promyšlený systém vůbec je. Na jednu stranu se stát snaží dostat staré šunky ze silnic a zatíží je daní z převodu. Nikoho ani nenapadne si ověřit jestli vůbec jsou kapacity kde tyto křápy likvidovat. Aby toho nebylo málo tak se zavede šrotovné, aby si pár blbců z KSČSSD uspokojilo své ego, a problém s kapacitou šrotovišť se ještě vystupňuje. Kde ta auta zlikvidovat už autory šrotovného (Paroubek a &) nezajímá.

Na druhou stranu nemám ani moc pochopení pro majitele šrotovišť. Za ekologickou likvidaci se musí platit+mají výnos z prodeje šrotu a součástek. Pokud tyto ceny nestačí tak se musí uvažovat o jejich zvýšení.

Logickým postupem v této věci by bylo peníze vybrané z daně za stará auta účelově využít na likvidaci ojetin, např. nejmodernější linka likvidaci aut údajně stojí 5.000.000 € . To zase nedovolí ministerstvo financí, které tyto výnosy prožere jinak.

Ve finále to vypadá jako v Kocourkově.

0/0
19.6.2009 10:33

Maxx_Th

Re: KOCOURKOV

Asi, tak, ale na jednu stranu je podporován SOUKROMY aut. průmysl a právě z tohoto důvodu nejsou podporovány šrotoviště. S tou likvidací nevím, ale šrotoviště jsou asi nějak omezeni v poplatcích za šrotování, což si nejsem ale jist. 

0/0
19.6.2009 10:45

Roumen

Re: KOCOURKOV

Pokud dnes koupis auto, bude pravdepodobne plnit normu Euro 4. Pokud ho budes chcit za 5-6 let prodat, naparej ti pokutu, ze mas tak strasne neekologicky auto, protoze v tu dobu uz bude nejspis platit Euro 6. :-/ Abych rekl pravdu, moc nerozumim tomu, co po me teda stat chce a za co me vlastne tresta. ?

0/0
19.6.2009 11:21

Paul100

Re: KOCOURKOV

Stát vás netrestá, stát jen potřebuje vaše peníze.

0/0
19.6.2009 11:34

knirek.cz

to už fakt nejde...

Uroveň článků na tomto servru je fakt tristní. To se prostě nedá číst. Idnes mažu z panelu Firefoxu a zpávy budu číst jinde. Zdravím slušné diskutující! [>-]

0/0
19.6.2009 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.