Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dálniční tepny proříznou 29. června protesty zemědělců

Problémy s příliš laciným mlékem pocítí tisíce řidičů, kteří se 29. června rozhodnou brázdit české dálnice. Toto pondělí zemědělci spustí další díl ze série protestů proti ztrátové produkci mléka a nízkým dotacím z Evropské unie. Farmáři omezí provoz na několika dálnicích v zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stopparoubek

Rudí zemědělci

moc jste si zvykli za bolševika brát a nic nedělat, je to teď holt pro vás těžký!Rv

0/0
22.6.2009 14:36

stopparoubek

Pozor!

To by si ale museli vyřídit s ČSSD,ta jim vyjednávala přístupová kritéria!

0/0
22.6.2009 14:29

E.Krajan

Doporučení

Pokud nebudou zemědělci stávkovat pořádně, to znamená že zablokují všechny tepny třeba do Prahy a Brna a Ostravy a né na několik hodin, ale pořádně, tak na dny či týdny tak jim bude neustále káleno na hlavu a plno hlupáků na fórech je bude odsuzovat. Dokud nedostanou stejné dotace jako Poláci, Rakušáci, Němci, Frantíci,... Tak by je měli všichni soudní lidi podporovat.

0/0
22.6.2009 9:41

woad

tepny?

jaké tepny, myslí snad redakce ty tankodromy?

0/0
20.6.2009 21:55

Smil

Re: tepny?

NE, oni myslí ty placená parkoviště.

0/0
21.6.2009 18:45

Mak1

Jó - děda byl taky kulak

a kdyby ještě žil, tak by ho klepla pepka z těch nemakačenků co jenom stojej s napřaženou rukou .... Tak když je jim to málo, tak ať jdou dělat něco jiného, kde si vydělaj balík ....

0/0
20.6.2009 14:20

drsnobill

Re: Jó - děda byl taky kulak

Tak si kup ty troubo krávu a vyprodukuj litr mléka za 5 kč. Až zjistíš že to nejde snad pochopíš, ale asi ne.

0/0
21.6.2009 22:07

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

Re: Jó - děda byl taky kulak

Ale jistě, že to jde. Měl jsem kozy, teď ovce. Žádné dotace nechci, nejsem žebrák. Živí mne to dost dobře, ani bych nemusel chodit do práce.

0/0
22.6.2009 15:01

Linde CZ

Kterej poeta vypotil ten titulek?

;-D

0/0
20.6.2009 12:35

Necekana navsteva

Na dalnici muzou stroje ktere splnuji urcite pravidla

jestli tam vyjedou s technikou, ktera je 100% neplni, tak by mela policie pripadne s armadou nasadit transportery a ty hrkace odsunout z dalnice i s tema zemedrelcema.

0/0
20.6.2009 12:10

Já, Claudius

Ano, kolchozníci

všichni ti, které nase*rete, a budou jich tisíce, s vámi budou velice sympatizovat. A nemyslíte, že ta shromažďovací svoboda zachází až příliš daleko? Zablokujte si ministerstvo zemědělství. Policii doporučuji identifikovat každého řidiče, který postaví svůj vehikl na dálnici,a poslat jej před soud pro omezování osobní svobody obecné ohrožení.

0/0
20.6.2009 7:07

cotijepotom

...

Jak už někdo zmínil níže, jde hlavně o to, srovnat alespoň dotace v rámci celé EU. Proti tomu nic nemám. Nicméně si nepamatuju, kdy toto naposledy nějaký předák řekl. Vždy vymýšlejí hovadiny jako minimální výkupní ceny apod. A když vidím, jak to dotované mléko vylévají na ulici nebo do kanálu, tak uvažuju, jestli by za tohle neměli jít sedět! Ať jdou protestovat do Bruselu a ne tady.

Samozřejmě o tom, jestli dotace ano či ne se radši vyjadřovat nebudu. Ona EU se stejně těch dotací v životě nevzdá ...

0/0
20.6.2009 6:45

WIBA

Re: ...

Hmm, o srovnani dotaci nelze mluvit, nebot je to jasně dane a neměnne v přístupových dohodách s EU co perfektně vyjednala ČSSD v předvstupních rozhovorech, jak se po jejich uzavření Špidla chválil . Prostě ví že toto nejde, tak zkouší realistické nápady, co mají nárok na uspěch, konstruktivní řešení, místo bušení hlavou do zdi, a požadovat nedosažitelné, ač spravedlivé.

0/0
20.6.2009 9:57

19tatik

Chudáci zemědělci!

Tak tedy nevím , ale dotace dostávají zemědělci na plošnou výměru , na živočišnou výrobu taky a tak co vlastně ještě chtějí ? Kdyby nebyly hypermarkety tak by nás naši milí zemědělci už dávno odřely z kůže. Jen si vzpomeńte , jak vyletěly ceny potravin v 90. roce , a hlavně že zemědělci křičeli .

0/0
20.6.2009 1:31

cotijepotom

Re: Chudáci zemědělci!

Zemědělci mají problém stále, problém je, že u nich je to skoro jako nějaká závislost. Jen pořád napřažená ruka a státe dávej.

0/0
20.6.2009 6:46

WIBA

Re: Chudáci zemědělci!

hmm, vzpomínam jak to vyletělo, to maš pravdu, jenže výkupni cena mléka u zemědělců je srovnatelná s rokem 89, přičemž náklady jak jistě si každy mohl všimout jsou nesrovnatelne s rokem 89, a ceny v obchodech také, tak tedy, nevím kdo se napakoval na růstu cen potravin???

0/0
20.6.2009 10:01

mukr

Re: Chudáci zemědělci!

ono take zavisi na tom jake dostavaji dotace a hlavne, proc vyrabeji vic nez je poptavka? At vymlati stada a cena mleka pujde nahoru. At oseji/osazeji mene ploch a cena pujde nahoru. Proc si neudelaji nejake uskupeni, neskoupi nejake potravinarske fabriky. Nebo proc to proste nezavrou kdyz to neni rentabilini?

Zemedelstvi jako takove nebylo a nikdy nebude odvetvi, ve kterem mohou prosperovat ti mensi.

0/0
20.6.2009 11:19

Bob-an

Shrnuti problemu

V zasade jde zemedlecum o dve veci:

1. srovnani zemedelske politiky EU (podle me by byl idelani plosny zakaz zemedelsky a vubec jakychkoli dotaci ale budiz)... v tom maji zemedelci vcelku pochcopitelne moji podporu, ale pochybuju ze to pujde jejich akcemi jakkoli zmenit... mozny kdyby zablokovali sidla EU komise a parlamentu tak by se neco pohlo... to ze naserou milion cechi na dalcnich co za to nemuzou a ani to nijak nezmeni je podle me hovadina

2. pozadavky minimlalnich vykupnich cen a spol - absolutni blbost... neni to tak davno co byly vykupni ceny mleka dost vysoke (a od toho se odvijely ceny masla syru apod .. napr maslo za 35.. super ze?) a tak se do mlecne vyroby nahrlo vic sedlaku s vidinou zisku. ovsem nez se produkce zvysi tak to trva a ted se to prjevuje a mleka je na trhu tolik ze se ho nedari prodat.. tzn cena solidne pada- tim padem by meli ti neefektivni "zavrit kram" a ceny se srovnaji, ale proc by to delali kdy muzou celke uspesne delat tlaky na vladu ze?

0/0
20.6.2009 0:43

REMET

Re: Shrnuti problemu

1) souhlasim, jenze oni si na dotace uz tak zvykli, ze je berou jako normalni stav... proste podkinam a stat mi na to da levnejsi naftu a dotace a kdyz mi to nestaci, tak zacnu stavkovat.... tohle proste neni dobre...

2) maslo je dnes za 30-40kc (teda to cemu se da rict maslo). Kolik z tech penez uvidi zemedelec, kolik skonci v mlekarne a kolik u preprodavacu tezko rict. Ale mam zacit stavkovat, ze cinan vyrobi pocitac za $100 a ja ho tu koupim za 10000Kc? Stavkuje ten cinan? Ma dotace?

Mleko moc nekupuju, maslo prakticky jen "Megle" a syry kupuju v mistni syrarne (no mnoho jich tam ceskych neni). Ale presto si myslim, ze by maloobchodni sit producentu mlecnych vyrobku mela sanci na zivot. Reznictvi se take uzivi

0/0
20.6.2009 0:58

Autobus s tykadlama

Re: Shrnuti problemu

kvalitní máslo dne sstojí od 14 do 25 korun. A je mi celkem jedno, jestli je polské, německé nebo české, krávy všude dojí stejné mléko...

0/0
22.6.2009 12:25

WIBA

Re: Shrnuti problemu

no neni to tim že by se do výroby mléka nahrnulo mnoho zemědělců, ono to díky kvotam ani nejde, a statistiky vyroby suroveho mleka to potvrzují, že výroba nestoupla, ono to totiž neni jednoduché, postavit kravin, vypěstovat stadoto je otazkou nekolika let a mnoha milionových investic. Spíše bych hledal vinu v ekonomické krizi, kdy klesly přijmy obyvatel, a tim i nakup mlečných výrobku, takže by se to mělo řešit jako hospodařska krize, jenže vlady vali prachy vekym nadnarodnim automoblikam, místo toho aby to davali českym zemědělcům, tedy lidem s nizkou přijmem na vesnici, co se starají o krajinotvorbu te naší země české.

0/0
20.6.2009 10:08

Bob-an

Shrnuti problemu...

0/0
20.6.2009 0:36

nnyky

Jezeďáci,

máte mé sympatie. Tak tu akci udělejte pořádně. Jinak si s vámi budou politici (napříč politického spektra) akorát vytírat prdel.

0/0
19.6.2009 23:24

AlBunda

a z toho vašeho jedovatýho mlíka

budme vyrábět prima knoflíky:-P

0/0
19.6.2009 22:45

jbubik

tak stávkovat, blokovat.........

a mléko jim nikdo nekupuje.....

A co kdyby si udělali svoji družstevní sýrárnu, kde nebudou prodávat eidam z řepky olejky ale z mléka? A mléko nebude 1,5% odstředěná voda, ale MLÉKO. A taky vybudují řeznictví, kde klobásy nebudou ze separátu a škrobu a šunka nebude mít 15% vody........

Zájemců o koupi takových produktů by bylo myslím dost. Jenže to je nejisté podnikání, stávkovat a požadovat dotace je jednodušší.;-€

Nebo se pletu, a takové obchody už někde existují? KDE?

0/0
19.6.2009 21:28

109e

Re: tak stávkovat, blokovat.........

Ano pletete se . A velmi. Nejde o dotace jako takové. Jde o rozdíl dotací v zemích EU. Chtěl by jste např. hrát fotbal proti mužstvu, které má poloviční branku?

0/0
19.6.2009 21:32

jbubik

Re: tak stávkovat, blokovat.........

tak to prostě je.......tak to vyjednaly vlády před vstupem do EU v letech 2000 až 2004.....a tak to i podepsaly.......a nepamatuji se, že by tehdy proti tomu někdo protestoval......zemědělci už vůbec ne......

0/0
19.6.2009 21:43

109e

Re: tak stávkovat, blokovat.........

Ano, tak to je.  To, že někdo protestuje až když jde do tuhého, až když to sám pocítí je pochopitelné a normální. Nevím, čemu se divíte. Nejsem zemědělec, nemám se špatně, ale chápu o co jim jde.

0/0
19.6.2009 22:30

jbubik

Re: tak stávkovat, blokovat.........

protestuje proti komu? Proti dálnicím? Proti ostatním občanům? Proti dětem, co pojedou na prázdniny? Nebo proti současné vládě, co je u moci měsíc? A co chtějí dosáhnout? Že se vláda sekne přes prázdnou kapsu a zvýši nám všem daně a dá jim peníze z našich nově zvýšených daní? Jste ochoten jim dát nějaký díl svého příjmu? Souhlasíte, aby se Vám zvýšily daně, abyste mohl více přispívat na zemědělce?

Varianta, že by se EU bouchla do čela a řekla ahá tak jo, dorovnáme předpokládám je fantasmagorická i pro Vás.......;-D

0/0
19.6.2009 22:44

109e

Re: tak stávkovat, blokovat.........

Při takovém protestu přece vůbec nejde o dálnici, ani o úřednickou vládu. Jde o zviditelnění problému celoplošně. Na místě budou kamery....

0/0
19.6.2009 22:51

jbubik

Re: tak stávkovat, blokovat.........

a lidi budou naštvaný a novináři budou slintat blahem vida nějaký konflikt.......a budou toho plný noviny a večerní zpravodajství.  Topolánek řekne to a to a Paroubek mu to vyvrátí, pak si řekne svoje Filip, Svoboda, možná i Kalousek, Čunek a Bém. Podíváme se  jak se řeší spory ve Francii a pohovoří zpravodajka z Bruselu. Bude toho plný večer.

Jen pro ty prudící zemědělce se nic nezmění. Ani nemůže......

P.S: stejně je zajímavý, že na silnice vyrazí jen zemědělci z bývalých JZD a ne soukromí statkáři. Asi ti druzí nemají na nefunkční pruzení čas.....

0/0
19.6.2009 23:08

jbubik

Re: tak stávkovat, blokovat.........

a jak s tím souvisí dálnice a jejich uživatelé už vůbec netuším. To je stejně inteligentní nápad, jako když ekologisticky zblblí Rakušané blokací přechodů chtěli zbourat Temelín.......

0/0
19.6.2009 21:46

109e

Re: tak stávkovat, blokovat.........

Jenže Temelín má své opodstatnění. Na rozdíl od nerovnoměrných dotací EU.

0/0
19.6.2009 22:40

Mak1

Re: tak stávkovat, blokovat.........

Ach jo - chtěli jsme do EU tak moc, že nám bylo jedno, že musíme zavírat cukrovary, budeme mít menší dotace do zemědělství, .....

Chtěli - a sami jsme si to v referendu odsouhlasili. Tak proč teď zemědělci protestují ? To měli tenkrát stát s transparenty a přesvědčit lidi ať se v referendu vysloví proti

0/0
20.6.2009 14:36

Carlos

Re: tak stávkovat, blokovat.........

S těmi obchody je to svatá pravda, myslím, že nejen já bych toto uvítal. Ostatně v hypermarketech maso kupříkladu vůbec nenakupuji!

0/0
19.6.2009 22:21

REMET

Re: tak stávkovat, blokovat.........

Ja take ne (vetsinou), ale nektere masne vyrobky nekupuju ani ceske (nezavisle na cene - ty cizi jsou drazsi) a treba stejne jako sampanske je jenom z Francie a portske jen z Portugalska, tak klobasy jsou jenom z Madarska. Ani ten nejvetsi zemedelec po me nemuze chti abych si kupoval byt levne, ale trapne napodobeniny a tak ho podporoval nejen dotaci ale jeste i nakupem....

0/0
20.6.2009 1:07

kap.med

Malá reakce

Malá reakce

1. v mléce nejsou antibiotika, to je prosto nepřípustná. Obsah inhibičních látek (tedy i průkaz antibiotik) v mléce znamená pozastavení odběru mléka do té toby, než je vše v pořádku. Takovéto mléko vám naprosto žádná mlékárna nevezme. Všichni se snaží dělat léko kvalitní, protože kvalita mi dělá cenu (mléčné složky, tj. tuk a bíkovina)

2. mléko v obchodech je "sračka" proto, že mlékárny dodané mléko rozloží na jednotlivé složky a pak jej složitě zase skládají dohromady, aby odpovídalo údajům na láhvi (krabici), kterou si koupíte. Po takovémto procesu narušení nemůžete chtít stejnou kvalitu, jaká byla vyprodukována na samotném statku.

3. cenu českého mléka děláte vy(ostatně všeho českého). Pokud si kupujete mléko a mléčné výrobky ze zahraničí (jejich přebytky), tak nepodporujete českou výrobu, ale zahraniční a tím tlačíte české zemědělství na lopatky. Dnes se přece dá velice snadno zjistit, odkud který produkt pochází (viz. obal).  Ovšem bez hrdosti na vlastní věci to nejde.

0/0
19.6.2009 20:52

Lukke-Luk

Re: Malá reakce

R^R^R^

0/0
19.6.2009 21:15

nnyky

Re: Malá reakce

V jednom nejmenovaném hypermarketu se objevilo krabicové "mléko". Výrobce, ani zem původu jsem na krabici neobjevil. až dodatečně, dle bilbordů, jsem usoudil, že by se mohlo jednat o mléko z Moravy. Ovšem tvrzení, že lze snadno zjistit původ mléka, či mléčných výrobků je, nepravdivá :-( A to mě sere, protože u potravin dávám jednoznačně přednost československým výrobkům

0/0
19.6.2009 22:46

tomas_tod

Re: Malá reakce

A co číslo producenta a zkratka země původu v oválku, který musí být na každém obalu? Jestli to tam nebylo, tak by se to nemělo ani prodávat a je to na pokutku.

0/0
19.6.2009 22:50

nnyky

Re: Malá reakce

Pokuta v řádech tisíců, prodej v řádech milionů. Vážně se této sankce někdo bojí? :-(

0/0
19.6.2009 23:26

Autobus s tykadlama

Re: Malá reakce

No, s tím odkud co pochází bych bzl opatrný.

kde na obalu másla se dočtete, že je vyrobeno výhradně z českého mléka? Mlékárny V másle můžete mít klidně smícháno české, německé i polské mléko, a nikde se to nedozvíte.

0/0
22.6.2009 12:32

Carlos

Zemědělci počkejte až...

Zemědělci počkejte až...zdraží benzín, tak vám zblokuju vjezd do podniku. A to stejný pokud se zdraží elektřina....kašpárci. Jeden vedle druhého!!!

0/0
19.6.2009 19:56

K.R.A.S.T.Y

Re: Zemědělci počkejte až...

Klidně. Vyrobíme si operativně vjezd nový. Správný český sedlák si vždycky poradí.V

0/0
19.6.2009 20:01

Carlos

Re: Zemědělci počkejte až...

Ano o tom nepochybuji, hlavně co se "socení" po vládě týče viďte?

0/0
19.6.2009 20:26

109e

Re: Zemědělci počkejte až...

Nejdříve si prostuduj, co jsou to dotace EU, kam plynou a pak něco napiš.

0/0
19.6.2009 20:49

Carlos

Re: Zemědělci počkejte až...

Ano? To mám prostudované, jak to souvisí s blokací dálnic, je to stejné, jako když já zablokuji JZD při zdražení benzínu...tj. postrádá to logiku, dělaji rukojmí z normálních lidí, kteří to nemohou nijak ovlivnit a to jen proto, že nebyli schopni si prosadit svou před již notnou dobou. Stádo zoufalců jsou zemědělci, to je celé a doufám, že během té blokace dostanou za vyučenou!!!!

0/0
19.6.2009 21:25

109e

Re: Zemědělci počkejte až...

Někdo se cítí jako rukojmí, ten, kdo má zájem má důvod si říci, proč to asi dělají?

0/0
19.6.2009 21:34

Carlos

Re: Zemědělci počkejte až...

Pche to jistě, právě proto,že se to nedotkne zainteresovaný lidí a těch, kteří jsou schopni to ovlivnit, tak se to zcela mine účinkem. Nebo máte pocit, že se k vám lidé přidají? Nebo jak si to představujete? V lidech vyvoláte akorát averzi a to bude celé. A ostatně při podepisování smluv nikdo, NIKDO ze zemědělců nic neříkal a nijak neprotestoval....;-O

0/0
19.6.2009 22:20

109e

Re: Zemědělci počkejte až...

Ke mně se nikdo asi nepřidá. Jsem technik (ne v zemědělství), mám se dobře. Ale naprosto je chápu. Ovlivňuje mě to, když vhazuji lístek. To, že nikdo neprotestoval, není u mne ani trochu důvod k divení.

0/0
19.6.2009 22:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.