Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČEZ investuje půl miliardy do svých nových elektromobilů

Společnost ČEZ v úterý na pražském Žofíně představila svůj elektromobil. Stojí milion korun a­ firma chce do roku 2012 nakoupit a otestovat v běžném provozu až sto těchto vozů. Dominantní výrobce elektrického proudu v Česku do rozvoje elektromobilů investuje zhruba půl miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rokoko12

CEZ.

No az vyresi pani s CEZ  s konecnou platnosti i Km vzdalenost, kterou tyto elektromobily dojedou a zacne to byt zajimave i pro normalni ridice,navysi cenu proudu natolit,ze i ten nejvetsi naftovy magnat,bez jakychkoli skurpuli,bude proti nim pouhym diletantem. A potom by mne zajimalo,jakym naprosto neskodnym zpusobem, budou chtit ziskavat  tu elektrinu, ze by prisli ke slovu opet uhelne doly,atomove elektrarny,vetrne mlyny, mozna vodni prehrady? A co ten elektrosmog, co s tim jako chteji udelat?

0/0
25.6.2009 17:03

wIadin

pokud to snad myslí seriozně

je především třeba nový zdroj energie. Auta na elektřinu by současné elektrárny neutáhly, už teď je to v mnohých zemích na hraně. Nízkoúčinné fotočlánky v zemi dešťů a slabých větrů jako je Kotlina to nevytrhnou. Všechno to jsou jen hračky a reklama pro ČEZ. Už nemám na xichty Romana a Bléma náladu.

0/0
24.6.2009 15:10

Stoura

Re: pokud to snad myslí seriozně

Zadost o posouzeni rozsireni Temelina si uz dali. Pokud by se tam postavily dva reaktory 1500 GWe, odpovidalo  by to skoro presne spotrebe ropy v doprave CR.

0/0
24.6.2009 22:06

ekspertyza

Re: pokud to snad myslí seriozně

no tak to pozor, jeden blok temelina ma dneska vykon kolem 1GWe, pro predstavu je to ekvivalent prosteho souctu vykonu 20.000 motoru aut, kazdy o vykonu 50kW. Celkovy pocet registrovanych aut v CR presahuje 4 miliony

0/0
24.6.2009 22:38

Stoura

Re: pokud to snad myslí seriozně

Chcete tvrdit, že všech ty 4 miliony aut jedou 24 hodin denně 365 dnů ročně na plný výkon motoru? Podle mne je to nesmysl.

Vyšel jsem z toho, že se u nás spotřebuje ročně maličko přes 7 milionů tun ropy. A to spálením s účinností 30% odpovídá stálému výkonu necelé 3GW.

0/0
25.6.2009 6:41

vitvit

jako městske vozitko idealni ale musi zlevnit

Mám praci 5 km, MHD moc nefunguje tak musim jezdit autem. Na kolo sem línej, občas jezdim na skutru - ale co dělat když prší, že ??

Takže toto by pro mne bylo řešenim, v praci bych dobyl baterku a hura zase domů

Jenže kdyby:

auto stálo tak do 50.000,- !!!!!

Mohlo by to být kldine pidivozitko, mala hmotnost, pouze 2 sedačky, malý výkon, žadne drahé vymoženosti dnešních aut jako elektrické stahování okýnek, alukola, atd...

0/0
24.6.2009 14:30

RomanTARA

Re: jako městske vozitko idealni ale musi zlevnit

si to postav doma :-)

laminat. hlinikove trubky, stridavy motor, baterky, diodove svetla, a par veci z klasickeho auta klidne 10 let stareho.

vsechno to jde sehnat a koupit.

narazim spis na to ze tato technologie je uz dostupna a vyrobci aut se porad piplaj s nejakyma hybridama kde je vyvoj stoji miliardy. a pritom elektromotor schopny v necem takovem pracovat je znam uz skoro 100let. aku uz tak 5 let tak o co jde???

ted kdyz to tak po sobe zbezne ctu tak si rikam co bvy delali cesi. kdyby v automobilovem prumyslu klesl zajem o vse co je v elektromobilu nepotrebne prece jenom jsme takova mala autommobilova velmoc a kazda druha fabrika do nich neco vyrabi

0/0
24.6.2009 14:38

performer2

Re: jako městske vozitko idealni ale musi zlevnit

svatá prostoto za 50tis není snad není ani Tata Nano v indickém provedení. Za 50tis je tak lepší elektrokolo... Za to ti určitě někdo dokáže vyrobit auto....

0/0
24.6.2009 15:31

SVN

Budoucnost

dle mého názoru patří jedině elektrickému pohonu, pokud nebude vynalezeno něco zcela jiného. Cena dnešního elektromobilu je vysoká kvůli tomu, že jsou to stále jen prototypy. Hromadná výroba by byla daleko levnější. Nebo si snad někdo myslí, že klasický motor se spoustou náročných pohyblivých součástek a k tomu převodovka také výrobně složitá a přesná, je levnější než třeba asynchronní elektromotor přímo v kole s nějakou polovodičovou regulací? Je to jen otázka dobrých baterií a ty určitě příjdou, jestli už nejsou.

0/0
24.6.2009 14:10

Honza2009

Re: Budoucnost

Určitě bych auto nepoháněl asynchronním elektromotorem. Lepší je seriový elektromotor. Podívej se na křivku výkonu.

0/0
24.6.2009 14:11

109e

Re: Budoucnost

Křivka je příznivá. Ale to je jediné. Jde o hmotnost, regulaci, rušení, údržbu.... Lokomotivy už na asynchron přechází.

0/0
24.6.2009 15:24

Jiřik

Re: Budoucnost

To máš pravdu, Škodovka ale postavila asynchronní lokomotivu už v roce 1987!!! Byla to Škoda 85E (řada 169), dneska ale reziví kdesi v kopřivách. Relativně úspěšnější je posunovací lokomotiva Škoda 90E (řada 114.5) a nejúspěšnější jsou pantografy 471. Tramvaje s asynchronem taky jezdí už dlouho, první sériový výrobek byla Škoda 03T "Astra".

0/0
24.6.2009 16:16

RomanTARA

Re: Budoucnost

no ono davat ho do kola je jiste elegantni a jednoduche reseni ale co potom hybne hmoty? to by kurna technologicky vpred

0/0
24.6.2009 14:31

RomanTARA

Re: Budoucnost

zapomenl sem napsat tlumice :-) no proste tlumice by dostavali asi hodne velkou zatez a museli by jeste technologicky pokrocit.

0/0
24.6.2009 14:34

Stoura

Re: Budoucnost

Na některé aplikace se už dnes elektromobil hodí. koneckonců ještěrka na nádražích se používá už desítky let. Ale v bateriích je stále problém: i ty nejlepší  současné váží minimálně 10x víc, než nafta o stejném obsahu mechanické práce. A navíc se to celé prodražuje malou životností těch baterií (cca 3 roky), tím, že v zimě se musí elektricky topit (spalovací motor topí odpadním teplem).

Malá ekonomika: Auto za 200 000 projede při 20 000 km/rok v benzínu asi 40 000 kč. Elektromobil za 200 000 +100 000 baterie projede v amortizaci baterie asi 20 000 - 30 000 a v elektřině 10000-20000 (záleží na tarifu). Takže ten zisk není zase příliš velký. Ušetřit se dá tak, že člověk jezdí pouze krátké vzdálenosti - pak elektřina vede, protože se dá použít menší akumulátor a ten víc zhuntovat - pokles kapacity vevadí.

Klidně můj propočet opravte, pokud jsem se někde zmýlil.

0/0
24.6.2009 14:36

RomanTARA

Re: Budoucnost

neni co opravovat mas pravdu. uz ale asi po 10te tady pisu a ptam se kde chodite k tam malym zivotnostem tech aku??? 3 roky vydrzi Nimh, Lipo a spol a co moderni dnes pouzivane aku?

0/0
24.6.2009 14:41

Stoura

Re: Budoucnost

Klidne uvedte, na kolik vyjde amortizace na jedno nabiti a opravte muj vypocet.

0/0
24.6.2009 14:49

RomanTARA

Re: Budoucnost

jo to nikdo nevi kolik tam vyjde amortizace protoze ani po 5ti letech LiFe nevykazuje ubytky kapacity...(konkretne mezi modelari kteri jim davaji fakt zabrat)

0/0
24.6.2009 14:53

Stoura

Re: Budoucnost

Fajn. Tak stačí jen cena těch baterek za uskladněnou kWh a hmotnost WH/kg

0/0
24.6.2009 15:18

RomanTARA

Re: Budoucnost

cena??? moc! je to fakt ranec penez jednou sem si to pocital kolik by to delalo na moje auto kdybych si ho chtel predelat na elektriku ale vysloto opravdu ranec...(vic jak auto, pocital jsem s dojezdem okolo 1000km)

hmotnostne to zas takovy problem neni. napr aku v TESLA roadsteru jdou v poho zvednout v jedne ruce. u life je to vic ta vaha no a kdybys to chtel mit aspon s dojezdem 500km tak musis pocitat s takovima 200kg a vic zalezelo by na hmotnosti auta. pro normalni rodiny vuz s dojezdem min500km tomuze byt tak 400kg a ted musis odpocitat od vahy auta prevodovku a jine kravinky ktere nejsou treba(elektromotory jsou lehke) a budes tam kde u normalniho auta, navic tyhle baterie jdou ruzne poschovavat do auta takze by jsi mel vetsi vnitrni prostor.

0/0
24.6.2009 15:43

Stoura

Re: Budoucnost

200 kg na 500 km? To se podle mne nedá udělat v autě běžných parametrů. Kolik to má Wh na kilogram? Můžete dát odkaz? Lithium-železa, která jsem našel mají kolem 100Wh/kg.  200 kg by bylo 20 kWh neboli ekvivalent asi 7 litrů benzínu. Skutečně se na to dá ujet 500 kg?

0/0
24.6.2009 16:00

Stoura

Re: Budoucnost

500 km ...

0/0
24.6.2009 16:00

RomanTARA

Re: Budoucnost

vychazi to pres 110Wh/Kg

ted si tam pripocitejte ucinost 98%(ne jak u spalovaciho motoru 30%) a jeste k tomu prdnete rekuperaci no a jsme tam kde mame byt

0/0
24.6.2009 16:18

Stoura

Re: Budoucnost

benzin jsem pocital uz vynasobeny temi 30%. Z litru benzinu ziskate kolem 10 kWh tepla neboli 3 kWh mechanicke prace.  Pri jizde po dalnici neslapnu na brzdu, tedy toho nic nezrekuperuji. Pokud navic bude mraz, jeste neco protopim (u benzinu topim odpadnim teplem. Porad mi to vychazi trikrat mene nez Vam.

0/0
24.6.2009 16:34

RomanTARA

Re: Budoucnost

no to pro to ze vy chcete aby to vychazelo spatne. kuknete na tesla motors, tam ten akumulator dava do auta rucne(bez jerabu) a ujede na to skoro 400km. takhle jenom rukama vic jak 80kg nezvedne, takze kdyz pocitame ze life je o neco tezsi(treba i 2x tak coz teda neni) tak muze vyjit 160kg takze na ujeti tech zbylich 100km mu 40kg baterek uz musi stacit. no a u vetsich aut jsem psal o jine hmotnosti.

a pokud chcete jezdit po dalnici tak na tu brzdu taky slapete a dobijite o stosest bo brzdi ze 130 na 90 je vetsi prda nez z 50 na 0.

kazdopadne mate pravdu ze na dalnici se tyto motory vyplati mene(porad ale dost).

muzete tu psat co chcete stejne je to k nicemu protoze vyvoj si elektromobili stejne zada a to ze vam se proste nechce tomu uverit uz nehraje roli...

0/0
24.6.2009 16:53

Stoura

Re: Budoucnost

Snazil jsem se pouze vyjit z Vasich udaju. A pokud je obsah clanku takovy, jaky uvadite (110 Wh/kg) odpovida 100kg clanku mechanickym vykonem trem litrum benzinu (nebio dokonce jen jednomu litru benzinu pri vyrobe cisteho tepla)  zbytek si zkontrolujte sam.

Na dalnici obvykle slapu na brzdu az kdyz z ni sjizdim. Do te doby vystacim s plynovym pedalem. 

Pri 130 km/h se spotrebuje u auta s Cx 0,35 a celni plochou 2 m2 asi 13kWh/100km  jen na prekonani odporu vzduchu. To znamena, ze u hypotetickych baterii s mernou kapacitou 110 Wh/kg mit jen na tuto vzdalenost a odpor vzduchu 120 kg. Neco sezere i valivy odpor pneumatik. To je fyzika

0/0
24.6.2009 17:19

Stoura

Re: Budoucnost

Mimochodem: i ja si myslim, ze v elektromobilech je budoucnost. Ale ty soucasne jsou zatim ve stejnem stavu, jako byly elektricke lokomotivy proti parnim pred valkou. Masivnejsi nahrada nastane podle meho nazoru tak za 5-15 let. Ted jsou jeste prilis v plenkach

0/0
24.6.2009 22:28

Stoura

Re: Budoucnost

A letaji s tim to modeláři fakt denně?

0/0
24.6.2009 15:18

performer2

Re: Budoucnost

obávám se , že ano - jsou to šílenci ;-D

0/0
24.6.2009 15:33

RomanTARA

Re: Budoucnost

jj par jich znam a v hlave jim vrci jen ty letadylka

0/0
24.6.2009 15:35

Vaclav Hanus

Re: Budoucnost

Jo! Jo! Jo! Tohle je presne muj sen - motor primo v kole. Zadne jine rotacni mechanicke prevody, krom toho ktery je primo na naprave.

0/0
26.6.2009 6:58

mpixel

Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

Baterie jsou chemické. A tak v nich v čase probíhá chemická degradace. Na pořádný výkon pro motor jich musíte mít docela hodně a proto jsou velmi drahé. Stejně tak jako u baterie v mobilním telefonu, tak také za 3 roky pocítíte že telefon musíte častěji nabíjet. A navíc telefon není vystaven tak těžkým klimatickým vlivům, které urychlují chemickou degradaci jako baterie v rozpáleném autě na slunci.

Nadruhou stranu u vodíkových palivových článků je situace jiná. Sice výroba vodíku z elektřiny je dost nefektivní, ale musíme zohlednit úsporu za distribuci el. energie - vodík se může vyrábět přímo u čerpací stanice např. z větrné elektrárny. Musíme si uvědomit, že distribuce energie dělá 66%! A to je velká úspora. Dále i neefektivní výroba může být efektivní, pokud se odpadní teplo využije např. na vytápění domů.

 

0/0
24.6.2009 13:25

RomanTARA

Re: Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

ano ano. ultra cap aku jestli chapu tak jsou to ty nano od toshiby a spol. jako zdroje v techto nami uvazovanych kapacitach si myslim ze jsou dostatecne "tvrde" a jejich pocet je zavisli spis od radiusu dojezdu. no a maj garantovanou zivotnost taky 10let tak nevim proc se tady porad zminuje zivotnost jako problem... navic ta jejich kapacita je fakt brutalni. dojezd auta by pak mohl byt klidne pres 1500km pri zachovani stavajici hmotnosti. otazkou je pouze ta cena(pri mass vyrobe se verim vlezem k 50mAh za korunu pri 3,7V)

s vodikem to vidim osobne velice zle. je to takova zlobiva holka ten vodik. uz jenom kvuli tomu ze unika i pri sebelepsi tesnosti navic je proste explozivni, motory bude mit stejne slozite jako klasicka auta, bude porad potreba prevodovek, neda se rekuperovat atd atd...

0/0
24.6.2009 13:37

Honza2009

Re: Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

Mohl by jsem poprosit, aby jsi psal s nabodeníčkama? Jan Hus se tolik snažil a bez nabodeníček se to blbě čte.

0/0
24.6.2009 14:13

RomanTARA

Re: Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

jj kdyby bylo tolik casu abych psal tak jak kaze ceska mluvnice tak to i udelam. cesky jazyk je sice krasny ale taky zbytecne slozity. me tak pripada ze proste musel byt slozitejsi "vyspelejsi" jak nemcina a proto obsahuje tolik zbytecnych pravidel a nesmyslu.

jsem na fakulte a ucim se a sem vzdycky jenom tak odskocim a neco pisnu at me tady z toho uceni nepukne hlava. takze nemam nejak cas to po sobe opravovat

0/0
24.6.2009 14:28

Vaclav Hanus

Re: Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

Ja mam spis dojem, ze nerozumim tobe...Honza2009...jakyma nadobickama?

0/0
26.6.2009 7:21

cicobasketek

Re: Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

To si myslím, že seš vedle. Vodík je v masovém měřítku jenom jiná forma elektrické energie, tak proč opět měnit formu energie. Navíc, situace, že by každá pumpa měla u sebe větrník, který je schopen utáhnout spotřebu výroby vodíky mi přijde opravdu úsměvná. I za situace kdy by vítr byl jenom doplněk klasické síťové elektriky, tak náročnost výroby, skladování, bezpečnost provozu atd. atd by z jedný pumpy udělal malou továrnu. Toto řešení je podle mě nešťastně. Jenom připomenu jednu věc. Na co měnit formu energie ?

0/0
24.6.2009 14:00

109e

Re: Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

V současnosti zapomete na vodík. Výroba, skladování, ekologická rizika...

0/0
24.6.2009 15:27

Vaclav Hanus

Re: Jediné rozumné řešení pro budoucnost je vodík nebo ultracap

Jaka ekologicka rizika hrozi z  vodiku?

0/0
26.6.2009 7:25

Obludni_K

Elektromobil? Vzduchomobil!

Za takový šílený prachy nějaký elektromobil, kde budu s sebou vozit zbytečně akumulátorovou zátěž?!? Jó to by se ČEZu líbilo, to by rostly zisky za elektřinu!! Houby. Já budu jezdit na vzduch a tankovat nebudu hodiny, ale dvě minuty a 100 kiláků mě vyjde údajně na necelé 1 euro!!

http://auto.idnes.cz/auto-na-vzduch-vyjede-jeste-letos-stat-bude-165-tisic-fxe-/ak_aktual.asp?c=A090306_102252_ak_aktual_fdv

0/0
24.6.2009 12:20

RomanTARA

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

no a ten vzduch stlacite kompresorem do ktereho klacite elektrinu od CEZu.

navic kompresor ma taky nejakou ucinost(100% to neni) takze te elektriny spotrebujete jeste k tomu vic

to s tim vzduchem je stara znama vec. nema to budoucnost(pokud teda uvazujem ekologicky).  elektromobil vas vyjde na provoz fur levneji verte tomu nebo ne.

a jeste nechapu jednu vec. Proc vam tady tak vadi zisky CEZu???taky ho nemam rad ale chapu to proc jdou ceny tak jak jdou(vsichni co jste proti jadru se ted nad sebou zamyslete)

Furt lepsi zisk CEZu nez GAZPROMu nebo jak se to pise. CEZ vyplati statu aspon ty dividendy.

0/0
24.6.2009 12:50

RomanTARA

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

jo jinak hadra plan s mikro naftovim motorkem by se taky vlezl do 1eura na km, a to by mel lepsi dynamiku. je to miniauticko a tak na nej musis pohlizet. na kolik by te asi vysel stlaceny vduch do takove Skody Oktavia??? proste do auta pro 5 lidi?

0/0
24.6.2009 13:08

Obludni_K

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

Po městě nebudu jezdit s autem pro 5 lidí, nejsem Rotschild :-))) Hadraplán je super řešení, akorát: už se asi nevyrábí a holt pokulhává ta bezpečnost v dopravě, hadry přece jen moc nechrání.

0/0
24.6.2009 13:34

Obludni_K

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

Neřeším za kolik to komu udělá kompresor, píšu co jsem četl a z toho usuzuji, že nejspíš existuje někdo kdo dokáže natlačit nádrž za údajného půl eura a nějaké účinnosti jsou mi tím pádem volné. Kolikpak bude stát natankování plného akumulátoru abych se mohl přesvědčit že mně provoz elektromobilu vyjde levněji? Zisky ČEZu mi vadí protože zvyšovat beztak nadprůměrné zisky díky monopolnímu postavení považuji za nevhodné, zatímco o nějakém zlevnění elektřiny kolem Temelína (kdo si vzpomíná jak nám před stavbou matlali med kolem huby jak bude v pásmu elektřina velmi velice levná?) není ani vidu ani slechu. Že trh na jihu shrábnul EON nic neřeší, to je zrovna takový moloch. A obecně: až budu jezdit za slabé euro na 100 km, bude mi úplně jedno komu tím budu tvořit zisk.

0/0
24.6.2009 13:32

RomanTARA

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

no a to je prave to, ze za to euro na 100km muzete jezdit i s naftakem(teto velikosti a vykonu) nebo jeste levneji s elektromobilem(teto velikosti a vykonu)

u toho natankovani se jedna spis o prepusteni nez  o prime napojeni na kompresor(silene by se to hralo-kdo se potapel dokaze si ten problem predstavit) no a elektromobil vyjde proste levneji uz jen proto ze energiji dokaze rekuperovat, ma jednoduchy motor, nelikviduje tak brzdove kotouce atd...

ono kdyby to s tim autem na vzduch byla tak ok tak uz 8 let neoddaluji vyrobu

0/0
24.6.2009 13:46

Obludni_K

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

Rekuperovat umí vzduchové systémy taky což o to; s oddalováním výroby koukám že je to stejné jak u vzduchu tak u elektriky :-) co se týče možnosti poruchy jednoznačně vede elektromobil, akorát ta výměna akumulátoru po jeho životnosti bude mnohem větší flastr než výměna tlakové nádrže a nevím nakolik se s elektromobilem lidičky odváží brodit při čím dál častějších záplavách ;-)

0/0
24.6.2009 13:58

RomanTARA

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

elektromobili se uz vyrabi a jdou celkem na dracku(arnold ma 2)

kukni na http://www.teslamotors.com/ jsou vyprodane dlouho dopredu(nabydli totiz rozumnou cenu, kastle je od lotusu atd..)

jen maj porad problem s tim ze pouzivaji zastarale aku. ono ten problem by se mel vyresit bo A123 systems stavi novou velkou fabriku v USA. ted sotva stihaj dodavat do aku naradi. je obecne problem jejich aku sehnat.

jako nejvetsiho zpatecnika ale vidim toyotu ktera stale dava do priusu Nimh, proste nesmysl, mozna taky cekaj na toshibu, ale buh vi kdy to toshiba rozjede ve velkem. u a123 mame aspon nejake zaruky.ted tak koukam a tesla zvedla dojezd na 240mil. to je skoro 400km.

jeste par let takoveho vyvoje a CEZ si nas koupi vsechny(lepsi nez arabasi a rusaci)

0/0
24.6.2009 14:04

Stoura

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

Cena cca 2 mil korun je podle Vas rozumna? :-P Kolik tech auticek jste si uz kouppil?

0/0
24.6.2009 14:47

RomanTARA

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

za ty parametry??? tak se podivejte kolik stoji takovy vuz v benzinovem provedeni-komparace velmy jednoducha protoze se jedna o lotus. paradoxem bude ze vykonove ani dojezdem se od sebe benzinove a elektricke provedeni moc nelisi :-)

je zcestne se ptat kolik sem si jich uz koupil kdyz se na to delaj poradniky jak za komunistu a proste sehnat nejde. kazdopadne bych za sve stavajici auto rad vymenil taky mam roadster a dojezd nemamm o moc vetsi tak by to nebyla ani zmena

0/0
24.6.2009 14:57

Stoura

Re: Elektromobil? Vzduchomobil!

To funiauto je novinářská kachna. Ten člověk ho nabízí už přes 10 let s tím, že bude do dvou let v prodeji. Pokud si někdo, ovládající fyziku pro střední školu parametry toho vozidla přepočítá, zjistí, že je to nesmysl. Jako nesmysl to vyhodnotily i nezávilé testy, které prototyp zkoumaly. Auticko ujede na plnou nádrž asi 15 km, 10x méně, než tvrdí vynálezce.

0/0
24.6.2009 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.