Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mléko pod cenou vyjde letos farmáře na 4,5 miliardy

Ceny jogurtů, másla a dalších mléčných výrobků jsou letos na loňské úrovni. Farmáři ale dostávají za litr mléka o tři koruny méně. Někteří tak vyrábějí pod cenou. Tato matematika vyprovokovala zemědělce k tomu, aby dnes s traktory a pluhy vyjeli na dálnice a blokovali dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aaa-aaa-aaa

Burani je vás moc,

dotovat nadvýrobu může jen idiot. Pokud se vám to nelíbí jděte dělat něco jiného, spousta lidí musela změnit profesi. ;-D;-D;-DEU

0/0
29.6.2009 14:43

prngrr

Re: Burani je vás moc,

nojo, ale tu výrobu dotujeme my - nezemědělci. To podstatné jméno tedy platí na nás ...

0/0
29.6.2009 22:34

kajencik

centrální plánování

A je to tu zpátky... no ještěže stále zatím cenu mléka v tescu určuje trh, byť deformovaný dotacemi, a ne zemědělec, který je podnikatelem jako každý jiný, já bych také chtěl abych vydělával za hodinu 1000,- Kč, je ale cestou abych se šel položit na D1 a blokoval jí dokud nedostanu dotace???

0/0
29.6.2009 13:24

jezis kristus

Jsou opravdu zemědělci s přebytky mléka

ti, kteří si zaslouží brát naše daně?

Pokud je dost peněz na takové mrhaní, nevidím důvod daně nesnížit.

0/0
29.6.2009 10:38

aaa-aaa-aaa

Kdyby se odstranila,

ochranářská politika EU zlevní vše nejméně o 50%. Je vás burani prostě moc a dotovat nadvýrobu může jen idiot. Sebral bych veškeré dotace a byl by pokoj. ;-D;-D;-DEU

0/0
29.6.2009 10:16

djrhedy

Re: Kdyby se odstranila,

To byste je ale musel sebrat i v jiných státech mimo EU. Dotace nejsou jen specialita EU, stejné způsoby jsou v USA, Austrálii a jinde. Takže místním zrušením by se akorát pomohlo jiným zemědělcům na světě.

0/0
29.6.2009 12:19

aaa-aaa-aaa

Re: Kdyby se odstranila,

Myslel jsem celou EU.

0/0
29.6.2009 14:44

okw

Tůdle

Nic bych jim nedal - vybíjení krav je součást stabilizace trhu - když je mléka hodně, cena klesne. Když počet krav snížíme, dostaneme méně mléka a jeho cena se zvýší. Otázka je jaké dotace dostávají naši a jaké dostávají třeba v polsku, logicky by měli být stejné.

0/0
29.6.2009 10:15

suchar

Re: Tůdle

no zrovna v Polsku funguje ochrana od státu jako hrom, zemědělci neplatí sociální pojištění;-€

0/0
29.6.2009 13:19

jezis kristus

Dnes chtějí dotovat mléko

Zítra vepřové, pozíří pšenici, popožítří řepku, pak jahody a okurky, brambory a pomarenče. VŠECHNO budeme dotovat.

A bude ráj na zemiV

0/0
29.6.2009 9:45

TommyCZ

Pozadavky

Tak jsem si precetl, co to vlastne ti zemedelci chteji a to je tezkej socialismus! Mozna bych souhlasil s bodem dve, ale jinak nez si predstavuji. ZRUSIT DOTACE PRO VSECHNY. Pak budou mit rovne podminky a je na nich, jak v konkurenci obstoji. Rok nebo dva, nekteri zkrachuji, jini posili a ceny se narovnaji. Nam nikdo zadne dotace nedava a uzivime se.

0/0
29.6.2009 9:29

dedko

Se zemědělci souhlasím,

v Makru bylo mléko za 7.60 včetně DPH. To je  v mnoha případech méně, než obyčejná voda v Pet lahvi. Na druhé straně ale blokáda se mně nelíbí. není chyba někde jinde, např. v marketingu jak mléko prodávat ?

0/0
29.6.2009 9:12

Jandik73

Re: Se zemědělci souhlasím,

Zkuste přemýšlet. To nebylo mléko. Z mléka se odstředila syrovátka, udělal se sýr a další mléčné výrobky a vodu, která zbyla, si kupujete v Makru pod názvem "mléko".

0/0
29.6.2009 10:35

Condomer

Re: Se zemědělci souhlasím,

přesně tak, každopáně je to neschopná verbež. Ať si vezmou příklad z chovatelů jatečných zvířat, dneska má každý větší statek svoji prodejnu a spokojeni jsou všichni, zákazník má kvalitu za nízkou cenu a chovatel dostatečný zisk.

0/0
29.6.2009 12:46

sunka007

popis

Cesti zemdelci se asi zblaznili kdyz si mysli ze jejich pozadavky nekdo naplni - uzakonit povinnost spotreby mleka a definovat minimalni cenu produktu muze jenom lempl nebo socialista.

Pokud zemedelcum vadi ze maji malo penez za mleko tak at si koupi nebo postavi mlekarnu a vytvori prodejni retezec s mlecnymi vyrobky a budou v pohode.

0/0
29.6.2009 8:49

darmo

Re: popis

Zemědělci vychází z toho, že EU je socialistická organizace a v tom se nemýlí. To, kam ve svých úvahách zašli, už komentovat nehodlám.

0/0
29.6.2009 8:54

Soami

Re: popis

Problém je mnohem složitější než "postavte si mlékarny". Rozdílné dotace do jednotlivých států EU totálně pokřivily trh a tržní hospodářství v celém zemědělství. Dále jsou tu řetězce (a mlékárny), které při snížení nákupních cen navýšily své marže (MOC zůstala téměř stejná). Já zemědělce chápu, na druhou stranu pravidla se stanovovala před vstupem do EU a měli protestovat tehdy. Pochybuji, že nyní by se např. největší příjemce zemědělských dotací - Francie, ze dne na den rozhodl vzdát se bohatého toku bruselských peněz.

0/0
29.6.2009 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.