Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Napětí v ČSA: piloti žalují prezidenta aerolinek

Vztahy mezi piloty a vedením Českých aerolinií, které jsou před privatizací, se zhoršily na maximum. Piloti, kteří před pár týdny přistoupili na snížení platů kvůli letecké krizi, poprvé v historii žalují prezidenta ČSA Radomíra Lašáka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

atvar

Můžou si ty pohledávky pak

přihlásit do insolvence.

0/0
10.7.2009 17:05

aeroomni

CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Tady je to jasně napsaný R^

http://aeronoviny.cz/2009/07/03/czalpa-rakovina-uvnitr-csa/

0/0
4.7.2009 1:14

Michal1

Dobře jim tak

Můžou za to obě strany. Když klesají tržby a výnosy a platy zůstávají stejné, je logické, že se jednoho dne narazí na dno. ČSA je firma, která trpí obrovskou přezaměstaností u neprovozních zaměstnanců. To ale piloti velmi dobře věděli, jenže na těch dobře placených kancelářských „flecích“ pracovali jejich známí a příbuzní, proto byli zticha.  Až teď, kdy ČSA dluží všude, kam se podívá se z ničeho nic vzbouřili. A to do ní stát přes různé firmy nacpal jen letos 2 miliardy. Je to zvláštní svět, nejsou peníze na léčení těžce nemocných, ale stát takto dotuje milionáře. Česká zvláštnost je i to, že piloti (nebo obecně létající personál) jsou vždy ti nejloajálnější zaměstnanci. Dokonce i ve Francii, kde je stávkování takřka národní sport. Když po 11. září nastal útlum letecké přepravy, vedení ČSA v čele s panem Kůlou požádalo piloty, aby si zmrazili platy, odpověď zněla: NE

0/0
2.7.2009 16:12

Sagita

Lašák?

To je ten neschopnej debílek co dokur...eBanku?

0/0
1.7.2009 22:34

Joooudas

Re: Lašák?

Nevím, ale prej má rád vlašák R^

0/0
2.7.2009 0:13

p.o.p.

Re: Lašák?

ne ne, tenhle chytal v Pardubicích......

0/0
2.7.2009 9:26

aeroomni

Re: Lašák?

Vůbec největším nesmyslem jakým vedení CZALPy argumentuje na veřejnosti, jsou ceny za pilotní průkazy. Všichni, opakuji všichni členové vedení CZALPy si udělali pilotní průkazy a odlétali potřebné hodiny ještě za socialismu v aeroklubech Svazarmu ZADARMO. Stejně tak všechny potřebné kvalifikace a typové zkoušky jim zaplatilo ČSA v plné výši. Vedení CZALPy tedy nehraje wabank se svými vlastními kvalifiakcemi, ale s kvalifikacemi mladých pilotů, které donutili vstoupit do sdružení. Černého petra mají tedy v ruce hlavně mladší piloti, kteří se po revoluci v zájmu získání pilotní licence pořádně zadlužili. Jestliže CZALPa současný boj prohraje a bude z ČSA vyhnána,  bude to pro mnoho mladých pilotů a jejich rodiny tragédií. Už chápete proč bijci v CZALPA mobilizují veškeré síly v zájmu vítěství této revoluce v ČSA?

0/0
4.7.2009 15:38

MartinSMK

Piloti

Přes maximální respekt k povolání pilota je třeba uvést následující.

Mohu se mýlit o pár procent, ale průměrný plat pilota je kolem 200tis.

korun měsíčně. Začínající piloti mají kolem 100tis. korun měsíčně. Ti

nejzkušenější včetně příplatků za školení jiných mají kolem 400tis.

měsíčně.... Protože je můj komentář dlouhý a sem ho nelze napsat, najdete ho v komentáři zde: http://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-P-T-12718-PR-847929-TP-Z/

0/0
1.7.2009 21:05

sirc

Re: Piloti

Spousta pilotů musí splácet půjčky na vzdělání. Pilotní licence obchodního pilota není zadarmo, nejde totiž jen o vlastní výcvik, ale i nutnou praxi. Půldruhého miliónu to sežere úplně v pohodě, i více. A pak, to co uvádíš jsou hrubé mzdy.

0/0
1.7.2009 21:21

venoch

Re: Piloti

ceece...nejvyssi cas zacit delat pilota, co ty na to?

0/0
2.7.2009 3:59

dodo-dodo

Re: Piloti

jak tu je receno, aby jsi mohl vubec usednout jako druhy pilot, potrebujes skoleni za cca 1,5-1,8 mega

a to jsi zatim jen druhy pilot, ktery bere mene nez kapitan

a to stesti, ze cast vycviku za tebe zaplati nejaka spolecnost je velmi mala

0/0
2.7.2009 10:44

65c02

Re: Piloti

A to se vám zdá nějak nadměrně moc?

Zkuste si to porovnat s jinými povoláními.

Např. takoví exekutoři mají příjem ještě mnohem větší a teď porovnejte zodpovědnost, náročnost na kvalifikaci, náročnost na neustálé sebevzdělávání, na udržování si dobrého zdravotního stavu, atd..... stále se vám zdá, že je příjem pilotů nadměrný?

0/0
4.7.2009 19:29

Ochlupoun

Re: Piloti

Já si myslím, že je to vcelku zasloužený plat. Samotný výcvik než si sedneš na pozici druhého pilota je minimálně rok a půl, někdy i déle, podle toho jestli se věnuješ jenom létání, nebo děláš i něco jiného. Finanční stránka výcviku 2 mega, dnes už není ani pravidlem že ti zaměstnavatel zaplatí tzv. typovku na stroj, který pak budeš létat. To jsou další značné náklady. A nad tím vším stojí skutečnost, že potřebuješ první třídu zdravotní způsobilosti, o kterou žádáš každých tuším půl roku, a když ji nedostaneš tak jsi dolétal a výše uvedená náklady jsou v haj* Když k tomu připočítáš značně "kočovný" život, obrovskou zodpovědnost tak to už není tak príma jak vypadá.

To není jako vystudovat VŠ, upíchnout se v nějaké teplé kanceláři v ČEZu a máš o práci od 0700 do 1600 a volný soboty a neděle postaráno až do důchodu... Ale otevřeně řečeno, já bych to bral, být mladší. Létám moc rád...

0/0
17.8.2009 14:43

vokoun6

Běda společnosti které vládnou odbory...

... tím spíš pokud to jsou tací bijci jako ti z CZALPA

0/0
1.7.2009 20:44

Jack-pudding

CZALPA versus ostatní zaměstnanci

Napětí v ČSA? Piloti žalují prezidenta????

Opravdu všichni piloti, nebo jen uražené vedení CZALPA?

Pracuji v ČSA. Snížil jsem si plat a zdaleka nemám tolik, co piloti. Pracuji na odbavení a svou práci mám rád a hlavně jsem rád, že ji mám. Stačí se podívat na zprávy o SkyEurope,British,LH -všichni propouští, všichni snižují platy.Ovšem naši piloti, pořád nemají dost, pořád se jim něco nelíbí. Platy si snížili jako poslední a zase za jiných podmínek a s řádnou publicitou!!!

Jsem rád, že konečně Lašák řekl,co si o nich myslí.Myslím si to samé a nejen já, ale spousta mých kolegů. A proč řeší interní věci přes idnes a jiné weby?Co tím dosáhnou? A co piloti chystají za akci? ...na červenec zatím blíže nespecifikovaný protest, který prý nemá nijak ohrozit provoz a cestující...Cestující, které nyní potřebujeme, protože bez nich nebudu mít práci já, ani moji kolegové? Ať už jde celá CZALPA do.. ;-€

0/0
1.7.2009 18:36

xexo

Re: CZALPA versus ostatní zaměstnanci

nenapadlo Tě třebas že to je skupina lidi, kteří dokáží držet za jeden provaz a dohodnout se? Navíc si nenechají s..t na hlavu! Jinak gratuluju k uctívání pana trafikanta Lašáka, třebas Tě pozve na jaře zase na zmrzlinu.... :-D Platy si snížili naprosto stejně, jako zbytek firmy, bohužel moc čteš asi časopis Okno, ono totiž u pilotů nešlo jen o platy! Proč Lašák začal řešit problémy přes média, ještě dřív nmež se to pilotům doneslo oficiální cestou?!

Btw piloti jsou know how firmy, bez nich to opravdu nepujde. Tim ale v žádném případě nesnižuju tvůj přinos pro firmu...

0/0
1.7.2009 20:14

vokoun6

Re: CZALPA versus ostatní zaměstnanci

Militantnost odborářů z CZALPA je pověstná - tito glorifikovaní řidiči autobusů se rádi prezentují jako elita, ale jednání mají jak nejspostší hornické odbory.

Ostatně byly jejich hlasy kterými byl svržen ekonomicky konzervativní Kůla a na místo dosazen trafikant Tvrdík právě díky příslibu strmého nárůstu platů aby o pár měsíců se soudruzi piloti dožadovali jeho odstranění když se prokázala Tvrdíkova totální nekompetentnost.

0/0
1.7.2009 20:42

Jack-pudding

Re: CZALPA versus ostatní zaměstnanci

RvA je to tady. Jak má někdo názor jiný než naše "know how", tak je to hned uctívání Lašáka? Já v ČSA žiji téměř denně, vy jen procházíte, než sednete do připraveného letadla a odletíte z bodu A do bodu B. A víc Vás nezajímá. A ještě teď máte problém z toho kokpitu vylézt, dát si vestu a jít to letadlo omrknout. A btw. za Lašáka, se a ted konkrétně na ODC změnilo hodně věcí. A k lepšímu. A nejen tam. Mám kamarády v různých odděleních a věř, že pracují v ČSA rádi. To jen "know how" jak se nazýváte, vytváříte tuto atmosféru, tohle povědomí o ČSA...Když na firmu pořád nadáváte a poškozujete ji, proč v ní pracujete? Dovolili byste si to samé v soukromé sféře??? To by s "know how" šéf vyběhl!!! Je mi z Vás opravdu zle pane pilote!!! 

0/0
1.7.2009 20:58

xexo

Re: CZALPA versus ostatní zaměstnanci

ta Vaše nevraživost je opravdu hodně velká, že by zapšklost, závist, nevim...možná u vás se hodně změnilo k lepšímu, neřikam že u nas nic neproběhlo, ale je taky spousta věci, co musel vymyslet někdo, kdo opravdu v provozu v životě nebyl. vaše představa je krásná, jen přijít do letadla, svéz se z bodu A do bodu B a pak se třebas plácnout na hotel. Realita je opravdu hodně vzdálená, ale to je zbytečné vysvětlovat někomu, kdo vidím jen jednim směrem. Zeptejte se mechaniku jak jsou spokojeni a dalším lidem...ČSA je pro mě srdeční záležitost, ale bojim se že v současné době směřuje špatným směremm a není to tím, že "tunelujeme" firmu. Když si to pan prezident myslí, proč podepisoval kolektivní smlouvu na tři roky za těchto podmínek?!

0/0
2.7.2009 21:31

Fikus 1

Laščák - nejlepší obrana je útok...

Být Laščákem tak výbec ani nedutám o tom kdo tuneluje firmu. Kdo po svém nástupu prodal Cargo jen proto aby se dobře zapsal a předvedl, že přivedl společnost do zisku což hlasitě proklamoval ve všech médiích. To že se nejednalo o provozní ziskovost, ale ziskovost z díky jednorázovému a mimořádnému příjmu už informovali pouze někteří novináři. A že je nekompetentní o tom nepochybuji. Taky tam nebyl dosazen na základě kompetence, ale politicky stejně jako Tvrdík. Komptence ani neměl kde získat, protože v tom nikdy nedělal.  Takovým managerům bývá jedno co se s aerolinkama děje, jde jim jen o to vypadat momentálně dobře před svými šéfy a jinak po nás potopa. Nemají k oboru vůbec vztah. dneska řídí aerolinie, zítra slepičárnu, pozítří něco jiného. Další neschopný politický manager,  který posílá firmu ke dnu. Rv

0/0
1.7.2009 18:04

jakub7

Re: Laščák - nejlepší obrana je útok...

Vyborne formulovano, lepe bych to nenapsal.

0/0
1.7.2009 18:46

dr.Dvojka

Pan Lašák a jeho Barak Alon

Pan Lašák by se měl zamyslet nad svojí úlohou při tunelování Komerční banky Barakem Alonem a jeho partičkou. Byl jedním z odpovědných a do případu přímo zapletených šéfů. Jenomže jeho kamarádství s lidmi jako Zubík a Langer ho udrželo na zajímavých místech. Je totiž poměrně spolehlivý vykonavatel utajovaných zájmů.

0/0
1.7.2009 17:00

Fikus 1

Re: Pan Lašák a jeho Barak Alon

R^

0/0
1.7.2009 18:17

dwarf

Špička ledovce

Ne všechno, co se tam děje, se dostane na veřejnost. Stav vícero evropských aerolinek bude nejspíš na pováženou ... :-(

0/0
1.7.2009 16:11

Tomas_1983

Re: Špička ledovce

Myslím, že v Evropě nám mnoho národních leteckých společností nezbyde. Stačí se podívat na situaci v LOTu, MALÉVu, ČSA, British Airways atd...

0/0
1.7.2009 16:50

sirc

Re: Špička ledovce

Zůstane čtyři pět aerolinek, BA, AF, Lufthansa, Aeroflot, možná Ryanair a Virgin Atlantic. Nikdo jiný výkyvy mezi náklady a výnosy nemá šanci ustát

0/0
1.7.2009 17:43

xexo

Re: Špička ledovce

BA nejsou národní dopravce, nejsou vlastněny státem....

0/0
1.7.2009 20:15

sirc

Re: Špička ledovce

Národní dopravce je statut, který nemá s vlastnickou strukturou souvislost.

0/0
1.7.2009 21:24

exe

ČSA -jeden velký binec

Zrovna včera jsem letěl ČSA. Špína, na sedadlech drobky, cca 8 průvodčích (prodávajících cigarety) na 150 cestujících, nešlo zapnout světlo nad sedadly a nepouštěni zvuk ke krátkým filmům - kdo nedokázal odezírat, měl smůlu. Kdo seděl ve předu, třásl se zimou, kdo vzadu, měl přetopeno. Nejlepší řešení by bylo zrušení ČSA.

0/0
1.7.2009 16:11

dwarf

Re: ČSA - celkem v pohodě

Takovou zkušenost s ČSA nemám, naopak vždycky to byl ve srovnání s jinými evropskými trochu lepší standard ... R^

0/0
1.7.2009 16:26

a.je.to

Re: ČSA -jeden velký binec

v žádné jiné letecké společnosti nebudeš mít víc jak 8 průvodčích na 150 cestujících, spíš kolem 6, to je světový průměr.

0/0
1.7.2009 16:32

Tomas_1983

Re: ČSA -jeden velký binec

určitě si letěl starým boeingem 737-500 a nebo Airbusem A310. Pravidelně létám s ČSA jejich novými A319 a jsem spokojený:-)

0/0
1.7.2009 16:47

Fikus 1

Re: ČSA -jeden velký binec

Pouze pro info. Spadnout může i nový uklizený letoun s příjemnou obsluhou pokud se pořádně nezkontroluje.

0/0
1.7.2009 18:19

FrantaKibyc

Re: ČSA -jeden velký binec

No tak ten zvuk k těm groteskám snad není vůbec potřeba a naopak by rušil ty, co třeba chtějí spát. A kde jsi vlastně seděl, že víš, jaká kde jaká byla teplota?

0/0
1.7.2009 18:20

dudlik123

vztahy

všude se zhoršily vztahy pood vedením ODS za poslední 3 roky... o tom může každý si říkat co chce kdo chce to je holej fakt....

0/0
1.7.2009 15:54

John Coffey

Re: vztahy

Holy fakt je ze jsi pitomec ktery vsude taha politiku.

0/0
1.7.2009 16:06

dwarf

Re: vztahy

Přesně tak.

0/0
1.7.2009 16:10

venoch

Re: vztahy

JOJO....ale to je uz spis diagnoza, ten pan by se mel zamyslet, treba i jemu se to doma v posteli nepostavi a muze za zcela jiste Topolanek a modra totalita....jo, tak to urcite bude.

0/0
2.7.2009 4:40

Tomas_1983

Re: vztahy

Myslím, že vztahy byly vyhrocené už za předchozího vedení....ČSA je nutné privatizovat, nechci se dotknout pilotů ani jiných zaměstnanců ČSA, ale v současné době si je třeba utáhnout trochu opasek pokud nechce většina z nich přijít o práci.

Doufám, že v nejbližší době bude ČSA pod patronátem Air France-KLM....

0/0
1.7.2009 16:49

T55

Co chcete privatizovat?

Jak chcete privatizovat rozkradenou společnost, která má záporné vlastní jmění? AF-KLM není charita, aby si brala nějaký "patronát". Každý kupující bude požadovat státní záruky ve výši cca 3mld.korun. Ministerstvo financí by mělo podat trestní oznámení na současný management a dozorčí radu a požadovat náhradu škody.

0/0
1.7.2009 16:58

Fikus 1

Re: vztahy

ODS tam tohodle "experta" nedosadila...Rv

0/0
1.7.2009 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.