Diskuze

Siemens na Zličíně nenašel kupce, tisíc lidí odejde s tučným odstupným

Siemens Kolejová vozidla po roce vyjednávání o prodeji podniku s jistotou ví, že firmu v současné podobě neprodá. Žádný z pěti set oslovených investorů o ni nemá zájem. O práci přijde všech asi 900 zaměstnanců, o budoucnost ale nemusí mít strach. Odbory jim vyjednaly tučné výhody, jaké v Česku nemají obdoby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PM_SC

3. 7. 2009 11:30
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část poslední

Jelikož se jednalo o politické rozhodnutí, pomohl by politický tlak, ale naši politici měli a mají problémy sami se sebou než, aby je zajímalo, že od 1.11.09 bude na dlažbě 916 lidí a to nehledě na opravdu královské odstupné. Zahálka je totiž ubíjející a lidi co tu po restrukturalizaci zůstali ve své absolutní většině makat potřebují a doufám, že si práci najdou!

 

Já zároveň doufám, že SIEMENS jakož to politická organizace bude trpět. Protože rozhodnutí bylo učiněno pro efekt dnešního dne a do max. 5 let budou, pokud zůstanou v branži, potřebovat výrobní kapacity a pak budou dalších 5 let draze budovat to co už měli vybudované a mohlo jim to jen vydělávat. Není totiž možné takový závod vytvořit ze dne na den. Výroba kolejových vozidel je úzce specializovaná (musíte splnit stanovené normy) a má podobu velké manufaktury. Potřebujete tedy kvalifikovaný a zručný personál ;- ) a ta výchova stojí čas a peníze.

0 0
možnosti

PM_SC

3. 7. 2009 11:32
Re: Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část poslední

Doplnění.

Doufám, že se přihlásí i stát. SIEMENS dostal 11 let daňové prázdniny, když kupoval bankrotující část ČKD Dopravních systémů v roce 2001, dnes závod na Zličíně.;-)

0 0
možnosti

PM_SC

3. 7. 2009 11:27
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část V

Co se týče prodeje, tak SIEMENS neměl nikdy chuť to v SKV řádně prodat i se zaměstnanci. Původní plán počítal s otevřením Data Roomu (info o závodě) začátkem tohoto roku a ukončením jednání s kupcem do května 09. Data room nebyl dodnes otevřen úplně. Částečně byl otevřen v půlce června tzn. zájemce se dozví jaký majetek má SKV, ale nedozví se, že jsme (opět) zisková a ve své branži levná firma.

 

Co se týče intenzivního jednání a oslovení 500 potencionálních zájemců, pak to byla fraška, protože byly osloveny všechny možné společnosti (developeři, logistické firmy /sklady/, strojírenské podniky), ale z pochopitelných důvodů nikdo branže. To konec konců prohlásil již minulý rok p. Sens v Praze na jednání s vedením "prodej konkurenci není naší prioritou". 

Zároveň zájemce z branže odpuzuje to, že není možné dostat v ČR zakázku. Propojení ČEZ - ČD-ŠKODA Plzeň je obecně známé, jen se o ní veřejně nemluví.

0 0
možnosti

PM_SC

3. 7. 2009 11:26
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část IV

5. SIEMENS Praha byl zavřen protože je v Evropě nadbytek kapacit. To není tak úplně pravda. SIEMENS nevyhrál za poslední 3 roky žádný zajímavý kontrakt a má nadbytek kapacit. Naopak Stadler má kapacit nedostatek a staví novou halu. Chtěl též vyrábět komponenty v Praze, ale to bylo z vyšších míst zakázáno. Bombardier si též nijak významně nestěžuje. SIEMENS je prostě drahý, příliš byrokratický a neúspěšný.

Další věc je, že převedením 1.000.000 výrobních hodin z Prahy (výrobní kapacita závodu v Praze) bude moci SIEMENS ve svých závodech uplatnit tak max 1/3 ne-li míň. Důvodem je, že závody v Krefeldu a ve Vídni jsou menší a na výrobu komponent potřebujete prostor. Dále má Praha sice malou (oproti bývalé ČKD), ale výkonnou prvovýrobu. Umí si plech nastříhat, nařezat, obrobit i ohnout. Oba závody tuto možnost nemají. To znamená minimálně 2/3 z výrobních kapacit budou muset nakoupit. SIEMENS tím pádem nic nezíská (kapacity opět plně nevyužije) a naopak bude platit subdodavatelům

0 0
možnosti

PM_SC

3. 7. 2009 11:26
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část III

4. SIEMENS Praha prošel v posledních dvou letech drastickou ozdravnou kůrou, kdy byly sníženy náklady z cca 50 Euro/h na dnešních 35 Euro/h. Byli např. odejiti všichni "poradci", kteří neúměrně zatěžovali rozpočet (až 500.000 Kč/měsíčně/osobu) a kteří v Praze pracovali až do úrovně středního a nižšího managementu. Většinou nic nepřinesli a stáli jen hromadu peněz. Došlo ke zlepšení kvality a začali být dodržovány termíny. Proto hodnotitelé ze strany SIEMENS (MIM tým), kteří měli určit, kdo bude zavřen (Praha, Krefeld, Vídeň) hodnotili dobu před více jak dvěma lety. Hodnotitelé byli např. bývalí jednatelé závodu ve Vídni, Krefeldu ;-).

0 0
možnosti

PM_SC

3. 7. 2009 11:25
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část II.

3.Siemens má dvě významné prodejní organizace Vídeň a Erlangen. Každý z nich dělá cca 50% obratu. Vídeň si ohlídala, aby nebyl zavřen závod ve Vídni. Co se týče závodu v Krefeldu (nejdražší v divizi), tak existuje "příslib" od spolkové vlády.  DB urychlilo vypsání výběrové řízení na projekt ICX (je železný; obrat 4 miliardy Euro), v rozsahu cca 300 vlaků (cca 2400 vagonů) který bude realizován v letech 2014 - 2028. Problém je, že v Německém závodě SIEMENS nemůže být vyráběna hrubá stavba ( mohou zpracovávat pouze hliník) a tak budou HS vyrobeny u společnosti Bombardier v německém Görlizu (Praha, které to umí totiž již v té době nebude existovat). Tak bude pomoženo německému průmyslu. DB ICX nutně nepotřebuje flotila ICE vyjela v roce 1991 a její životnost je 30 let (obvykle udávaná hodnota), pak jsou obvykle rekonstruovány a tím se prodlužuje životnost o dalších cca 15 let.

0 0
možnosti

PM_SC

3. 7. 2009 11:24
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část I

Zavření závodu na Zličíně bylo politické rozhodnutí.

1. Hodinová sazba v Praze je 35 Euro na hodinu. Ostatní dva závody měly od 80 - 100 Euro. Tvrdí sice, že je to dnes 60 - 80 Euro, ale nějak tomu nechci věřit, protože těch 100 Euro měli v SRN a cíl daný Löscherem (šéf SIEMENS) je 64  - 68 Euro je dle mého pro závod v Krefeldu nedosažitelný. V SRN tvrdí, že uspořili tím, že nemusí jezdit do Prahy….., ale cesty do Prahy jsme našim „expertům“ museli zaplatit z rozpočtu SIEMENS Praha. Asi jsou to nějaká ekonomická a účetní kouzla.

2. SIEMENS Praha byl ze strany divize nucen dělat projekty, které nikdo nechtěl a které vykazovaly ztrátu, což vedlo ke kumulaci ztrát v Praze (to je mimochodem trestné) a pak samozřejmě bylo jednodušší pro hodnotící tým ukázat prstem a říci „ty jsi špatný a musíš z kola ven“. Na oficielní prezentaci komise (tzn. MIM tým) stálo dlouhodobě ve ztrátě, nereformovatelné.

0 0
možnosti

HammerLang

3. 7. 2009 9:53
A teď by tu hnusnou fabriku mohl koupit developer

celou jí srovnat se zemí a postavit tam městečno :) K metru by to lidi měli pár metrů

0 0
možnosti

Linde CZ

2. 7. 2009 19:41
Tak doufam, ze ti makaci pristich 16 mesicu nepolezou..

...zebrat o nake davky od statu.

0 0
možnosti

damianx

2. 7. 2009 17:52
:-)

Tak to bych si nestěžoval :-)

0 0
možnosti

Volba do prava

2. 7. 2009 17:21
hodňák Ackerman

no ty seš teda pěknej CYP.....

0 0
možnosti

wolf80

2. 7. 2009 19:30
Re: hodňák Ackerman

Nech ho, chudaka. Plete si barvicky a pojmy, sam nevi ci je, kam patri ;-D. Toho cloveka netreba ztrapnovat, on to dokaze sam. :o)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!