Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA ruší spoj do New Yorku, skončí zřejmě i další linky

České aerolinie kvůli krizi skončí od zimního letového řádu s dálkovými leteckými linkami. Firma oznámila, že přestane od konce října létat do New Yorku, zruší i sezonní linku do Kanady. Dva Airbusy A310, které z dálkové flotily zůstaly, bude používat jen pro charterové lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kokesh

Díkybohu

Konečně se už těch starejch pixel zbaví, bylo jen otázkou času, kdy jim některý z A310 spadne.

0/0
22.7.2009 13:18

tygrice

NO COMMENT!

Jasně tady nejsou na nic penize,když ti nahoře to všechno rozkradou.

 Lítám do N.Y.každý rok s ČSA a služby čím dál horší a taky nejdražší + ještě

 snížení váhy zavazadel.  Ale nechápu,proč právě let do N.Y., který byl jediný přímý

 a  o cestující si myslím neměl taky nouzi. ;-€Rv;-€

 

0/0
5.7.2009 15:56

BedlamW

hmm

V USA je 10 000 ce emigrantu, kteri kazdy rok jezdi domu za rodinami a presto toho CSA nedokaze vyuzit? Kazdy z nich by radeji si dal v letadle Plzen a nebo Radegast nez Heineken, cumel na cesky film a precetl si ceske noviny , nez letet z cizi spolecnosti. Proc je CSA v prumeru o 500 $ drazsi za jeden let nez jine spolecnosti ktere letaji do Prahy?

0/0
3.7.2009 16:12

jakub7

Re: hmm

S tak malou flotilou je nemozne byt levnejsi, nez Lufthansa.. bohuzel

0/0
22.7.2009 13:11

1gomez

už by to měl Lašák Mr Slinty zabalit a jít škodit někam

jinam, třeba na českou poštu ;-D

0/0
3.7.2009 7:23

JetMeresjev

Rusi vsechny linky

Nebylo by na miste a fair rici ze proste rusi postupne uplne vsechny linky? Jako narodni dopravce, cili nekdo kdo spojuje Prahu se svetem jsou odepsany. Cesi ted budou jezdit do Mnichova, Vidne a mozna Drazdan. Zapomente na pravidelne linky po Evrope :-P

0/0
3.7.2009 0:23

vaclavj1

sezonni linka do Kanady

to jako od zruseni viz do jejich znovuzavedeni? no tak to jim sezona stejne pomalu konci...

0/0
2.7.2009 17:00

amik.cz

CSA

Naposledy jsem chtel letet s CSA z New Yorku do Prahy v roce 2003. Kvuli bource nad letistem Newark, New Jersey jsme 2 hodiny sedeli v letadle a cekali na povoleni k odletu z mesta kde bydlime. Do New Jersey jsme prileteli pozde. Letadlo CSA z Newarku do Prahy jiz odletelo a dalsi let z letiste Newark byl az za dva dny (pristi den letelo letadlo z Kenedyho letiste v New Yorku). To, ze clovek nestihne letadlo kvuli spatnemu pocasi se stava.

To, ze na letisti neni nikdo u prepazky aby pomohl cestujicim, kterym uletel letadlo kvuli spatnemu pocasi najit nahradni spoj je neomluvitelne.

Po odletu letadla CSA z letiste proste pro agenty CSA "padla", prestoze kdyby meli zajem mohli si na pocitaci najit, ze par lidi prileti se zpozdenim a letadlo do Prahy nestihnou.

Od te doby letam z kteroukoliv jinou spolecnosti, ale z  CSA jsem natrvalo vyradil.

0/0
2.7.2009 16:29

MoUdrostrak

Re: CSA

No, nechci se jich zastavat za kazdou cenu, ale z JuYsEj a Canady existuje bezplatna linka, se kterou se dovolas primo do call centra CSA.

'

A muzes komunikovat jak EUanglickyEU, tak [>-]cesky[>-]:-)

0/0
2.7.2009 16:33

blekkal

Re: CSA

Ano. A tam sedí protivná nasraná bába, která ti vynadá a mluví s tebou jako s onucí, přestože chceš pouze vyřešit problém, který způsobili oni. Naposledy jsem tam volal před necelým měsícem a znovu už tu chybu neudělám.

0/0
2.7.2009 16:40

amik.cz

Re: CSA

Vyzkousel jsem vsechny volne i nevolne CSA linky. Nikam jsem se nedovolal. V USA byl patek vecer, v Praze sobota po pulnoci. CSA zamestnanci meli v patek vecer "fajront"

Stravili jsme tri hodiny u prepazky Continental Airlines se kterymi byly ( a mozna jeste jsou) CSA v alianci. Nakonec jsme po pulnoci leteli s Continental do Parize. Do  Prahy jsme prileteli vecer.

0/0
2.7.2009 16:41

amik.cz

Re: CSA

Mimochodem po vice nez ctvrt stoleti v USA mi nedela potize komunikovat jak cesky tak amglicky.

0/0
2.7.2009 16:45

BedlamW

Re: CSA

Ja amglicky neumim....;-D

0/0
3.7.2009 16:15

pinguone

Re: CSA

:-/Rv

0/0
22.7.2009 11:08

p266

Alternativa?

Bylo by možný, aby linku Praha - NY lítalo něco menšího a levnějšího? Co třeba Airbus A319LR nebo Boeing 737-700ER. Tahle letadla už běžně přes Atlantik létají, i když převážně se zaměřením na business class.  Pokud by se ČSA podařilo vozit kolem 110 cestujících, už by to i v konkurenci k Deltě mohlo hrát roli. Navíc tyhle letadla se dají bez problému používat i na běžných evropských linkách, takže by se šetřily náklady.

0/0
2.7.2009 16:06

sirc

Re: Alternativa?

Nejsou prachy, za jedno letadlo dáš 2-2,5 miliardy a potřebuješ minimálně dvě. Jak situace ukazuje, aerolinky mají v současnosti velké problémy s likviditou a tak se nakrásně může stát, že jednou nebudeš mít na splátky a letadla Ti zabaví....

0/0
2.7.2009 16:16

p266

Re: Alternativa?

Dneska většina společností neplatí letadlo najednou, ale na leasing po podstatně menších částkách. Navíc ČSA má stejně objednávky na několik A319.

0/0
2.7.2009 16:28

blekkal

Re: Alternativa?

Proč by tím měl někdo létat, pokud může letět daleko pohodlnějším strojem ze spousty letišť poblíž?

0/0
2.7.2009 16:23

p266

Re: Alternativa?

O té vyšší pohodlností větších letadel se často hovoří,. Ale pokud by ta malá letadla byla tak nepohodlná, používaly by je společnosti standartně (BA, Air France, KLM, bývalá LUT...) pro lety v business class přes Atlantik?

Jinak ta výhoda jednoduše spočívá v možnosti přímého letu. Ne každýmu se chce čekat při přestupu a můžou si dovolit zaplatit i o něco víc.

0/0
2.7.2009 16:26

Clayton

Re: Alternativa?

BA - tím myslíš ten hrůzostrašný let z London City Airport do New Yorku s Airbusem 318? Letadlo musí být natankované jen zčásti, aby mu stačil krátká dráha letiště, následně přistane a dotankuje v Irsku a pokračuje do New Yorku... Děkuju pěkně, to bych radši dojel Heathrow Expresem na LHR a letěl pěkně pohodlně a bezpečně 747. Mě připadá, že se v tomhle případě BA zbláznilo (koneckonců, taky jsou tak akorát před krachem). Navíc nevím, jestli tuhle šílenost už spustili nebo je to pořád jen ve stádiu plánování.

0/0
2.7.2009 16:32

p266

Re: Alternativa?

Ano, to jsem myslel, mimo jiné. Kromě dotankování paliva byl nějaký problém? Podotýkám, že v uvedených verzích letounů (A319LR, 737-700ER) by se samozřejmě dotankovávat nemuselo.

0/0
2.7.2009 16:37

Clayton

Re: Alternativa?

Já myslím že to je problém. Považuji se docela za typického potencionálního zákazníka. S BA létám mezi Evropou a USA cca 10x ročně v business class (nebo lépe terminologií BA - Club World). Téhle nebezpečné hrůzy, kdy mě místo velké a spolehlivé 747 hodlají přepravovat přes Atlantik malým Airbusem A318, který navíc ze City odstartuje na krátké dráze jen se štěstím, se nehodlám účastnit a jsem přesvědčený, že ani moc jiných zákazníků do toho nepůjde. Teď jsem to dohledával, hodlají létat od října (pokud do té doby nekrachnou) a mezipřistávat budou v irském Shannonu, kde snad je přímo US Imigration, takže se vyhnou imigračnímu na JFK (což je určitě časová výhoda). Stejně bych do toho ale nešel, let ve větším letadle je lepší i z hlediska toho, jak se letadlo vyrovnává s turbulencemi.

0/0
2.7.2009 16:43

p266

Re: Alternativa?

V čem je ta 747 spolehlivější?  Mimochodem, naprostá většina letadel létajících dneska přes Atlantik jsou taky jenom dvoumotoráky (777, 767, 757, 330).  Ta údajní větší spolehlivost velkých letadel je daná především menším počtem letadel, menším počtem startů a přistání, a taky tím, že je operují větší a serioznější společnosti.  A k tomu startu v City, kdyby to neměla BA velmi dobře spočítaný, FAA by jí na to licenci nedala. Doby aviatiky 20. let minulého století jsou opravdu u konce.  No a kromě toho nepohodlí způsobeného mezipřistáním v Shannonu (a to pouze na cestě tam, zpátky se letí non-stop), je tam jiný problém?

0/0
2.7.2009 16:54

Clayton

Re: Alternativa?

Určitě je to do značné míry subjektivní názor. Záleží na tom, kolik jej bude zastávat zákazníků. Pro mnohé z nich může převážit výhoda kompletního US imigračního a celního vyřízení formalit na letišti v Shannonu. To jsem dříve nevěděl, to je určitě výhoda. US úředníci se navíc pravděpodobně na evropském území nebudou chovat tak nepříjemně, jak k tomu v US občas dochází. Pro mě ale pořád platí: If it's not Boeing, I'm not going...

0/0
2.7.2009 17:02

p266

Re: Alternativa?

:-)

0/0
2.7.2009 17:07

blekkal

Re: Alternativa?

Tohle fakt existuje? 8-o

0/0
2.7.2009 16:44

blekkal

Re: Alternativa?

Víš, ona se ta letadla nasazují v různých konfiguracích, takže je dost velký rozdíl mezi dvěma "stejnými" letadly, kde jedno je vybaveno jako malé letadlo pro vyšší klientelu, zatímco druhé jako ekonomická z nouze ctnost.

.

Nevím, jak často létáš delší trasy, ale věř mi, že mít třeba prostor k tomu jít se po letadle kousek projít je už po pár hodinách k nezaplacení.

0/0
2.7.2009 16:34

p266

Re: Alternativa?

Naprosto souhlasím. Ono by to letadlo (např. A319) taky nelítalo v konfiguraci jako pro easyjet (156 cestujících) :-)  Nemyslím si ale, že by byl velkej prozdíl mezi pohodlím v economy class v 747-400 s 450 cestujícími a v A319 s třeba 120 cestujícími.

0/0
2.7.2009 16:39

Bennu

Vypada to, ze budou optimalizovat hospodareni CSA tak

dlouho, az to zavrou uplne. Jo delat vrcholoveho manazera neni zadna p*del.

0/0
2.7.2009 16:02

myskamiki

hmm

a ktereho suldu napadaji ty nove linky do Ruska?? Proc to neprodaji Aeroflotu, kdyz nejvic linek ma CSA do Ruska? A ze tam Cesi litaji jak strhani, ze?

Zrusit linky do NY je skvely napad, gratuluji!! Co to premenit na nejaky lowcost?

0/0
2.7.2009 15:30

sirc

Re: hmm

Důvod zrušení linky je zřejmý, ČSA teď prostě nemá miliardy na nákup nových dálkových letadel.

0/0
2.7.2009 15:35

valissen

Re: hmm

Obávám se, ze tam Cesi litaji opravdu jak strhani. Domnívám se, že ČSA manažeři připravují tak, aby byly pro Aeroflot co nejlacinější.

Fuj !

0/0
2.7.2009 16:20

klokan1978

Re: hmm

Aeroflot uz je davno ze hry...

0/0
3.7.2009 16:48

bradavice

s neckama se lítat nedá

Každý, kdo se aspoň trochu orientuje tak ví, že ČSA nemají čím přes moře létat. Stav letadel je tragický a jedná se o staré vraky. Prostě se jen bojej, že to nedoletí a opouštějí své nejvýnosnější lety;-O

0/0
2.7.2009 15:22

krakra

Re: s neckama se lítat nedá

JJ

Doplácejí na strategické chyby - obnova letadlové flotily od malých letadel atd.

Je to škoda.

0/0
2.7.2009 15:51

jazykozpytus

Re: s neckama se lítat nedá

Lety do NY a Toronta v zadnem pripade nejsou nejvynosnejsi v siti CSA, ale naopak dlouhodobe ztratove!

0/0
2.7.2009 15:51

Jonathan 007

:-()

Prodejem práv na dálkové trasy a destinace se snaží vedení ČSA "rejžovat" prachy. Zpět se na ně už nikdy nedostanou. To v článku není chytře uvedeno, že se tato práva na linky a destinace viz (Colombo) draze platí. Za pár let bude ČSA se "čmeláky" zajišťovat spojení s Ostravou, Brnem a Zlínem . . . . . . :-/

Nic osobně proti zmíněným lokalitám.

0/0
2.7.2009 15:22

jazykozpytus

za prava se neplati

Co pises je zcela mylna informace. Za prepravni prava se neplati. A zrovna to Colombo nebyl zadnej zlatej dul, takze i kdyby se ty prava daly zpenezit, tak by je nikdo nekoupil. NY muze taky nalitavat uz v podstate kterejkoli dopravce z EU nebo USA (open skies).

0/0
2.7.2009 15:49

jazykozpytus

Re: :-()

PS A odkdy lita CSA do Zlina?

0/0
2.7.2009 15:49

oudy

Neskutečné

Lašák je manažer ale MBA - katuje kosty, takže za chvíli bude na prodej z ČSA jenom ono pověstné OK ;-€. Bez letů do Ameriky si ČSA nemají šanci škrtnout.

0/0
2.7.2009 15:18

airwar

Re: Neskutečné

Lašák jen minimalizuje škody, které jiní, především pak Tvrdík co by šef ČSA a pak také odbory v ČSA napáchali v minulích letech.

0/0
2.7.2009 15:20

valissen

Re: Neskutečné

Opravdu, minuli leta byli špatni

0/0
2.7.2009 16:22

Jonathan 007

Re: Neskutečné

OK už je dáno prodané . . . . . ;-)

0/0
2.7.2009 15:22

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Neskutečné

R^R^

0/0
2.7.2009 15:23

Tom-77

dělají ČSA vůbec nějaké dálkové lety?????

0/0
2.7.2009 15:17

vladino

Re: dělají ČSA vůbec nějaké dálkové lety?????

Už ne.

0/0
2.7.2009 15:18

angr

Re: dělají ČSA vůbec nějaké dálkové lety?????

třeba do OSTRAVY?

0/0
2.7.2009 15:22

Tom-77

Re: dělají ČSA vůbec nějaké dálkové lety?????

;-DR^R^

0/0
2.7.2009 15:25

angr

Re: dělají ČSA vůbec nějaké dálkové lety?????

Konec konců Karlovy Vary se kdysi dávno taky někdy dost komplikovaly...

0/0
2.7.2009 15:25

thunderclap

No nevim...

Rušit lety do Kanady můžou být považovány za projev rasismu...

0/0
2.7.2009 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.