Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo pustí konkurenci na dráhy

Ministerstvo dopravy chce otevřít železniční dopravu konkurenci. Každý rok bude vypisovat výběrové řízení na rychlíkovou dopravu u pěti až patnácti procent tratí. Dosud všechny rychlíky na objednávku ministerstva provozují České dráhy; loni za ně úřad zaplatil 3,3 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fingon

Proboha jen ne Ceske drahy !!!

Proboha zbavte nas tohoto odporneho hnusneho monopolu, ktery ridi zlodeji co si z nasich dani vyplaci miliony mesicne, nechaji nas jezdit pocmaranymi 30 let starymi odpornymi dobytcaky, vecne spozdeni, vecne vyluky. A 20 let po revoluci zadne zlepseni ba naopak ZHORSENI!!!! Hruza hnus, proc si na tyto haj*li nikdo z ministerstva neposviti?? Vzdyt oni okradaji stat o biliony !!!! korun a neinvestuji do drah ania vlaku ani kacku. Rocne maji prijem jen z dopravy osobni 190 miliard korun !! A dalsi miliardy dostavaji od statu!!! A co investovali do vlaku??? NIC !!! Hruza hnus!! Zavrete ty kriminalniky!

0/0
5.9.2009 21:08

__XXXX___

Já bych to viděl takhle

veškerá nádraží převést na SŽDC, které vlastní stát (jako ŘSD u silnic). Za 90% zpoždění by tak mohlo SŽDC a jeho zaměstnanci (výpravčí, výhybkáři, atd,...). Na koleje pustit a nasmlouvat na 3-4 roky jen toho, kdo nabídne nejnižší cenu jak pro kraj, tak pro zákazníky. Vyřešeno...:-P

0/0
3.7.2009 22:31

a8nn

Re: Já bych to viděl takhle

Na 3-4 roky se na to při životnosti železničních vozidel 40 každý vy*ere nebo nabídne pronajatá vozidla -> vyšší cena.

0/0
3.7.2009 23:26

Bery

Re: Já bych to viděl takhle

Ono snad vetsina nadrazi patri SŽDC a na jejich vrub jde i vetsina zpozdeni.

Ta druha cast je slozitejsi... neni to jen o prvotni cene, ale i kvalite vlaku a garanci sluzeb.

0/0
4.7.2009 0:01

hodňák Ackerman

Mám na ČD jedinou výtku.

Fakt mě dovede vytočit, když si koupím jízdenku do I. třídy a jede tam se mnou špinavý, smradlavý, zablešený zaměstnanec ČD, ČD Cargo či SŽDC nebo čeho, případně silně arogantní dáma v rádoby luxusním oblečení očividně od vietnamců.

Ať si kupujou jízdenku do I. třídy za plnou cenu a neotravujou lidi, kteří se dokázali socializovat. Režijka ať platí jen ve II. třídě.

0/0
3.7.2009 21:41

109e

Re: Mám na ČD jedinou výtku.

Oni mají zaměstnanci Carga a SŽDC 1. třídu?

0/0
5.7.2009 12:48

celim

No já zkusil podlouhé době cestovat vlakem.

Jel jsem jen od Říčan do Prahy soupravou CityElefant a musím říct, že jsem byl velmi mile překvapen. Jednak ta rekonstruovaná trať je pěkně vybavená(zastávky) tak jak by to asi mělo být všude a potom samotná jízda neměla chybu. Plynulá, baz drncání, ticho, pěkné vagony , prostě ideál. Ačkoliv mán dvě námitky. Jednak ceny jízdného jsou u vlaků obecně přemrštěné a potom, ačkoliv vagon je nový, tak už měl poruch šoupacích dveří do prostoru cestujících. Na to je snad ještě brzo!? Kdyby byl vlak, zejména na vzdálenost od 50km dál maximálně o 10% dražší než autobus, tak bych ho zvolil, zejména v té kvalitě kterou jsem zažil. Je to přece jenom pohodlnější cestování. V opačném případě budou cestující asi vždy dávat přednost autobusům. Ovšem takového stavu by asi bylo možné dosáhnout jen privatizací ČD, neboť jinak se nezbavíme toho molochu, který je jen bezednou dírou na peníze.

0/0
3.7.2009 14:10

miropiro

Re: No já zkusil podlouhé době cestovat vlakem.

Obecně předražené? To se zdá každému, kdo s nimi jede jednou. Je několik způsobů, jak si snížit cenu. Zpáteční jízdné, dále skupinová sleva (už od dvou lidí), dále zákaznická karta.

0/0
3.7.2009 14:19

MiW

Re: No já zkusil podlouhé době cestovat vlakem.

Ve vetsine Evropy je vlak drazsi nez bus...

0/0
3.7.2009 14:36

Juristic007

Re: No já zkusil podlouhé době cestovat vlakem.

je to tak mnichovice u prahy - hlavní nádraží, zpáteční na in-kartu 57 kč je přece cena skvělá.

Toho autem nikdy nedosáhnu.

akorát by elefanty mohly jezdit častěji a pokud možno s ne tak silnou klima. venku 25, vevnitř tak 15stupňů, to je o rýmu.

0/0
3.7.2009 17:36

ppetr1

CSD

ty uz mely byt zprivatizovany davno,jinak se nehnem z mista.dokud drahy nebudou na urovni,tak me do toho vlaku nedostanou ani parem koni.

jen me maximalne stve,ze jim na to jeste prispivam ze svych dani !!!!!!!!!!!!

0/0
3.7.2009 13:38

Bery

Re: CSD

njn a jeste vice se prispiva z dani na silnice a dalnice, nebo treba na armadu... a co s tim nadelas ? ;-)

0/0
4.7.2009 0:05

metalovy duchodce

zkusil jsem, kočku nakrýt psem

uvidíme, zda bude výsledek od ČD rozdílný..

0/0
3.7.2009 11:42

duff_

Konkurence

Já bych klidně přetrpěl nekomfort, ale vlaky musí zrychlit. V každé zastávce pauza v průměru 10 minut i kvůli protijedoucímu osobáku, takže se to cestování dost prodlouží.

0/0
3.7.2009 11:36

metalovy duchodce

Re: Konkurence

já kldně pojedu déle, ale chci vždy čistý a pohodlný vagón, bez cikánů, zlodějů, žebráků, opilců a podobné verbeže, kvůli kterým se cestování vlakem vyhýbám.  

0/0
3.7.2009 11:47

Jablkon

lepší soupravy?

a to budem jezdit těmi pěknými vlaky jako je na ilustračním fotu? ;-D

0/0
3.7.2009 10:26

komárius

Re: lepší soupravy?

myslíš ten s těma dobytčákama? ;-D

0/0
3.7.2009 10:50

metalovy duchodce

Re: lepší soupravy?

s vepři..

0/0
3.7.2009 11:48

4sAd

Pro by ne

Ono proč ne. Klidně ať si tady jezdí třeba tisíc dopravců, pokud bude zachována přenositelnost jízdenek...

0/0
3.7.2009 10:13

Jablkon

Re: Pro by ne

O tom dost pochybuju. Hold stinná stránka věci. Prostě se to posune blíž současné praxi v autobusech, kde nejenže není přenositelnost mezi dopravci, ale většinou (vyjma lokálních integrovaných systémů) si navíc při každém přestupu musím kupovat nový lístek.

Nadruhou stranu se dá očekávat, že non-ČD budou mít minimum "nádražních pokladen" a půjdou spíš cestou prodeje online nebo přímo ve vlaku.

0/0
3.7.2009 10:26

filip-es

Re: Pro by ne

Tak třeba takový Viamont jezdící třeba mezi Mariánské Lázně - Karlovy Vary, kde do té doby jezdily ČD za 120, jezdí Viamont za 55. Prodej jízdenek je ve vlaku, ale i na prodejnách ČD

0/0
3.7.2009 11:11

alig agil

Re: Pro by ne

a nejspíš ti ani nenapaří 30,- manipulační poplatek, když si kupuješ lístek ve vlaku, že??? to byla otázka, předem dík za odpověď

0/0
3.7.2009 11:39

0100

Správné a postupně ČD úplně zrušit!

Obsadit dráhy konkurenčními soukromníky, kterým budou poskytovat služby železnice  a celý ten moloch plný úředníků od základu zrušit. Konečně pak nastane v dopravě i kultura cestování za přijatelné ceny.R^;-D

0/0
3.7.2009 9:50

hodňák Ackerman

Re: Správné a postupně ČD úplně zrušit!

to je yntelygentní názor. R^

0/0
3.7.2009 9:54

Bob-an

Re: Správné a postupně ČD úplně zrušit!

proc neco nasilne rusit? normalne vypsat vyberove rizeni (jako to snad udelaji) a bud se drahy nejak vzmuzou a obstoji, nebo proste krachnou.... napred by to ale chtelo drahy prodat a pak pustit na zeleznici konkurenci...

0/0
3.7.2009 11:59

sirc

Dráhy

Problém přeci neni v povolení konkurence, ale v chování ČD. V tendru nabídnou nižší cenu, spoj budou za tyto ceny provozovat a v okamžiku, kdy nasbírají dostatečnou ztrátu, zaskočí na MD a to jim zařídí mimořádnou dotaci. Všechno je křišťálově čisté, protože zjišťovat skutečnou průměrnou cenu (náklady + zisk) u podniků o různé velikosti, je v podstatě nemožné.

0/0
3.7.2009 9:50

Bery

Re: Dráhy

No ja teda nevim, ale co se mi doneslo, tak treba na liberecku ČD nabidli sice nizsi cenu nez planovala SA, ale pritom ta nabizena cena je skoro 2x vyssi, nez za kolik se jezdi ted...

0/0
4.7.2009 0:15

Rosomak

Všimněte si

dlouhodobá smlouva - 10 až 15 let. A to jako proč? Aby držel monopol?

Hezky na rok s další obcí na další rok, pokud bude dodržovat jízdní řád a konkurenční nabídka nebude o více než 20% levnější.

0/0
3.7.2009 9:40

Z-S

Re: Všimněte si

Jo, kvuli jistote na rok si urcite kazdy zakoupi nove vozy za miliardy.

0/0
3.7.2009 9:44

marbo

Re: Všimněte si

R^

0/0
3.7.2009 9:52

marzena

Re: Všimněte si

jiste, kvuli smlouve na rok budu nakupovat lokomotivy. 8-o Doporucuji tez nastudovat rozdíl mezi opcí a obcí ;-)

0/0
3.7.2009 10:01

sirkeci

Re: Všimněte si

To je pravda, někteří by si neměli plést autobusovou a železniční dopravu, které se diametrálně liší investičními náklady a vůbec způsobu investování. Na rok by do toho šel opravdu jen blázen. A k té obci ;-D - ano, obce se také můžou zapojit a nakoupit nějaké lokomotivy ;-D;-D;-D

0/0
3.7.2009 10:27

a8nn

Re: Všimněte si

Tak se secondhandem se dá soutěžit i ten rok, viz Arriva/PCC, ale polský systém dopravní antikoncepce tu snad nechceme.

0/0
3.7.2009 23:32

Jablkon

Re: Všimněte si

Protože s roční smlouvou jim nikdo na nové vozy nepujčí. Op(i)ce neopce.

0/0
3.7.2009 10:24

alig agil

Re: Všimněte si

souhlas. takže se do toho ve výsledku nikdo nepohrne. ovce neovce. howgh.

0/0
3.7.2009 11:40

Bob-an

Re: Všimněte si

Ale ta cena bude taky predpokladam na dobu smlouvy fuxovana (nebo nejak upravovana o inflaci v ramci nejakeho pravidla) .... a jak uz tu nekolik lidi psalo, na kratkodobou smlouvu by nikdo krom CD nepristoupil (CD ma kopec stoletych vozu, jini by museli kupovat nove)

0/0
3.7.2009 12:02

zavistiva.socka

To je snad vtip, ne?

Najde se snad někdo, kdo by tomu věřil? V ČR? Ministerstvo?? Konkurenci?? Nadpis spíš měl znít: Ministerstvo výhledově chystá obří kolotoč úplatků a podvodů na téma "železniční doprava" ;-D

0/0
3.7.2009 9:33

darmo

Re: To je snad vtip, ne?

No jo, mají tam být jen chvíli, tak musí udělat nějakou velkou akci a ne "spořit" postupně.

0/0
3.7.2009 9:39

hodňák Ackerman

No, taková Arriva nebo Deutsche Bahn by nebyly špatné.

0/0
3.7.2009 9:17

miropiro

Re: No, taková Arriva nebo Deutsche Bahn by nebyly špatné.

To je pravda, otázka je, jestli se přihlásí. Zatím agituje akorát pan Jančura, byť DB valí i v jiných státech.

0/0
3.7.2009 11:51

mira dusin

Tak na co se pane Jančura vymluvíte tentokrát?

;-D!;-D

0/0
3.7.2009 9:11

schima

Re: Tak na co se pane Jančura vymluvíte tentokrát?

No chci videt, jak CD zajisti zvyseni kvality a komfortu vozu ;-D;-D

0/0
3.7.2009 9:32

hodňák Ackerman

Re: Tak na co se pane Jančura vymluvíte tentokrát?

koupí nové nebo si je pronajme?

0/0
3.7.2009 9:40

schima

Re: Tak na co se pane Jančura vymluvíte tentokrát?

a kde na to vezme? ;-D

0/0
3.7.2009 10:02

hodňák Ackerman

Re: Tak na co se pane Jančura vymluvíte tentokrát?

Kde ČD vezme na nákup (pronájem) nových vozů?

Udělá se to tak jak se to dělá v celé civilizované Evropě. Zaplatí je vlastník ČD. ;-)

0/0
3.7.2009 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.