Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát do května na pojistném vybral o 8 miliard méně než loni

Stát letos za prvních pět měsíců vybral na pojistném na sociální zabezpečení o 8,2 miliardy korun méně než ve stejném období loňského roku. Zaměstnavatelé a pojištěnci přitom od ledna do května státu zaplatili celkem o 3,6 miliardy korun méně, než by měli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rezjir

Tento výsledek

není nejhorší.

0/0
6.7.2009 7:23

rybizek

gen.MacArthur....dalsi HELMUTUV nick.

0/0
5.7.2009 20:33

rybizek

Fiskalni politika-podminky jsou v CR uplne mimo realitu!

Pokud PAROUBEK vyhraje volby a zvysi dane, kazdej kdo podnika a ma vic jak 5 zamestnancu a obrat nad 15 mil odstehuje firmu mimo CR.

0/0
5.7.2009 20:31

Bright

Re: Fiskalni politika-podminky jsou v CR uplne mimo realitu!

Zvyšovat daně bude dělat i ODS........

0/0
5.7.2009 20:45

atlant

Re: Fiskalni politika-podminky jsou v CR uplne mimo realitu!

Kdy už všichni pochopí, že když se zvednou daně a odvody podnikatelům tak podnikatel s tím může udělat pouze to, že se zbaví všech zaměstnanců které může postrádat a ostatním sníží výplatu. Takže zvýšení daní a odvodů odnesou vždycky hlavně zaměstnanci a to ti nejsnáze nahraditelní( s nejnižšími příjmy)

0/0
5.7.2009 22:09

udnes789

Re: Fiskalni politika-podminky jsou v CR uplne mimo realitu!

Příspěvek celkem chápu, pouze položím dva dotazy :

1. Co to znamená zvýšení daní ? Pokud vím, tak ČSSD momentálně uvažuje o zvýšení daní pro podnikatele o 1 %

2. Podnikatelé zaměstnávají nepotřebné zaměstnance ?

0/0
5.7.2009 22:59

Tondach

Re: Fiskalni politika-podminky jsou v CR uplne mimo realitu!

Ano a komunisti už připravují ostnaté dráty na hranice a povinnou vojenskou službu, že ?

0/0
6.7.2009 8:42

renek23

Re: Fiskalni politika-podminky jsou v CR uplne mimo realitu!

Kam byste se v krizi stěhoval? Máte-li třeba autoopravnu, hospodu, samoobsluhu?

0/0
6.7.2009 9:37

Niky79

Hehe

"Kvůli rostoucí nezaměstnanosti podle něj bude letos chybět zdravotním pojišťovnám 13 miliard korun."

To jsou kecy. Nic jim chybet nebude, viz 40 miliardove prebytky na uctech pojistoven.

0/0
5.7.2009 16:04

morae

Re: Hehe

no ještě, že ty přebytky jsou a nedej pán bůh, aby opravdu přišla pandemie

0/0
5.7.2009 17:22

Yen

Nerozumím

Nerozumím jednomu - na rozdíl od socíku je tu teď spousta firem a OSVČ, všichni platí daně. Všichni si vyděláme víc, spousta lidí si přivydělává k práci, většinou na živnost a legálně. Kam tedy mizí ty peníze z daní? Proč stát skoro nestaví? Proč je po 20 letech stále problém s dálnicí na Ostravu? Proč se necítím na ulici bezpečně?

0/0
5.7.2009 15:22

gen.MacArthur

Re: Nerozumím

Na to je třeba se zeptat Topolánka, proč nedostavěl dálnici do Ostravy podle plánu v roce 2008!!

0/0
5.7.2009 16:48

rybizek

Re: Nerozumím

protoze ji ZEMAN tak predrazil a zfusoval, ze se to defacto dostavet ani nedalo!

0/0
5.7.2009 20:32

Honza423

To e divné

To je nějaké divné. Já osobně platím letos na soc a zdrav o 4000 kč měsíčně  více než loni neb sem se dostal do špatného daňového pásma a kolegové z okolí jsou na tom podobně tak kde je chyba?

0/0
5.7.2009 14:53

morae

Re: To e divné

co to plácáte, pane? daňové pásmo už je jen jedno 15% mínus odpočty  - ad vaše odvody zdravotního a sociálního - jsou to jen zálohy dle loňského příjmu. Je váš příjem i letos stejně dobrý jako v loni? pokud ano, gratuluji, pokud ne, bude vám pojišťovna i sociálka vracet. A ty stovky nezaměstnaných neodvádějí do systému nic (z hrubých mezd 12,5% jako zaměstnanci, 34% zaměstnavatel), naopak za ně platí stát z odvodů nás všech.

0/0
5.7.2009 17:59

Honza423

Re: To e divné

Ovšem to bude tím pane že já nejsem zaměstnanec nýbrž OSVČ a dovolil sem si v loňském roce vydělat zhruba o 5000 kč měsíčně více než v roce předloňském a za toto mě stát odměnil zvýšenými sazbami. Takže suma sumárum už letos kašlu na to abych dřel jak mezek a raději si budu dopřávat volného času s rodinou a rezignuji na to že bych přijal jednoho zaměstnance a rozdělil se s ním o svou práci.

0/0
5.7.2009 21:50

morae

Re: To e divné

že jste osvč se dá vyčíst z toho, že se divíte poklesu odvodů.

- chcete říct, že jste vydělal o 5000,-  měsíčně víc a z této částky proto odvádíte o 4000,-  vyšší zálohy? V tom případě změňte účetní. Odvody zdravotního a sociálního nerostou v žádném případě skokem - do výše průměrné mzdy jsou "v minimální výši" a teprve nad tento výdělek rostou, ale vždy přímo úměrně.  To, že raději zvolníte a nepřijmete pracovní sílu, chápu - v tomhle marazmu je šílené svazovat si ruce zaměstnancem. Musíte zajistit zakázky pro vás oba a pokud se to nedaří, má zaměstnanec přednost před zaměstnavatelem - musí dostat plat, nemůže dostat výpověď bez odstupného atd.

0/0
6.7.2009 0:38

morae

Re: To e divné

pokud je zmiňovaná částka 5 000,- čistý příjem

nárůst -  zdravotní 13,5%  - 675,-

nárůst - sociální z poloviny této částky z 2500,- odvody 29,8% - 745,-

celkem by vaše odvody měly vzrůst o 1 420,- kč

+ daň z příjmu 15% - tj. 750,-

0/0
6.7.2009 0:56

kocynder

Tlustý a ODS tvrdili opak

Tvrdili,že když sníží daně,zvýší se příjem státu.

0/0
5.7.2009 14:47

morae

Re: Tlustý a ODS tvrdili opak

tady není řeč o daních z příjmu, ale o zdravotním a sociálním pojištění.

Pro zaměstnance 12,5% hrubé mzdy, pro zaměstnavatele dalších 34%.

Pokud firmy šetří nebo propouští, klesají i tyto odvody.

Jinak opravdu platí, že před nízkými daněmi se uhýbá méně často. Musíte někde sehnat falešné doklady na výdaje (ty si ten, kdo je vystaví nechá zaplatit). Zdanit 

1 000 000 15% je jiný kafe než jej zdaňovat až 40%

0/0
6.7.2009 1:24

valissen

Konečně stát bude vracet

to co ze soc. pojištění, které bylo až dosud v přebytku, nahrabal.

0/0
5.7.2009 14:11

morae

Re: Konečně stát bude vracet

sociální pojištění v přebytku? kde? na cca 4,8 mil. zaměstnanců jsou 3 miliony důchodců + nezaměstnaní a další soc. dávky. Na 1 důchodce potřebujete 1,3 zaměstnance - už tady jste na hraně příjmů.

0/0
6.7.2009 1:28

gen.MacArthur

Pokles příjmů z pojistného způsobila hospodářská krize

po vládách ODS!!Nic nového!!:-/ Rv

0/0
5.7.2009 9:58

atlant

Re: Pokles příjmů z pojistného způsobila hospodářská krize

světvou krizi zavinila ODS, to jsem netušil, že jsme ve světové ekonomice tak významný hráč

0/0
5.7.2009 11:16

gen.MacArthur

Re: Pokles příjmů z pojistného způsobila hospodářská krize

Dyť Kalousek s Toplánkem shodně tvrdili, že se světová hospodářská krize ČR nedotkne!!;-D

0/0
5.7.2009 16:52

Tondach

Re: Pokles příjmů z pojistného způsobila hospodářská krize

Nenapsal ani slovo o světové krizi, ale o hospodářské krizi po vládě ODS ! Ještě nikdy se jí nepovedlo dovládnout do řádného konce volebního období !  Už to tu bylo jednou a tehdy žádná světová krize nebyla ! Ani Paroubek tehdy nebyl !

0/0
6.7.2009 8:41

ant.

...docela stupidní blábol...

...pokud to tedy nemyslíš ironicky - ale vzhledem k tvým dalším příspěvkům asi ne...Rv...možná ti uniklo, že to, co stát nevybral na pojistném, tak zůstalo zaměstnancům v peněžence - já jako zaměstnanec jsem to poznal, pobírač soc.dávek to nepostřehne...přeji ti hodně štěstí v tvém zapšklém a smutném životě...;-(...(toto je ironie)...;-D;-D

0/0
5.7.2009 12:15

Luke0102

Re: ...docela stupidní blábol...

R^

0/0
5.7.2009 12:18

gen.MacArthur

Re: ...docela stupidní blábol...

Smutný život máš nejspíš ty, protože žiješ ve svých představách!! ;-D Rv Já jsem veselý člověk, nicméně podívej se, kam jsme se dostali díky ODS dvacet let po revoluci, zůstali jsme chudou zemí!! ;-) Rv

0/0
5.7.2009 16:59

výtržnice

Re: ...docela stupidní blábol...

odstěhuj se na Kubu a užij si socialismu,tam uvidíš jak to vypadá , když se včas nestane převrat a všechno patří všem, čili nikomu nic a podle toho se s tím hospodaří....víš houby co je chudá zemRv

0/0
5.7.2009 18:38

Tondach

Re: ...docela stupidní blábol...

Trapné papouškování blbé modré ideologie z Jánského vršku a Žáčkova ústavu v žádném přépadě nevyvrátí fakt, že jsme, díky vládě ODS, pořád v prd...!

0/0
6.7.2009 8:45

výtržnice

A ČEMU SE DIVÍ

podnikatelům se dlouhodobě hazejí klackypod nohy, pořed někdo vymýšlí změny v účetnictví, dokonce zaměstnavatelé platí sociální za lidi a přitom jim musí platit nemocenskou, do toho krize a tak se zaměstnavatelé brání...propouští lidi!!!! To je to vážně tak nepochopitelné? Ještě v lednu jsem měla 9 prodavaček  propustila jsem co se dalo, ušetřila jsem a poslala bohužel třetinu personálu na pracák /vyplatí se to státu??/ a to jen proto, že už mám dost té komedie kolem daní a nejvyššího soc. pojistění v Evropě. Navíc se paroubek nechává slyšet, že daně podnikům zvednou. To přinese další propouštění...a hlavně stěhování firem ven pak už tu nezůstáne nic ziskového jen madarský marast. Kdo bude odvádět na důchody, když všichni schopní ukážou republice záda? Vezmeme si další půjčku ;-D??

0/0
5.7.2009 9:49

gen.MacArthur

Re: A ČEMU SE DIVÍ

To je zajímavé. Nejprve to vypadá, že si ztěžuješ na Topolánkovu vládu ODS, která to tady skutečně zmršila a nakonec za všechno může Paroubek, který na to měl minimální vliv. Tak co tedy platí? Máš v tom pěkný guláš!! ;-) Rv

0/0
5.7.2009 10:05

gen.MacArthur

Re: A ČEMU SE DIVÍ

opr. stěžuješ

0/0
5.7.2009 10:07

togu

Re: A ČEMU SE DIVÍ

Tak nebreč a začni konečně taky sama něco dělat!!Doteď za tebe dřeli jiní a po krizi si můžeš říct že jsi aspoň něco dobrého udělala pro sebe.

0/0
5.7.2009 10:45

NovoCZ

Re: A ČEMU SE DIVÍ

Tak milé děti, slyšeli jste slovo komunistovo. Není to spíš tak že živí ty zaměstnance ona, trumpetko ???

0/0
5.7.2009 10:57

atlant

Re: A ČEMU SE DIVÍ

problém je vtom, že většina podnikatelů se uživí i bez zaměstnanců, což se o zaměstnancích říct nedá

0/0
5.7.2009 11:19

anders22

Re: A ČEMU SE DIVÍ

R^

0/0
5.7.2009 11:49

výtržnice

Re: A ČEMU SE DIVÍ

trumpeto a kdo myslíš že dělá za ty propuštěné lidi??? Jen to nic nepřineslo státní kase, naopak musí vydat mnohem víc peněz než kdybych za lidi dál platila já...a nemusela platit takové nesmysly jako neschopenky, když už na lidi platím 34% sociální. Já jsem ušetřila, přibyla mi práce, ale stát prodělal, protože těm lidem musí dávat podporu a já už jim za ně nic nepošlu...to jsem chtěla říci. Čím víc bude stát sdírat firmy, tím míň přibude do st. kasy a tím víc lidí bude  bez práce. Já se uživím i bez zaměstnanců ale oni tady ve městě s nejvyšší nezaměstnaností se neuživí, podpory jim sotva dají na nájem, přitom to stát stojí mnohem více....chápeš? Já vím že ne....

0/0
5.7.2009 18:35

výtržnice

Re: A ČEMU SE DIVÍ

práce samozřejmě přibyla i lidem které jsem propustit nemusela, já se honím oni se honí, přestala jsem jim dávat odměny, protože na ně není, letos poprvé po 16 letech nedostanou přípěvek na vánoční dárky, ani kolekce, ani příspěvek na vánoční večírek. Opravdu si myslíš, že tím že se budou sdírat firmy se pomůže zamestnancům v krajích s nejvyšší nezaměstnaností? Naopak zase  to odnesou jen lidi dole. Firmy osekají náklady, zaměstnanci budou padat na hubu a státní kasa schudne....kdyby se firmám pomohlo, třeba tím že by se zrušilo nesmyslé proplácení marodného když ho firmy platí v pojištění/ bylo by líp hlavně zaměstnancům. Co myslíš že se děje teď? Paní se řízla do prstu a vzala si dovolenou místo marodního, protože se bojí, že by taky přišla o práci...lidi co klempírují často o práci přijdou velice rychle, bohužel.

0/0
5.7.2009 18:45

sarusian

Re: A ČEMU SE DIVÍ

nechaj tak, nevysvetluj - ludia co robia sami na seba vedia, co si chcela povedat - a ludia co nikdy nemakali, resp. zamestnanci statnej spravy,alebo samospravy to tiez nepochopia, ze podnikatel musi najprv zarobit, aby poplatil vsetko a ak ma este zamestnancov, tak je to o to tazsie

0/0
6.7.2009 0:01

renek23

Re: A ČEMU SE DIVÍ

Máte pravdu, že to vyplácení marodného zaměstnavatelem je blbá věc. Otázka je, která hloupá vláda to vymyslela.

0/0
6.7.2009 9:52

atlant

Re: A ČEMU SE DIVÍ

Naprosto s vámi souhlasím,zaměstnával jsem 6 lidí a když se neustále zvyšovali odvody a ostatní náklady tak jsem je propustil,dnes pracuji sám jako OSVČ,změnil jsem obor podnikání a vydělávám si podstatně víc než napřed a bez nervů.

Přeji krásný den.

0/0
5.7.2009 11:06

Josef1234

Re: A ČEMU SE DIVÍ

Přesně tak jsem to v letošním roce musel řešit také, při oproti loňsku klesajících tržbách a stále vyšších platbách za kdejaké "uprdnutí" jsem byl také nucený propouštět a když jsem byl na zdejší sociálce těch pár zaměstnanců odhlásit, tak se úřednice ani neptali na důvody - absolutní nezájem ze strany státních institucí, prostě to berou jako housky na krámě a pak se hrozně diví že už jim neposílám tolik peněz co jsem posílal. Problém je že státní zaměstnanci pociťují krizi pouze v tom smyslu že jim zabírá místo na stránkách novin - ale realitě jsou na hony vzdálení. Málokdo chápe ten princip že když já jako majitel nebudu mít peníze, nebudou je mít ani zaměstnanci a ani stát.

0/0
5.7.2009 11:27

výtržnice

Re: A ČEMU SE DIVÍ

státním zaměstnancům je to opravdu u za... co bude se zaměstnanci firem, oni mají svoje jisté včetně čtrnáctých platů. Už jen ta úřednická buzerace je to co lidi nutí vyhánět svoje zaměstnance. Mít zamestnance na mateřské je např. uplný očistec, jedné ženě už 6 let držím povinně místo /je s druhým dítetem doma mateřská navazovala / Jak tu psal pán nad vámi, propustit lidi znamená mít se líp. Je něco shnilého v tomto státě. A ti nejchudší nechápou že nepomůže likvidace zaměstnavatele naopak, že pomůže jeho podpora;-)

0/0
5.7.2009 18:49

František Potřebný

Zdroje jsou

Zdroje jsou, pořád máme v rezervě mimořádné majetkové daně. Ovšem obavam se, že případná pravicová vláda nebude mít dost odvahy těchto prostředku použít.

Proto volme ČSSD přátelé, pouze levice si dokáže poradit s vašim bohatým sousedem.

0/0
5.7.2009 9:21

nefeťák

Re: Zdroje jsou

Majetkové daně jo? Spíše by měl stát zrušit regulovaný nájem ve státních bytech, aby ti co se dosud přiživují, platili stejně jako ostatní.

0/0
5.7.2009 9:30

HenryVIII

Re: Zdroje jsou

Dobře, ale jak se to projeví ve výběru pojistného?

0/0
5.7.2009 9:35

nefeťák

Re: Zdroje jsou

To byla reakce na předchozí přízpěvek. S pojistným to příliš nesouvisí.

0/0
5.7.2009 9:41

forhend

Re: Zdroje jsou

;-D;-D Neměly by se v prvé řadě odstranit ty miliardové lumpárny ze stran vládních úředníků, potažmo mafiánů, kartelů a mnoho a mnoho dalších podobných lumpáren?

0/0
5.7.2009 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.