- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A mohli jsme zavést EURO a šrotovné. Bylo by líp než teď.
Ten ******** Klaus dnes odmítl protikrizový balíček obsahujíci šrotovné.
Papa Tunel, styď se
Tak ako to vidíte bratia? Ak predaj áut v prvom štvrťroku na Slovensku klesal, dôvod bol, že šrotovné je nám nanič. Teraz na rozdiel od vás stúpa a zasa je to dosledok zlého šrotovného! Je zaujímavé, ako tvrdohlavo presvedčujete seba samých o zlom a nemožnom Slovensku. Ak je niečo zlé, treba to tu hned vykričať. A ak je niečo dobré, treba vysvetliť, že to je len dočasné a o to horšie to nakoniec dopadne. Viete, ešte si pamatám, ako ste sa predhánali v odhadoch, za kolko mesiacov po rozdelení CSFR Slovensko zbankrotuje a priplazí sa naspat k vám. A dnes sa na roznych forach tesite, ak ste v niecom lepsi o nejake to percento. A to nehovorím o veciach, kde sme vás predbehli. Kríza zrazí na kolená všetkých a potom začne nové šialenstvo v ekonomických pretekoch. My sme už tretry do antuky zarazili a čakáme na výstrel. A vy??...
Dobrý den . Je to tu zase , zda funguje šrotovný nebo je to nesmysl.Hodně příznivců taťky tunele je proti.
Já si myslím , že to není příliš šťastný řešení ale pokud to pomůže udržet zaměstnanost v automobilovém průmyslu nemyslím tím jen škodovku , pomůže to státnímu rozpočtu tím , že o to míň bude vyplácet sociální dávky v nezaměstnanosti.Škodovka má círka 26 tisíc zaměstnanců přímých a přes sto tisíc nepřímých , do toho nepočítám návaznost na služby a pod.Dejme tomu , ža by se propustilo kolem patnácti procent z celkového počtu a po dobu šesti měsíců se mněla těmto lidem vyplácet podpora , překročí to náklady na šrotovný několikanásobně.Já vím , že to je velice nestandartní řešení , že spousta firem by šrotovné potřebovala taky , ale nejvíc je u nás rozšířen automobilový průmysl , který na sebe navazuje spoustu jiných podniků.Pro ODS je šrotovné neziskové a já tvrdím že není pro stát ani ztrátové.
Není nad to, začít hned invektivou, že?
Platí ovšem jednoduchá rovnice o co větší tržby budou "díky" šrotovnému v automobilovém průmyslu, o to menší budou jinde, takže do problémů se dostanou jiná odvětví, jiní zaměstnanci. A k tomu se ještě sníží příjmy státního rozpočtu. Udržovat takový rozsah výroby, o který není zájem, je velice neprozíravé.
šrotovné nenej financii, ako Rath na jeho nezmyselné 30 korunové poplatky za lieky. Nezamestnanosť stúpa všade v EU, aj u vás. Už som niekoľkokrát napísal, že naše euro nespôsobilo svetovú krízu. Treba sa pozrieť za oceán ako sa tam šafárilo, a teraz dopláca na to celý svet. SR a ČR rovnako a bez výnimky.