Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský dopravní podnik je ve ztrátě už 2,3 miliardy

Pražský dopravce zveřejnil výroční zprávu o svém hospodaření v roce 2008. Oproti stejnému období v loňském roce prohloubil za první čtvrtletí letošního roku ztrátu o více než 600 milionů. Podle zprávy je to kvůli překročení plánovaných nákladů a poklesu tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza25

Vymahani z cernych pasazeru

Pokud je informace o poctu soudnich jednanich za rok s cernymi pasazery pravdiva (priblizne 50 000 lidi), kazdy je povinnen zaplatit castku priblizne 5000kc, z toho 80% jde advokatni kancelari, ktera DP zastupuje.

0/0
8.7.2009 12:15

hodňák Ackerman

To je snad normální, že má dopravní podnik ztrátu ne?

0/0
7.7.2009 12:46

infinity1

Re: To je snad normální, že má dopravní podnik ztrátu ne?

Ve mestech s rozvinutou siti MHD ma predevsim fungovat mytne a penize z nej vybrane maji putovat primo do MHD a do protihlukovych a protismogovych opatreni. Zasadni problem Prahy a dalsich mest je, ze v nich neexistuje mytne. Rv

0/0
7.7.2009 15:27

Michail

Čímpak to bude?

Jízdné tak drahé, že jet do práce autem vyjde nastejno jako jízdenka, levnější předplatné vyjde dráž než jet na motorce. Autobusy, tramvaje i metro jsou narvané cestujícíma, tedy ideální podmínky pro vysoký zisk.

Zatímco motoristé platí vysokou spotřební daň, dopravní podnik je naopak štědře dotován z městského rozpočtu. Jak je při tom všem možná ta vysoká ztráta?

Že by špatné hospodaření? Vyhazování peněz za předražené dodávky? Zbytečně složité a luxusní zařízení stanic a zastávek? Zbytečně přeplacení zaměstnanci? Zbytečně mnoho flákajících se pomocných zaměstnanců?

0/0
7.7.2009 12:21

hodňák Ackerman

Re: Čímpak to bude?

jestli bydlíš kilometr od práce, tak se ti nevyplatí ani sedat do auta, ne? To bych to raději došel.

0/0
7.7.2009 12:49

infinity1

Dluhy jak hovado

Maji dluhy jak hovado a jeste chteji za nekolik miliard zavadet turnikety (blijici smajlik).

Kdo zaplati dluhy - my. Kdo zaplati turnikety - my. Koho bude stvat zdrazene jizdne a obtezovat prolezani turnikety - nas. Rv

0/0
7.7.2009 12:17

xprim01

Re: Dluhy jak hovado

Turnikety rovněž považuju za totální blbost, nejenomže to omezí plynulost dopravy, ale ani to nesníží náklady. Revizoři zůstanou s předem připraveným argumentem, že lidé často turnikety přelézají, a navíc ještě další náklady se záváděním. Zajímá mě ovšem komu půjde do kapsy výdělek za instalaci turniketů = další malý tunel.

0/0
7.7.2009 12:33

infinity1

Re: Dluhy jak hovado

Cernych pasazeru jsou 4%. Maximalne se stane to, ze ta 4% proste prestanou MHD jezdit a nic navic se nevydela. Provoz turniketu rozhodne nebude levnejsi nez naklady na revizory - napajeni, poruchy, opravy, udrzba, u kazdych turniketu 1 osoba na dozor... Navic pres turnikety nebude fungovat nove zavedena SMS jizdenka... A vsude ve svete, kde zavedly turnikety, jsou turnikety naprosto hnusne spinave, coz je idealni pro prenosy globalnich nemoci. Jen si predstavte, kolik tisic lidi se protahne jednim turniketem za den, aniz by bylo mozne je prubezne cistit. Kolem turniketu navic budou radit kapsari, mumraj pred a za turnikety pro ne bude zlatum dolem.

0/0
7.7.2009 15:19

Mareš

Když on je to městský podnik

a soudě podle jiných záležitostí jež má v rukou magistrát je jasné, že slouží jako průtokový ohřívač na peníze do kapes politiků. Něco jako ČD v menším. Podnik dozorují zástupci ODS a ČSSD takže si dovedete představit jak se tam asi hospodaří. :-/

0/0
7.7.2009 11:48

crezpenan

bývalý ředitel Primy,

může vykonávat tuto funkci,když ničemu nerozumí?

0/0
7.7.2009 11:40

hodňák Ackerman

Když žádný dopravní podnik nebude, nebude ani ztráta

2,3 miliardy. ;-D

0/0
7.7.2009 10:37

Xi Xao

Když si ti blbci na všechno půjčí a pak platí úroky 20% pa.

 Tak se není čemu divit ;-€ A to tramvají jezdí míň a busů místo dlouhých normální.

0/0
7.7.2009 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.