Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jih Evropy láká turisty. Snaží se zastavit pád ekonomiky

Země jižní Evropy, jimž výraznou část obživy obstarávají turisté, mají nového nepřítele. Už jím nejsou vrtochy počasí, ale ekonomická krize. Za prvních pět měsíců roku hlásí Španělsko, Chorvatsko či Řecko desetiprocentní úbytek návštěvníků. A lepší vyhlídky nemají ani na právě probíhající hlavní sezonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vymrzovac

hlavně láká Chorvatisko.........

.......na Nově proběhla zpráva o zpřísnění pravidel pro motorové člunyRv   ....pokud je to pravda, tak je to další protiopatření a mlejn na pokuty

0/0
10.7.2009 9:57

VennFraNorge

Dovolená v Řecku

Já jsem si už s předstihem zamluvil přes internet hotel v řeckém Zakynthosu. Hotel crystal beach v Kalamaki.Možná,že tam někdo byl a i s dopravou mi to výjde na 15 tisíc -11 dní,letenka,polopenze. S cestovkou mi to výjde na 17-20 tisíc. Stačí nebýt líný a umět anglicky

0/0
9.7.2009 13:17

yrral

Re: Dovolená v Řecku

Byl jsem loni kousek vedle , taky 11dní, s cestoovkou na LM za 7tis. Sice bez polopenze, ale tu bych ani nechtěl. Víc jak 5tis. jsem za jídlo určitě nedal, takže mě si nepřesvědčil abych si to zařizoval sám.

0/0
9.7.2009 15:35

yrral

Re: Dovolená v Řecku

Ještě bych tě upozornil, že přes Kalamaki jdou letadla na přistání. Přistávací dráha je tak 1km od pláže.

0/0
9.7.2009 15:51

ludekn

Re: Dovolená v Řecku

To je fakt - pro mě to je plus ;-D, pro děti myslím taky. Rozhodně nás to nerušilo.

Byl jsem tam 10 dní, celou dobu přes Kalamaki jen přistávali, start byl do vnitrozemí. Kvůli želvám prý nesmí létat v noci, což myslím až na 2-3 výjimky byla pravda.

Rozhodně Kalamaki doporučuju jako pohodový středisko - vedlejší Laganas je chlastací lunapark pro bristké adolescenty.

0/0
9.7.2009 16:44

Septisin

...

Jsem zklamán! Jak to, že chybí vyjádření neomylného experta Okamury?!

0/0
9.7.2009 12:59

Dýzl

Řecko

Začali jsme jezdit do Řecka a do Chorvatska by mne již nikdo nedostal. Usměvaví a pozitivní Řekové, nebo zamračení Chorvati jejichž jediná snaha je nás ošklubat a to i nestoudně, je velmi snadná volba. Řekové jsou také obchodníci a samozřejmě se snaží na turistech vydělávat. Dělají to ale slušně a potom i rád za dobré služby v příjemném prostředí klidně zaplatím. Navíc, v Řecku je i tak vše levnější než v předraženém Chorvatsku. Jezdíme tam vždy až začátkem září kdy je tam nejlepší počasí, letní vedra již pominuly, moře teplé a spousty ovoce. Už se těším, že zase brzy vyrazíme. Jezdíme s brněnským Morasem nebo Apllonem a nemá to chybu.

0/0
9.7.2009 11:11

Muf007

Re: Řecko

Mohu napsat jediné. Souhlasím! Také jsme vyměnili destinaci, stejně jako drtivá  většina našich známých, v minulosti ortodochncíh chorvaťáků.  Navíc už někde od zimy píši, že propad HR budu z naší strany jistě vyšší než 10% a rozhodně ne jen díky krizi. Faktický nezájem o HR se projevil velmi silně již během FirstMin.a podle infa z CK nadále trvá. Poměr cena/výkon kulhá ne na dvě, ale spíš na všechny čtyři (pět ;-D ). A jak se zdá mnozí jsme si to již uvědomili.

0/0
9.7.2009 11:27

stranis1

v

Německu ano (40 - 50%) v USA 25%, u nás nevím:(

0/0
9.7.2009 10:45

stranis1

Re: v

to měla být reakce na vlákno níže, nevim, proč je to tu:(

0/0
9.7.2009 10:47

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

Já si vezmu foťák, dobrý boty

a dám si opět ranní vstávání ve Slovenským ráji , v Krkonoších a podobně. Se/ru vám na moře. Maximálně se podívám letos do Norska.  R^

0/0
9.7.2009 10:28

Ove_support

K čemu cestovka

Jsme v EU, cestovat s cestovkou je zbytečný přepich. V dnešní době internetu a mobi. komunikací, není  inc jednoduššího než si obědnat, ubytování i dopravu on-line. Levněji a z mnohem větší nabídky.

0/0
9.7.2009 10:27

Dýzl

Re: K čemu cestovka

No nevim, já se celý rok nalitám po silnicích tolik kilometrů, že se rád jednou ročně nechám někam dovézt. Máme již několik let prakticky vyzkoušené malé rodinné cestovky které provozují čechořekové a nemá to chybu. A to si většinou zájezd kupujeme na poslední chvíli Last minute.

0/0
9.7.2009 11:16

klimoš

Re: K čemu cestovka

Pro Tebe bude zřejmě přepych se naučit česky a pak třeba obědvat někde v restauraci, to by jsi objednal také on-line ?

0/0
13.7.2009 14:57

Crabman

Raději pojedu do Alp bez cestovky

Než se s cestovkou někde opejkat při 40 ve stínu Rv

0/0
9.7.2009 10:12

Dennys

Re: Raději pojedu do Alp bez cestovky

Mne by tam chybelo to more. Stravim v Alpach vzdy s rodinou tak tri noci v pensionu byv. spoluzaka a pak uz se mi chce zpravidla jinam. Nejsem horal. :-)

0/0
9.7.2009 10:18

me2di

Lidi neblbnete, po Evrope jezdete bez cestovky

0/0
9.7.2009 9:33

b.bombicka

Re: Lidi neblbnete, po Evrope jezdete bez cestovky

To ale předpokládá perfektní znalost nějakého světového jazyka a to dost Čechů nemá, tudíž je to pak docela o hubu jet někam na "blind".¨

0/0
9.7.2009 9:58

Téma

Re: Lidi neblbnete, po Evrope jezdete bez cestovky

to si nemyslím,  jeli jsme na 2 týdny do malagy a v pohodě by nám stačilo pár slov, jako: mám rezervovaný hotel, budu platit kartou a dva lístky prosím.

0/0
9.7.2009 10:31

yrral

Re: Lidi neblbnete, po Evrope jezdete bez cestovky

A to jako proč? Ať si každý jezdí jak mu to vyhovuje.

0/0
9.7.2009 10:06

Dennys

Re: Lidi neblbnete, po Evrope jezdete bez cestovky

A proc ????? Jezdit na blind mne bavilo pred lety. Dnes se po celorocni praci rad necham dva tydny s rodinou hyckat all inclusive. A konecne se nemusim o nic starat a nic organizovat - vylety jsou neco jineho.

0/0
9.7.2009 10:09

moopy2

Re: Lidi neblbnete, po Evrope jezdete bez cestovky

All Inclusive zařídíš i bez cestovky a výlet jakbysmet!

0/0
9.7.2009 10:25

Dennys

Re: Lidi neblbnete, po Evrope jezdete bez cestovky

Mozna, ale proc ?? Jsem rad ucastnikem zajezdu. A vylety zarizuji sam vzdy.

0/0
9.7.2009 10:35

bílý otec

Nafoukaným...

Chorvatům tyhle problémy docela přeju a ruský mužiky taky,jen at si je tam vysaděj a pěstujou. 

0/0
9.7.2009 9:15

Dennys

Tak to jsme uz dva

:-))))) a vztyceny palec.

0/0
9.7.2009 9:59

me2di

V sezonu me do jiznich statu nikdo nedostane

:-P

0/0
9.7.2009 9:10

Huffnaggelův duch

Nesmyslné žvásty o krizi

Zrovna včera mluvil v TV český konzul ze Splitu. Prohlásil, že je v Chorvatsku stejná česká záplava jako každý rok...

0/0
9.7.2009 8:55

Rybařící Kocour

Re: Nesmyslné žvásty o krizi

No jo, ale cesi se nepocitaj.;-D

0/0
9.7.2009 10:20

Franta74

Vzhledem k tomu,

že před chvílí hlásili v rádiu, že popyb na přímém slunci by neměl překročit 21 až 26 minut, tak nevím, co bych tam tak asi pohledával...

0/0
9.7.2009 8:54

Franta74

Re: Vzhledem k tomu,

pobyt

0/0
9.7.2009 8:54

MIR80

Turiste

Turisticke destinace maji cloveka nalakat k utraceni, aby clovek ty penize utratit chtel, napriklad sirokou nabidkou sluzeb, nikoliv ho k tomu nutit, napriklad omezenym vyberem predrazenych sluzeb a predpisy, ktere ho omezuji.. To se pak zacne divat jinde

0/0
9.7.2009 8:30

Kralupák

Zkreslující pohled

žádná krize není - podívjete se do nabídek CK, jestli někde nabízí jihoevropani významné slevy ... ani náhodou.

KRIZE = zástěrka

0/0
9.7.2009 8:22

misaviki

Tak nevím

No tak se nedivím že lidi nikam nejedou, když neustále slyší že tohle je teprve začátek a že nás čeká něco hrůzostrašného. Nikdo si neumí představit co jak bude, všichni mají strach. Tady ta panika a strašení je to nejhorší co může ekonomiku potkat. Jinak si nemyslím, že pokles 10% je něco katastrofického. Dnešní krize se často srovnává s tou ve 30 letech, ale to byla téměř 50% nezaměstnanost a lidi neměli doslova co do huby. Také by pomohlo, kdyby nebylo v rekreačních oblastech tak strašně předraženo. Na Kanárech jsme si dali v přístavním bufetu colu, 4 eur. O jídle ani nemluvit a kvalita nevalná. Ať zlevní a budou mít turistů dost.

0/0
9.7.2009 8:08

terminal

Re: Tak nevím

Přesně. Současná krize je ze značné části dnes již masírka ze strany různých médií o tom, jaká bude bída, hlad a neštovice. A pak už dochází v podstatě k histerii mezi lidmi.

0/0
9.7.2009 8:21

Rosomak

Re: Tak nevím

Jaká 50% nezaměstnanost? Si něco nastuduj, než něco takového plácneš.

O 50% poklesla průmyslová výroba.

0/0
9.7.2009 8:45

pilgren

jaká krize?

V Chorvatsku to prostě přepískli s cenama. Průměrná mzda tam je poloviční než u nás, ale třeba na ostrovech jen z těží člověk pořídí oběd v restauraci pod pětikilo. Lidi zase začnou jezdit, až tzv "krize" zreguluje ceny.

0/0
9.7.2009 7:54

ides

Re: jaká krize?

Ano presne tak. Chorvati potrebujou zase dostat "pres hubu" aby se srovnali a zacali si vazit turistu.

0/0
9.7.2009 8:00

terminal

Re: jaká krize?

Tak tedy nevím... Do Chorvatska jezdím už nejaký rok (většinou na Istrii) ale nepřijde mi, že bych za dovču tam utrácel o moc více nad rámec infalce... Nemůžu teda porovnávat s cestovkama, bo tam jezdím autem "na blint" a jak mám náladu - někdy jsme pod stanem, někdy v apartmánu. Jídlo tak napůl, ale obědy většinou v restauraci, než v bufetu. Jasně. Jídlo vyjde (pokud někdo má ten zvyk přepočítávání měn na dovolené) v restauraci na pláži dráž, než u nás v okresním městě ve "dvojce" no, ale že by to bylo jó tak příšerný, to není.

0/0
9.7.2009 8:29

helehele

Re: jaká krize?

No vtip je asi v tom, že za stejné ceny je to v Itálii nebo v Řecku o hodně lepší a i chování lidí je podstatně jiné. Taky jezdíme na blint a nocujeme různě, ale čím je to v Chorvatsku níž, tím je vše dražší a když jsme hledali volný privát, bylo až neuvěřitelné, co nabízeli - v podstatě sklepy, místnosti s okýnkem 30x30 cm a to jsme obešli třeba deset míst a nakonec radši přespali v autě. A když jsme chtěli setrvat tři dny na jednom místě, vzali jsme "apartmán", ale byl to vlastně jejich byt (majitelé se odstěhovali do sousedící garáže a vegetili buď v ní nebo na dvorku) a penzion s pokojíky včetně svého vlastního bytu pronajali. V tom bytě měli všechny věci, chtěla jsem vyndat pár věcí z kufru do skříně, ale všechny skříně byly plné, včetně botníku se zimními botami, no bylo to dost zvláštní.

0/0
9.7.2009 9:52

helehele

Re: jaká krize?

Takže naprosto chápu, že se někdo prostě nechce hledat s ubytováním ani dohadovat s "domácí" a jede na dovolenou přes cestovku. A třeba na Rabu jsme v obdobných privátech jako v rakouských Alpách platili v létě skoro dvakrát víc než v Alpách v zimě. Jenže holt je to chorvatské moře od nás nejblíž...

0/0
9.7.2009 9:52

Absolovent prestižního gymnazia

No jen vzpomínám

jak jsem si dal pizzu plody moře v Chorvatsku. Byla to ne průměrně frekventovaná restaurace v zapadlejší oblasti, kde by člověk čekal že su budou zákazníka trochu vážit. Bohužel byla to hrůza, špatná kvalita, plod može abych tam hledal lupou. V každé české picérce to má lepší kvalitu, co jsem kde jedl.Rv

0/0
9.7.2009 12:21

Kocourek69

Značně předražené jídlo v restauracích

a hlavně úplně nesmyslně předražené atrakce pro turisty. Např v Chorvatsku, v jižní Dalmácii na Makarské jednodenní výlet do Dubrovníku cca 1600 kaček (v přepočtu) na osobu bez jídla. Když je tam člověk s rodinou ve čtyřech tak je ta cena prostě neúnosná.

0/0
9.7.2009 7:54

TarasBulba

Re: Značně předražené jídlo v restauracích

Souhlasím, že chorvatská nenažranost je opravdu donebevolající.

0/0
9.7.2009 8:47

pepan53

A JAK LÁKÁ TURISTY ČEASKÁ REPUBLIKA ?

přijeďte, moc se na Vás těšíme, zaměstnnaci ve službách Vás okradou až se budete divit, téměř 20 let trvá neschopnost státu udělat pořádek aby se přijíždějící turista do Česka nebál, že bude okraden taxikářem, číšníkem, kuchařem, policistou a já nevím kým ještě, ale škála možností je určitě velká

0/0
9.7.2009 7:52

ides

Re: A JAK LÁKÁ TURISTY ČEASKÁ REPUBLIKA ?

Jo a jeste jim muzeme nabidnout bidne pocasi a spinavou vodu v koupalistich. Teda pokud jiz nejsou zavrena uplne ;-D

0/0
9.7.2009 8:01

Jan Motůrek

Re: A JAK LÁKÁ TURISTY ČEASKÁ REPUBLIKA ?

On když přijede turista do Prahy na hlavní nádraží, a projde tou chodbou co vypadá hůř než veřejné záchodky, tak se asi dost diví, kde to je. No ale snad ta rekonsrukce to vylepší...

0/0
9.7.2009 8:01

nitraMr

Re: A JAK LÁKÁ TURISTY ČEASKÁ REPUBLIKA ?

tak tak chodba už je několik měsíců nová, ty experte. Ne že bych Hlavak miloval a věci se tam mění k lepšímu.

0/0
9.7.2009 8:09

Arjan Peel

Turistů v Česku ubývá ...

http://prazsky.denik.cz/ekonomika/turiste_okamura20090709.html  :-(

0/0
9.7.2009 10:09

richu_ch

Re: A JAK LÁKÁ TURISTY ČEASKÁ REPUBLIKA ?

tak ja do Phy jako turista litam casto, ale ze bych se nejak obzvlast bal, ze me okradou vic nez treba v Ialii nebo ve Francii ... to opravdu ne.

0/0
9.7.2009 10:17

vymrzovac

Chorvati mají co chtěli........

.........kapacita jejich pobřeží byla již tak přetížena. Svými různými "protičeskými opatřeními" se jim podařilo dosáhnout snížení zájmu o ChorvatiskoRv.....pokud tam natáhnou rusáky, a ti se budou chovat jako poláci, bude vymalováno:-/. Bude nutno volit lokality bez letecké dopravy, protože tam se rusové nedostanou

0/0
9.7.2009 7:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.