Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chybí dotace na autobusy, staré Karosy budou jezdit dál

Vláda letos kvůli krizi výrazně seškrtala státní dotace, které měly dopravcům přispět na nákup nových autobusů. Staré hranaté autobusy Karosa, které se začaly vyrábět bezmála před třiceti lety, tak z českých silnic nejspíš hned tak nezmizí. Po silnici jich jezdí a ještě léta jezdit budou tisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cvlad

Dotaz.

Proč kupují cizí firmy česke společnosti které provozují autobusovou dopravu( linkovou)? Když se se Vám to nelíbí že máte málo dotací tak běžte dělat něco jiného a je to.Nejlepší je rozbít fungující systém a nyní zjistit že na nový nemáme.Kdyby stát nalil tolik peněz do bývalých ČSAD tak doprava mohla fungovat a mohl přímo ovlivnit tok peněz.Nyní bývalí ředitelé ČSAD natahují ruce po státních penězích a jejich přátelé na krajích a městech jim trochu přivřeli kohoutky a je zle.Když se Vám to nelíbí tak ten byznys nedělejte a on se určitě najde někdo komu bude stačit dotace jen na kilometry.

0/0
13.7.2009 14:17

technik

Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

Proto budeme jezdit dál v nebezpečnejch zaplivanejch kraksách, hlavně že ČSSD rozdává ve zdravotnictví, podporuje lenochy, odboráře a nemakačenky, zavádí šrotoné za zvýšení zisků nadnárodníchn konsorcií adt.

0/0
11.7.2009 23:20

sirkeci

Re: Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

Já bych na ty socany nesváděl úplně všechno. Ano, jsou rozhazovační a chybí jim zodpovědnost v otázce financování státu, ale na druhou stranu to je otázka jednotek až desítek miliard, které by tento stát stejně nespasily při stamiliardových deficitech. Ty deficity jsou ale způsobeny nevyrovnanou bilancí mezi příjmy na sociálních odvodech a výdaji na důchody. Na důchody jde celá třetina státního rozpočtu, je to nejobjemnější rozpočtová položka. Tím nechci nabádat k tomu, abychom snad snižovali důchody, jen bych rád, aby tento problém někdo začal konečně řešit, protože se každým rokem prohlubuje. Česko je nejrychleji stárnoucí zemí EU, jestli ne na světě...

0/0
12.7.2009 0:39

honzajaka

Re: Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

Na ty důchody si lidé platí a jsou ještě odvody od zaměstnavatelů, tohle jde tak trochu mimo státní rozpočet

0/0
12.7.2009 12:26

109e

Re: Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

Je zajímavé, že uvádíte jen socanské rozhazování. Asi jste tady nebyl v devadesátých letech.

0/0
12.7.2009 8:41

SSJS

Re: Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

Za to rozkrádání republiky za vlády Otce Zakladatele, arbitráže, tunelování, Krejčíři, Charouzové, Chvalovští atd. je košer.. .ale plivnout na ČSSD to vám jde....

0/0
12.7.2009 12:32

rbursik

Re: Důsledek socanského rozhazování. Na všechno nebude

buď  jste opulý nebo nečtete socani s ničím nepřišli jen jak nakrmit chudé duchem i s vašich peněz. Klaus, že je břídil to snad vidíme všichni váš název Otec Zakladatel na hradě uděláte radost. Na ČSSD se neplive na ně se hází vajíčka jsteli jsem si všimnul. To není ODS zlá a ČSSD je lepší, to je o tom jak se formuje tato země pro budoucnost a to se bude formovat neustále. Nejste hloupý a tak se můžete kouknout do statistik a do čísel, připadne vám fair když předseda strany veřejně jedná s  prezidentem významné mocnosti za zády vlastní země a vlády to je jak za Háchy is náštěvou Berlína máto chybu on byl prezident a ten to je jen Jidáš v oranžovém.

Radim Buršík

0/0
12.7.2009 13:06

Ichiro

C je to za nesmysl ,jaké dotace ?!

Hovno ! nesohlasím aby z mých daní se kupovala i jenom část autobusu a to nejen v této době ,ale i v budoucnu !!!! Ať si na to přepravci vydělají !!

0/0
11.7.2009 21:46

technik

Přepravci by si vydělali ale nesmějí nasadit reálné ceny.

Asi by si vypěnil, kdyby zvedli cenu jízdného o 150 %. Asi nemáš představu,že autobus stojí 5-7 milionů a že řidič stojí za rok půl milonu.  Proto všichni přispíváme na dopravu lůze, která je ve většině a bohužel u voleb je hlas jako hlas.

0/0
11.7.2009 23:24

SSJS

Re: Přepravci by si vydělali ale nesmějí nasadit reálné ceny.

za to ty jezdíš v Lambu, modrofašounku

0/0
12.7.2009 12:33

109e

Re: Přepravci by si vydělali ale nesmějí nasadit reálné ceny.

Lůza, to jsou ti lidé, co neotravují jiným život auty? To jsou ti, kteří kdyby jezdili autem, nevejde se na silnici už nic? To jsou i ti, co z jakéhokoli důvodu nemohou mít auto?

0/0
12.7.2009 12:41

109e

Re: C je to za nesmysl ,jaké dotace ?!

Veřejná doprava se dotuje všude na světě.

0/0
12.7.2009 8:42

rbursik

jaké dotace?

to je trh a přísun peněz za nic je podhoubí korupce. Proč dodtovat soukromé společnosti už tak stát dotuje provoz ztrátových linek dopravcům a má se podílet ina dotaci jejich strojového parku, to zní divně. Zemědělci taky rebelují za maso a mléko, taky si nic nevykřičí.

Radim Buršík

0/0
11.7.2009 17:37

honzajaka

Re: jaké dotace?

aby lidi nejezdili pořád autem a nezasekávali dopravu všude kde se dá, tak stát dotuje veřejnou dopravu, bez toho by třeba nefungovalo ani metro ani městká doprava a ani ty proklínané ČD, které mají co se týče kvality co dohánět, ale závisí na tom spoustu lidí. České silnice nejsou stavěné na to aby všichni jezdili všude autem

0/0
12.7.2009 12:29

rbursik

Re: jaké dotace?

souhlas jen mi tam nesedí proč dotovat sokromému subjektu jeho strojový park. Jsou chráněni pan Jančura to nám všem trochu rozkryl, zaprdlé vedení ČD  a s ochranným systémem na nic moc práci, mi to osobně připadne Silniční doprava?  za úrovni sítě silnic je odpovědný stát a pořád nerozumím tomu linky nevýnosné jsou dotované obcemi a ne málo, to je pokus jak vyloudit i z vás další peníze a pro soukromý subjekt zde by měl nastopit trh a nabídnout další versi v podobě úspěšnějšího dopravce, ona jejich sdruženíí vedou jen k jednomu a to je monopl, který si pak s cenou dělá co chce a tedy i s vámi.

Radim Buršík 

0/0
12.7.2009 12:57

109e

Re: jaké dotace?

Co rozkryl Jančura na železnici? Ještě neujel ani km. Veřejná doprava je dotovaná všude a mnohem víc. Jasným příkladem Švýcarsko. Dopravní obslužnost musí být zajištěna-každý naštěstí nemá auto. Já dotuji automobilismus a také s tím nic nenadělám.

0/0
12.7.2009 13:05

rbursik

Re: jaké dotace?

zahýbal se zdejším molochem a nedělám si iluze chce jen neprodělečné úseky linky, jaký je problém dát do smlouvy o obslužnosti měst k 5 úspěšným třeba 2 méně úspěšné. Já s nim nejel, ale kdo s ním jel tak si to chválil, pozor to není čistě jeho projekt a pokud se nepletu má v tom cooperaci se zahraničím.a myslím kolejový svršek nestojí, to jsou také výdaje, depa. Nenaznačoval jste v textu náběh na šrotovné? Já musím dodat úroveň servisu ČD vzrostla a problém, výdaje jsme pro ČD my cestující, tedy ti  nechytří co ničí vše kolem sebe tu vagón, tu vykoplé lítačky na nádraží... atd. a kdo to platí ČD.

Radim Buršík 

0/0
12.7.2009 13:16

109e

Re: jaké dotace?

Zahýbal s molochem je obecné vyjádření. Jak zahýbal? Tím, že dvacet minut při svém projevu kydal špínu? Nebo tím, že objezdil snad všechny tratě prstem na mapě? Kdo s ním jel, tak si to chválí. Já jsem názory četl na diskusi. Bylo to tak půl na půl (chvála-kritika).

0/0
12.7.2009 13:59

rbursik

Re: jaké dotace?

já to tedy vidím jinak já jako spotřebitel s evybýrám to co je pro mne  nejlevnější a nejpohodlnější a je mi jedno zda se jmenuje to  ČD,  Student agenci, TQM či jinak.

Karosa ať si jezdí na to jsou technické kontroly. Nikdo mi neradí jeste tyto rohlíky či chleba snad jen mlíko a  vím, že to neovlivní u mne až tak výratzně visačka made in Czech, Tam mám snad jistotu ČOI.  Keci co je české to je dobré mně nějak nebrerou vis akce máslo..  To co je mi zřejmé ta státní ochrana na principu stop jinému zboží z jiných zemí trochu zavání netržním postupem a jako spotřebitel se cítím trochu šizen. Myslíte máslo made in Germany či Poland je špatné? Já jsem zákazník, já volím co na rohlík ráno máznu či jakým spojem ráno pojedu  do práce i s práce.

Radim Buršík

0/0
12.7.2009 14:19

109e

Re: jaké dotace?

Ale o tom, co si kdo může vybrat jsem nenapsal ani slovo.

0/0
12.7.2009 15:53

cejkis

Dotace ?

Prostě si jako každá jiná společnost do ceny jízdného dají ceny za nákup dopravních prostředků a následně by tato cena měla být prezentována v pdobě nabídky.

Následně mohou státní úřady řešit, kolik přispějí v do ceny jízdného za účelem omezování dopravy a zvyšování dopravní obslužnosti.

Fakt nevidím jediný důvod, proč by měly existovat přímé dotace na nákup dopravních prosttředků.

0/0
11.7.2009 13:41

Georgik-I

Ale no tak,

soudruzi přepravci maj zas málo, tak hrajou na city;-D, že nám asi hrozí smrt v autobusech. Leda tak h...

a soudruhům redaktorům - ta Setra na fotce taky zrovna nejmladší není, takže když už píšete článek na objednávku, tak to aspoň neodflákněte, kašpaři

0/0
11.7.2009 13:35

_gravedigger_

na ukor jinych

autobusem jsem deset let nejel, ale dotovat bych je ze svych dani mel? at si autobusy plati ti, kteri jimi jezdi. ze pak bude jizdenka draha? nesmysl, bude stat presne tolik, kolik stat ma. zadne pokrivene ceny.

0/0
11.7.2009 11:43

hnedka_zdrapana

Re: na ukor jinych

Tak tak. Ale uvidíš jak dostaneš vynadáno od všech, kteří si myslí, že mají nějaké "právo" na levnou jízdenku nebo že ten autobus, co vozí 4 lidi prostě do té vesnice "musí". Ovčanům nedochází, že nemusí jezdit autobus, ale na nevytížená místa může jezdit mikrobus či i normální auto. A tam, kde je dost lidi, se zaplatí nový autobus.

0/0
11.7.2009 12:01

sunka007

Re: na ukor jinych

To neni moc dobre reseni. Uz dnes je cesta autobusem nebo MHD draha a hodne lidi presedlalo na auta coz na dopad na prujezdnost mesty. Pokud se z ekonimockych duvodu rozhodne vice lidi pro auto tak budou dopravni kolapsy standard.

0/0
11.7.2009 12:04

Bob-an

Re: na ukor jinych

NO... ona jizda autobusem je teoreticky levnejsi (o tom snad nikdo nepochybuje) akorat tezko rocit proc vychazeji jizdenky draz nez kdyby se clovek svezl autem... ona historicky vznikla hromadna doprava tak ze na tom videl moznost vydelavat, ne ze nekdo vyhlasil ze kdyz nekdo odveze lidi dostane dotace..... pekny priklad muzeme vzit z usa, sveho casu byla tamni vlakova (ktera je drazsi nez busy) bez jakychkoli dotaci a regulace extremne levna a plne konkurenceschopna s dalsimi typy dopravy.... pak se zavedly ruzne regulace trhu a spol a ceny sla vys a vys az to postupne vseci dopravci zabalili protoze ztratili zakazniky .... takze zjevne muze hromadna doprava fungovat dost dobre a levne a i bez dotaci stejne jako sposta dalsich odvetvi (zemedelstvi) ... to by ovsem stat nesmel kontrolovat pres 50% spotreby (HDP)... takovy polokomunismus urcite nicemu neprospiva

0/0
11.7.2009 12:52

109e

Re: na ukor jinych

Bez dotací to pochopitelně nejde nikde. Ani ve Švýcarsku, kde má veřejná doprava vysokou oblibu.

0/0
11.7.2009 19:23

togu

Re: na ukor jinych

Jenže tam dáš za jízdu vlakem na vzdálenost 20km v průměru 5-6frantíků x 18,-kč.Tak to by jsi unás asi nedal???Jenže zase jejich kupní síla a jejich plat je nebe a dudy oproti nám.

0/0
12.7.2009 5:06

109e

Re: na ukor jinych

A co jste s tím jako chtěl napsat? Více za jízdenku, větší kupní síla. Takže si to mohou dovolit. Navíc razantnější dotace, které si odhlasují v referendu. Chápou k čemu ty dotace jsou.

0/0
12.7.2009 13:43

sirc

Re: na ukor jinych

Po dálnici jsem nejel už ani nepamatuji. Proč bych měl ze svých daní přispívat na jejich stavbu?

0/0
11.7.2009 12:15

Daun

Re: na ukor jinych

Ze by proto, ze po ni privazeni kamiony potraviny, tere si koupite ve vasem supermarketu?

Muzete zkusit zit jen z mistnich zdroju. Dejte vedet, jak se vam bude darit.

0/0
11.7.2009 13:45

freak2

Re: na ukor jinych

No. Tak po dálnici se žrádlo vozí možná do Prahy. Jiná destinace mě nenapadá.;-D:-P

0/0
11.7.2009 13:53

Daun

Re: na ukor jinych

Vtip mesice, dost mozna i roku.

0/0
11.7.2009 13:56

togu

Re: na ukor jinych

Tak zapoj svůj prochlastaný mozek a možná si vzpomeneš že i do vašeho obchodu se něco vozí,né jenom to tvoje pivo.

0/0
12.7.2009 5:09

109e

Re: na ukor jinych

Proč by to nešlo z místních zdrojů? Vy potřebujete jogurt z Hamburku? Proč?

0/0
11.7.2009 19:32

redy007

Re: na ukor jinych

Ja jsem treba nebyl u soudu, presto je platim ze svych dani, take jsem nikdy nevyuzil zastupiltestvi v cizich zemich. Kdyz uz tak se nedivat jen na jednu vec, ale vzit rovnou vsechny. Pak to jedine bude spravedlive pro vsechny. Jen je otazka, jak budou vypadat zakony, jak bude vypadat hlidani bezpeci ci spravedlnost. Mate na to odpoved?

0/0
11.7.2009 12:36

Autobus s tykadlama

Re: na ukor jinych

No,  já zase dotuju tvoje dálnice a čuchám tvůj smrad, byť auto nemám a na delší vzdálenost jezdím vlakem.(pokud to jde)

Až budeš při jízdě na silnici platit skutečné náklady na její výstavbu, údržbu a opravy, piš něco o nepokřivených cenách ( daně z benzínu povětšinou nejdou na dopravní infrastrukturu a silniční daň neplatíš, pokud nejsi podnikatel).

Dotace na nové autobusy úplně košer nejsou, ale na druhou stranu, pro regionální dopravce obsluhující bohem zapomenuté vísky to je významná pomoc, na nový autobus by si na těchto linkách při cenách jízdného vydělali velmi těžko.

Veřejná doprava se vždy z veřejných peněz dotovat bude, tak je to všude ve světě.

Nemluvím zde o dálkových linkách mezi velkými městy,ale o dopravní obslužnosti vesniček, z nichž jezdí denně dvě babky. Takovéto linky jsou už z principu ztrátové, a každá dotace je tu dobrá...

0/0
11.7.2009 17:42

GoogleBomber

Zelená motivace

Doufám, že příští vláda bude motivovat dopravce formou výše dotace k nákupu ekologičtějších autobusů. Důvod? http://graphics8.nytimes.com/images/2009/07/10/world/americas/0710-for-DEGREES-sub.jpg Pomohlo by to i rozvoji autoprůmyslu u nás (viz TriHyBus) V každém případě státní podpora hromadné dopravy je správná věc, viz článek v NYT http://tinyurl.com/mxftvx .

0/0
11.7.2009 11:13

had13

Kocourkov

Ale na nesmyslné obrněné transportéry peníze jsou,aby si pubertální generálové mohli hrát na vojáčky.Ať žije kocourkov.

0/0
11.7.2009 10:38

sirc

Dotace

Chápu, že smysl měly někdy v devadesátých letech, kdy byla situace v dopravě opravdu tristní. Ale dneska? Vyřešil bych vyhláškou nebo zákonem, že autobus nad 15 let věku (třeba) nesmí být používán k přepravě lidí a je hotovo. Dopravce, který si neumí na obnovu vozového parku vydělat, nemá v oboru co dělat.

0/0
11.7.2009 10:15

_peta303

Re: Dotace

Není to o věku, je to o stavu, dvacet let stará udržovaná karosa, která prošla generálkou může být (a vpodstatě s jistotou i bude) v lepším stavu, než pět let starý autobus neudržovaný.

V provozu víc odchází městské autobusy, které ale zas mají lepší péči a dřívější opravy a dalo by se pokračovat...

Mno a jsou oblasti, kde je aspoň toho jednoho páru autobusů za den třeba, nelze všechny, kdo bydlí mimo větší města, nahnat na pracák (v lepším případě do aut) nebo nechat pochcípat, ne každý měl to štěstí, že se v takové oblasti narodil do rodiny papaláše, veksláka, drogového dealera nebo mu z restituovaného majetku nestačili do vrácení udělat ruinu.

Nicméně jsem pro zohlednění pořízení a odpisů techniky v nabídkových cenách ve výběrovém řízení. Což ale taky znamená všechno vypsat znovu.

0/0
11.7.2009 18:43

stev

Říká se tomu odložená spotřeba

Říká se tomu odložená spotřeba. Je to typický jev pro chování všech ekonomických subjektů v době krizí. Toto racionální chování se netýká jen vlastníků autobusů, ale vlastníků všech movitých dlouhodobých majetků. Co se týče snižování dotací, to je důsledek vysychání zdrojů.

0/0
11.7.2009 10:14

zapvit

opet za to muze delnik a ne vrcholny management

A jak je mozne ze vedeni firmy nepocitalo s tim ze bude potrebanakoupit nove zbozi pro pokracovani v zivnosti..... pokud s tim nepocitali a davali si odmeny tak aby byly +- ve vyrovnanem hospodarskem stavu nebo mirne v minusu tak je to jejich chyba... navic dnes tech starychkaros uz tolik nejezdi

0/0
11.7.2009 9:24

luke0

Průměrné staáří vozu

3 roky, no to je i na mě moc, pokud autobus má živonost cca 15 let, vyhodit je v 1/5 životnosti :)) možná trošku tvořit rezervy a obměňovat ve 2/3 by bylo OK

0/0
11.7.2009 9:02

Bob-an

Re: Průměrné staáří vozu

Ony se nevyhazujou ale prodavaji jinym dopravcum, kterym nezalezi tolik na tom aby meli ty nejnovejsi vozy....

0/0
11.7.2009 12:55

Hamrock

Nechápu,

je krize, státní rozpočet je napjatý, tak proč bychom se nemohli uskromnit a nedávat dotace na autobusy a pár let jezdit ve starých (nehledě na to , že ty opravdu staré Karosy už moc na silnici nepotkávám). Na takových věcech škrtat a škrtat, to se nám v budoucnu nevymstí a ne brát peníze Akademii věd ...

0/0
11.7.2009 8:16

stev

Re: Nechápu,

Háček je v tom, že Akademie věd nemá žádné výstupy... Jen Potěmkinovy vesnice.

0/0
11.7.2009 10:16

Daun

Re: Nechápu,

AV ma vystup. Jenze ne okamzity. A budte tak hodny, nekomentuje veci, kterym nerozumite. Ja taky odmitam komentovat kvantovou mechaniku.

0/0
11.7.2009 13:46

Bery

Re: Nechápu,

Jasne, radeji budeme dotovat statni vyzirky, jako je sef NKU. A ze jich na podobnych postech bude... takove napjaty rozpocet vubec nezajima.

0/0
11.7.2009 11:06

hnedka_zdrapana

Re: Nechápu,

Já bych osekal peníze všem. ;-D

0/0
11.7.2009 12:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.